تحصیل در کانادا - تحصیل در جامعه ای سالم، امن و مهاجرپذیر

تحصیل در کانادا

شاید بتوان یکی از رویاهای شیرین اغلب دانشجویان را، ادامه تحصیل در یکی از کشورهای پیشرفته جهان مانند تحصیل در کانادا دانست. اما واقعا چرا تحصیل در کانادا تا این اندازه جذابیت دارد؟ مزیت های تحصیل در کشور کانادا چیست؟ و چرا تا این اندازه ادامه تحصیل در کانادا رقابتی است؟ پاسخ به این سوالات به همراه بسیاری از موضوعات مشابه دیگر، مانند هزینه تحصیل در کانادا و بررسی این موضوع که آیا تحصیل رایگان در کانادا واقعیت دارد یا خیر، از جمله موضوعاتی هستند که در این مطلب به آنها اشاره شده است. هر چند در ادامه، به تفصیل درباره ادامه تحصیل و اپلای دانشگاه های کانادا مطالب بسیار مفیدی آورده شده است، اما در همین ابتدا قصد داریم به دو مزیت اصلی تحصیل در کشور کانادا اشاره کنیم. تحصیل در کانادا - تحصیل در جامعه ای سالم، امن و مهاجرپذیر تحصیل در کانادا - تحصیل در جامعه ای سالم، امن و مهاجرپذیر اولین مزیت بسیار مهمی که تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی به همراه دارد، تضمین آینده شغلی است. دلیل این موضوع نیز بسیار روشن است. وجود مراکز آموزشی بسیار معتبر در کشور کانادا فرصت های آموزشی بی نظیری را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد. به شکلی که با شرکت در هر یک از دوره های آموزشی یا پژوهشی ارائه شده در یکی از دانشگاه ها یا کالج های کانادا، فارغ التحصیلان از رزومه تحصیلی بسیار قوی و معتبری برخوردار خواهند شد. به شکلی که با اخذ ویزای تحصیلی کانادا، و شرکت در یکی از مقاطع تحصیلی در موسسات آموزشی این کشور، بعد از اخذ مدرک تحصیلی، فرصت های شغلی فراوان و ارزشمندی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم می شود. دومین مزیتی که تحصیل در کانادا را ارزشمند و رقابتی می کند، امکان اخذ اقامت کانادا از طریق تحصیل است. به شکلی که در ابتدا دانشجویان از طریق اقامت تحصیلی کانادا و دریافت ویزای دانشجویی کانادا، می توانند اقامت موقت در این کشور را تجربه کنند. اما بعد از فارغ التحصیلی از یکی از موسسات آموزشی معتبر در کانادا، افرادی که قصد زندگی در این کشور را دارند نیز، می توانند به راحتی اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل را بدست آورند. این فرصت استثنایی که به اخذ اقامت دائم در کشوری پیشرفته منجر می شود، برای دانشجویان خارجی در کانادا فرصتی کم نظیر محسوب می شود. بنابراین، چنانچه قصد دارید آینده تحصیلی و کاری درخشانی را برای خود بسازید، در ابتدا به شما توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها با دقت مطالعه کنید. چرا که در این مطلب قصد داریم به موضوعات بسیار مهمی در رابطه با تحصیل در کانادا بپردازیم. شرایط تحصیل در کانادا، معرفی برخی دیگر از مزایای تحصیل در کانادا، شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در کانادا و بهترین شهرهای کانادا برای ادامه تحصیل، برخی از موضوعات مهمی هستند که در این مطلب به آنها اشاره شده است. در نهایت، پاسخ برخی از سوالات رایج درباره ادامه تحصیل در کشور کانادا نیز آورده شده است. در صورت نیاز به دریافت مشاوره تحصیلی و راهنمایی بیشتر درباره اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل، می توانید با یکی از شماره تلفن های مجموعه تراست تماس بگیرید تا از مشاوره وکلای با تجربه تراست بهره مند شوید.

مزایای تحصیل در کانادا

فرصت تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا فرصت تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی، تحصیل در کانادا را به عنوان یکی از اهداف خود در نظر می گیرند و جهت ادامه تحصیل در این کشور، برای دانشگاه های کانادا اپلای می کنند. چرا که تحصيل در كانادا، مزایای فراوانی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است:
  • فرصت تحصیل در برترین دانشگاه های کانادا : برخی از بهترین موسسات آموزشی و پژوهشی در جهان در کشور کانادا قرار دارند. در نتیجه، برای دانشجویانی که می خواهند در یک دانشگاه برجسته و در یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان تحصیل کنند، ادامه تحصیل در کانادا می تواند گزینه ای جذاب و ایده آل باشد. به شکلی که، مراکز آموزشی در این کشور از اعتبار بسیار بالایی در بین موسسات آموزشی سایر کشورها برخوردار هستند.
یکی از دلایل اصلی این موضوع، نظام آموزشی پیشرفته و با کیفیت در این کشور است. به شکلی که نظام آموزشی در کشور کانادا، رتبه سوم را در بین بهترین نظام های آموزشی در جهان دارا است. وجود دوره های تحصیلی و مطالعات بین رشته ای، آموزش مفاهیم نظری در کنار ارائه دوره های عملی و نیز، برخورداری از امکانات کامل و مدرن آموزشی از دلایلی هستند که، دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کانادا را متمایز و برجسته ساخته اند. جالب است بدانید که در سال 2021 میلادی، و بر طبق گزارش وب سایت رتبه بندی دانشگاه ها (QS)، 26 دانشگاه کانادا در بین بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند. به عنوان مثال، دانشگاه تورنتو (رتبه 25)، دانشگاه مک گیل (رتبه 31) و دانشگاه بریتیش کلمبیا (رتبه 45) از جمله بهترین دانشگاه های کانادایی در این فهرست هستند.
  • آموزش مقرون به صرفه : یکی از مزایای بسیار مهم ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی، هزینه های تحصیلی به مراتب کمتر در مقایسه با برخی دیگر از کشورهای انگلیسی زبان است. به شکلی که مجموع هزینه های تحصیلی و زندگی برای یک دانشجوی خارجی در کشور کانادا، در مقایسه با کشورهای دیگر مانند انگلیس، استرالیا و آمریکا تا ۴۰٪ ارزانتر است.
به عنوان مثال، چنانچه میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای یک سال تحصیلی در حدود 38019.36 دلار کانادا در نظر گرفته شود، میانگین هزینه های زندگی به همراه شهریه سالانه تحصیل در استرالیا در حدود 53439.38 دلار کانادا خواهد بود. همچنین، این مقدار هزینه برای تحصیل در کشوری مانند انگلیس در حدود 44491.55 دلار کانادا و برای ادامه تحصیل در ایالات متحده امریکا در حدود 46420.01 دلار کانادا در نظر گرفته شده است تحصیل در جامعه ای سالم، امن و مهاجرپذیر : کانادا کشوری کم نظیر از لحاظ تنوع فرهنگی، نژادی و زبانی است. این تنوع ملیتی موجب میشود تا دانشجویان خارجی در کانادا احساس غربت نکنند. به علاوه، مردم کانادا رفتاری صمیمانه همراه با احترام در برابر مهاجران وارد شده به این کشور از خود نشان می دهند. این موضوع یکی از دلایلی است که کشور کانادا را به کشوری محبوب در بین مهاجران از سرتاسر جهان تبدیل کرده است. به شکلی که در بین تمامی کشورهای صنعتی عضو گروه 7، کانادا بیشترین میزان رشد جمعیتی را تجربه می کند. کانادا کشوری بزرگ در منطقه امریکای شمالی است که با برخورداری از 13 استان و سرزمین، دارای بیش از 38 میلیون جمعیت است. اما کشور کانادا به نیروی کار تحصیل کرده و متخصص بیشتری برای پیشرفت اقتصادی خود نیازمند است. شاید آگاهی از این موضوع برایتان جالب باشد که بیشترین میزان سفر به کشور کانادا از کشورهای پیشرفته ای مانند امریکا، انگلستان و فرانسه صورت می گیرد!
  • امکان کار در برترین شرکتهای بین المللی پس از تحصیل : یکی از فرصت های استثنایی که از طریق ادامه تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی فراهم می شود، فرصت یافتن شغل در بهترین شرکت های کانادایی و بین المللی در کانادا است. با تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کانادا، می توانید شانس خود را بعد از فارغ التحصیلی برای یافتن یک فرصت شغلی ایده آل در بهترین شرکت های دنیا افزایش دهید. به شکلی که با مراجعه به سایت های کاریابی کانادا به راحتی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی می توانند یک موقعیت شغلی مناسب برای خود در این کشور پیدا کنند. همچنین، با مراجعه به این لینک می توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد تمدید مجوز اقامت، و کار پس از تحصیل در کانادا بدست آورید.
  • امکان اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی : یکی از بهترین راه های اخذ اقامت دائم کانادا، از طریق ادامه تحصیل در کانادا است. برنامه های مهاجرتی مختلفی در کانادا از دانشجویان بین المللی برای دریافت اقامت دائم این کشور دعوت می کنند. به شکلی که با تحصیل در کانادا، از امتیاز قابل توجهی برای شرکت در برنامه های مهاجرتی این کشور برخوردار می شوید. برای آگاهی از اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و نحوه دریافت اقامت دائم کانادا بعد از فارغ التحصیلی، مطالعه مطلب موجود در این لینک را از دست ندهید!
  • امکان دریافت ویزای همراه: دولت کانادا به شادی شما نیز فکر می کند! برای افرادی که موفق به دریافت ویزای دانشجویی کانادا می شوند، این امکان وجود دارد که اعضای خانواده خود را نیز همراه خود به کانادا منتقل کنند و با آسودگی خاطر به ادامه تحصیل در کانادا بپردازند.
  • بازدید از مناظر طبیعی شگفت انگیز: جالب است بدانید که کشور کانادا، طولانی ترین خط ساحلی را در جهان دارد. همچنین، با وجود بیش از 3 میلیون دریاچه در این کشور، بیش از نیمی از دریاچه های جهان در کانادا واقع شده است! به علاوه، تقریباَ نیمی از کشور کانادا پوشیده از جنگل است. به شکلی که این موضوع، کانادا را به سومین کشور از لحاظ وسعت اراضی جنگلی در جهان تبدیل کرده است! وجود جاذبه های طبیعی شگفت انگیزی مانند کوه های راکی و آبشار نیاگارا نیز، از دلایل اصلی جذب گردشگران خارجی به این کشور محسوب می شود.
  • دریافت بورسیه های تحصیلی متنوع: این موضوع که دانشگاه های مختلفی در جهان برای دانشجویان بین المللی، بورسیه ها و کمک هزینه هایی را در نظر می گیرند، اتفاق عجیبی نیست. اما در صورت مهاجرت تحصیلی به کانادا، فرصت دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های بسیار متنوعی، برای دانشجویان خارجی در دسترس خواهد بود. به شکلی که تعداد قابل توجهی از موسسات آموزشی در کانادا، کمک هزینه هایی با مبالغ قابل توجه را به دانشجویان خارجی اعطا می کنند. همچنین، علاوه بر مراکز آموزشی، نهادهای دولتی در این کشور نیز اقدام به ارائه بورسیه تحصیلی کانادا به دانشجویان بین المللی می کنند.
  • اعتبار بالای مدارک تحصیلی: با دریافت یک مدرک تحصیلی از کشور کانادا، می توانید رزومه بسیار خوبی را برای یافتن یک فرصت شغلی مناسب در این کشور در اختیار داشته باشید. همچنین، مدرک تحصیلی شما از اعتبار و ارزش ویژه ای در سایر کشورها برخوردار خواهد بود.
  • امکان کار در حین تحصیل: لازم نیست نگران هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا باشید. چرا که علاوه بر هزینه های پایین تحصیل در کانادا و ارائه بورسیه های تحصیلی به دانشجویان، دانشجویان بین المللی می توانند حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته و در مدت ترم های تحصیلی مشغول به کار شوند. حتی در زمان تعطیلات نیز، دانشجویان خارجی می توانند تا 30 ساعت در هفته به کار مشغول شوند. خبر بسیار خوشحال کننده برای دانشجویانی که قصد انجام کار در محوطه دانشگاه دارند نیز این است که، نیازی نیست تا برای اخذ مجوز کاری در هنگام تحصیل اقدام کنند. چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد کار حین تحصیل در کانادا بدست آورید، پیشنهاد می کنیم مطلب بسیار مفیدی با عنوان کار دانشجویی در کانادا را نیز مطالعه کنید.
  • برخورداری از کیفیت بالای زندگی: کانادا کشوری پیشرفته است که همواره برخی از شهرهای آن در فهرست برترین شهرهای جهان قرار دارند. به شکلی که همواره می توانید فضای سبز بسیار زیادی را، حتی در شهرهای بزرگ این کشور به راحتی پیدا کنید. به علاوه، در هر فصلی از سال می توانید در یکی از رویدادهای فرهنگی یا ورزشی در کانادا شرکت کنید. به طور خلاصه می توان گفت: کانادا کشوری است که رفاه، آسایش و زندگی مدرن را در محیطی آرام و دلنشین برای ساکنان و شهروندان خود فراهم کرده است.

ادامه تحصیل در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، برای تمامی مقاطع تحصیلی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، برای تمامی مقاطع تحصیلی مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل، برای تمامی مقاطع تحصیلی در کانادا امکان پذیر است. به شکلی که، از طریق اخذ ويزاي دانش آموزي كانادا برای تحصیل در دبیرستان های کانادا و مدارس این کشور، می توان برای ادامه تحصیل در کانادا اقدام کرد. چرا که تمامی مدارس کانادا مجاز به پذیرش دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا هستند. چنانچه می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد شرایط و هزینه ادامه تحصیل فرزندتان در یکی از مدارس ابتدایی یا متوسطه در کانادا بدست آورید، حتما مطلب دیگری با عنوان " تحصیل فرزندان در کانادا " را مطالعه کنید. همچنین، تحصیل در یکی از کالج ها و دانشگاه های کانادا نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از گزینه های ادامه تحصیل در کانادا در نظر گرفته شود. تحصیل در رشته های مختلفی مانند تحصیل پزشکی در کانادا، تحصیل دندانپزشکی در کانادا یا تحصیل در رشته های مهندسی در کانادا می تواند گزینه ای ایده آل برای هر دانشجوی خارجی باشد. چرا که با توجه به مزیت های عنوان شده در بخش قبلی، می توان تحصیل در این کشور را فرصتی استثنایی برای دانشجویان بین المللی دانست.
نظرات: 0 مشاهده