با چه متریالی دکوراسیون را طراحی کنیم؟

در دنیای امروز طراحی و دکوراسیون داخلی مبنی بر داشتن دانش لازم در زمینه این هنر بی نظیر و همچنین شناخت و آگاهی در مورد متریال مورد مصرف در این زمینه می باشد. در صنعت چوب در حال حاضر دو نوع محصول موجود می باشد که شامل چوب طبیعی و چوب مصنوعی است که هر کدام از این متریال ها در ساخت لوازم چوبی و دکوراسیون داخلی طرفداران خود را دارد. با چه متریالی دکوراسیون را طراحی کنیم؟ با چه متریالی دکوراسیون را طراحی کنیم؟ برای انتخاب شایسته بهتر است ما شما را با دو نمونه از این نوع محصولات که در بازار مصرف بسیار محبوب و پرکاربرد هستند آشنا کنیم.

چوب ترمو

به عنوان نمونه چوب ترمو که متریالی با کیفیت و مستحکم است که از قرار گرفتن الوارهای چوبی در کوره هایی با دمای 170 درجه سانتیگراد تولید می شود. این محصول طبیعی با کیفیت ضد آب و ضد قارچ می باشد، در برابر نفوذ حشرات مقاوم و نفوذ ناپذیر است. این چوب با کیفیت و مستحکم در مقابل اشعه خورشید و آب و هوا مقاوم است دارای طول عمر بالا و نصب راحت است. این محصول در نمای ساختمان، فضاهای باز و مرطوب مثل استخر و سونا، همچنین کفپوش و پوشش تراس و بام مورد استفاده قرار می گیرد. از لحاظ قیمت، قیمت چوب ترمو نسبت به محصولات چوبی دیگر گرانتر می باشد. متریال با ارزش دیگر که در صنعت ساخت لوازم چوبی و طراحی اشپزخانه منازل بسیار پرکاربرد است چوب ام دی اف می باشد.

ام دی اف

این محصول مهندسی شده از ترکیب ضایعات چوب و رزین تحت دما و فشار بالا تولید می شود، به خاطر سادگی و زیبایی، سازگاری با محیط زیست و قیمت مناسب بسیار پرطرفدار و پر کاربرد است. اگر در طراحی آشپزخانه به دنبال محصولی قابل تلفیق با انواع متریال های موجود در بازار هستید، ام دی اف بهترین انتخاب است. از ویژگی های مهم این ورق قابلیت ابزارخوری و برشکاری و همچنین وزن سبک این متریال است. از انواع برندهای ام دی اف میتوان: ام دی اف آرتا، ام دی اف آرین سینا، ام دی اف نقطه، ام دی اف ایزوفام، ام دی اف فرامید، ام دی اف کاستامانو، ام دی اف یلدیزواریو را نام برد. همچنین این محصول با ارزش در برابر سرما و گرما مقاوم است و ضد آفت می باشد، ظاهری صاف دارد و نظافت آن بسیار راحت است. ورق ام دی اف در ساخت انواع لوازم چوبی، کابینت و صفحه کابینت، صنایع مبلمان سازی و ... قابل استفاده می باشد. اما اگر قصد دارید از این نوع ورق در ساخت کابینت استفاده کنید بهترین پیشنهاد ما به شما این است که این محصول را در کنار متریال های دیگر استفاده کنید، تا جلوه خاصی با محیط شما بدهید. اگر می خواهید از این محصول به عنوان صفحه کابینت استفاده کنید باید بدانید قیمت mdf نسبت به انواع صفحه کابینت موجود در بازار مثل قیمت سنگ کورین بسیار ارزانتر و مقرون به صرفه می باشد. Source:mymaterial.ir
نظرات: 0 مشاهده