عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی چیست ؟

آیا می خواهید بوتاکس صورت انجام دهید؟ آیا از عوارضی که بوتاکس پیشانی ممکن است برای شما به همراه داشته باشد، خبر دارید؟ در صورتی که بخواهید اطلاعات دقیق در این زمینه به دست آورید، با ما در این مقاله همراه باشید. بوتاکس صورت جز روش های کم تهاجمی است که برای زیباسازی صورت و رفع چین و چروک هایی که بر اثر بالا رفتن سن اتفاق می‌افتد، مورد استفاده قرار می گیرد. سم بوتاکس در کنار جنبه های زیبا سازی  می تواند اختلالات مختلفی را نیز درمان کند. عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی چیست ؟ عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی چیست ؟

توصیه ما به شما! تزریق بوتاکس را در کلینیک معتبر انجام بدهید.

بیشتر عوارض خطرناکی که بر اثر تزریق بوتاکس برای فرد به وجود می آید، به خاطر عدم آگاهی فرد تزریق کننده  و ماده تزریقی می باشد. بنابراین توصیه ما به شما این است که تزریق بوتاکس صورت را در مراکز معتبر پوست و مو توسط یک متخصص ماهر انجام بدهید.

از عوارض احتمالی بوتاکس پیشانی خبر دارید؟

به طور کلی، یکسری عوارض احتمالی بوتاکس وجود دارد که ممکن است بعد از انجام این روش زیباسازی با آنها روبه‌رو شوید. البته بروز این دسته از عوارض برای شما هیچ خطر جدی محسوب نمی شود و بعد از گذشت چند روز کاملا رفع خواهد شد. همچنین بروز چنین عوارضی تا حدود زیادی به تجربه و مهارت متخصص شما بستگی دارد. در صورتی که پزشک با تجربه ای را انتخاب کنید، این کار با ظرافت تمام انجام می‌شود و شما با عارضه های کمتری روبرو خواهید شد. در ادامه با عوارض احتمالی بوتاکس آشنا می شوید.

تزریق بوتاکس چقدر درد دارد؟

میزان درد تزریق بوتاکس پیشانی به آستانه تحمل درد شما بستگی دارد. در صورتی که بتوانید به خوبی درد را تحمل کنید، درد تزریق آنچنان زیاد نیست. اما اگر آستانه تحمل دردتان پایین است، حتماً در این مورد با پزشک خود مشورت کنید و یا قبل از مراجعه به کلینیک از مسکن استفاده کنید. در صورتی که هنگام تزریق بوتاکس پیشانی تحمل درد  برای شما ناممکن شود و احساس ناراحتی داشتید، متخصص پوست از کرم های بی‌حسی موضعی برایتان استفاده می‌کند که کاملا درد را کاهش می‌دهد. بنابراین نگران درد حاصل از تزریق نباشید.

یکی از عارضه های طبیعی کبودی ناحیه پیشانی است.

  عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی چیست ؟ عوارض تزریق بوتاکس به پیشانی چیست ؟ کبودی حاصل از تزریق به خاطر آسیب رسیدن عروق خونی می باشد. در صورتی که پزشکتان در هنگام تزریق نتواند به خوبی آناتومی صورت را تشخیص بدهد، این فرایند اتفاق می افتد و بر اثر آسیب دیدگی رگ های خونی کبودی ظاهر می‌شود. بنابراین میزان کبودی حاصل از تزریق بوتاکس کاملا به مهارت و تجربه پزشک بستگی دارد. همچنین عوامل خارجی دیگری هم ممکن است موجب کبودی بعد از تزریق بشود که برای پیشگیری از این عارضه بهتر است حدود یک هفته قبل از انجام بوتاکس پیشانی از مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی مانند ژلوفن خودداری کنید و بعد از تزریق بهتر است از کرم های ویتامین دار استفاده کنید تا به رفع کبودی کمک کند. همچنین انجام مراقبت های لازم مانند نوع نشستن و خوابیدن شما در میزان کبودی اثرگذار خواهد  بود.

یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس صورت سردرد و حالت تهوع است.

یکی از عوارضی که احتمال بروز آن بسیار بالا می باشد، سردرد و حالت تهوع است که بیشتر افرادی که بوتاکس صورت انجام می دهند با این مشکل روبرو می شوند. البته بیشتر افرادی که برای اولین بار بوتاکس صورت انجام می دهند، نسبت به کسانی که در نواحی صورت  چند بار تزریق کرده اند، بیشتر دچار سردرد و حالت تهوع می شوند. ماندگاری این عارضه برای هر فردی متفاوت است اما ممکن است حدود چند ساعت تا چند روز باقی بماند. علت بروز این عارضه هنوز نامشخص است‌. اما عوامل مختلفی مانند محل تزریق و استرس می تواند بر روی بروز این عارضه تاثیر گذار باشد.

قرمزی و تورم بعد از تزریق در عرض چند ساعت رفع می شود.

قرمزی و تورم معمولاً جز عارضه های خفیف تزریق بوتاکس است که به مدت چند ساعت کاملا رفع می شود و نیازی به درمان ندارد. شدت قرمزی به میزان مواد تزریق شده و تجربه پزشک بستگی دارد. برای پیشگیری از این عارضه می‌توانید از کمپرس یخ بر روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید.

عوارض غیر طبیعی بوتاکس

در صورتی که با عوارض غیر طبیعی بوتاکس صورت مواجه شدید، حتما باید به متخصص خود مراجعه کنید. در ادامه به این نوع عوارض می پردازیم:

افتادگی ابروها

اگر به خاطر تزریق بوتاکس پیشانی، ابروها حالت افتاده پیدا کرده اند، برای رفع آن بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

بی حسی صورت

یکی از اتفاق های ناگوار تزریق  تبدیل چهره شما به یک چهره بی احساس است که ممکن است به خاطر تزریق بیش از اندازه بوتاکس یا استفاده از دوز بالای آن، این اتفاق رخ داده باشد. در واقع عضله های پیشانی به داروی بوتاکس کمی حساس تر از نواحی دیگر هستند و به همین خاطر بهتر است از دوز پایینی از بوتاکس برای ناحیه پیشانی استفاده کنید. دقت داشته باشید، بیشتر کسانی که برای تزریق بوتاکس پیشانی مراجعه می کنند نیاز به دوز پایینی از این دارو دارند.

برای جلوگیری از افتادگی پلک چه کار می توان کرد؟

گاهی اوقات تزریق نادرست بر روی عضله بالا رونده پلک تاثیر می گذارد و باعث می شود پلک حالت افتاده پیدا کند. در این مواقع تا زمانی که اثرات بوتاکس از بین نرود این مشکل همراه شما خواهد بود. بیشتر مواقع دلیل این اتفاق به خاطر حضور در مراکز غیر درمانی یا نامعتبر است. پس اولین کاری که می‌توانید برای پیشگیری از این مشکل انجام دهید این است که به سراغ مراکز نامعتبر نروید. برای پیشگیری از بروز این اتفاق خوب است موارد زیر را رعایت کنید:
  • بعد از تزریق هیچگاه به جلو خم نشوید و به محل تزریق دست نزنید.
  • برای مشاهده نتیجه بهتر از عضلات پلک کار بکشید و نواحی تحت درمان را حرکت دهید. این کار باعث می‌شود مواد تزریق شده سریع تر جذب بافت شود.
  • فراموش نکنید در هنگام تزریق نباید ناحیه مورد نظر را ماساژ دهید.
برخی از عوامل زیر باعث می شود احتمال بروز این اتفاق بیشتر شود:
  • افراد مسن
  • کسانی که به صورت ژنتیکی دارای عضله های ضعیف در قسمت پلک می باشند که پزشک در چنین مواقعی باید نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشد.
  • افرادی که سابقه آسیب یا جراحی در قسمت پلک را دارند.
عوارض غیر طبیعی بوتاکس عوارض غیر طبیعی بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس  به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت تزریق بوتاکس مانند هر روش زیباسازی با توجه به عوامل مختلفی مشخص می شود که شامل موارد زیر می باشد:

ناحیه تحت درمان

هر ناحیه ای هزینه مشخصی برای تزریق بوتاکس دارد. هر چقدر ناحیه مورد نظر به دوز بیشتر نیاز داشته باشد، هزینه تزریق بوتاکس بیشتر خواهد شد.

میزان چین و چروک های صورت

عامل دیگری که هزینه تزریق بوتاکس را مشخص می کند، میزان چین و چروک های صورت می باشد. در واقع اگر شما دارای چین و چروک های جزئی و خطوط ریزی باشید، هزینه کمتری نسبت به افرادی که دارای خطوط عمیق تری هستند، پرداخت می کنید.

تجربه و مهارت متخصص

عامل اصلی که می تواند هزینه تزریق بوتاکس را مشخص کند، تجربه و مهارت متخصص است. پس اگر پزشکی که شما انتخاب می کنید در این زمینه حرفه‌ای باشد، هزینه درمان شما بیشتر خواهد شد. کلام آخر بوتاکس زمانی بهترین نتیجه را برای جوان سازی پوست صورت دارد که توسط یک متخصص باتجربه انجام شده و از بهترین برندهای موجود در بازار استفاده شود. بنابراین در انتخاب بهترین ها دقت کنید تا نتیجه خوشایندی را شاهد باشید. برای تزریق بوتاکس بدون عوارض در بهترین مرکز پوست و مو تهران کلینیک خانه سفید با شماره ۰۲۱۵۴۵۰۳ و یا همراه ۰۹۱۲۲۲۵۲۷۳۱ در تماس باشید.
نظرات: 1 مشاهده