رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان

رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان مورد توجه خیلی از افراد قرار می گیرد ، اما برخی تصور دارند همین که چیزی در مدت زمان بین سحر تا افطار را نخورند باعث لاغری آن ها می شود . که تصوری غلطی است. با ادامه این مقاله همراه باشید تا با رعایت نکات زیر بتوانید در ماه رمضان کاهش وزن مطلوبی داشته باشید و با اضافه وزن خداحافظی نمایید. رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان اگر تغذیه مناسب ، متنوع و متعادل در سحر و افطار داشته باشید ، روزه داری می تواند تأثیرات مثبتی بر رژیم لاغری داشته باشد. نباید اینگونه تصور کنیم به علت اینکه مدت زمان زیادی در روز معده مان خالی است ، می توان با خوردن زیاد در افطار مواد مغذی بدن را تامین نماییم. مطالعه بیشتر : جراحی چاقی بهترین روش لاغر شدن سریع

برنامه رژیم لاغری در ماه رمضان

برنامه رژیم لاغری در ماه رمضان برنامه رژیم لاغری در ماه رمضان برای رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان برنامه های زیادی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد ، اما پیش از انتخاب هر برنامه باید با یک پزشک متخصص تغذیه صحبت کنید تا با توجه به ویژگی های بدنی و مشکلات جسمانی شما بهترین برنامه را برای 30 روز ماه رمضان دراختیارتان قرار دهد.

برنامه وعده سحری

وعده سحری یک وعده غذایی بسیار مهم در ماه رمضان به شمار می رود که عدم توجه به آن می تواند مشکلات گوارشی و جسمانی عدیده ای برایتان ایجاد نماید. کسانی که فکر می کنند با نخوردن سحری در ماه رمضان ، کاهش وزن خوبی خواهند داشت به شدت دچار اشتباه شده اند. زیرا نخوردن سحری در بدن کتون ایجاد می کند که باعث ناقص سوختن چربی در بدن می شود و معضلاتی همچون درد گرفتن ماهیچه ها و سردرد می شود و روند رشد نوجوانان و جوانان را مختل می نماید. در این وعده حتما باید از غلات سبوس دار ، میوه یا سبزی و پروتئین های گیاهی یا جانوری استفاده نمود. از مواد شیرین ، و چربی های مضر کمتر استفاده کنید و سعی کنید موادی که باعث کاهش آب بدن در طول روز ( همچون قهوه ، چای پر رنگ و نمک زیاد ) استفاده نکنید . خرما به علت اینکه قند طبیعی دارد می تواند در طولانی مدت قند خون را ثابت نگه دارد تا دچار افت قند خون و گرسنگی در طول روز نباشید. همچنین به علت طبع گرم برای افرادی که طبع سردی دارند مناسب می باشد. در برنامه رژیم لاغری ماه رمضان ، در وعده سحری سعی کنید از حبوبات و غلات سبوس دار که دارای کربوهیدرات پیچیده هستند استفاده نمایید تا مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

برنامه وعده افطار

برای وعده افطار سعی کنید از مواد غذایی متنوع استفاده کنید و مقدار و حجم کمی میل کنید و در عوض شام بخورید. می توانید افطار را با سوپ یا مقداری شیر ولرم آغاز کنید تا معده کمی گرم شود. حدود 100 گرم از غلات سبوس دار مانند انواع نان ( که بهترین آن ها سنگک می باشد ) با پنیر و گردو مصرف کنید و سعی کنید بعد از یک ربع تا نیم ساعت از میوه ها فصل مثل ، هلو و شلیل استفاده کنید. بعد از نیم ساعت تا 45 دقیقه می توانید شام بخورید زیرا اگر با معده خالی غذای زیاد مصرف کنید با مشکلات معده همچون دل پیچه ، ترشح اسید معده و ... روبرو خواهید شد. اگر به دنبال رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان هستید شام را هم سبک انتخاب کنید و بیشتر از پروتئین های مفید مثل  ماهی ، میگو و سویا استفاده کنید زیرا پروتئین احساس سیری بیشتری به شما می دهد و باعث می شود در طول 30 روز ماه رمضان کاهش وزن مطلوبی داشته باشید .

پرهیز های غذایی ماه رمضان

در ماه رمضان برای کمک به رژیم غذایی باید چندین ماده غذایی را کاهش داد و یا از سبد غذایی خانواده حذف کرد. اگر می خواهید رژیم لاغری در ماه رمضان به درستی عمل کنید ، زولبیا و بامیه را کاملا حذف کنید. اگر چه به علت قند و شیرینی زیادی که دارد در موقع افطار باعث سرحال شدن و افزایش قند خون می شود ، اما کالری زیادی داشته و از ارزش غذایی پایینی برخوردار است. عدم مصرف قهوه و چای پر رنگ باعث می شود در طول روز کمتر احساس تشنگی کنید ، اما اگر به این مواد وابسته هستید و مصرف نکردن آن باعث سردرد می شود سعی کنید به صورت رقیق از آن ها در وعده افطار استفاده کنید. تا در صورت تشنگی بتوانید آب بدنتان را تامین کنید که مشکل جسمانی برایتان بوجود نیاید.

مواد غذایی مناسب روزه داران

مواد غذایی مناسب روزه داران مواد غذایی مناسب روزه داران روزه دارانی که قصد دارند رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان را اجرا کنند برای اینکه مشکلات جسمانی سراغشان نیاید باید از مواد مغزی استفاده کنند این مواد را در ادامه برایتان لیست می کنیم و توضیح کوتاهی از هرکدام ارائه می دهیم.
  • آب جوش
  • شیر گرم
  • خرما
  • آش یا سوپ
  • خاکشیر یا ترنجبین
  • میوه و صیفی جات
آب یکی از حیاتی ترین نیاز های بدن انسان می باشد که بیش از 70 درصد بدن انسان را تشکیل می دهد و فعالیت های بدن ، اعم از سوخت و ساز و ... را تحت شعاع قرار می دهد و چون در ماه رمضان به علت اینکه زمان زیادی اجازه نوشیدن آب را ندارید باید از موادی استفاده کنید که آب را دورنشان حفظ می کنند و در طول روز با هضم کردن در دسترس بدن قرار می دهند. مصرف این مواد برای تمام روزه داران مفید می باشد مگر اینکه به علت بیماری خاصی این مواد از طرف پزشک منع شده باشد و یا برایشان حساسیت ایجاد کند.
  • خیار
  • کاهو
  • کرفس
  • اسفناج

مشخصات رژیم لاغری در ماه رمضان

ماه رمضان 29 یا 30 روزه می باشد و دوره ی طولانی بشمار می رود. این دوره طولانی زمانی که در بهار یا تابستان واقع می شود زمان گرسنگی زیادی را در حدود 14 تا 16 ساعت بسته به موقعیت مکانی به افراد تحمیل می کند. اما با این حال این دوره طولانی برای افرادی که می خواهند رژیم لاغری بگیرند ، دوره طلایی می باشد. کسانی که می خواهد لاغر بشوند می توانند از ویژگی های این ماه پر برکت استفاده کنند و در 30 روز ماه رمضان علاوه بر سلامت معنوی ازسلامت جسمانی نیز بهره مند شوند.

رژیم لاغری در ماه رمضان ممکن است ؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله زیرا در ماه رمضان فعالیت های بدنی کاهش می یابد و به همین دلیل کالری کمتری برای تامین آن نیاز خواهید داشت و در نتیجه غذای کمتری هم مصرف خواهید کرد. اگرچه برای تاثیر رژیم غذایی لاغری در ماه رمضان باید مواد غذایی مصرفی را نیز تغییر داد تا نتیجه بهتری داشته باشید. در بالا مصرف انواع مواد غذایی در سحری و افطاری را توضیح داده ایم که می تواند راه بهتری را برای لاغری پیش روی شما قرار دهد. با این حال اگر اضافه وزن زیادی دارید باید در هنگام ورود به ماه رمضان با متخصص تغذیه مشورت کنید و برنامه غذایی متناسب خود را برای این ماه اتخاذ نمایید. افرادی که دیابت دارند ابتدا باید مجوز روزه گرفتن را از دکتر خود بگیرند  و سپس با مشورت با دکتر از رژیم لاغری ماه رمضان استفاده کنند.

رژیم لاغری در ماه رمضان برای چه کسانی مناسب است ؟

افرادی که اضافه وزن کمی دارند و از مشکلات جسمانی مزمن همچون دیابت رنج نمی برند می توانند با استفاده از این روش کاهش وزن خوبی را در 30 روز ماه رمضان تجربه کنند. اما افرادی که اضافه وزن بالایی دارند و یا مشکلات دیگری همچون چربی خون و قند خون دارند باید با دکتر خود مشورت کنند زیرا این افراد حساس هستند و رژیم غذایی بد مشکلات دیگری را برایشان ایجاد خواهد نمود. اگر از این افراد هستید و یا از رژیم های لاغری خسته شدید و نتیجه ای براتون نداشته می تونید برای مشاوره جراحی چاقی به سایت دکتر قدسی متخصص جراحی چاقی مراجعه کنید و از شر اضافه وزن خلاص بشید. بهترین جراحان چاقی لندن را بشناسید  
نظرات: 0 مشاهده