ویروس کرونا | علائم ابتلا، روش‌ها و لوازم پزشکی پیشگیری کننده

با اعلام رسمی ورود ویروس کرونا و بیماری کووید-19 به ایران از اسفند سال 98، سبک زندگی مردم ایران کاملا تحت تاثیر قرار گرفته است. تا زمان نگارش این مطلب (18 مهر 99) بر اساس آمار رسمی 484.000 (نزدیک به نیم میلیون) نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد 397.000 نفر بهبود یافته‌اند و متاسفانه 27685 نفر فوت کرده‌اند.

شاید در هیچ زمان دیگری از تاریخ معاصر ایران سایه مرگ بر اثر یک بیماری به این سنگینی نبوده باشد، بنابراین شناسایی راه‌های ابتلا به بیماری و روش‌های جلوگیری از آن، دانشی است که مردم در هر رده سنی باید به آن دست پیدا کنند.

ویروس کرونا | علائم ابتلا، روش‌ها و لوازم پزشکی پیشگیری کننده ویروس کرونا | علائم ابتلا، روش‌ها و لوازم پزشکی پیشگیری کننده

در این مطلب قصد داریم بعد از مرور موارد اثبات شده در زمینه راه‌های ابتلا به این بیماری، لوازم پزشکی‌ای که باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید 19 می‌شوند را بررسی و یک فروشگاه اینترنتی مطمئن برای خرید این لوازم را به شما معرفی کنیم.

علائم رایج ابتلا به کرونا

بیماری کووید 19 افراد مختلف را به روش‌های مختلف درگیر می‌کند.  آمار قابل توجهی از افراد مبتلا نشانه‌های خفیف تا متوسط از بیماری را از خود بروز داده‌اند و بدون بستری شدن در بیمارستان درمان شده‌اند اما آمار بالای مرگ و میر این بیماری در دنیا (بیش از 1 میلیون نفر) ایجاب می‌کند، پیشگیری را بر درمان مقدم بدانیم.

نشانه‌های رایج: 

  • تب
  • سرفه خشک
  • خستگی و ضعف عمومی بدن

نشانه‌های کمتر رایج:  

  • بدن‌درد
  • گلو درد
  • سر درد
  • از دست دادن قوای بویایی و چشایی
  • اسهال
  • ورم ملتحمه
  • ایجاد بثورات روی پوست یا تغییر رنگ انگشتان دست و پا

راه‌های جلوگیری

  • یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها در جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا و بیماری کووید 19 که دانشمندان سراسر دنیا و سازمان بهداشت جهانی به آن تاکید دارند، شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون است. ولی از آن‌جایی که شاید موقعیت‌هایی پیش بیاید که امکان شستن دست‌ها با آب و صابون نباشد، ضدعفونی کردن دست‌ها با الکل یا مواد ضدعفونی‌کننده با پایه الکل می‌تواند جایگزین مناسبی باشد. در چنین شرایطی خرید الکل طبی در انواع مختلف آن مثل پد الکلی، اسپری الکل، پنبه الکلی و ... یکی از نیازمندی‌‌های اساسی مردم به حساب می‌آید. در درجه بعدی انواع محلول ها و ژل ها و اسپری‌های ضد عفونی کننده دست هستند که در صورت در دسترس نبودن محلول‌های الکلی بهترین گزینه هستند. از آن‌جایی که مراجعه حضوری به داروخانه‌ها می‌تواند ریسک ابتلا به کرونا را به همراه داشته باشد، خرید اینترنتی الکل می‌تواند راه‌حل بهتری باشد که فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی هلثیوم این مشکل را حل کرده است.
حفظ فاصله مطمئن از شخص کرونایی حفظ فاصله مطمئن از شخص کرونایی
  • حفظ فاصله مطمئن از شخص کرونایی، شخصی که مشکوک به کروناست، شخصی که با افراد کرونایی در ارتباط بوده یا شخصی که در حال عطسه و یا سرفه کردن است. در صورتی که این اصل خواسته یا ناخواسته رعایت نشود باید جهت اطمینان یک دوره قرنطینه در خانه سپری شود.
  • در زمانی که حفظ فاصله اجتماعی امکان‌پذیر نیست و در زمان حضور در فضاهای پرتردد و شلوغ باید از ماسک استفاده شود. از زمان آغاز شیوع بیماری کرونا انواع مختلفی از ماسک تولید و روانه بازار شده‌اند، اما از آن جایی که در مورد مدت زمان کارکرد ماسک‌های مختلف اتفاق‌نظر وجود ندارد بهترین کار خرید ماسک سه لایه جراحی است که با نام ماسک صورت هم شناخته می‌شود. یک ماسک سه لایه جراحی مناسب و با کیفیت، دهان و بینی را به خوبی پوشانده و اجازه نمی‌دهد ذرات معلق موجود در هوا (از جمله ویروس کرونا) وارد سیستم تنفسی شود. این نوع از ماسک‌ها به دلیل قیمت پایین و مناسبی که دارند گزینه مناسبی برای خرید در تعداد زیاد و استفاده روزمره هستند. این ماسک‌ها تا 95 درصد از انتقال ویروس و تا 80 درصد از انتقال باکتری جلوگیری می‌کند. این ماسک‌ها یک بار مصرف هستند و بعد از 2 الی 3 ساعت استفاده مداوم باید با احتیاط در سطل زباله انداخته شوند (ترجیحا این ماسک‌ها را قیچی کنید و بعد در سطل زباله بیندازید که مجددا توسط سودجوها وارد چرخه خرید و فروش نشوند). انواع دیگر ماسک‌های موجود در بازار ماسک‌های فیلتردار هستند که بسیاری از مردم آن‌ها را با نام ماسک N95 می‌شناسند.
  • هیچ فردی نمی‌تواند ادعا کند با رعایت تمامی موارد گفته شده تا به اینجا دیگر اصلا امکان این وجود ندارد که ویروس کرونا منتقل شود، بنابراین شرط احتیاط این است که وقتی در محیط بیرون از خانه هستید به هیچ عنوان چشم‌ها، بینی یا دهان خود را با دستانتان لمس نکنید.
  • در هنگام عطسه کردن، جلوی بینی خود را با دستمال کاغذی یا بالای آرنج خود بگیرید تا از پخش شدن ذرات معلق در هوا جلوگیری کنید.
  • اگر حتی اندکی احساس ناخوش‌احوالی دارید، از خانه بیرون نروید. مسلما پیمانکار یا کارفرمای شما در شرایط شیوع بیماری کرونا، اگر در جریان حال شما قرار بگیرد، هیچ مخالفتی با مرخصی شما نخواهد داشت و حتی از آن استقبال خواهد کرد.
  • اگر تب دارید، سرفه خشک می‌کنید و در تنفس طبیعی به مشکل برخوردید به مراکز درمانی مراجعه کنید.

یک باور اشتباه در مورد بیماری کووید-19 و ویروس کرونا این است که استفاده از ماسک به تنهایی از انتقال ویروس جلوگیری می‌کند و نیازی به ملاحظات دیگری نیست. در صورتی که استفاده از ماسک به همراه فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت دست‌ها هست که بهترین تاثیرگذاری را دارد.

یکی دیگر از باورهای اشتباه که در ابتدای همه‌گیری این بیماری جا افتاده بود که استفاده از انواع دستکش (دستکش لاتکس، دستکش وینیل، نیتریل و یکبار مصرف) در جلوگیری از انتقال بیماری کمک می‌کند در حالی که مطالعات تکمیلی نشان داد که استفاده از دستکش به صورت روزمره، خود می‌تواند یکی از عوامل خطرآفرین باشد. مشاهدات میدانی نشان داد که مردم اغلب از یک جفت دستکش استفاده می‌کنند و بدون آن که آن را تعویض کنند به همه سطوح در سوپرمارکت‌‌ها، فروشگاه‌های مختلف، پمپ بنزین‌ها دست می‌زنند. استفاده از دستکش برای یکبار، در هنگام استفاده از دستگاه خودپرداز و یا خرید سوپرمارکتی و یا فعالیت‌های مثل بنزین زدن و از این قبیل، زمانی که دسترسی به الکل یا مواد ضدعفونی ‌کننده وجود ندارد، می‌تواند انتخاب خوبی باشد. دستکش‌‌های پزشکی کارکرد خاص و ویژه خود را دارند. به عنوان مثال خرید دستکش لاتکس، مناسب آن دسته افرادی است که در حوزه پزشکی و سلامت فعالیت می‌کنند. از آنجا که پوشیدن دستکش‌های لاتکس به خاطر جنس و طراحی منعطف‌شان حسی نزدیک به زمانی دارند که دستکش نپوشیده‌اید، برای کارهایی مهم و حساس مانند جراحی به وفور استفاده می‌شوند. امروزه، سالهاست که پزشکان و پرسنل اتاق‌های عمل برای جراحی‌های
مختلف از این دستکش‌ها بهره می‌برند.

خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی و بهداشتی خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی و بهداشتی

در دنیای امروز که افراد در معرض هزاران رسانه هستند که همه اخبار و اطلاعات آن‌ها الزاما درست و کاربردی نیست و حتی می‌توانند گمراه‌کننده باشند، بسیار اهمیت دارد که اطلاعات درست و موثق در حوزه بهداشت و سلامت داشته باشیم. فروشگاه لوازم پزشکی هلثیوم سعی بر آن دارد تا با ارائه اطلاعات درست و دقیق در حوزه پزشکی، زمینه خرید اینترنتی تجهیزات پزشکی و بهداشتی را با دریافت مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه برای مردم عزیز فراهم نماید.

نظرات: 2 مشاهده