مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی شفاف

از مزایای کفپوش اپوکسی شفاف می توان به ظاهر زیبای آن اشاره کرد. از طرفی سطح صاف و صیقلی این نوع کفپوش ها سبب نگهداری و تمیز کردن بسیار راحت و آسان آن شده است. این نوع کفپوش ها به ندرت به خود آشغال می گیرند. با استفاده از کفپوش های اپوکسی شفاف می توانید زیبایی محیط خود را افزایش دهید. دیگر مزایای این نوع کفپوش ها قیمت بسیار مناسب آن ها در مقایسه با دیگر کفپوش های صنعتی است. هزینه نصب این نوع کفپوش ها بسیار ارزان می باشد، زیرا مستقیما بر روی بتن یا دیگر کفپوش ها قابل نصب هستند. مقاومت کفپوش های اپوکسی در برابر نفت، بنزین، مواد شوینده و سایر مواد پاک کننده بسیار زیاد است. به همین دلیل از این نوع کفپوش در مکان های مختلف از قبیل کارخانه ها، گاراژ، پارکینگ و صنایع شیمیایی استفاده می کنند. این نوع کفپوش اپوکسی علاوه بر مقاومت بالا، در برابر مواد شیمیایی عایق گرما و ضد آب هستند. طول عمر و دوام کفپوش های اپوکسی بسیار زیاد است. شما می توانید به مدت زمان طولانی از این نوع کفپوش استفاده کنید. کفپوش های اپوکسی به دلیل دارا بودن خاصیت ضد باکتریایی، باعث ایجاد پوشش بهداشتی می شوند. این نوع کفپوش اپوکسی را در ضخامت های نازک اجرا می کند. از این نوع کفپوش اپوکسی در کفپوش های سه بعدی و کفپوش های تزئینی اپوکسی استفاده می شود.

روش اجرای اصولی کفپوش اپوکسی شفاف

اولین مرحله روش اجرای کفپوش اپوکسی شفاف، آماده سازی سطح است. سطح بتنی توسط دستگاه مخصوص ساب بتن آماده می شود. در این مرحله باید سطوح جرم زدایی و چربی زدایی شود. همچنین نقاط سست از سطح حذف شده و تخلخل های موجود در سطح باید توسط گروت اپوکسی پر شوند. در مرحله دوم باید از مواد پرایمر با ویسکوزیته پایین به عنوان آستر استفاده کرد. پرایمر استحکام کفپوش را افزایش می دهد. پس از این مرحله باید لایه میانی توسط الیاف پلیمری بر روی درزها اعمال شود. در اینصورت مقاومت مکانیکی، کششی، خمشی و فشاری اپوکسی کف افزایش پیدا می کند. در آخر لایه نهایی که از رزین و هاردنر تشکیل شده است اجرا می شود.

حدود قیمت کفپوش اپوکسی شفاف در بازار چقدر است؟

با توجه به شرایط اقتصادی موجود و نوسانات ارز نمی توان قیمت دقیقی برای کفپوش اپوکسی شفاف تعیین کرد. از طرفی قیمت این نوع کفپوش اپوکسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عوامل موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی ضخامت پوشش اجرایی است. ضخامت با توجه به میزان تردد، کاربری، زیرسازی و استحکام سازه تعیین می شود. هر چقدر ضخامت پوشش اجرایی بیشتر باشد، قیمت کفپوش گران تر خواهد بود. از دیگر عوامل موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی متراژ اجرا است. البته با افزایش متراژ هزینه اجرا کمتر می شود. هزینه های اجرا شامل ایاب و ذهاب مجریان کار، انتقال تجهیزات، زمان لازم برای خشک شدن لایه های اجرا شده است. هزینه اجرا در متراژهای بالا به عدد بزرگتری تقسیم می شود، در اینصورت هزینه نهایی اجرای کفپوش اپوکسی برای هر متر مربع کاهش می یابد. از دیگر عوامل موثر بر قیمت کفپوش اپوکسی می توان به محل اجرای پروژه، میزان رطوبت، دما، زمان خشک شدن لایه ها و ... اشاره کرد.

مهم ترین کار، آماده سازی قبل از اجرای اپوکسی شفاف میباشد!

قبل از انجام کفپوش اپوکسی شفاف باید حداقل 30 روز از عمر بتن گذشته باشد. همچنین سطح بتن باید پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی، روغن، رطوبت، گرد و غبار و ... باشد. برای پاکسازی سطوح بتنی می توانید از حلال مناسب و یا شوینده استفاده کنید. برای افزایش چسبندگی کفپوش اپوکسی به سطح بهتر است سطح بتنی را بخراشید. سپس با استفاده از سیستم باد و مکش سطح بتنی را پاکیزه کنید. آماده سازی سطح، چسبندگی کفپوش اپوکسی را افزایش می دهد. در صورتیکه آماده سازی سطح بتنی به صورت اصولی انجام شود، طول عمر و دوام کفپوش اپوکسی افزایش پیدا خواهد کرد.    

اجرای کفپوش های اپوکسی شفاف برای آسانسور و منازل

از کفپوش های اپوکسی شفاف به دلیل زیبایی ظاهری که دارند، برای منازل و آسانسور استفاده می شود. استفاده از این نوع کفپوش اپوکسی، زیبایی ظاهری محیط شما را دو چندان خواهد کرد. شما می توانید از این نوع کفپوش بر روی هر سطحی استفاده کنید. این کفپوش نمایی زیبا و شکیل به منزل و یا آسانسور شما می بخشد. بر حسب سلیقه و سایر وسایل موجود، می توان در منزل طرح هایی را بر روی کفپوش ایجاد کرد. مقاومت این کفپوش ها سبب افزایش کارایی آن ها شده است. شما می توانید از این نوع کفپوش در اتاق خواب، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، آسانسور و ... استفاده کنید. کفپوش های اپوکسی به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارند، سبب ایجاد پوشش بهداشتی می شوند. همچنین این نوع کفپوش ها غیر قابل نفوذ هستند.

تولید رزین مخصوص و درجه یک در کارخانه ویرا اپوکسی

کیفیت مواد اولیه کفپوش اپوکسی شفاف در طول عمر و دوام آن بسیار موثر است. هر چقدر رزین بکار رفته در کفپوش با کیفیت تر باشد، استحکام و چسبندگی کفپوش افزایش پیدا خواهد کرد. رزین اپوکسی از دو جزء سخت کننده و رزین تشکیل شده است. این نوع رزین سمی نیست. شما می توانید از رزین اپوکسی در اتاق های تهویه دار استفاده کنید. رزین اپوکسی برخلاف سایر مواد برای سفت شدن به کوره نیاز ندارد. ساختار رزین اپوکسی به گونه ای است که در مجاورت هوا به راحتی سفت می شود. رزین اپوکسی به دلیل دارا بودن ویژگی های خاص از قبیل چسبندگی قوی، استحکام مکانیکی بالا، غیر قابل اشتعال بودن، مقاومت بالا در برابر دما و مواد شیمیایی در صنایع مختلف کاربرد دارد. شرکت ویرا اپوکسی با سابقه طولانی در زمینه تولید رزین مخصوص و درجه یک توانسته است اعتماد مشتریان را به خود جلب کند. این شرکت معتبر با داشتن نیروهای متخصص، ماشین آلات پیشرفته و آزمایشگاه های مجهز توانسته است محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه کند. شما با انتخاب این شرکت معتبر قطعا مانع از اتلاف هزینه های خود خواهید شد.
نظرات: 0 مشاهده