علایم گرفتگی عروق کرونری قلب

علایم گرفتگی عروق کرونری قلب
علایم گرفتگی عروق کرونری قلب

علایم گرفتگی عروق کرونری قلب

آشنایی با علایم گرفتگی عروق کرونری از زبان متخصص قلب

علایم گرفتگی عروق کرونری قلب بسیار هستند که در این مقاله آن ها را برای شما ذکر می کنیم. بیماری گرفتگی عروق کرونری یا CAD یکی از رایج ترین نوع از بیماری های قلبی است که گاهی اوقات به آن ایسکمیک قلب نیز می گویند که برای برخی از افراد اولین نشانه آن حمله قلبی است و مراجع به موقع به پزشک می تواند شما را از خطر نجات دهد و می توانید به سایت های مرتیط در این زمینه مانند سایت دکتر صابری همدانی متخصص قلب تهران و عروق مراجعه کنید و اطلاعات خود در مورد این بیماری و علایم آن را افزایش دهید.

علایم گرفتگی عروق قلب

همان گونه که در بالا گفته شد حمله قبلی معمولا در بسیاری از افراد اولین نشانه گرفتگی عروق کرونری قلب است ودر ادامه چند نمونه دیگر از علائم گرفتگی عروق کرونری قلب را برای شما ذکر کرده ایم.

درد قفسه سینه یا ناراحتی در این ناحیه

افرادی که به بیماری گرفتگی عروق کرونری قلب مبتلا می شوند دچار آنژین یا همان درد و ناراحتی در قفسه سینه می شوند که به دنبال آن اگر به موقع به بهترین متخصص قلب مراجعه نکنند به علایم بعدی نیز دچار شده و درد آن ها حاد تر می شود.

احساس ضعف، حالت تهوه و حس سبک سری

افرادی که به بیماری گرفتگی عروق کرونری مبتلا هستند معمولا در بسیاری از نواحی بدن مانند سر و معده احساس ضعف و بی حسی می کنند.

احساس درد در نواحی از بدن

از دیگر علایم گرفتگی عروق کرونری قلب احساس درد و ناراحتی در دست ها و شانه های است که افراد در بیشتر اوقات شبانه روز احساس درد و ناراحتی در این ناحیه دارند.

احساس درد در نواحی از بدن
احساس درد در نواحی از بدن

ضربان قلب

تنگی نفس

افراد مبتلا به بیماری عروق کرونری قلب علاوه بر موارد فوق در بسیاری از اوقات دچار تنگی نفس و خفگی در ناحیه سینه می کنند که لازم است در صورت دسترسی نداشتن به دکتر راه هایی برای کنترل درد و خفگی خود بدانند و بعضی از دکترای متخصص قلب تهران از جمله دکتر صابری همدانی  دکتر قلب تهران راه های طبیعی برای کنترل و درمان این بیماری به ما معرفی می کند که اگر به سایت او مراجعه کنید با این راه ها آشنا می شوید.

غش کردن

افرادی که به بیماری گرفتگی عروق کرونری قلب مبتلا هستند وقتی که بیماری آن ها شدت می یابد دچار غش می شوند و نمی توانند به راحتی روی پای خود بیستند و حتی بنشینن و دچار سر گیجه و بی حسی در بیشتر قسمت های بدن می شوند.

سرفه کردن

یکی از علایم اولیه بیماری گرفتگی عروق کرونری قلب نیز سرفه است که در آن شخص بیمار به صورت مداوم و بخصوص وقتی دچار استرس می شود سرفه می کند.

علت گرفتگی عروق کرونری قلب

بیماری گرفتگی عروق کرونری قلب یا CAD که یک بیماری آهسته و پیشرونده است ممکن است در دوران کودکی نیز شروع شود یا اینکه در اثر انباشته شدن پلاکت در دیواره شریان های خونی قلب ایجاد می شود که این شریان ها یا عروق که مسئول انتقال خون میان قلب و نواحی دیگر بدن می باشند. پلاکت های انباشته در عروق خونی شامل موادی از جمله کلسترول هستند که با انباشته شدن آن ها در دیواره های عروق خونی مسیر انتقال خون تنگ شده و در نتیجه گردش خون محدود می شود که به این پروسه تصلب شراین می گویند.

اضافه وزن، فشار خون بالا، بیماری هایی مانند آرتریت یا لوپوس یا عفونت، مقاومت به انسولین، دیابت، تغذیه نامناسب و استعمال دخانیات از جمله موارد افزاینده این بیماری هستند. همچنین ارث و تاریخچه خانوادگی بیماری های قلبی از جمله موارد بروز این بیماری هستند.

گرفتگی عروق کرونری قلب
گرفتگی عروق کرونری قلب

 تشخیص بیماری عروق کرونری قلب

برای تشخیص بیماری عروق کرونری قلب راه های زیاد وجود دارند یکی از راها تشخیص علائم گرفتگی عروق کرونری قلب است که توسط بهترین متخصص قلب در این زمینه ازجمله دکتر صابری همدانی تشخیص داده و درمان می شوند که در زیر آن ها را برای شما ذکر می کنیم.

اکو

دکتر صابری همدانی با دارا بودن تخصص در زمینه بیماری های قلبی از جمله گرفتگی عروق کرونری قلب برای تشخیص این بیماری جهت گرفتن عکس از قلب در اکوکاردیوگرام از امواج سونوگرافی استفاده کرده و از قلب عکس می گیرد.

نوار قلب

برای تشخیص بیماری گرفتگی عروق کرونری قلب از دیگر خدمات دکتر صابری گرفتن نوار قلب است که در آن میزان فعالیت الکتریکی قلب، ضربان و ریتم تپش آن را در شخص اندازه می گیرد.

تست ورزش

از دیگر خدمات دکتر صابری همدانی در تشخیص بیماری گرفتگی عروق کرونری قلب گرفتن تست ورزش است که در حین راه رفتن فرد بر روی یک تردمیل ضربان قلب را اندازه می گیرد که این کار به تشخیص درست و سالم بودن قلب در حین پمپاژ خون بیشتر به ارگان کمک می کند.

آنژیوگرافی

به کمک روش انژیو گرافی درون عروق خونی برای پیدا کردن پلاکت و هر گونه انسداد بررسی انجام می شود در این روش با کمک یک لوله باریک و انعطاف پذیر به نام کاتتر از طریق کشاله ران یا شریان دست انجام می گیرد که تصاویر واضح از رگ های قلبی وانسداد احتمالی عروق در اختیار دکتر قرار می گیرد که در این روش نیز دکتر صابری همدانی به عنوان فوق تخصص آنژیوپلاستی در تهران  شناخته شده اند.

اسکن هسته ای قلب

در این روش که توسط دکتر صابری نیز انجام می گیرد با تزریق یک ماده رادیواکتیو بی خطر میزان خونسازی به عضله قلب مورد بررسی قرار می گیردکه در این روش توسط دستگاه تصویر برداری در دو فاز استرس و استراحت انجام می شود.

اسکن هسته ای قلب
اسکن هسته ای قلب

اسکن هسته ای قلب

در نهایت درمان خانگی و طبیعی یا تسکین بیماری گرفتگی عروقی کرونری قلب

 با علائم گرفتگی عروق کرونری قلب در این مقاله آشنا شدید بد نیست بدانید که دکتری صابری همدانی در سایت خود به بیماران توصیه می کند که برای تسکین و درمان بیماری خود از مواد غذایی مانند بادام، سرکه سیب، نوشیدنی گرم، آب انار، سیر، اسید های چرب امگا 3، که همه این مواد به سلامتی و بهبود قلب بیمارانی که دچار این عارضه هستند کمک می کند و در طولانی مدت آن را درمان می کند. همچنین به آن ها توصیه می کند که در روز چند بار از کمپرس سرد در ناحیه ای که احساس درد می کنند استفاده کنند تا درد آن ها تسکین یابد یا به متخصص قلب خوب در تهران مراجعه کنید.

نظرات: 1 مشاهده