هزینه عمل تعویض مفصل زانو چقدر می شود؟

تعویض مفصل زانو عملی مهم و تاثیرگذار در زندگی فرد است.  چرا که توانایی هایی مانند دویدن و یا انجام حرکات معمول را به شخص بازمیگرداند.  اما برای بسیاری از بیماران این سوال مطرح است که این عمل چه مقدار هزینه دارد و چطور میتوانند بدون نگرانی این جراحی را انجام دهند.  در این مقاله دکتر حسین حاجی تقی متخصص جراحی تعویض مفصل زانو به این سوال شما پاسخ خواهد داد. هزینه عمل تعویض مفصل زانو چقدر می شود؟ هزینه عمل تعویض مفصل زانو چقدر می شود؟ * هزینه تعویض مفصل زانو به چه عواملی بستگی دارد؟ * آیا امکان استفاده از پروتزهای بی کیفیت و چینی وجود دارد؟ * هزینه های بیمارستانی عمل تعویض مفصل زانو چگونه محاسبه می شود؟ * آیا عمل تعویض مفصل زانو تحت پوشش بیمه قرار دارد؟ هزینه تعویض مفصل زانو هزینه جراحی تعویض مفصل زانو همواره دغدغه ی بیماران بوده است.  افرادی که کاندید جراحی تعویض مفصل زانو می باشند نسبت به روش های درمانی ساده و کم تهاجمی پاسخ نداده اند. همانطور که از نام این عمل جراحی پیداست؛ مفصل زانوی آسیب دیده با ایمپلنت مصنوعی جایگزین خواهد شد.  بنابراین چندین پارامتر در تعیین هزینه جراحی تعویض مفصل زانو دخیل هستند.

عوامل تاثیر گذار در هزینه تعویض مفصل زانو

در این مقاله به بررسی پارامترهای موثر در قیمت تعویض مفصل زانو می پردازیم.  با ما همراه باشید.

جنس پروتز زانو

گاهاً در مورد هزینه های جراحی زانو پرسیده می شود. باید بدانیم که پارامترهای مختلفی مانند نوع پروتز،  پروتز از آمریکا می آید یا از فرانسه و ترکیه می آید،  این که از کجا تامین می شود قیمت های متفاوتی دارد. خوشبختانه بر اساس استاندارد و یکسان سازی که وزارت بهداشت در این خصوص دارد،  پروتز غیر استاندارد در بازار یا مارکت تعویض مفصل وجود ندارد.  چون آن پروتز هایی که خارج از سیستم وزارت بهداشت اگر وجود داشته باشد،  قابل استفاده در بیمارستان نیست. بنابراین بیماران خیالشان از اینکه این پروتز با دیگر پروتز ها متفاوت باشد و یا استاندارد نباشد یا چینی باشد راحت باشند.   زیرا ما همچین چیزی را کلا نداریم.  چون در یک محیط مورد تایید و تحت نظر قضایا انجام می شود و وجدان کاری پزشکان خصوصاً همکاران جراح به قدری هست که بیماران واقعاً این دغدغه را نداشته باشند. اما همان چیزی که در بازار وجود دارد و همانی که توزیع و وارد می شود،  قیمت های متفاوتی دارد.  قطعاً بهترین پروتز ها ساخت کشور آمریکا می باشند که با همان استاندارد و با همان ویژگی در آنجا استفاده می‌شوند به کشور ما هم صادرات انجام شده و ما سالهاست که از این پروتزها استفاده می کنیم و واقعاً هم در طی چند سال که بیماران از آن استفاده کرده اند نتایج آن را دیده ایم.

هزینه های بیمارستانی تعویض مفصل زانو

قسمت بعدی که هزینه های بیمار را شامل می‌شود قیمت‌های بیمارستان ها می باشد که بر اساس تیپی که دارند،  قیمتی که دارند،   تعداد شبی که بیمار بستری می شود،  نوع وسایلی که در داخل بیمارستان استفاده می شود،  تعداد مشاوره ها،  تعداد ویزیت ها و این پارامتر مستقیماً بسته به خود بیمارستان می باشد.

هزینه جراحی زانو در بیمارستان دولتی

بسیاری از افراد تمایل دارند تا اعمال جراحی درمانی خود را در مراکز درمانی دولتی انجام دهند تا هزینه ی کمتری را پرداخت نمایند. اکثر بیمه های درمانی طرف قرارداد با بیمارستان های معتبر می باشند تا بتوانند در هنگام نیاز به افراد جهت تامین هزینه های عمل های جراحی کمک نمایند.  به همین منظور توصیه می شود قبل از اقدام به جراحی تعویض مفصل زانو از بیمارستان های طرف قرارداد با جراح ارتوپد خود اطلاع حاصل نمایید.

دکتر جراح تعویض مفصل زانو

  بهترین دکترجراح تعویض مفصل زانو بهترین دکترجراح تعویض مفصل زانو خوشبختانه ما با حداقل های تعیین شده برای رفاه هم وطن نانمان این کار را انجام می دهیم.  یک جراحی زانو مانند یک تابلوی هنری است که می بایست بر اساس هنر دست آن هنرمند قیمت‌های متفاوتی داشته باشد. یک تابلوی نقاشی و اثر هنری را هیچ وقت نمی توان قیمت گذاشت بلکه بر اساس کیفیت کار و بر اساس تبحر آن کسی که آن اثر را خلق کرده است قیمت‌گذاری می‌شود. در کشور ما با مراعاتی که همکاران جراح دارند با قیمت های بسیار پایین نسبت به سطح جهانی و با حداقل ها که هم وطنان بتوانند بر اساس درآمد داخل ایران با همان مقیاس این مبالغ را بپردازند،   انجام می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر،  مشاوره و تعیین وقت قبلی می توانید با شماره های 09107765549 – 02188879953 مطب دکتر حسین حاجی تقی متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو و شانه تماس بگیرید.

بیمه در تعویض مفصل زانو

در بیمه ها بحث اولویت بندی مطرح است.  کسانی در پوشش بیمه ای قاعدتاً قرار می‌گیرند که نیاز و ضرورت بیشتری برای استفاده از پروتز داشته باشند و بیمه‌های تکمیلی است که آن ها بر اساس سازمان،  هم خود پروتز و هم بیمارستان و هم هزینه های دیگر تحت پوشش قرار می دهند. اما هزینه هایی که برای این امر در نظر گرفته می شود با کشورهایی که علم،  رفرنس و آن قطعه را تامین کرده‌اند، بین یک بیست و پنجم تا یک پنجاهم قیمت مصوب آن کشورها می‌باشد که در داخل کشور برای رفاه بیماران در حال انجام است.

هزینه تعویض مفصل زانو با بیمه تکمیلی

شاید تا به حال عنوان بیمه های تکمیلی را شنیده باشید.  بیمه های تکمیلی با دریافت هزینه ی بیشتری نسبت به سایر بیمه های درمانی؛ تخفیف های بیشتری برای انجام اقدامات درمانی و یا زیبایی را شامل حال بیمار می نمایند. اگر شما هم تحت پوشش بیمه ی تکمیلی هستید جراح خود را مطلع سازید.

نوع عمل تعویض مفصل زانو

به خاطر داشته باشید نوع عمل جراحی تعویض مفصل زانو در تعیین هزینه های نهایی این عمل جراحی تاثیرگذار خواهد بود. فرض کنید بیماری به دلیل ابتلا به آرتروز زانو پیشرفته قسمتی از این مفصل را از دست داده است.  ممکن است متخصص ارتوپدی تشخیص دهد که تنها با تعویض قسمت های آسیب دیده می توان دامنه ی حرکتی مفصل زانو را جبران و تقویت نمود. این در حالیست که شدت آسیب دیدگی مفصل زانو در برخی افراد به قدری می باشد که نیاز به تعویض کامل مفصل مربوطه با ایمپلنت مصنوعی می باشد.  زیرا تنها در این صورت توان حرکتی مفصل تقویت می شود. بنابراین در طی جلسات معاینه متخصص ارتوپدی تمام جوانب را در نظر می گیرد به بررسی دقیق عوارض موجود می پردازد.  با تعیین شدت آسیب دیدگی و انتخاب بهترین روش درمانی؛ تمام هزینه های مورد نیاز تعیین و به اطلاع بیمار رسانده می شود.

چرا تعویض مفصل زانو انجام می شود ؟

مهمترین و رایج ترین دلیل برای جراحی تعویض زانو از بین بردن درد شدیدی است که بر اثر آرتروز به وجود می آید.   افرادی که نیاز به جراحی تعویض زانو دارند معمولا مشکلاتی در راه رفتن،   بالا رفتن از پله ها و بلند شدن و  نشستن روی صندلی دارند.   بعضی حتی در هنگام استراحت هم درد دارند. بعد از نتیجه نگرفتن از تکنیک های غیرتهاجمی، گزینه ی درمانی موثر در افرادی که مبتلا به آرتروز شدید و پیشرفته هستند،  انجام جراحی تعویض مفصل زانو می باشد.   شرایط عمل تعویض مفصل زانو شرایط عمل تعویض مفصل زانو فیلم تعویض مفصل زانو اگر ساکن تهران هستید با انتخاب بهترین جراح ارتوپد در تهران می توانید جراحی ایمن و بی عارضه ای را بخود هدیه دهید.  به یاد داشته باشید تکنیک اجرایی توسط جراح تاثیر مستقیمی در نتیجه ی حاصل از عمل تعویض مفصل دارد. قیمت جراحی تعویض مفصل زانو با مراجعه ی حضوری به متخصص ارتوپدی شرایط جسمانی شما مورد بررسی قرار می گیرد و بهترین راهکار درمانی برای رفع عوارض موجود از سوی پزشک مربوطه تجویز می گردد.   بنابراین نیاز است بعد از انتخاب پزشک و مراجعه به آن در طی جلسات مشاوره از روند درمان خود و هزینه ی آن اطلاع پیدا کنید. خلاصه مطلب
  • در جلسات معاینه بعد از مشخص شدن راهکار درمانی هزینه ی قطعی به شما اطلاع داده می شود. عوامل موثر در تعیین هزینه ی جراحی تعویض مفصل زانو عبارتند از:
  • جنس پروتز مورد استفاده
  • شدت تخریب مفصل (در مواقعی با تعویض قسمتی از مفصل زانو،  عوارض موجود رفع می گردد و یا در مواقعی به دلیل شدت آسیب دیدگی مفصل نیاز به تعویض کامل مفصل مربوطه می باشد.
  • سن بیمار
  • دستمزد جراح ارتوپد
  • دستمزد متخصص بیهوشی( جراحی تعویض مفصل زانو تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد و بیمار نیاز به کنترل و مراقبت توسط متخصص بیهوشی دارد. .
دکتر حسین حاجی تقی،  جراح و متخصص ارتوپدی،  فلوشیپ زانو و فوق تخصص شانه راه های ارتباطی با ایشان و تعیین وقت: شماره های تماس: 09107765549 – 02188879953 آدرس مطب: تهران،  میدان ونک،  خیابان خدامی،  پلاک 3 با آرزوی سلامتی برای شما،  دکتر حسین حاجی تقی
نظرات: 4 مشاهده