اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به کرونا در دندانپزشکی

ویروس کرونا یکی از مشکلات و بیماری هایی است که به تازگی در کشور ما به وجود آمده و متاسفانه بسیاری از هموطنان را درگیر کرده است. می خواهیم به بررسی شرایطی بپردازیم که ویروس کرونا وجود دارد و شما نیاز به مراجعه به  دندانپزشک دارید. در صورتی که دندان درد داشته باشیم یا نیاز به فوریت های دندانپزشکی داریم چه باید بکنیم. مراجعه به دندانپزشکی معتبر و خوب که مطمئن باشیم که استریل می باشد اولین قدمی است که باید برداریم. اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به کرونا در دندانپزشکی اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به کرونا در دندانپزشکی

کرونا چیست؟

کرونا ویروسی است که از سرماخوردگی تا عامل بیماری سارس را شامل می شود. در ابتدا این بیماری علائمی مانند سرما خوردگی یا آنفولانزا را دارد که رفته رفته با طولانی شدن و بروز نشانه هایی خود را نشان می دهد. از جمله نشانه های ابتلا به این ویروس می توان به تب،سرفه، تنگی نفس اشاره کرد. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم در خود بهتر است در منزل بمانیم. آلودگی به این ویروس معمولا در ابتدا با تب خود را نشان می دهد سپس سرفه خشک و در آخر تنگی نفس ظاهر می شود. ویروس کرونا اگر در ابتدا مداوا نشود، مزمن شده و می تواند مرگ بیمار را به همراه داشته باشد. اما با این حال پزشکان معتقد هستند درصد مرگ افراد مبتلا به ویروس کرونا بین 1 تا 3 درصد می باشد. کلیه لوازم و تجهیزات با استفاده از الکل 70 درصد به بالا ضدعفونی می شود کلیه لوازم و تجهیزات با استفاده از الکل 70 درصد به بالا ضدعفونی می شود تاکنون برای این ویروس واکسنی تهیه نشده است اما با استفاده از تدابیری می توان از مبتلا شدن به آن جلوگیری کرد.
  • بهترین راه مقابله با این بیماری و جلوگیری از انتقال آن رعایت نکات بهداشتی به صورت فردی یا اجتماعی می باشد.
  • در صورت مشاهده علائم بیماری در خود به مراکز درمانی مراجعه کنید و تست کرونا دهید. حتما در صورت مشاهده علائم از مراجعه به دندانپزشکی،محل کار و .... بپرهیزید.
در دندانپزشکی دکتر یوسف بالوی پور کلیه لوازم و تجهیزات با استفاده از الکل 70 درصد به بالا ضدعفونی می شود. همچنین فضای محیطی نیز به صورت کامل ضدعفونی و استریل می شود. در این صورت جای نگرانی نیست و شما به راحتی میتوانید از خدمات دندانپزشکی در این ایام استفاده کنید. اما باز هم بهتر است در موارد ضروری و اورژانسی مراجعه کنید. پزشکان و دندان پزشکان موظف هستند که در صورت مشاهده فرد مشکوک به این بیماری فرد را به مراکز درمانی معرفی کنند و از پذیرش وی خودداری کنند.

اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به ویروس کرونا

  • حتما دست ها را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه و با دقت بشویید.
  • حدالامکان از مراجعه به بیرون منزل بپرهیزید و در صورت نیاز به خارج شدن از منزل از دست زدن به صورت خود (خصوصا دهان و بینی ) بپرهیزید.
  • هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده علائم بیماری حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنید.
اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه در ابتلا به ویروس کرونا و در آخر باید گفت تنها راه مهار این بیماری رعایت بهداشت است همچنین اضطراب و استرس می تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند و موجب بیماری شما شود. در نتیجه نگران نباشید و تنها موارد بهداشتی گفته شده را رعایت کنید.
نظرات: 0 مشاهده