با محصولات حرفه‌ای مراقبت از پوست و مو آشنایی دارید؟

وقتی از محصولات مراقبتی پوست و مو صحبت می­کنیم، منظورمان فقط کرم مرطوب‌کننده و ماسک مو نیست! محصولات حرفه­ای و تخصصی پوست و مو هم درست مثل کرم‌ها و ماسک‌های روتین، برای سلامت پوست و همینطور موی شما لازم هستند و می‌توانند روح تازه‌ای را به چهره و موهای شما ببخشند. با محصولات حرفه‌ای مراقبت از پوست و مو آشنایی دارید؟ با محصولات حرفه‌ای مراقبت از پوست و مو آشنایی دارید؟ همانطور که می‌دانید پوست ما روزانه به پاکسازی نیاز دارد؛ حتی اگر تمام مدت طول روز در خانه باشیم و کرم­های آرایشی هم استفاده نکنیم. دقیقاً به همین دلیل است که شستشوی صورت، استفاده از آبرسان، اسکراب و ... می­تواند مفید باشد، اما به تنهایی کافی نیستند. اگر می‌خواهید که به‌طور حرفه‌ای از پوست و موی خودتان مراقبت کنید، باید از محصولات تخصصی برای کلاژن‌سازی، شادابی پوست و جلوگیری از پیری استفاده کنید. در این مطلب می‌خواهیم با شما در مورد همین محصولات تخصصی صحبت کنیم، فقط قبل از آن باید پوست و موی خودمان را بهتر بشناسیم تا بتوانیم از بین هزاران محصول مراقبتی، انتخاب درستی داشته باشیم. پس همراه ما باشید تا درباره انواع پوست و مو بیشتر بدانیم و در این بین محصولات حرفه­ای مراقبت از پوست و مو را هم به شما معرفی کنیم.

از پوست و موی خود چه می­دانید؟

مراقبت از پوست برای هرکسی متفاوت است، چون پوست هر فردی ویژگی خاص خودش را دارد. اما به‌طور کلی انسان­ها چهار نوع پوست دارند؛ پوست‌ طبیعی، چرب، خشک و مختلط که در ادامه با جزئیات بیشتری آنها را بررسی می­کنیم. از پوست و موی خود چه می­دانید؟ از پوست و موی خود چه می­دانید؟

پوست نرمال

بهترین نوع پوست، پوست نرمال است که غدد چربی در آن به‌صورت متعادل فعالیت دارند. ظاهر پوست­های معمولی نرم و لطیف است و قابلیت ارتجاعی بالایی دارد. این نوع پوست مقاومت خوبی نسبت به عوامل خارجی نشان می‌دهد و واکنش شدیدی نسبت به پاک­کننده­ها و ... از خودش بروز نمی‌دهد.

پوست چرب

پوست چرب یک پوست نسبتاً ضخیم است و منافذ بازی دارد. غده­های چربی در این نوع پوست، فعال هستند و روزانه چربی زیادی ترشح می‌کنند. به همین دلیل پوست‌های چرب، براق به نظر می‌رسند. این نوع از پوست به نسبت دیرتر چروک می­شود، اما با وجود لایه چربی، به‌شدت مستعد جذب گرد و غبار است، پس باید روزانه حداقل دوبار شسته شود.
پوست خشک
پوست خشک، پوستی نازک است، از طرفی دارای غدد چربی کمی هم هست. بنابراین جز پوست‌های حساس به حساب می­آید. افرادی که این نوع از پوست را دارند، بعد از شستن صورت، در ناحیۀ گونه‌ها احساس کشیدگی می­کنند. اگر این کشیدگی جدی گرفته نشود باعث پیری زودرس می­شود. محصولاتی که به جوانسازی صورت کمک می­کنند، می­توانند در این زمینه کارساز باشد، برای مثال کوکتل جوانسازی و لیفت صورت بوتاکس MTX از جمله محصولاتی است که با آبرسانی به پوست و مرطوب­کردن آن؛ باعث طراوت پوست شما می‌شود. پوست مختلط پوست مختلط ترکیبی از پوست چرب و خشک است که با نسبت­های مختلفی در افراد مختلف دیده می‌شود. پوست مختلط در بعضی از نواحی، ظاهری درخشان و چرب دارد (بر روی پیشانی و بینی که به ناحیۀT  معروف است.) و در بعضی نواحی مثل گونه، خشک است. تشخیص نوع پوست سر و جنس مو هم، بسیار اهمیت دارد؛ چراکه تنها بر این اساس است که می‌توانید بهترین نوع شوینده و محصولات مراقبتی را برای موهایتان انتخاب کنید. در ادامه انواع مو و توضیحات مربوط به آن را می‌خوانیم. از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده کنید از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده کنید
موی چرب
اگر بعداز حمام، تنها با گذشت زمان کمی، تارهای مو به پوست سرتان می‌چسبید و حجم موی­تان به یکباره کاهش پیدا می‌کند، موهای شما چرب است. نمایان‌شدن پوسته و شوره هنگام شانه‌زدن هم می‌تواند از نشانه­های موی چرب باشد. بنابراین شما باید از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده کنید تا با تنظیم چربی پوست سر به حجیم شدن موهای نازک و رفع شوره و پوسته‌های روی سر کمک کند. مو‌ی خشک اگر موهای شما ظاهری زبر و شکننده دارد و با استفاده از انواع کرم مو و ژل نیز حالت وز و خشکی به خودش می‌گیرد، پس موهایتان در گروه موهای خشک قرار دارد. حواستان باشد که در صورت عدم رسیدگی، بعداز مدتی شاهد ریزش‌ مو و موخوره خواهید بود. برای موهای خشک اغلب شامپوهایی مناسب است که درصد نرم‌کننده و رطوبت‌رسانی‌شان بالاتر از سایر شامپوها باشد.
موی معمولی
موی معمولی یعنی موهای خوش‌حالت، درخشان و بدون پوسته و موخوره. اگرچه موهای معمولی نسبت به سایر انواع موها، به مراقبت کمتری نیاز دارند، اما فراموش نکنید که شستشوی مکرر، استفاده از رنگ و مواد شیمیایی می‌تواند سلامت و زیبایی موهای شما را به خطر بیندازد. توصیه می‌کنیم که برای موهای معمولی حتماً از شامپوهای مخصوص به خودشان استفاده کنید، نه شامپوهایی که برای موهای چرب و خشک تولید شده‌اند! حالا که با انواع مو آشنا شدیم، بهتر می­توانیم برای انتخاب محصول مناسب برای مراقبت از آن، تصمیم بگیریم. در کنار تمام مراقبت‌ها مثل استفاده از شامپو و نرم‌کنندۀ مناسب، ماسک مو و ... اگر دنبال یک محصول تخصصی هستید، کوکتل تقویت و رشد موی توسکانی قابلیت ترمیم و تقویت مو را دارد و می‌تواند پس از مدتی میزان ریزش موهای شما را کم کند. سایت «زیباشو» سایت «زیباشو» تمام محصولات حرفه­ای مراقبت از پوست و مو که در این مطلب معرفی کردیم، به‌علاوه محصولات تخصصی دیگر، در سایت «زیباشو» به آدرس www.zsho.ir موجود هستند. فروشگاه اینترنتی زیباشو، فروشگاهی برای دوستداران زیبایی است که محصولاتش را با حذف واسطه­ها و به‌صورت مستقیم به مشتریانش می­رساند. پشتیبانی عالی، ارسال سریع، تضمین کیفیت و قیمت مناسب از جمله امتیازهایی هستند که خیال شما را از بابت خریدی که انجام می‌دهید، راحت می­کند.
نظرات: 0 مشاهده