راهنمای شستشوی حوله - حفظ کیفیت حوله تن پوش

بسیار پیش آمده است که یک حوله خوب خریداری می کنید ولی بعد از اولین شستشو متوجه می شوید که کیفیت آن نسبت به حالت نو ، زمین تا آسمان تفاوت کرده است . فروشگاه اینترنتی حوله فروشگاه اینترنتی حوله در صورتی که حوله به درستی شسته نشود ، سریعا کیفیت خود را از دست داده و زبر و خشک می شود. در بیشتر موارد ، کیفیت رنگ حوله نیز از بین رفته و مات و کدر خواهد شد . در این مطلب به برخی از شرایط شستشوی صحیح حوله اشاره خواهد شد .

نحوه شستشوی حوله نو

برای اینکه حوله شما بعد از شستشو ، کیفیت خود را حفظ کند ، رنگ ندهد و زبر و خشک نشود ، موارد زیر را رعایت نمایید .

1- حوله را جدا از سایر لباس ها بشویید

به چند دلیل توصیه می شود حوله نو را جدا از سایر لباس ها و حتی سایر حوله ها بشویید . در مراحل تولید حوله معمولا کارهایی روی پارچه آن انجام می شود که می تواند باعث ایجاد پرز شود . برای مثال حوله های مخملی در مراحل مخمل زنی ، تیغ می خورند و این تیغ خوردن باعث ایجاد پرز روی حوله می شود. همچنین در زمان برش زدن و دوخت حوله تن پوش ، احتمال ایجاد پرز بسیار زیاد است . پرزها در اولین شستشو از حوله جدا شده و در صورتی که با سایر لباس ها به صورت همزمان شسته شود ، این پرزها روی لباس ها می نشینند و جدا کردن آن کار بسیار سخت و زمان بری خواهد بود . از طرف دیگر دمای شستشوی حوله با سایر البسه بسیار متفاوت است و در صورت شستشوی همزمان ، می تواند باعث آسیب رسیدن به بافت حوله شود.

2 - از شوینده بدون آنزیم استفاده کنید

شوینده هایی آنزیم دار به شدت می توانند به رنگ حوله آسیب وارد کرده و باعث رنگ پریدگی و مات شدن رنگ آن شوند. موقع شستشو ، حتما از شوینده بدون آنزیم استفاده کرده و نصف مقدار معمول شوینده استفاده نمایید.

3 - از نرم کننده استفاده کنید

برای حفظ نرمی و لطافت حوله شدیدا توصیه می شود در زمان شستشو حتما از نرم کننده مناسب استفاده کنید .

4 - دمای آب باید زیر 40 درجه باشد

درمای آب مناسب برای شستن حوله زیر 40 درجه است . برای شستن حوله های چاپی حتما باید از آب سرد استفاده نمایید . آب داغ هم می تواند به رنگ حوله آسیب وارد کند و هم باعث زبر و خشک شدن حوله خواهد شد . از طرفی شستن حوله با آب داغ باعث آب رفتگی و کوچک شدن حوله خواهد شد.

5 - ماشین لباسشویی باید پر از آب باشد

در صورتی که ماشین لباسشویی شما تنظیم میزان آب دارد ، توصیه می شود حوله تن پوش را حتما با ماشین لباسشویی کامل پر بشویید . خلاصه مطلب :
  •  هیچ گاه برای شستن حوله از مواد شونده آنزیم دار استفاده نکنید
  • حوله را با آب سرد بشویید
  • حوله را اتو نزنید
  • حوله های تن پوش را به صورت نم دار روی هم انباشته نکنید
  • حوله را جدا از سایر لباس ها بشویید .
بازار حوله - فروشگاه اینترنتی حوله bazaarehole.ir
نظرات: 0 مشاهده