ایمپلنت دندان بیشتر از دندانهای طبیعی شبیه دندانهای طبیعی است

ایمپلنت دندان

اگر یک یا چند دندان خود را از دست دهید و ترجیح نمی دهید پل یا پروتز کامل یا جزئی داشته باشید ، ممکن است در مورد ایمپلنت دندان از دندان پزشک خود سؤال کنید که آیا شما فرد مناسبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستید یا خیر. ایمپلنت های دندانی جایگزینی طبیعی تر از دندان های مصنوعی دارند زیرا دندان های مصنوعی ای هستند که مستقیماً به استخوان فک وصل می شوند. برای بهره مندی از ایمپلنت های دندانی ، شما باید از سلامت خوبی برخوردار باشید (به غیر از دندان های از دست رفته) و علاوه بر این شما باید دارای یک فک کاملاً توسعه یافته و سالم باشید ، لثه های سالم و یک فک سالم برای حمایت از ایمپلنت دندان ها نیاز دارید. ایمپلنت دندان حتی بیشتر از دندانهای طبیعی شبیه دندانهای طبیعی است ایمپلنت دندان حتی بیشتر از دندانهای طبیعی شبیه دندانهای طبیعی است

ایمپلنت های دندان چگونه به نظر می رسند؟

ایمپلنت دندان حتی بیشتر از دندانهای طبیعی شبیه دندانهای طبیعی است. ایمپلنت دندان دارای یک پیچ از جنس فلز تیتانیوم است و به عنوان جایگزینی مصنوعی برای ریشه دندان از دست رفته عمل می کند. ایمپلنت ها از تیتانیوم یا مواد دیگری ساخته شده اند که وقتی به استخوان فک و لثه متصل می شوند ، عارضه جانبی ایجاد نمی کنند و با استخوان فک پیوند تشکیل می دهد .

روش انجام ایمپلنت دندان

اگر سالم باشید و دندانپزشک شما مشخص کند که شما کاندیدای خوبی برای کاشت ایمپلنت دندان هستید ، بسته به بیمار ، پزشک شما این روش را برای انجام یا در مطب دندانپزشک تحت بی حسی موضعی یا در بیمارستان تحت بیهوشی عمومی برنامه ریزی می کند. روش انجام ایمپلنت دندان روش انجام ایمپلنت دندان روند دریافت کاشت دندان چند ماه طول می کشد و این سه مرحله را شامل می شود: قرار دادن ایمپلنت. ابتدا باید جراحی انجام دهید تا ایمپلنت در فک شما قرار گیرد ، جایی که از آن با بافت لثه پوشانده شده است و اجازه دارد به مدت سه تا شش ماه در استخوان فک بپیوندد. پیوست آباتمنت. دندانپزشک شما پستی را به ایمپلنت می زند که آباتمنت نام دارد و بافت لثه مجاز به رشد در اطراف آن است. در بعضی موارد ، ایمپلنت و پست به طور همزمان قرار می گیرند. در صورت قرار دادن آنها در همان زمان ، ایمپلنت ترکیبی و پست به عنوان لنگر دندان جایگزین استفاده می شود. قرار دادن تاج  دندانپزشک شما یک تاج ساخته شده بر اساس دندان ها و فک شما، را به پست کاشت ایمپلنت وصل می کند.

چه مدت یک عمل کاشت دندان انجام می شود؟

به خاطر داشته باشید که جراحی برای قرار دادن ایمپلنت دندان چندین ساعت طول می کشد و ممکن است بیش از یک عمل انجام شود. بنابراین هرکسی که در معرض خطر عفونت قرار داشته باشد ممکن است مایل به انتخاب ایمپلنت دندان نباشد. اگر سالم هستید و تحت عمل جراحی ایمپلنت دندان قرار گرفتید ، حتماً دستورالعمل های دندانپزشک خود را در مورد بهداشت دهان و دندان - از جمله مسواک زدن دو بار در روز و نخ دندان روزانه  پیروی کنید از این روش برای تمیز و سالم نگه داشتن دندان های خود استفاده کنید.

ایمپلنت دندان در مقابل پروتز دندان

از مزایای کاشت دندان در مقابل دندان مصنوعی می توان به توانایی طبیعی تری در خوردن و صحبت کردن اشاره کرد و نیازی به حذف پروتز دندان یا نگرانی در مورد ترمیم دندان نیست. اما مهم است که مرتباً به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دندان جایگزین شده شما در وضعیت خوبی قرار دارد . از یک روال مداوم مراقبت از دهان و دندان ، دو بار مسواک زدن و نخ دندان روزانه پیروی کنید .

آیا باید ایمپلنت دندان انجام شود؟

اما ایمپلنت دندان برای همه انتخاب خوبی نیست. زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری مزمن یا دارای مشکل سیستم ایمنی (به دلیل افزایش خطر عفونت در حین عمل جراحی) ، کودکان (به دلیل اینکه استخوان فک آنها هنوز در حال رشد است) و افرادی که دندان های خود را خرد می کنند یا می بندند (این عادت می تواند فشار زیادی به ایمپلنت ها وارد کند). کاندیداهای خوبی برای کاشت دندان نیست.

3 نکته مراقبت و پیگیری

برای آشنایی بیشتر با مراقبت های ایمپلنت به لینک زیر مراجعه کنید . مراقبت های ایمپلنت

1- از بهداشت دهان و دندان بسیار خوبی برخوردار باشید

بسیار مهم است که حتماً اطراف کاشت خود را کاملاً تمیز کنید ، بنابراین از پلاک و زباله های مواد غذایی دور نگه داشته می شود. آنها بهترین روش برای تمیز کردن ایمپلنت را به شما نشان می دهند و برس های مخصوص بین دندان یا لامپ های نرم / آب را به شما می دهند تا به شما در تمیز کردن بیشتر منطقه کمک کند. عدم صحیح مسواک زدن و نخ دندان دلیل اصلی نارسایی ایمپلنت است زیرا می تواند باعث آلوده شدن استخوان و لثه اطراف ایمپلنت شود.

2- معاینات منظم دریافت کنید

برای معاینه و پاک سازی توصیه می شود هر شش ماه به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این به سالم نگه داشتن دهان ، جلیوگیری تز عفونت و رفع هر مشکلی که پیش می آید کمک می کند.

3 -از عادت های بد خودداری کنید

اینعادت های بد می تواند به کاشت دندان شما آسیب برساند مانند یخ ، آب نبات سخت یا سایر مواد سخت را بجوید ، زیرا این مواد می تواند به تاج کاشت یا حتی دندانهای طبیعی شما آسیب برساند.

4-پیروی از دستورات پزشک

در چند ماه اول کاشت ایمپلنت لازم است به محدودیت و دستورات پزشک را کامل انجام دهید و این نکته را به خاطر داشته باشید که یک مرکز ایمپلنت تخصصی و یک متخصص تاثیر بسیار زیادی در موفقیت درمان شما دارند .  هرگونه سرپیچی یا انجام ندادن دستورات پزشک باعث ایجاد مشکل یا شکست کاشت ایمپلنت شما می شود.

جنس ایمپلنت

ایمپلنت دندان از جنس تیتانیوم ساخنه شده است که در مقابل فشار ، تحمل بسیار بالایی دارد و شبیه دندان واقعی عمل می کند یکی دیگر از دلایل استفاده از تیتانیوم تطبیق پذیری و جوش خوردن سریع در فک است. در بعضی از موارد که بدن بیمار به تیتانیوم حساسیت داشته باشد از فلزی به نام زیرکنیوم استفاده می شود ولی احتمال استفاده از این ماده بسیار کم است.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از جدیدترین قیمت های ایمپلنت دندان می توانید به سایت مراجعه کنید. هزینه ایمپلنت
نظرات: 0 مشاهده