هوش مصنوعی در سیستم های امنیتی هایک ویژن

فن آوری های قدرتمندی مبتنی بر هوش مصنوعی در کشور ها اخیراً توسعه یافته اند تا سطح کاملاً جدیدی از امنیت و ارامش را در جهان ارائه دهند. مانند شرکت غول پیکر Hikvision در کشور چین که از فناوری جدید Deep Learning استفاده می کند و با توجه به همین فناوری ، تکنولوژی هایی از جمله سیستم های تشخیص چهره و... را در تجهیزات تولیدی خود جای میدهد. روش های زیادی برای استفاده از تشخیص چهره هایک ویژن برای ایمن نگه داشتن مردم ، تقویت فعالیت های تجاری و همچنین بهبود زندگی روزمره ما با خدمات بهینه وجود دارد. در اینجا نگاهی به چگونگی عملکرد سیستم های تشخیص چهره و چگونگی استفاده از آن در دوربین مداربسته هایک ویژن  برای ایمن تر کردن جهان در هر زمان که لازم باشد ، می پردازیم: حتی هایک ویژن مفتخر است با ارائه طیف وسیعی از محصولات با الگوریتم های AI) AI مخفف کلمه Artificial intelligence به معنی هوش مصنوعی است)، راه حل های تشخیص چهره را به استرالیا معرفی کند. و اما به سراغ چکونگی کارکرد سیستم های شناسایی چهره در هایک ویژن  می رویم . محل هایی که اکنون از سیستم تشخیص چهره  استفاده می کنند، اصطلاحا با یک کتابخانه هویت رو به رو هستند. هنگامی که چهره یک شخص در لیست سیاه یا سفید کتابخانه شخصی شما ذخیره شود ، می توان دستور اجازه ورود یا عدم ورود آن را صادر کرد. همچنین برای جلوگیری از هجوم غریبه ها ، این سیستم می تواند زنگ خطر را برای چهره هایی که در کتابخانه ثبت نشده اند ، ایجاد کند.

و اما چگونه ورود و خروج لیست افراد انجام می شود؟

بلافاصله با گرفتن عکس از چهره ها ، اطلاعات به کتابخانه موجود که پر از تصویر چهره ی افراد است فرستاده می شود و امکان ارسال یک دستور از 3 دسته وجود دارد :
  1. چهره افراد را در لیست سیاه خود پیدا می کند: علاوه بر ارسال دستور بسته بودن در ها، به امنیت اطلاع می دهد تا اقدامی در جهت کاهش خطرات انجام دهد. مانند کنترل ورود و خروج از فرودگاه یا بانک و...
  2. چهره افراد را در لیست سفید خود پیدا می کند: آن گاه علاوه بر اجازه ورود می توان خدمات اختصاصی VIP نیز برای انها اجرا کرد .
  3. فقط چهره افراد را در لیست چک می کند: این دسته اخر با حضور زدن سریع در مکان های شلوغ موجب کم کردن صف ها می شود. مانند حضور زدن سریع افراد در دانشگاه ها یا کنفرانس های داخلی و خارجی و..
البته به جز سیستم های تشخیص چهره ، تکنولوژی های دیگری در هایک ویژن نیز وجود دارد که باعث شگفتی همگان شده است از جمله وضوح فوق العاده بالای تصویر شبانه که با نام DarkFighterX رونمایی شد. از بین همه ی جنایات ، 70٪ در شب اتفاق می افتد که فضا در تاریکی است. با وجود این ، حتی در تاریکی ، فناوری هایک ویژن بطور مداوم اطلاعاتی را در مورد مظنونین و وسایل نقلیه ، از جمله ویژگی های صورت ، قد و لباس مظنونین و همچنین شماره پلاک ، رنگ و نوع وسیله نقلیه ضبط می کند. که این خود دستاورد بسیار بزرگی در حوزه ی امنیتی است. تا سال 2012 ، از نور مادون قرمز برای بهبود تصویربرداری در محیط های کم نور استفاده می شد. سپس ، در سال 2013 ، هایک ویژن دوربین های سری DarkFighter خود را راه اندازی کرد. از آن زمان تاکنون ، Hikvision بر چالش هایی برای بهبود روشنایی تصویر ، کاهش نویز و تقویت نمایش رنگ غلبه کرده است. تنها چهار سال بعد از سال 2013 ، تکنولوژی DarkFighterX هایک ویژن روشنایی بی نظیر و رنگی واضح را به همراه تصاویر شفاف و در نور فوق العاده کم امکان پذیر کرد. اگر سوال شما هم این است که در اصل DarkFighterX چه چیزی را قدرتمند می سازد؟ یا چگونه اینچنین تحولی را ایجاد کرده است؟باید گفت که  DarkFighterX با الهام از چشم انسان از دو سنسور استفاده می کند اولین مورد ، که برای تصویربرداری مادون قرمز استفاده می شود ، تضمین می کند که فیلم های ویدئویی روشن است(یعنی باعث روشنایی تصویر می شود). دوم ، که نور مرئی را تشخیص می دهد ، اجازه می دهد تا تصاویر ویدئویی با رنگی کامل و واضح تکثیر شوند(یعنی تضمین کننده رنگ های واضح است). سیگنال های این دو سنسور برای ایجاد یک تصویر روشن و تمام رنگی در شرایط نوری برابر حداقل 0.0005 لوکس ترکیب شده اند. که اینگونه در شب ،  تصاویری از فضای بیرون را ارائه می دهد که همانند روز روشن است.

سه ویژگی کلیدی DarkFighterX در دوربین های مداربسته هایک ویژن باعث توجه جهانی شد

  1. تصویربرداری ویدیویی با وضوح بالا و تمام رنگ در شب (حداکثر 0.0005 لوکس که اگر تصویربرداری سیاه و سفید انجام بشود در 0 لوکس نیز امکان پذیر است.)
  2. فوکوس سریع و ضبط تصویر ( برای اطمینان از اینکه مجرمان و فعالیت های جنایی انها به سرعت در فیلم ضبط شود)
  3. قابلیت تصویربرداری ویدیویی با وضوح بالا و دوربرد ( با قابلیت بزرگ نمایی نوری 35X که این اجازه را می دهد تا یک شیء 1 متری با وضوح 250 پیکسلی در فاصله 260 متر نمایش داده شود ، که به اندازه کافی واضح است تا بتوان آن را به راحتی تشخیص داد.)
امروز با ارائه دهنده ی خدمات Hikvision تماس بگیرید تا دریابید که چگونه DarkFighterX می تواند امنیت محیط شما را 24 ساعت شبانه روز در 365 روز سال تقویت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از سایت شرکت آریاهوشمند  دیدن کنید.
نظرات: 0 مشاهده