نحوه شستن حوله تن پوش در ماشین لباسشویی

ممکن است شما هم مثل برخی از مردم اینطور تصور کنید که چون بعد از حمام کردن بدن تمیز است ، پس حوله ای که استفاده می کنید کثیف نمی شود و نیازی به شستن زود به زود آن نیست .

در حالی که اصلا این طوری نیست . بافت حوله به گونه ای است که می تواند مقدار زیادی آب را به خود جذب کند. این آب جذب شده ساعات زیادی در بین تار و پود حوله باقی می ماند و به راحتی می تواند به محلی برای تکثیر باکتری ها و سایر عوامل بیماری زا تبدیل شود .

این مطلب به نقل از سایت بازار حوله می باشد . این سایت ، فروشگاه اینترنتی حوله تن پوش است که انواع حوله تن پوش را بدون واسطه و مستقیما از تولیدی به فروش می رساند .

نحوه شستن حوله تن پوش در ماشین لباسشویی نحوه شستن حوله تن پوش در ماشین لباسشویی

سوال : چرا با اینکه بعد از حمام ، بدن تمیز است ، حوله ما کثیف می شود ؟

این سوال شاید بارها برایتان پیش آمده باشد که چرا با وجود اینکه بعد از حمام کردن بدن کاملا تمیز است ، ولی حوله مورد استفاده سریعا کثیف می شود .

در هر اینچ از بدن حدود 19 میلیون سلول پوستی و 650 غده عرق وجود دارد . روزانه بسیاری از این سلول های پوستی می میرند و سلول های جدید جایگزین آنها می شوند . دوش گرفتن و حمام کردن نمی تواند به صورت کامل این سلول های مرده را از سطح پوست پاک کند و بسیاری از آنها موقع خشک کردن بدن با حوله ، به پرزهای حوله می چسبند .

این سلول های مرده در کنار باکتری ها و سایر عوامل بیماری زای موجود در محیط و در حضور رطوبت جذب شده در حوله ، به راحتی می تواند سلامت عمومی بدن شما را به خطر بیاندازد .

حوله بعد از چند روز استفاده بهتر است شسته شود ؟

سازمان های بین المللی توصیه می کنند حوله را بعد از سه یا چهار بار استفاده حتما بشویید . در صورتی که هر روز دوش می گیرید ، حوله حمام را بهتر است هفته ای دوبار بشویید.

در موارد زیر توصیه می شود بعد از هر بار استفاده ، حوله شسته شود

  •  اگر از حوله برای پاک کردن عرق استفاده کرده اید . برای مثال در باشگاه های بدنسازی ، از حوله برای پاک کردن عرق استفاده می کنند. در این حالت حوله باید همان روز و در اولین فرصت شسته شود.
  • در صورتی که حوله را در محیط دستشویی آویزان کرده اید . محیط دستشویی بسیار آلوده است و حوله خیس براحتی می تواند این آلودگی را جذب کند. در این صورت هر روز باید حوله را بشویید.
  • اگر هر نوع بیماری پوستی مانند اگزما یا عفونت های پوستی دارید ، بعد از هر بار استفاده از حوله باید آن را بشویید. در این موارد توصیه می شود بیش از یک عدد حوله داشته باشید تا در زمانی که حوله قبلی شسته شده و خیس است ، حوله دیگری برای استفاده موجود باشد.

نکته مهم : هیچگاه از حوله کس دیگری استفاده نکنید و اجازه ندهید هیچکس از حوله شما استفاده کند !

نکات مهم برای نگهداری از حوله

  1. بعد از هر بار استفاده از حوله ، آن را در جایی خشک و دور از رطوبت آویزان کنید ، بهتر است آن را در هوای آزاد و بیرون از دستشویی آویزان کنید
  2. هرگز حوله های مرطوب را روی هم انباشته نکنید
  3. برای شستن حوله از آب سرد استفاده کنید . آب داغ می تواند به رنگ حوله آسیب وارد کرده و لطافت آن را از بین ببرد . همچنین آب داغ می تواند عمر حوله را کاهش داده و باعث پوسیدگی زودهنگام آن شود.
  4. به دلیل اینکه دمای شستشوی حوله با اکثر لباس ها متفاوت است توصیه می شود حوله را جدا از سایر لباس ها بشویید.
  5. حوله نو را  حتما باید جدا از سایر لباس ها و در ماشین لباسشویی پر از آب بشویید .
  6. برای جلوگیری از آب رفتگی حوله تن پوش ، بعد از خارج کردن آن از ماشین لباسشویی ، حوله تن پوش را از سرشانه های آن گرفته و تکان دهید.
  7. برای حفظ کیفیت رنگ حوله ، در زمان شستن یک قاشق غذاخوری سرکه به آب لباسشویی اضافه کنید .
  8. از نصف مقدار شوینده ای که برای سایر لباس ها استفاده می کنید ، برای شستن حوله استفاده کنید

منبع / بازار حوله

bazaarehole.ir

نظرات: 0 مشاهده