7 ایراد شایع یخچال که خودتان می توانید رفع کنید

یخچال و یخچال فریزر ، از مهمترین ملزومات  زندگی امروز است . شاید اغراق نباشد اگر ادعا کنیم بدون یخچال زندگی بسیار سخت می شود . از طرفی همین وسیله مفید به دلیل ماهیت فیزیکی و مکانیکی خود ، هر لحظه ممکن است دچار آسیب و خرابی شود و مجبور شویم هرچه زودتر یخچال را به تعمیرکار بسپاریم. اما پیش از تماس با مرکز سرویس و تعمیرات یخچال ، خوب است چند مورد را کنترل شود. چه بسا اشکال یخچال جزیی بوده و خودتان بتوانید آن را بدون تعمیرکار ، رفع کنید. در ادامه با برخی اشکالات رایج در یخچال و راه رفع آنها آشنا می شوید. 7 ایراد شایع یخچال که خودتان می توانید رفع کنید 7 ایراد شایع یخچال که خودتان می توانید رفع کنید

یخچال بطور ناگهانی خاموش شده و روشن نمی شود .

برای پی بردن به علت خاموش بودن یخچال ، این موارد را چک کنید : سیم برق و دوشاخ و پریز را بازرسی کنید. اولین احتمال ، نرسیدن برق به یخچال است . وجود قطع شدگی در سیم یخچال در اثر حمل و نقل یا له شدگی در اثر اجسام سنگین مثل زیر یخچال ماندن ، قطع دوشاخ در اثر کشیدگی ، و خرابی پریز از موارد شایع قطع برق در یخچال است.

یخچال با سروصدا کار می کند.

سروصدای زیاد یخچال از شایعترین ایراداتی است که  حتما آن مواجه شده اید.  امروزه بسیاری از یخچالهای جدید با صدایی بسیار اندک کار می کنند و حتی همان قدیمی ها نیز صدای آزار دهنده ای ندارند. هر گاه احساس کردید یخچال دارای سروصدای اضافی است ، پیش از تماس با سرویسکار این موارد را چک کنید.
  • پایه های پخچال را بازرسی کنید . گاهی در اثر ناصاف بودن زمین ، یکی از پایه ها با کف تماس نداشته و به تدریج دچار شل شدگی و لرزش می شود . پایه را بچرخانید و تنظیم کنید .
  • یخچال تراز نیست . این مورد نیز بسیار شایع است . کف آشپزخانه معمولا دارای شیب است و عدم توجه به این نکته ، موجب تراز نبودن یخچال هنگام نصب و اختلال در عملکرد اجزاء داخلی آن می شود . با قراردادن یک لیوان آب روی یخچال و مشاهده خط آب متوجه خواهید شد یخچال در جای خود تراز است یا خیر . با چرخش پایه ها ، میتوان یخچال را تراز کرد.

یخ زدگی و اختلال در فن یخچال

در برخی مدلهای یخچال برای بوجود اوردن گردش هوا در فضای داخلی یخچال و چرخش سرما ، یک فن قرار دارد . تماس محتویات یخچال با فن و یا یخ زدگی اطراف فن ، موجب سروصدا حین کار می شود.

یخچال بیش از حد سرد است .

شایع ترین احتمال ، تنظیم نبودن ترموستات است . اگر درجه آن بالاست آن را کمتر کنید . خرابی ترموستات نیز امکان دارد که تعمیر و تعویض آن را باید به تعمیرکار بسپارید.

یخچال کار می کند و سرما ندارد

برای پی بردن به علت ، ابتدا ترموستات را بررسی کنید و چنانچه درجه آن پایین است ، آن را تنظیم کنید . احتمال دیگر خرابی و پارگی لاستیک دور درب است که معمولا بعد از چند سال دچار پوسیدگی و پارگی می شود . تعویض آن نیز کار سختی نیست .

بدنه پخچال برق دارد

  • این اختلال را باید جدی بگیرید چرا که ممکن است خسارات جانی نیز به دنبال داشته باشد . سرپیچ لامپ را بررسی کنید و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. سیم برق و اتصالات را چک کنید که در جایی معیوب و اصطلاحا لخت نبوده و با بدنه تماس نداشته باشند .

یخچال زیاد برفک می زند

برفک زدن یخچال در بلند مدت ، مساله غیر عادی نیست . ولی چنانچه این مورد زود به زود بروز می کند می توان دلایل زیر را در نظر داشت . - خرابی لاستیک دور درب که منجر به ورود هوای گرم و اختلال در گردش هوا و عملکرد یخچال می شود . - جای مناسب یخچال نیز از علت های ایجاد برفک است . کار کردن یخچال در محیط های بیش از حد مرطوب ، نزدیک به پخت و پز و جریان بخار ، می تواند عملکرد صحیح یخچال را مختل کرد. - باز نگه داشتن طولانی درب یخچال و یا باز و بسته کردن زیاد نیز از علل برفک یخچال است .

- یخچال بوی بد می دهد

بوی بد یخچال را همه تجربه کرده اند . در اکثر موارد بوی بد یخچال مربوط به نحوه استفاده از یخچال است . کافی است ترموستات را روی درجه کم تنظیم کرده باشید و یخچال را پر از انواع مواد غذایی کنید ! نگهداری غذا بیش از 3 روز در یخچال توصیه نمی شود . عدم تمیز کردن یخچال به مدت طولانی ، ریختن مایعات و مواد غذایی  و ... عمده ترین علت بوی بد یخچال است که طبیعتا راه حل آن نیز رسیدگی به وضعیت بهداشت و پاکیزگی یخچال است. یخچال هایی که برای مدتی خاموش باشند نیز معمولا دچار بودی بد هستند که به تدریج رفع می شود . تکمیلی : در این مطلب سعی شد ایراداتی ذکر کنیم که خودتان بدون نیاز به تعمیرکار ، بتوانید آن را رفع کنید . چنانچه نتونستید مشکل یخچال را رفع کنید حتما با یک تعمیرکار یخچال معتبر و با تجربه تماس بگیرید . ساکنین محترم استان البرز می توانند برای تعمیر ، سرویس و گارانتی یخچال ، تلویزیون، ماشین لباسشویی و طرفشویی ، کولر گازی و  انواع فر و مایکروفر ، خود از شرکت اروند اکسین ماهان ، کمک بگیرند . تعمیر  یخچال و یخچال فریزر در کرج ، تعمیر ال ای دی و تلویزیون در کرج ، تعمیر ماشین لباسشویی در کرج و استان البرز ، از خدمات رایج این مرکز می باشد . تلفن : 33536998 – 026 وبسایت : www. arvandoxin.com
نظرات: 0 مشاهده