راهنمای خرید هندزفری - کدام نوع هندزفری را ترجیح می‌دهید ؟

امروزه هندزفری‌ها به یکی از همراهان همیشگی  ما تبدیل شده است. کافیست گشتی در خیابان‌های شهر بزنید، می‌بینید که استفاده از این وسیله چقدر گسترش یافته است. در اتوبوس، مترو، خیابان، رستوران، پیاده رو و ... افراد زیادی را مشاهده می‌کنید که در حال استفاده از هندزفری هستند. برخی در حال گوش دادن به موسیقی مورد علاقه خود هستند، عده‌ای در حال مکالمه با دوستان هستند و تعدادی هم در حال تماشای فیلم.

راهنمای خرید هندزفری - کدام نوع هندزفری را ترجیح می‌دهید ؟ راهنمای خرید هندزفری - کدام نوع هندزفری را ترجیح می‌دهید ؟

هندزفری ( Handsfree ) به معنی " دستان آزاد " است و این وسیله نیز به شما کمک می‌کند تا بدون استفاده از دست به مکالمه و یا شنیدن موسیقی بپردازیم. اصلی‌ترین کاربرد این وسیله، متمرکز کردن صدا در گوش‌های شماست، به گونه‌ای که نه تنها شما صدا را با کیفیت و شدت بهتری می‌شنوید، بلکه کس دیگری جز شما این صدا را نخواهد شنید.

محبوبیت هندزفری‌ها سبب شده تا تقاضای خرید آن‌ها نیز افزایش یابد. در این مقاله ما به ارائه یک راهنمای خرید هندزفری پرداخته‌ایم تا شما بتوانید با چشمی باز و داشتن اطلاعات کافی به خرید این وسیله بپردازید. هندزفری از آن دسته محصولاتی است که این روزها نمونه‌های تقلبی و بی کیفیت آن در بازار بسیار زیاده شده‌اند. به همین خاطر، حتما باید با داشتن اطلاعات کافی راهی بازار شوید و برای خود یک هندزفری مناسب خریداری کنید.

در این مقاله از ایده آل تکنولوژی به مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در زمان انتخاب هندزفری در نظر داشته باشید، پرداخته‌ایم. اگر تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید، مشکلی در زمینه انتخاب و خرید یک هندزفری مناسب و با کیفیت نخواهید داشت.

کدام نوع هندزفری را ترجیح می‌دهید ؟

اولین موردی که در انتخاب یک هندزفری باید به آن توجه داشته باشید، این است که کدام یک از انواع هندزفری را ترجیح می‌دهید؟ هندزفری‌ها در دو نوع سیمی و بیسیم عرضه می‌شوند. هندزفری‌های سیمی از طریق یک سیم باریک به منبع صدا ( موبایل، تبلت ، MP3 Player و حتی کامپیوتر ) وصل می‌شوند. یک سر این هندزفری‌ها به بلندگوها و سر دیگر به یک جک 3.5 میلی متری متصل شده است. این هندزفری‌ها قیمت مناسبی دارند و تنوع آن‌ها در بازار نیز زیاد است.

کدام نوع هندزفری را ترجیح می‌دهید ؟ کدام نوع هندزفری را ترجیح می‌دهید ؟

 

نوع دوم از هندزفری‌ها یعنی هندزفری بیسیم همانطور که اسمش نیز مشخص است، از سیم استفاده نمی‌کند. بلندگوهای این هندزفری به وسیله بلوتوث و یا NFS به منبع صدا متصل می‌شوند. هندزفری‌های بیسیم دارای باتری هستند و برای استفاده از آن‌ها، باید شارژ شوند. این دسته از هندزفری‌ها معمولا گران‌تر از هندزفری‌های سیمی هستند.

طراحی

هندزفری‌ها در طراحی‌های مختلف در بازار موجود هستند و شما باید بر اساس علاقه و البته نیاز خود، یکی از طرح‌های آن‌ها را انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما بخواهید یک هندزفری سیمی خریداری کنید، اما نگران گره خوردن سیم آن باشید. در این مورد باید به سراغ هندزفری‌های سیمی زیپی بروید. هندزفری‌های بیسیم هم از طراحی‌های مختلفی برخوردارند. برخی از آن‌ها به صورت کامل در پشت گوش قرار می‌گیرند و برخی دیگر نیز بلندگوهایشان در گوش قرار می‌گیرد و به وسیله یک قلاب در پشت گوش محکم می‌شوند.

قبل از اینکه برای خرید هندزفری راهی بازار شوید، حتما طراحی مورد نظر خود را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی هندزفری دلخواه خود را پیدا کنید.

قابلیت کنترل هندزفری‌ها

برخی از هندزفری‌ها به شما امکانات یا دکمه‌هایی می‌دهند که به کمک آن‌ها می‌توانید تماس‌هایتان را پاسخ دهید و یا صدای موسیقی را کم و زیاد کنید. دکمه‌های قطع و وصل صدا نیز هم در هندزفری‌های سیمی و هم در هندزفری‌های بیسیم تعبیه شده است.

قبل از خرید یک هندزفری، حتما دکمه‌های کنترل آن را چک کنید. به عنوان مثال اگر در زمان رانندگی از هندزفری خود استفاده می‌کنید، حتما مدلی را خریداری کنید که قابلیت پاسخ تماس و قطع و وصل صدا را داشته باشد.

برد هندزفری در مدل‌های بیسیم

در صورتی که به قصد خرید یک هندزفری بیسیم راهی بازار شده‌اید، حتما به برد آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برد هندزفری بیسیم در واقع حداکثر فاصله از دستگاه ( موبایل یا تبلت یا پلیرهای بلوتوثی ) است که هندزفری می‌تواند صدا را پخش کند. طبیعتا هرچقدر که برد یک هندزفری بیشتر باشد، برای شما بهتر است. زیرا گاهی اوقات ممکن است بخواهید در فاصله مشخصی از موبایل قرار بگیرید و همچنان به صدای آن دسترسی داشته باشید.

در این مورد پیشنهاد می کنیم حتما فرق هدفون و هندزفری را نیز به خوبی مورد بررسی قرار دهید.

امپدانس یا مقاومت هندزفری

امپدانس یا مقاومت هندزفری امپدانس یا مقاومت هندزفری

 

از آنجایی که هندزفری‌ها در معرض عبور جریان برق دارند، به مرور زمان خش خشی در آن‌ها ایجاد می‌شود. این خش خش کیفیت صدا را پایین می‌آورد و کار با هندزفری را آزاردهنده و در مواردی غیر قابل تحمل می‌کند. برای رفع این مشکل، یک مقاومت در داخل هندزفری‌ها تعبیه شده است که امپدانس نام دارد.

دقت کنید که هرچقدر که میزان امپدانس بیشتر باشد، کیفیت صدای هندزفری بهتر است و با گذشت زمان، دچار افت کیفیت نمی‌شود.

مقاومت در برابر آب

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که در حمام و یا استخر نیز از هندزفری خود استفاده کنند. اگر شما نیز دوست دارید زیر دوش آب گرم به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید، باید به سراغ یک هندزفری ضد آب بروید. شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید هندزفری ضد آب نموده‌اند. شما نیز می‌توانید در زمان خرید، حتما درباره ضد آب بودن هندزفری از فروشنده سوال بپرسید.

قیمت

تنوع قیمت هندزفری‌ها بسیار زیاد است. قبل از هرچیز در نظر داشته باشید که گول قیمت پایین برخی از هندزفری‌ها را نخورید، زیرا بسیاری از آن‌ها تقلبی و کاملا بی‌کیفیت هستند. این نمونه‌های ارزان قیمت، بعد از یکی دو بار استفاده خراب می‌شوند و دیگر قابل استفاده نیستند.

معمولا هندزفری‌های باکیفیت که امکانات مناسبی نیز دارند، از نظر قیمت اندکی گران‌تر از سایر مدل‌ها می‌باشند. اما توصیه می‌کنیم مقداری دست به جیب شده و یک هندزفری باکیفیت خریداری نمایید. زیرا می‌توانید برای سالیان متوالی از آن استفاده کنید.

کلام پایانی

شما می‌توانید در میان انواع مختلف هندزفری‌های سیمی و بیسیم، مناسب‌ترین نوع را انتخاب کرده و  بر اساس بودجه‌ای که برای خرید هندزفری در نظر گرفته‌اید، اقدام به انتخاب و خرید این وسیله محبوب نمایید. همچنین می توانید برای خرید یک هدفون مناسب از مقاله 10 هدفون محبوب بیسیم نیز بازدید کنید.

نظرات: 0 مشاهده