تشک مموری فوم: هم طبی و هم راحت

آیا تا بحال اسم مموری فوم یا اسفنج حافظه‌دار را شنیده‌اید؟ گرچه نام این تکنولوژی در سال‌های اخیر بر روی زبان‌ها افتاده اما تاریخ ساخت آن به سالها پیش برمی‌گردد و سابقه دیرینه‌ای دارد. این ماده با نام‌های مختلفی مانند فوم هوشمند، اسفنج حافظه‌دار و مموری فوم در بازار شناخته می‌شود. این نوع فوم که از خواص ویژه‌ای برخوردار است نخستین بار سالها پیش توسط سازمان فضایی امریکا (NASA) ابداع شد. و هدف اولیه از تولید آن استفاده در لباس‌های ضدفشار برای فضانوردان بود. با موفقیت در این مسیر و شناخت فواید بیشتری از این اسفنج کاربرد آن در صنایع دیگر هم رواج یافت. کالای خواب مدرن از جمله این صنایع بود که تکنولوژی فوم‌های هوشمند (Memory Foam) را در لیست مواد مصرفی و فن‌آوری‌های کاربردی خود قرار داد. و از خواص فراوان و مفید آن در تولید محصولات باکیفیت و پرطرفدار بهره جُست. تشک مموری فوم: هم طبی و هم راحت تشک مموری فوم: هم طبی و هم راحت کشسانی فوق‌العاده، قابلیت انطباق سریع و بازگشت‌پذیری فوری و کنترل مناسب درجه حرارت بستر در تشک مموری‌فوم خیلی زود  این ماده را به عنوان کیمیای تشک‌های مدرن مطرح کرد. کاربرد آن در انواع خوشخواب‌های راحت و طبی گامی بلند در مسیر ساخت نسل جدیدی از تشک‌های طبی بود. که ماهیت این بخش از بستر را با تحول بزرگی روبرو کرد. در بالش‌های جدید هم با استفاده از مموری‌فوم تغییرات زیادی از نظر راحتی و خواص مدیکال پدید آمد.

مموری‌فوم: هوشمند و سازگار

تشک مموری‌ فوم هوشمند دارای قابلیت فُرم‌گیری و هماهنگی سریع با بدن است. این نوع اسفنج پیشرفته فشار ناشی از وزن را به جای بدن تحمل می‌کند. تطبیق آن با آناتومی فرد در حالت خواب و گرفتن فشار وزن از کمر و ستون مهره محافظت می‌کند. و مانع از تغییر شکل این اندام‌ها می‌شود. با خوابیدن بر روی تشک‌های مموری‌فوم عضلات و مفاصل هم تا حدود زیادی از ضربات مختلف محفوظ می‌شود. مانند حرکات رفلکسی که بدن در حالت خواب انجام داده و بخشی از فیزیولوژی طبیعی بدن محسوب می‌شود. این حرکات برای تغییر حالت بدن و پیشگیری از خواب رفتگی اعضای بدن بوده و به تنظیم فشار خون حین خواب کمک می‌کند. در تشک‌های قدیمی پس از مدتی استفاده فشار وزن باعث فشردگی و سخت شدن بستر می‌شد که راحتی و نرمی آن را می‌گرفت. و بدن را در هنگام خواب خصوصاً در زمان طولانی دچار درد و آسیب می‌کرد. فوم هوشمند موجود در تشک مموری ‌فوم با هدایت فشار واکنشی تشک بسوی خود بدن را از آسیب و تحمل فشار ناشی از وزن و بازگشت انعکاسی آن بر عضلاتِ در حالت استراحت مصون می‌کند. فرد هنگام خوابیدن بر روی تشک‌ مموری ‌فوم حالت ریلاکس را به معنای واقعی کلمه تجربه می‌کند. و با رفع خستگی و رها شدن عضلات خواب‌آلوده کمک زیادی به تنظیم گردش خون و حفظ آن در حالت طبیعی می‌کند. تسهیل گردش خون باعث ایجاد عملکرد مناسب در سایر ارگان‌های بدن هم می‌شود. که مجموعاً در حفظ سلامتی فرد بسیار موثر است. فوم هوشمند در نقش عایق حرارتی! فوم هوشمند در نقش عایق حرارتی!

فوم هوشمند در نقش عایق حرارتی!

فوم هوشمند در تشک‌ مموری‌ فوم هم‌چنین به منزله عایق حرارتی عمل می‌کند. تا بدن از تعریق و تشک از رطوبت اضافه مصون بماند. این عامل محیط بستر را خشک و پاکیزه نگه داشته، از رشد و تکثیر میکروب‌ها، قارچ و کپک، مواد مضر و میکروارگانیسم‌های زائد جلوگیری می‌کند. این روزها که عوامل حساسیت‌زا در محیط کم نیستند، وجود بستری عاری از این مشکلات نعمت بزرگی است. گریز از سرفه‌های شبانه و حساسیت‌های پوستی در زمان خواب امتیاز بزرگی است که به خوابی راحت و عمیق کمک می‌کند. مزیت آنتی‌آلرژیک بودن در این نوع اسفنج‌های هوشمند تشک‌های حاوی آنها را به محصولاتی آرامش‌بخش تبدیل کرده است.

دانسیته حساب شده و کاربری مدیکال:

تراکم این نوع اسفنج کاملاً حساب شده و قابل کنترل است. و درجه سفتی یا نرمی تشک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از این خاصیت تشک مموری‌ فوم در تولید محصولات مدیکال برای کاربرانی با الزامات مختلف استفاده می‌شود. به این شکل که درجات سفتی مختلف برای رفع اشکالات کمر و ستون مهره بکار می‌روند. هم‌چنین پیشگیری از بروز عوارض ناشی از دفرمه شدن بخش‌های مختلف بدن، عضلات و مفاصل توسط این نوع تشک‌ها میسر شده است. برخی از انواع تشک‌ مموری فوم دو طرفه هستند. علاوه بر طول عمر مفید طولانی‌تر، وجود درجات سفتی متفاوت در طرفین این نوع تشک‌ها کاربرد آنها را مفیدتر کرده و از آنها محصولاتی دومنظوره ساخته است. که همزمان دو نوع کیفیت با درجات نرمی و سفتی متفاوت را به مشتری عرضه می‌کند. همانطور که گفته شد درجه تراکم این نوع اسفنج همیشه یکسال نیست. در برخی تشک‌ها از نوارهای بسیار فشرده  این نوع اسفنج در دیواره و حاشیه تشک استفاده می‌شود. که استقامت آن را در برابر فشار و کشیدگی بالا می‌برد. و تشک را از دفرم شدن و تخریب محافظت می‌کند. این لایه‌ها که در قالب باندهای محافظ بکار می‌روند بعنوان نگهدارنده یا عایق حرارتی هم عمل کرده و بستر را از نظر حرارت و تهویه مطبوع تأمین ‌می‌کنند. گردش موزون هوا بین لایه‌های اسفنجی از راکد شدن هوا جلوگیری می‌کند. نتیجتاً از تولید بوی نامطبوع جلوگیری و با اکسیژن‌رسانی مناسب در تشک به عملکرد مناسب سیستم تنفسی کمک می‌شود. فوم لاتکس که از شیره طبیعی گیاه کائوچو تهیه می‌شود خواص زیادی دارد. انعطاف‌پذیری بالا و وجود عوامل آلرژن در این ماده آن را برای تهیه محصولات پیشرفته خواب از جمله تشک و بالش‌های خوشخواب و مدرن مهیا کرده است. انواع قدیمی‌تر تشک مموری ‌فوم با مشکل گرمازایی مواجه بودند و محیط بستر را از این نظر چندان ساپورت نمی‌کردند. افزایش حرارت در بستر خصوصاً در مناطق گرمسیر و دارای طبیعت شرجی مشکلی است که در حضور تشک‌های گرم دوچندان می‌شود. با ابداع نسل جدید تشک‌ مموری‌ فوم ژله‌ای با خاصیت تنفس سلولی بالا و خنک کنندگی فوق‌العاده این مشکل را از میان برداشت. این نوع اسفنج بخاطر وجود لایه‌های مشبک هوا را بخوبی گردش داده و خنکی مطبوع و ماندگاری در بستر تولید می‌کند. برای دیدن قیمت تشک طبی نیز می توانید به گرم و نرم سری بزنید و انواع برندها و مدل ها را با هم مقایسه کنید.

بالشی هوشمند برای خوابی آرام و سالم:

وجود مخچه و بخشی از سیستم نخاعی در ناحیه گردن این بخش را از حساسیت ویژه‌ای برخوردار کرده است. حفاظت از این قسمت حساس بدن در هنگام خواب می‌تواند تأثیر زیادی در سلامتی افراد داشته باشد. همین دلایل است که انتخاب بالش مناسب را حیاتی و حساس می‌کند. باید اذعان کرد که یک بستر مناسب بدون بالش خوب معنا ندارد!! این روزها که خواب راحت گوهر گرانبهایی محسوب می‌شود بالش خوب هم نعمتی است که باید با دقت انتخاب و خریداری شود. در این میان انواع بالش‌های هوشمند و حاوی فوم‌های مختلف و مواد طبیعی و مصنوعی در بازار دست به دست می‌شوند. تنوع این محصولات به مثابه تیغ دولبه‌ای است که می‌تواند نقش راهنمایی خوب یا گمراه کننده‌ای بزرگ را ایفا کند. در این میان انواع بالش‌های حاوی فوم هوشمند هم به نوبه خود طرفدارانی دارند. از جمله بالش‌های حاوی سیستم مموری‌فوم ‌ژله‌ای هم این روزها طرفداران زیادی بین مردم پیدا کرده‌اند. این نوع بالش‌های هوشمند با شکل‌گیری کاملی که در ناحیه گردن و کتف‌ها انجام می‌دهند حمایت بالایی از این نواحی انجام می‌دهند. و از بروز مشکلات گردنی حین خواب و استراحت ممانعت می‌کنند. ضمن این که به اندازه کافی خنک هم هستند. و فرد را با مشکل تعریق شبانه سر و گردن و بی‌خوابی ناشی از آن مواجه نمی‌کنند. تشک زست مدل اسلیپ رست تشک زست مدل اسلیپ رست در بخش پایانی این مطلب نمونه‌هایی از تشک‌ مموری فوم و نیز بالش‌های حاوی این فن‌آوری را به شما معرفی می‌کنیم: تشک زست مدل اسلیپ رست از نمونه های تشک‌ طبی حاوی فوم حافظه‌دار شرکت زست است. در این تشک با وجود فوم هوشمند از نوع لاتکس حمایت بالایی از بخش‌های میانی بدن و قوس کمری صورت گرفته است. تا در هنگام خواب فُرم آنها در شکل اصلی حفظ شود و بدن از حالت تناسب و سلامتی خارج نشود. این تشک اجزاء کاملاً طبیعی و سازگار با بدن است. فوم لاتکس و در بدنه تشک و رویه منفذدار را می‌توان از مزایای ویژه این تشک برشمرد. این محصول شرکت زست را با گارانتی و خدمات پس از فروش و البته ارسال رایگان در سراسر کشور دریافت خواهید کرد. بالش طبی اکسون کلاسیک ژل‌دار از سری بالش‌های مدیکال است. که بخاطر فُرم کلاسیک و طراحی مناسبی که دارد با استقبال خوب مشتریان روبرو شده است. وجود ژل خنک کننده مخصوص این محصول شرکت اکسون را از مزیت استفاده طولانی مدت بدون ایجاد تعریق و رطوبت  اضافه برخوردار کرده است. روکش تمام پنبه این بالش هم آن را از حساسیت و انواع عوامل الرژن مصون می‌کند. این بالش را نیز با خدمات پس از فروش و گارانتی ضمانت صحت و سلامت کالا دریافت خواهید کرد. برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد این محصولات هم‌چنین  می‌توانید با مشاوران شرکت گرم و نرم تماس تلفنی داشته باشید. نگارش توسط مهین مکتبی منبع : ویرلن
نظرات: 0 مشاهده