تاثیر قارچ شیتاکه بر زگیل تناسلی HPV

مقدمه ای بر HPV

آلودگی با ویروس پاپیلومای انسانی تناسلی (ویروس HPV) شایعترین عفونت قابل انتقال از طریق جنسی در آمریکاست. بطوری که بیش از نیمی از مردان و زنان در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا میشوند. طبق برآورد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها سالانه حدود 6.2 میلیون آمریکایی به این عفونت مبتلا می شوند. در کشور ما آمار مشخصی از شیوع آن وجود ندارد، در یک مطالعه شیوع  HPV 7.8  درصد بوده است، اما شیوع رفتارهای پر خطر در برخی مناطق میتواند زنگ خطری برای گسترش این بیماری در آینده باشد. اخیرا طرح کشوری بررسی شیوع ژنوتیپ ویروس پاپیلومای انسانی در ۱۰ استان کشور در حال انجام است که هنوز نتایج آن گزارش نشده است.

تاثیر قارچ شیتاکه بر زگیل تناسلی HPV تاثیر قارچ شیتاکه بر زگیل تناسلی HPV

تقریبا 100 درصد موارد سرطان دهانه رحم با ویروس پاپیلومای انسانی در ارتباط است. این ویروس که به آن HPV گفته می‌شود، شایع‌ترین عفونت مقاربتی است. متأسفانه اکثر بیماران آلوده به عفونت HPV، اطلاعی از بیماری خود ندارند. اگرچه مکانیسم های دقیق انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر هنوز شناخته نشده است اما معمولاً از راه تماس جنسی به خصوص تماس تناسلی یا مقعدی منتقل می‌گردد. البته احتمال انتقال ویروس از راه ارتباط دهانی- تناسلی نیز امکان پذیر است.
افراد مبتلا می‌توانند سال‌ها بدون علامت باشند و در این مدت، ویروس را به شریک جنسی خود منتقل کنند. امکان دارد یک فرد بیش از یک نوع ویروس HPV مبتلا شود.

در اینجا می خواهیم خواص قارچ ها بر سیستم ایمنی بدن و بر روی HPV را بررسی کنیم.

تاثیرگذاری قارچ شیتاکه

قارچ شیتاکه یکی از انواع قارچ ها است که چینی ها از حدود 6 هزار سال پیش تا کنون از آن استفاده می کردند. در کشورهای شرق آسیا مانند چین، کره، ژاپن و تایوان این قارچ به عنوان نمادی برای طول عمر شناخته می شود. نام شیتاکه (شی تاکه) از زبان ژاپنی منشا گرفته است. «شی» نام چوب درختی است که این قارچ بر روی آن رشد می کند؛ و «تاکه» هم به معنی قارچ می باشد. این قارچ با نام «قارچ جنگل های سیاه» نیز شهرت دارد و در جنگل های کشور آلمان رشد می نماید.
قارچ شیتاکه از خانواده قارچ های بازیدیومیست است. دارای پوسته ای قهوه ای رنگ و سطحی کمی محدب می باشد و قطری به اندازه 2 تا 4 اینچ یعنی 2 بند انگشت الی 4 بند انگشت دارد.

اثر قارچ شیتاکه بر نوعی از سلول های ایمنی به نام ماکروفاژ بیشتر است. ماکروفاژها سلول های مستعد سرطانی شدن را پاکسازی می کند. قارچ شیتاکه همچنین باعث افزایش سیتوکین هایی چون اینترلوکین 1 بتا، فاکتور نکروز کننده تومور آلفا و اینترلوکین 10 می شود. این عوامل به آپوپتوز «مرگ برنامه ریزی شده سلول» کمک می کنند و باعث می شود؛ در زمانی که باید بمیرند، از بین بروند و رشد بی رویه نکنند. در نتیجه باعث می شوند سلول های عادی به سلول سرطانی تبدیل نشوند.

حدود 100 ترکیب متفاوت در قارچ شیتاکه وجود دارد که باعث اثرات ضد سرطانی در آن می شود. این عوامل به آپوپتوز (مرگ برنامه ریزی شده سلول) کمک می کنند. مطالعات نشان می دهد مصرف مداوم قارچ شیتاکه باعث پیشگیری از انواع سرطان ها بالاخص سرطان کولون، سرطان پروستات و سرطان سینه می شود.

انواع خواص قارچ شیتاکه به شرح زیر می باشد:

درمان زگیل تناسلی

مصرف قارچ شیتاکه به دلیل خاصیت ضد ویروسی و ضد قارچی آن برای درمان بسیاری از عفونت ها از جمله عفونت ویروسی HPV یا زگیل تناسلی مفید می باشد.

قرص های AHCC مطمئن ترین محصولاتی هستند که برای درمان زگیل تناسلی تولید شده اند و معروف ترین نوع آنها قرص کینوکو پلاتینیوم می باشد که توسط کمپانی Quality Of Life آمریکا تولید می شود و نمایندگی این محصول در ایران شرکت فرازطب می باشد.

کینوکو پلاتینیوم حاوی 60 عدد کپسول 750 میلی گرمی از ترکیب AHCC می باشد که بالاترین دوز را در میان محصولات موجود در بازار دارد و تنها برندی می باشد که برای درمان اچ پی وی تجویز می شود.

شما می توانید برای اطلاع از قیمت قرص ahcc در ایران می توانید با شماره های تماس شرکت 09129518450 و 09197205208 در ساعات کاری تماس بگیرید و یا برای ورود به وبسایت و مشاهده عکس و توضیحات کامل محصولات فقط کافیست کلمه فرازطب را در گوگل جستجو کنید.

بررسی های ما طی یک سال اخیر که اقدام به تولید و فروش این قارچ کردیم نشان داد که: اولا تکثیر ویروس در بدن کلا متوقف می شود چرا که بالای 95 درصد افرادی که به طور مستمر و با دوز مناسب شیتاکه مصرف کردند بعد از دو ماه،  دیگر هیچ عودی از علائم نداشتند.  ثانیا در تعداد زیادی از آنها بعد از مصرف سه ماه تا یکسال بعد از انجام آزمایش پی سی آر هیچ ویروسی ردیابی نشده است.  مقاله ای با این عنوان در وبسایت محصولات دکتر مهدیزاده به صورت علمی اثبات میکند که ویروس زگیل تناسلی به طور کامل از بدن پاکسازی میشود.

تقویت کننده فوق العاده سیستم ایمنی تقویت کننده فوق العاده سیستم ایمنی

تقویت کننده فوق العاده سیستم ایمنی

قارچ شیتاکه حاوی لنتینان است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از بدن در برابر عفونت های مختلف محافظت می کند.

اصلی ترین خاصلیت شیتاکه ترکیب AHCC موجود در آن می باشد. ای اچ سی سی بهترین داروی تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد که قرن هاست در طب سنتی ژاپنی مصرف می شود.

برخی تحقیقات ثابت کرده در برخی موارد اثر این قارچ های خوراکی حتی از اثر درمانی داروهای تجویز شده برای عفونت هم قوی تر می باشد و با بیماری های عفونی از آنفلوآنزا گرفته تا اچ آی وی مقابله می کند.

مطالعه انجام شده در دانشگاه فلوریدا نیز نشان داده قارچ شیتاکه علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی دارای مقادیر خوبی ویتامین C است و به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

تاثیر ضد سرطانی

لنتینان موجود در قارچ شیتاکه یک عامل ضد سرطان قوی است که رشد سلول های سرطانی را کند کرده، از گسترش آن ها به سایر اندام های بدن جلوگیری می کند و با از بین بردن سلول های سرطانی بدون آسیب زدن به سلول های سالم از بدن در برابر انواع مختلف سرطان محافظت می کند.

مصرف قارچ شیتاکه با تقویت و تحریک سیستم ایمنی بدن باعث افزایش آزادسازی پروتئین های مورد نیاز برای مقابله با سلول های سرطانی می شود و برای افرادی که از سرطان معده رنج می برند مفید می باشد.

کاهش کلسترول مضر در بدن

نتایج مطالعه محققان سودانی نشان داده اریتادنین موجود در قارچ شیتاکه خاصیت ضد کلسترولی داشته و به کاهش کلسترول بد خون کمک می کند.

همچنین طی تحقیقات انجام شده در سال 2011 مشخص شد برخی ترکیبات موجود در قارچ شیتاکه قادرند تولید کلسترول در کبد را مهار کرده و از تشکیل پلاک روی دیواره عروق خونی جلوگیری می کند، نتایج مطالعه ژاپنی نیز ثابت کرده مصرف این قارچ به دفع کلسترول بدن از طریق مدفوع کمک می کند.

بهبود کم خونی

کمبود آهن بخصوص در خانم هایی که دوره های شدید قاعدگی دارند ممکن است به کم خونی و خستگی شدید منجر شود.

قارچ شیتاکه منبع خوب آهن و مس است و مصرف آن باعث افزایش تولید سلول های خونی شده و برای درمان کم خونی بسیار مفید است.

بهبود سیستم گوارش

قارچ شیتاکه حاوی اسید لینولئیک و هر هشت اسید آمینه اساسی و مورد نیاز بدن می باشد و عمل هضم را بهبود می بخشد.

فیبر فراوان موجود در کپسول قارچ شیتاکه نیز به تقویت دستگاه گوارش و سم زدایی بدن کمک کرده و برای درمان یبوست مفید است.

درمان دیابت

فیبر موجود در قارچ شیتاکه برای افراد دیابتی مفید است، این نوع قارچ قند ناچیزی دارد، فاقد کلسترول و چربی است و سطح کربوهیدرات موجود در آن نیز بسیار پایین می باشد و همه این عوامل دست به دست هم داده تا قارچ شیتاکه به یک ماده غذایی مفید برای بیماران مبتلا به دیابت و کاهش قند خون تبدیل شود.

تحقیقات همچنین نشان داده نشاسته موجود در قارچ شیتاکه به تجزیه قند و نشاسته ای که بدن از مواد غذایی مختلف به دست می آورد کمک می کند.

بهبود اختلالات خود ایمنی

شیتاکه برای افرادی که به بیماری های خود ایمنی ویروسی همچون هپاتیت B و اچ آی وی مبتلا هستند مفید است. براساس مطالعات انجام شده در ژاپن اثر درمانی عصاره قارچ شیتاکه در برابر عفونت سلولی ایجاد شده توسط ویروس اچ آی وی حتی از دارو ضد ایدز AZT نیز بیشتر بوده است.

لیگنین های موجود در قارچ شیتاکه از سلول های بدن در برابر آسیب ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس نوع 1 و 2 نیز محافظت می کنند.

هشدار: در برخی منابع ذکر شده مصرف قارچ شیتاکه به دلیل تقویت سیستم ایمنی بدن برای افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی همچون ام اس و آرتریت روماتوئید مضر می باشد و ممکن است باعث تشدید علائم بیماری شود.

کاهش التهاب

التهاب از عوامل اصلی بروز بیماری های جدی همچون سرطان، میگرن و آرتریت است، مصرف قارچ شیتاکه حتی در مقادیر بسیار کم نیز به کاهش عوامل ایجاد کننده التهاب در جریان خون کمک می کند.

تنظیم سطح استروژن در زنان

قارچ شیتاکه منبع خوب آنتی اکسیدان ها است که با رادیکال های آزاد مقابله کرده و اسید لینولئیک موجود در آن با تنظیم سطح استروژن در بدن خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

مصرف این قارچ همچنین از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان پیشگیری می کند.

رفع کمبود آهن در بارداری

مطالعات نشان داده زنان باردار می توانند برای رفع کمبود آهن در بدن از قارچ شیتاکه – اگر به روش درست پخته شده باشد – استفاده کنند اما حتما قبل از مصرف این قارچ در دوران بارداری و شیردهی با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است به این نوع قارچ حساسیت داشته باشید.

افزایش سلامت قلب و عروق

مس موجود در قارچ شیتاکه به بهبود گردش خون در بدن کمک می کند و آنزیم اریتادنین نیز انقباض عروق خونی را کاهش داده و به کاهش فشار خون بالا، گردش خون بهتر و کاهش فشار روی قلب و بهبود عملکرد قلب کمک می کند و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی، سکته مغزی و آترواسکلروز را کاهش می دهد.

ترومبوز

ترمبوز یک عارضه پزشکی جدی است که به دلیل ایجاد لخته های خون و انسداد رگ های خونی رخ داده و در عملکرد سیستم گردش خون اختلال ایجاد می کند. ترومبوز بیشتر روی پاها تاثیر گذاشته و با درد در این نواحی همراه است.

مطالعات نشان داده استفاده منظم از روغن شیتاکه خطر بروز ترومبوز را کاهش داده و لنتیونین موجود در آن به کنترل تجمع پلاکت ها کمک می کند.

خواص آنتی اکسیدانی قارچ شیتاکه نیز باعث افزایش متابولیسم و کاهش کلسترول خون شده و ترکیبات سولفوریک موجود در آن از لخته شدن خون پیشگیری می کند.

خاصیت انرژی زایی

قارچ شیتاکه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری برای متابولیسم و تامین انرژی بدن می باشد که از آن جمله می توان به ویتامین های B2، B6، B3، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک اشاره کرد که پس از ترکیب با مس اثر خوبی در افزایش انرژی و بهبود سوخت و ساز بدن ایجاد می کنند.

افزایش دهنده سلامت دندان

یک مطالعه حیوانی نشان داده مصرف منظم قارچ شیتاکه خطر ایجاد حفره های دندانی را کاهش می دهد.

افزایش رشد

مس یکی از اجزای اصلی کلاژن است که برای ساخت و ترمیم بافت ها، عضلات، استخوان ها و رگ های خونی و پوست بدن ضروری می باشد و از آن جا که قارچ شیتاکه منبع عالی مس محسوب می شود قطعا تاثیر خوبی در رشد و ترمیم بافت های بدن خواهد داشت.

سلامتی استخوان

قارچ شیتاکه دارای مواد معدنی فراوان از جمله کلسیم و مس است که از ساختار سالم استخوانی بدن محافظت کرده، به تقویت مفاصل و استخوان ها کمک می کنند و خطر ابتلا به بیماری هایی همچون آرتریت و پوکی استخوان را کاهش می دهند.

قرص های AHCC

کپسول AHCC که از قارچ شیتاکه ساخته می شود هم اکنون در سراسر دنیا جهت درمان قطعی زگیل تناسلی و نیز درمان سرطان پروستات مورد توجه است.

قرص ahcc طی فرایندهای پیچیده ای از قارچ شیتاکه بدست می آید. با تحقیقات و آزمایش های انجام شده دانشمندان یافتند که ahcc باعث تحریک عملکرد سلول های T می شود و تولید سیتوکین را افزایش داده و عملکرد سلول های کشنده طبیعی بدن و ماکروفاژ ها را تقویت می کند تا از بروز سرطان جلوگیری کند. کپسول ahcc می تواند باعث درمان قطعی ویروس اچ پی وی که عامل اصلی سرطان دهانه رحم است بشود. Hpv ویروس پاپیلومای انسانی به شدت مسری است و روی غشاهای مرطوب بدن مثل دهانه رحم اثر می گذارد. قرص ahcc مورد تائید FDA سازمان غذا و دارو امریکا است و چون مکمل غذایی است هیچگونه عوارض جانبی و خطری برای بدن ندارد.

برای اطلاع از شرایط و توضیحات قرص ahcc فراز طب می توانید در ساعات کاری با مشاورین شرکت 09129518450 و 09197205208 تماس بگیرید و یا برای ورود به وبسایت و مشاهده عکس و توضیحات کامل محصولات فقط کافیست کلمه فرازطب را در گوگل جستجو کنید.

با توجه به اهمیت درمان این بیماری خواهشمند است قبل از اقدام به خرید حتما ابتدا با همکاران ما تماس بگیرید و در مورد بایدها و نبایدهای این بیماری مشاوره نمایید و از موجود بودن این دارو اطمینان حاصل نمایید.

خواص قارچ شیتاکه برای پوست و مو خواص قارچ شیتاکه برای پوست و مو

خواص قارچ شیتاکه برای پوست و مو

جوانسازی پوست

مطالعه ای نشان داده عصاره قارچ شیتاکه به دلیل دارا بودن اسید کوجیک به از بین رفتن لکه های تیره و جای جوش و زخم روی پوست کمک کرده، پوست را روشن و صاف می کند و پیری پوست را به تاخیر می اندازد.

کاهش التهابات پوستی

قارچه شیتاکه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی به کاهش التهاب پوست کمک کرده و برای درمان مشکلات پوستی همچون روزاسه و اگزما مفید می باشد.

از بین برنده آکنه

سلنیوم موجود در قارچ شیتاکه برای درمان آکنه و جوش مفید بوده و کمبود این ماده معدنی از عوامل بروز آکنه می باشد.

افزایش رشد مو

قارچ شیتاکه حاوی مقادیر زیادی مس و همچنین ویتامین C است که هر دو برای تولید کلاژن ضروری بوده و رشد و سلامت موها را بهبود می بخشند.

 

 

نظرات: 0 مشاهده