در مورد خرید طلای ایرانی یا خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

خرید سرویس طلا و جواهر جزو محبوب ترین و شیرین ترین قسمت های خریدهای عقد و عروسی هستند. در اینجا می خواهیم درمورد اینکه طلای ایرانی بهتره یا خارجی ؟ صحبت کنیم و بعد 15 نکته کاربردی درمورد طلا و جواهرات ایرانی و خارجی بیان کنیم. خرید ست عروس هم برای خانواده عروس هم خانواده داماد خیلی مهمه .برای خانواده عروس مهمه که خانواده داماد چقدر ارزش برای عروسشون در نظر گرفتن یه جورایی نشان دهنده احترام و ارزش و اعتبار عروس پیش داماده. از طرفی خانواده عروس این مورد رو هم جدی میگیرن و حسابی حساس اند که بدونن خانواده داماد تا چه حدی به دخترشون بها میدن تا اگه کمتر از حد انتظارشون ظاهرشدن تو جهیزیه جبران کنند. خرید سرویس طلا و جواهرات عروس فقط یه خرید عادی و معمولی نیست میشه به عنوان یه سرمایه گذاری هم بهش نگاه کرد. این روزها با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمون خرید طلا و نگهداری اون یه جور پس انداز مطمئن هستش. چون مدام قیمت طلا میره بالا و اگه زمان مناسبی خرید میکردین الان سود بالایی نصیب تون میشد. در گذشته مدل های طلا و جواهرات عروس خیلی محدود بودن و تنوع بالایی نداشتن ولی الان طراحان طلا و جواهرات کمپانی های بزرگ دنیا همیشه ترندهای جدید به روز رو برای طلا و جواهرات عروس ارائه میدن. کمپانی های مثل دیور،کارتیر، لویی ویتون حتی سواروسکی و... همیشه شیک ترین طلا و جواهرات عروس رو طراحی میکنن. برترین کالکشن های کمپانی ها  همیشه به  بهترین زیورآلات عروس تعلق دارن و سعی میکنن تو طراحی طلا و جواهرات کم کاری نکنن و کاملا هنرشون به نمایش بذارن. ازطرفی طرح سرویس های عروس خارجی بسیار متنوع و فانتزی اند. اما چون طرح هاشون متنوع هستن برای همین طرفداران زیادی سر تاسر جهان دارند. در مورد خرید طلای ایرانی یا خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ در مورد خرید طلای ایرانی یا خارجی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

کدامیک را انتخاب کنیم؟ طلای سفید یا زرد؟

در گذشته انتخاب و اولویت اول برای سرویس عروس  طلای زرد بود. آن هم با طرح های زمخت و ضخیم و پهن و سنگین. اما امروزه سرویس‌های طلا آنقدر متنوع شده اند که واقعا انتخاب برای همه خیلی سخت شده. در گذشته رنگ طلا ها بیشتر زرد بودن و بعد ها طی فرآیندهای شیمیایی سفید شدند. اما الان مشتریان طلاهای رنگی رو بیشتر ترجیح میدن. مثل طلاهای صورتی. چون  طلا ها فقط زرد بودن برای همین در باور عموم مردم طلا فقط زرد رنگ بود. اما بعدها به علت استفاده  و تنوع  طلای‌سفید این فرهنگ جا افتاده شد که طلای سفید هم ارزشی به اندازه طلای زرد داره. طلای سفید از تغییر رنگ یک سری فرآیندهای دیگه به دست میاد طلای سفید در واقع سفید نیست طلا به صورت طبیعی و در اصل زرد رنگ است. طلای ‌سفید آلیاژی از طلاست که در اون یک فلز رو با طلا مخلوط می کنند. محصولی که ساخته میشه اکثراً رنگ سفیدی داره موادی که در استفاده از طلای سفید به کار میره اغلب پالادیوم؛ روی، مس، نیکل، منگنه و نقره است. کلا طلا های سفید خالص نیستند. عیار آنها بر اساس طلای خالص ۲۴ عیار سنجیده میشه که  اکثرا در خزانه کشور نگهداری میشن. ورود طلا از چه زمانی ممنوع شده؟  ورود طلا از چه زمانی ممنوع شده؟ 

ورود طلا از چه زمانی ممنوع شده؟

در سال 90 مجلس شورای اسلامی  واردات طلا و جواهرات را ممنوع اعلام کرد. چون طلای ناب را از کشور خارج می کردند و طی فعل و انفعالاتی که  روش انجام می شد  و چندین عنصر به عنوان  ناخالصی اضافه می‌شد و دوباره با قیمت بالاتری وارد کشور ما می شد. برای همین واردات طلا و جواهرات ممنوعه و اکثر طرح های طلا و جواهرات مخصوصا سرویس های لوکس عروس ساخت دست هنرمندان ایرانی است. اما خیلی از فروشنده ها طلا های ایرانی رو به عنوان طلای خارجی میفروشند. برخی از طرح ها از نمونه های خارجی بسیار زیباتر هستن. طراحان و جواهر نشان های ایرانی هنر اصیل شرقی را در نهایت زیبایی و ظرافت به نمایش میگذارند. گالری ربیعی از سال 1342 در زمینه طلا و جواهرات جز برترین های این حوزه در ایران است. که هم طلای ایرانی و هم طلا و جواهرات طراحی شده با اخرین ترند های کمپانی های بزرگ دنیای مد و فشن رو دارن. به صورت انلاین و حضوری هم میتونین خرید کنین. برای خرید آنلاین طلاهای به روز و ترند جهانی مثل کارتیه ، لویی ویتون، امگا، فرد، رولکس در وبسایت گالری موجود است. ورود طلا از چه زمانی ممنوع شده؟  ورود طلا از چه زمانی ممنوع شده؟ 

ورود طلا از چه زمانی ممنوع شده؟

  • سرویس کامل یا ست عروس معمولا از گردنبند؛ انگشتر، دستبند و گوشواره تشکیل می‌شود.
  • که انتخاب انگشتر یا دستبندهم اختیاری است. معمولا طرح دلخواه شمارو با تعدادی که دوست دارین سفارش بدین
  • در انتخاب و خرید طلا و جواهرات ایرانی یا خارجی حتماً به رنگ پوست و تن گرمی،سردی و خنثی بودن اون دقت کنید.
  • رنگ هایی مثل آبی،سبز و نقره‌ای رنگ های سردی هستند و جواهراتی که شما استفاده می کنید اگه رنگی متفاوت با پوست دستتان داشته باشد بهتر است  که تضاد باعث زیبایی میشود. البته می توانید زیورآلاتی که همخوانی بیشتری دارند هم استفاده کنید. مثلا جواهراتی که در این طیف از رنگ ها قرار دارند مثل سنگ های یاقوت قرمز، بنفش و آبی بسیار برای شما مناسبند. استفاده از لعل و کهربای اصیل هم برای شما توصیه میشود.
  • طلای سفید همخوانی خوبی با رنگ پوست سرد دارد.
  • زبرجد هندی، عقیق، یاقوت سرخ یاقوت کبود و علیکم آمیتیس تم مناسب رنگ پوست سرد هستند و با آن کاملاً همخوانی دارد .
  • در انتخاب دستبند دقت کنید که درست اندازه مچ دستتان باشد.
  • اگر جزو افرادی هستید که دوست ندارین سرویس تون را هر سال عوض کنید پس لطفاً از سرویس‌های خریداری کنید که مینیمال باشند.
  • سرویس های سنگین و شلوغ برای هر ظاهری مناسب نیستند.
  • در هنگام خرید حتما باید فرم صورت ،کوتاهی و بلندی گردن و دست دقت کنید.
  • بهتر است طلا و جواهرات در جعبه مخصوص خودشان نگه داری شوند.
  • برای تمیز کردن طلا و برق انداختن آن ها هر از گاهی با مایع ظرفشویی و جوش شیرین بشویید.
  • برای تمیز کردن سطح طلا و جواهرات ایرانی یا خارجی از یک مسواک نرم استفاده کنید.
  • هنگام پاک کردن همواره از حوله نرم استفاده کنید.
  • پس از هربار استفاده به قفل گردنبند و دستبند دقت کنید.
گالری طلا و جواهر ربیعی با بیش از نیم قرن تجربه موفق در صنعت طلا جزء معتبرترین گالری های آنلاین طلا است. شما به راحتی می توانید از تمامی مدل های به روز طلا  در وبسایت گالری ربیعی دیدن نمایید و هر مدلی را خواستید سفارش بدهید. گالری طلا و جواهر ربیعی به شما این اطمینان را میدهد که اگر به هر دلیلی از خرید خود رضایت نداشتید طی ۲ روز کاری کاملا هزینه به شما برگشت داده می شود و طی ۷ روز کاری طلای خریداری شده را تعویض کنید.
نظرات: 0 مشاهده