چه افرادی باید از سمعک استفاده کنند؟

سمعک ها دارای انواع مختلفی از جمله سمعک های جیبی، سمعک های عینکی، سمعک های پشت گوشی ، سمعک های داخل گوشی و... می باشند. هر کدام از این سمعک ها هم خود چندین نوع با اشکال مختلف دارند به عنوان مثال در رده سمعک­های داخل گوشی سمعک های به نام سمعک نامرئی وجود دارد به این معنی که این سمعک کاملا داخل مجرای گوش پنهان می شوند و از نمای بیرون قابل دیده شدن نیستند. سمعک یک وسیله یا کالای پزشکی است که برای مشکل شنوایی به کار می رود. سمعک ها دارای سه جزء اصلی هستند و شامل : 1- میکروفون برای دریافت صدا 2- پردازشگر گفتار برای تحلیل و پردازش گفتار 3- رسیور یا بلندگو که وظیفه تقویت صداها را دارد می باشند. سمعک ها از نظر تکنولوژی و ساخت هم بسیار متنوع بوده به طوری که بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا اقدام به ساخت سمعک و به روز رسانی مداوم این سمعک ها می کنند. از مهمترین شرکت های تولید کننده سمعک در دنیا می توان به سمعک زیمنس آلمان، سمعک اتیکن دانمارک، سمعک فوناک سوئیس، سمعک ویدکس دانمارک، سمعک یونیترون کانادا و ... اشاره کرد. این شرکت های بزرگ دنیا سالانه تعداد زیادی از این سمعک ها را تولید و در سراسر دنیا به فروش می رسانند. خوشبختانه، اکثر سمعک های روز دنیا در ایران نمایندگی های فعال دارند و می توان از این سمعک ها برای افرادی که مشکل شنوایی دارند استفاده کرد. چه افرادی باید از سمعک استفاده کنند؟ چه افرادی باید از سمعک استفاده کنند؟

چه افرادی باید از سمعک استفاده کنند؟

اگر بخواهیم دقیق تر به این موضوع بپردازیم باید در مورد میزان و آستانه شنوایی افراد سالم اطلاعاتی داشته باشیم. میزان و سطح شنوایی طبیعی هر فردی، بر اساس آستانه های ادیومتری سنجیده می شود به این صورت که یک فرد طبیعی قادر به شنیدن صداهای با سطح شدت تا 20 دسی بل است. حال اگر به واسطه کم شنوایی، فرد قادر به شنیدن صداها نباشد کم شنوایی اتفاق افتاده است. بر این اساس درجاتی از کم شنوایی در نظر گرفته می شود که شامل کم شنوایی ملایم، کم شنوایی متوسط، کم شنوایی شدید و کم شنوایی عمیق است. با توجه به توضیحات داده شده، تمامی افرادی که دچار کم شنوایی در حد متوسط هستند باید از سمعک استفاده کنند و در صورت استفاده نکردن ازسمعک، میزان کم شنوایی آنها بیشتر می شود. حس شنوایی یکی از حواس مهم انسان است که باعث می شود فرد زبان و گفتار را بیاموزد در واقع اگر فردی کم شنوایی مطلق مادرزادی داشته باشد قادر به سخن گفتن و نیز درک کلمات و گفتار نیست. دلایل بسیار زیادی ازجمله موارد ارثی، مشکلات مادرزادی، عفونت ها، داروها، در معرض صدای بلند قرار گرفتن و ... وجود دارد که باعث می شود افراد در سنین مختلف دچار کم شنوایی گردند. لذا اگر در فردی ناشنوایی مطلق اتفاق بیفتد باید کاشت حلزون انجام دهد تا شنوایی مجدد به دست آورد اما از طرفی اگر فردی دچار کم شنوایی گردد یعنی درجات مختلفی از کم شنوایی داشته باشد باید برای رفع این مشکل از سمعک استفاده کند. سمعک با تقویت صدا علاوه بر مرتفع کردن مشکل کم شنوایی، که اصلی ترین وظیفه آن است با پویا نگه داشتن دستگاه عصبی شنوایی محیطی و مرکزی باعث می شود که کم شنوایی بیشتر اتفاق نیفتد و یا سیر پیشرفت کم شنوایی را کندتر می کند. کلینیک تخصصی تجویز سمعک تهران صفیر: کلینیک تخصصی تجویز سمعک تهران صفیر:

کلینیک تخصصی تجویز سمعک تهران صفیر:

تجویز سمعک یک کار تخصصی و نیاز به مهارت علمی و عملی خاص دارد. ادیولوژیست یا شنوایی شناس تنها کسی است که صلاحیت تجویز سمعک را دارد و بر اساس تجارب علمی و کاری خود سمعک متناسب برای افراد با کم شنوایی ها مختلف تجویز می کند. کلینیک ارزیابی شنوایی و تجویز سمعک تهران صفیر با مدیریت جناب آقای دکتر ایوب ولدبیگی متخصص شنوایی، تعادل و تجویز سمعک یکی از معتبرترین کلینیک های شهر تهران است که مشغول فعالیت در زمینه سمعک است. در این کلینیک آخرین سمعک های روز دنیا با بهترین متدهای تجویزی برای افراد تجویز می گردد. بهره گیری از تکنیک ساخت سمعک های کاملا نامرئی (IIC) یا سمعک مخفی از ویژگی منحصر به فرد در این کلینیک می باشد. روش کار در کلینیک به این صورت است که در ابتدا با کلینیک تماس گرفته و مشاوره رایگان در مورد وضعیت شنوایی فرد، نوع و مدل سمعک تجویزی و نیز قیمت سمعک به صورت حدودی، داده می شود. سپس در صورت تمایل فرد برای خرید سمعک، وقت برای مراجعه حضوری تعیین می شود. بر اساس نتایج حاصل از ادیومتری، درک گفتار، شکل مجرا و لاله گوش فرد، سن، شغل و دیگر فاکتورها ... بهترین سمعک انتخاب و تجویز می گردد. آموزش های لازم برای استفاده و نگهداری از سمعک و نیز پیگیری و چکاپ های سالانه از دیگر برنامه های این مجموعه می باشد.
نشانی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان یخچال، ساختمان سبز، پلاک 1495، طبقه 2 واحد 10. شماره تماس: 09129214119- 22648270
خوب بشنوید خوب زندگی کنید سمعک تهران صفیردکتر ولدبیگی
نظرات: 0 مشاهده