با این 7 ماده غذایی زیبایی را به پوست خود هدیه دهید

کلاژن را می توان در استخوان، پوست و مفاصل یافت. در بدن، کلاژن از اسیدهای آمینه مانند گلیسین، پرولین، هیدروکسی پرولین و هیدروکسی لیسین تشکیل شده است. این اسیدهای آمینه با هم ترکیب می شوند تا ساختار سه گانه ای را ایجاد کنند و نتیجه آن ساخت کلاژن است و بعد از آن نیازی به انجام عمل های زیبایی مثل لیفت صورت یا جراحی لیپوساکشن نخواهید داشت.. امروزه بسیاری از مردم میخواهند از منابع طبیعی کلاژن در رژیم غذایی استفاده کنند و از مزایای آن بهره ببرند. در این مقاله ما می خواهیم برخی از بهترین منابع کلاژن را به شما نشان دهیم که می توانید در رژیم غذایی خود برای افزایش تولید کلاژن استفاده کنید.

نقش کلاژن در بدن

  • کاهش علائم پیری مانند چین و چروک
  • سندرم روده تحریک پذیر
  • بهبود سوخت و ساز بدن
  • بهبود سلامت روانی
  • کاهش تشکیل سلولیت
  • تقویت ناخن و مو
  • افزایش جذابیت شخصیت
بدن ما می تواند کلاژن را از طریق غذاهای مصرفی که حاوی اسید های آمینه حیاتی هستند ایجاد کند. با این حال، بعد از بالا رفتن سن، بدن نمی تواند کلاژن تولید کند؛ بنابراین، هنگامی که شما به سن 30 سالگی برسید، تولید کلاژن هر سال حدود 1-2 درصد کاهش می یابد. شما تا سن 40 سالگی 10 تا 20 درصد از کلاژن خود را از دست داده اید. بعضی از آنزیم های طبیعی بدن می توانند کلاژن را از بین ببرند. برخی از عوامل محیطی مانند رادیکال های آزاد، آلودگی و نور خورشید نیز می توانند باعث از بین رفتن کلاژن شوند. با این 7 ماده غذایی زیبایی را به پوست خود هدیه دهید با این 7 ماده غذایی زیبایی را به پوست خود هدیه دهید فهرست منابع طبیعی کلاژن در غذا و رژیم غذایی ممکن است کمبود کلاژن را با پیروی از یک رژیم متعادل جبران کنید. با افزودن برخی از سوپرفوفات ها، به سرعت تغییر پوست و سلامت کلی را خواهید دید؛ بنابراین کرم های «کلاژن» را فراموش کنید و غذاهای غنی از کلاژن را خریداری کنید.

1-آب استخوان

در حالی که تقریبا تمام مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان و همچنین مواد مغذی دیگر برای کمک به تولید کلاژن هستند، استخوان شامل یک فرم کلاژن زیستی قابل دسترسی است که بدن می تواند از آن استفاده کند. بوسیله جوشاندن استخوان های حیوان و بافت همبند آنها، کلاژن به آب منتقل می شود. کلاژن در رباط ها، تاندون ها، استخوان ها و مفاصل متمرکز شده است، بنابراین برای مدت زمان طولانی آنها را بپزید تا کلاژن آنها به آب غذا منتقل شود. آب گوشت استخوان گاو در کلاژن نوع یک بسیار غنی است که برای سلامتی پوست مفید است.

2- برگ سبز تیره

همه ما می دانیم که برگ سبز سبزیجات مواد مغذی هستند، این سبزیجات می توانند از شکست کلاژن جلوگیری کنند. در واقع، همه سبزیجات گیاهی سبز حاوی کلروفیل هستند که سبب رنگ سبز آنها می شود. دانشمندان دریافته اند که مصرف کلروفیل به پیشگیری از شکستن کلاژن کمک می کند. علاوه بر این، کلروفیل همچنین دارای یک فعالیت آنتی اکسیدانی قوی برای مبارزه با رادیکال های آزاد و آسیب های UV است که باعث پیری زودرس می شوند. علاوه بر این، سبزی های سبز تیره غنی از ویتامین C هستند که می توانند باعث افزایش تولید کلاژن شوند. فهرست منابع طبیعی کلاژن در غذا و رژیم غذایی فهرست منابع طبیعی کلاژن در غذا و رژیم غذایی

3- میوه ها و سبزیجات قرمز

آنها منابع خوب کلاژن در غذا هستند که شما باید در رژیم غذایی خود قرار دهید. حضور لیکوپن در میوه ها و سبزیجات قرمز باعث افزایش تولید کلاژن می شود؛ بنابراین، شما باید به پخت و پز خود چغندر، فلفل قرمز، سیب زمینی شیرین، هویج و گوجه فرنگی را اضافه کنید.

4- میوه ها و مرکبات

ویتامین C به منظور اتصال اسیدهای آمینه با هم و روند تشکیل کلاژن مورد نیاز است. براساس یک مطالعه در مورد نقش ویتامین C در سلامت پوست مشخص شد، ویتامین C یک ویتامین ضروری در مرحله قبل از تولید کلاژن است. علاوه بر این، به عنوان یک آنتی اکسیدان، ضروری است و همچنین پوست را از سمومی که به شکستگی کلاژن کمک می کنند، محافظت می کند. علاوه بر این، ویتامین C همچنین به بازسازی سلول های پوستی کمک می کند، به محصولات مراقبت از پوست اضافه می شود و برای جلوگیری از چروک توصیه می شود. میوه ها و مرکبات در فهرست منابع عالی ویتامین C قرار دارند؛ بنابراین، به یاد داشته باشید اضافه کردن لیمو ترش، لیموشیرین، گریپ فروت و نارنجی و پرتقال به رژیم غذایی را در دستور کار قرار دهید.
نظرات: 0 مشاهده