فواید آواکادو - ۱۰ خاصیت بی نظیر آووکادو 

فواید آواکادو

آواکادو، میوه های حاوی همه مواد غذایی، کرم دار، روغنی، مملو از پروتئین های با کیفیت، ویتامین آ و ۲۰ نوع از انواع ویتامین ها، انواع مواد معدنی از قبیل پتاسیم، لوتئین اسیدفولیک و ...‌ است که داروی طبیعی خوبی برای رفع بسیاری از مشکلات و بیماری ها می باشد. اگر به دنبال یک معجزه طبیعی و خوش طعم برای طول دوران بارداری خود هستید، یا روشی برای افزایش مقاومت بدن در برابر عفونت های باکتریایی می خواهید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با فواید این میوه آشنا کنیم. فواید آواکادو - ۱۰ خاصیت بی نظیر آووکادو فواید آواکادو - ۱۰ خاصیت بی نظیر آووکادو

۱۰ خاصیت بی نظیر آووکادو

آووکادو که میوه ای سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی می باشد، امروز مورد توجه بسیاری از مردم در سراسر دنیا قرار گرفته است. در این قسمت ۱۰ خاصیت بی نظیر آواکادو را برای شما شرح می‌دهیم تا کمی با خواص اعجاب انگیز این میوه محبوب آشنا شوید.
  1. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه سبب جلوگیری از پیری زودرس پوست و سلامت سیستم عصبی می شوند.
  2. آووکادو که میوه های ضد التهاب می باشد حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، فیتوسترولها، کاروتینوئید و آنتی اکسیدان می باشد.
  3. کیف مناسب و باکیفیت چربی‌های مفید، فیبر ها و ریز مغذی ها در رشد عضلات و چربی سوزی به بدن کمک می کند و میزان هورمون ها را بالا می‌برد.
  4. آووکادو حاوی ترکیباتی است که سنتز کلاژن را افزایش داده و در کاهش درد آرتروز و استئوآرتریت کمک شایانی می کند.
  5. وجود آنتی اکسیدان «گلوتاتین» در این میوه به تصفیه خون در کبد بسیار کمک می نماید.
  6. این میوه که منبع فوق العاده‌ای از لوتین است، در ارتباط با بیماری های مربوط به چشم به شما جهت درمان و پیشگیری کمک می رساند.
  7. همچنین وجود پروتئین و چربی های مفید در آووکادو به حفظ لطافت و شادابی موهای تان کمک می کند.
  8. این میوه حاوی کاروتنوئید های دیگری همچون آلفا کاروتن، بتا کاروتن، ویتامین e و زئاگزانتین می باشد.
  9. پتاسیم موجود در این میوه فشار خون را کاهش داده و مانع بروز سکته و دیگر بیماری های قلبی و عروقی می‌شود؛ همچنین سطح بالای فولاتی که در این میوه وجود دارد، خطر ابتلا به سکته قلبی را در افراد مستعد تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
  10. اسیدهای چرب و فیبرهای موجود در این میوه باعث می‌شود تا مدت زمان طولانی احساس سیری کنید. به همین علت افرادی که می‌خواهند به سرعت کاهش وزن داشته باشند و به صورت طبیعی به لاغری و تناسب اندام برسند، این میوه را در رژیم غذایی خود جای می دهند.

خواص درمانی روغن آووکادو

روغن آووکادو که غنی از ویتامین های E و C، ریبوفلاوین، تیامین، اسیدهای چرب ضروری و اسید اولئیک می باشد؛ دارای ظاهری سبز و بوی تند است که اگر تسویه شده باشد، رنگ زرد می‌شود. این روغن که به عنوان ضد آفتاب طبیعی عمل می کند، از آفتاب سوختگی و تیره شدن پوست نیز محافظت می نماید. همچنین برای پیشگیری از آکنه و جوش صورت مفید می‌باشد؛ چرا که به راحتی به پوست نفوذ می کند و چربی پوست را کنترل کرده و سلول های مرده پوست را از بین می‌برد. روغن آووکادو به سبب از بین بردن رادیکال های آزاد و تولید مقادیر بالای کلاژن سبب جلوگیری از چروک شدن پوست و جوانسازی صورت می‌شود، این دلیلی است که باعث می شود بسیاری آن را به عنوان یک داروی ضد پیری طبیعی بشناسند. این روغن برای جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، تقویت و افزایش رشد ناخن و درمان شکنندگی ناخن مفید می‌باشد؛ چرا که سرشار از ویتامین‌های H,E,D,B است. برای جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، تقویت و افزایش رشد ناخن برای جلوگیری از ریزش مو، افزایش رشد مو، تقویت و افزایش رشد ناخن حال با دانستن این فواید بی نظیر و شگفت انگیز می توانید به سادگی و با اجاره ویلا در شمال بدون آنکه نگران آسیب دیدن پوست و موی خود باشید، به سفری خاطره انگیز بروید. برای اطمینان  بیشتر ما سایت رنتی جا را به شما معرفی می کنیم که مرجع معتبری برای اجاره اقامتگاه های غیر هتلی می باشد. از دیگر مزایای این روغن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کاهش کلسترول خون بالا
  • لاغری و کاهش وزن
  • پیشگیری از دیابت
  • درمان روماتیسم، آرتروز و پوکی استخوان
  • کاهش خطر ابتلا به دژنراتیو ماکولا و آب مروارید
  • درمان بیماری پیرا دندانی

تشخیص آووکادو رسیده از کال

برای تشخیص اینکه میوه آووکادو که در اختیار دارید، هنوز کال است یا به خوبی رسیده، نکاتی وجود دارد که می‌توانید به این مسئله پی ببرید. تشخیص آووکادو رسیده از کال تشخیص آووکادو رسیده از کال در ابتدا باید بدانید که آووکادوی رسیده بیضی شکل بوده و اندازه‌ای بین ۱۷۰ تا ۳۴۰ گرم دارد. رنگ پوست اغلب و کادو ها تیره است، پوستی سبز و نازک دارند که در عین حال خشن اما انعطاف پذیر هستند. البته گاهی وجود لکه های تیره یا بنفش روی پوست آواکادو می تواند نشان دهنده ترشیدگی آن باشد. برای تشخیص راحت این مسئله می توانید آواکادو را کف دست خود قرار داده و بفشارید، اگر خمیری مانند باشد ترشیده است؛ اما اگر ساقه را به راحتی بتوانید به وسیله چاقو یا دست جدا کنید، این میوه کاملا رسیده است.
نظرات: 0 مشاهده