روش های گیاهی پیشگیری از کرونا

توجه : روش های گیاهی موجود در این مطلب ، نوشته و نظر دکتر دده زاده می باشد و سایت پاموه در این مورد هیچ نظر و یا مسئولیتی ندارد.

ویروس کرونا وارد ایران شد . خبری که این روزها همه ایرانی ها و حتی کشورهای همسایه را بسیار نگران کرده است .تا لحظه نوشته شدن این مطلب ، هیچ درمانی برای این بیماری یافت نشده است و به نظر می رسد بهترین درمان موجود ، پیشگیری و تقویت سیستم ایمنی بدن باشد . اخیرا در برخی از سایت ها و کانال ها ، مطلبی به نقل از پروفسور سمیعی منتشر شده است که به چند درمان گیاهی برای درمان کرونا اشاره می کند که این مطالب به هیچ عنوان صحت ندارند و افرادی این دروغ را منتشر کرده اند که می دانند اگر از زبان خودشان این درمان ها را مطرح کنند ، کسی باور نخواهد کرد . به همین دلیل از نام پروفسور سمیعی سوء استفاده کرده اند تا با این روش هم نشان دهند که ایشان به طب اسلامی اعتقاد دارند و هم بتوانند نظریات خودشان را به باور عموم برسانند . توجه داشته باشید که هیچ کدام از روش های گیاهی که بنام پروفسور سمیعی منتشر شده است کارایی ندارند و هنوز روشی برای درمان این بیماری یافت نشده است . در ادامه این مطلب توصیه های دکتر عبدالله دده زاده (متخصص گیاهان دارویی) آورده  شده است که توصیه می کنیم به این نکات توجه فرمایید. در نظر داشته باشید که این روش های ذکر شده به هیچ عنوان درمان گیاهی کرونا نیستند و فقط روشهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و یا در صورتی ابتلا ، برای افزایش مقاومت بدن در مقابل بیماری می باشند. روش های گیاهی و طبیعی برای مقابله با کرونا روش های گیاهی و طبیعی برای مقابله با کرونا

توجه : لطفا متن زیر را با تمام دوستان و آشنایانتان به اشتراک بگذارید .

بهداشت و سلامت حد و مرزي نمیشناسد. وجود مشکل بهداشتی در هر نقطه اي از جهان میتواند کل دنیا را تحت تأثیر قرار دهد. چنانکه مستحضرید اخیراً ویروس کرونا در چین و برخی کشورها شیوع پیدا کرده است. لذا منطقی است قبل از اینکه بیماري در کشور ما توسعه پیدا کند، تدابیر عمومی در اجتماع براي پیشـگیري از این بیماري در نظر گرفته شود که مسئولین امر قطعاً به آن خواهند پرداخت. اما بنده به سهم خود با اتکا به آموزههاي «طب سنتی و مکمل» جهت پیشــگیري، لازم دانســتم نکاتی را  براي هموطنانم یادآور شوم.

دکتر عبداالله دده زاده

Ph.D in Medical Plant

چند نکته درباره بیماري کرونا

کرونا ویروس جزء ویروسهاي سرماخوردگی بوده که در زمسـتان و بهار فعال است و بیشـتر دستگاه تنفسـی (ریه ها) را تحت تأثیر قرار میدهد. تشخیص سرماخوردگی ناشی از کرونا، با سرماخوردگی عادي کمی مشکل است چرا که علائم مشابهی دارند. علائم شاخص سرماخوردگی ناشی از کرونا بیشــتر به دستگاه تنفســـی مربوط است که به علت درگیر بودن ریه ها، فرد احسـاس تنگی نفس و خســتگی میکند. اما سایر علائم مانند وجود تب، سرفه خشــک یا خونی،تنگی نفس و بیحالی از علائم اصلی هستند.

عامل انتقال کرونا

تماس انسانی و همچنین تماس با برخی حیوانات مانند گربه، شتر و... میتواند بیماري را انتقال دهد.

توصیه ها براي پیشگیري

  • از حضور در اجتماعات در صورت نداشتن ضرورت بپرهیزید و یا از ماسک استفاده نمایید.
  • از نگهداري حیوانات در منزل،  به ویژه در داخل اتاق خودداري کنید(چراکه حیوانات خانگی نیز واکســـنی در ارتباط با کرونا ویروس دریافت نکرده اند).
  • از وسایل نقلیه عمومی کمتر استفاده نمایید. در صورت استفاده از وسایل نقلیه عمومی ماسک بزنید.
  • تا حد توان غذا را درمنزل تهیه و مصـــرف نمایید و در رستوران از تمیز بودن قاشق و چنگال و لیوان اطمینان حاصل کنید.
  •  تماس با پول میتواند آلودگی را ازفردي به فرد دیگر انتقال دهد. بعد از تماس با پول،دست هاي خود را با مایع دستشویی شسته و ضد عفونی نمایید.
  •  از حضـــــور در قهوه خانه ها، سینماها، استخرها،کلاسهاي غیر ضروري و باشگاه ها تا عادي شدن وضعیت اپیدمی بیماري پرهیز نمایید.
  • مصرف غذاهاي حیوانی را کاهش دهید (به ویژه گوشت شتر و شیر آن).
  • از مصرف گوشت هایی که تأییدیه کشتارگاه ندارند، پرهیز نمایید.
  • به هنگام عطسه و سرفه به فضـاي باز بروید و یا براي جلوگیري از پخش رطوبت و آلودگی از دستمال استفاده کرده و آن را داخل کیسه فریزر گذاشته و در نزدیکترین زمان آن را بسوزانید.
  • از دست دادن و روبوسی خودداري نمایید.
  • از سرویسهاي بهداشتی اماکن عمومی استفاده نکنید.
  • از هواي سرد پرهیز نمایید و مراقب باشید تا سرما نخورید (به ویژه افرادي که داراي طبع سرد هســتند چراکه بیشتر مستعد سرماخوردگی اند).
  • افرادي که داراي سیسـتم ایمنی ضعیفی هسـتند و یا بیماران دیابتی و بیمارانی که داروهاي کورتونی دریافت میکنند و یا مشکلات تنفسی دارند، در رعایت موارد بهداشتی باید جدي تر از سایرین عمل کنند.
  • در محیطهاي عمومی از ماسک استفاده نمایید.

روش های گیاهی مفید برای پیشگیری

برخی ترکیبات طبیعی سبب تقویت سیستم ایمنی بدن میشوند و همچنین خاصیت ضد ویروسی  نیز  دارند. به ویژه اگر این ترکیب اختصــاص به دستگاه تنفســی داشته باشند. اثر خوبی در پیشــگیري این بیماري خواهند داشت. به طور مثال، میتوان به داروهاي طبیعی زیر اشاره کرد؛

1 - سیر

سیر دارو و غذاي طبیعی اسـت که هم اثر ضـدویروسـی قابل توجهی دارد و هم تقویت کننده سیسـتم ایمنی است و هم اختصــاص به ریه دارد بطوریکه حتی بعد از 3 الی 4 روز مصـرف، اثر آن در ریه باقی میماند. روزانه یک الی دو حبه خام آن را خرد کرده و مصرف نمایید. افرادي که زخم معده و یا اثنی عشر دارند میتوانند آن را با سوپ و یا آش به مقدار بسیار کم میل کنند و یا حداقل پخته آن را مصرف نمایند. پختن سیر سبب کاهش خاصیت آن میشود و قورت دادن درسـته حبه سـیر خاصـیت چندانی ندارد.

2 - دمنوش زنجبیل

زنجبیل به عنوان ترکیب طبیعی دیگر، اثر ضدویروسی چشمگیري دارد که اثر مثبت آن بر روي ویروس «سنسیشیال ریه» (سینه پهلو) مطالعه و تأیید شده است. مصـــــرف زنجبیل به مقدار یک قاشق مرباخوري به صورت یک استکان دمنوش میتواند اثر پیشگیرانه داشته باشد.
نکته : (افراد داراي فشــار خون بالا و طبیعت گرم میتوانند با افزودن لیموترش، دمنوشآ ن را با احتیاط مصرف نمایند.)

3 -دمنوش میخک

میخک نیزداراي خاصیت ضد ویروسی اسـت. یک عدد میخک به همراه 3 عدد هل بصورت دمنوش در طول روز میتواند در پیشگیري مفید باشد.

4 - دمنوش سرخارگل

مقداري ســـرخارگل از عطاريها تهیه نموده و 8 گرم از آن را در یک و نیم لیوان آب سرد به ملایمت بجوشانید تا یک لیوان آن باقی بماند و با اندکی عســـل  شیرین کرده و مصرف نمایید. سـرخارگل یک داروي ضـدویروس اســت و همچنین ســبب افزایش قدرت سیستم ایمنی میشود. اثر آن در پیشـگیري و درمان سرماخوردگی و آنفولانزا اثبات شده است. «شربت دارویی» آن نیز در داروخانه هاي کشـــور (فارماکوپه ایران) با نام شربت «اکیناسه» یا «ایموژن» موجود است که البته بامشــــاوره پزشک یا طبیب طب سنتی و یا داروسازان قابل مصرف است.
مصــــــــــرف سرخارگل براي افرادي که داروهاي کورتونی دریافت میکنند و یا مبتلا به بیماريهاي خودایمن هستند، توصیه نمیشود.

5 - دمنوش آویشن

طبق تحقیقات مختلف آویشن و کاکوتی با داشتن ماده کارواکرول و تیمول علیه ویروسهاي متنوع اثر بازدارندگی معناداري دارند. بنابراین نوشــــیدن یک استکان دمنوش آویشـن یا کاکوتی، میتوانددر پیشـگیري بیماريهاي ویروسی کمک کننده باشد. افراد داراي طبیعت گرم میتوانند آن را با بنفشه یا عناب دم کرده و مصرف نمایند. افرادي که فشارخون بالا یا پرکاري تیروئید دارند، از مصرف این دمنوش پرهیز کنند.
توجه: دمنوش زنجبیل ،میخک و آویشن هر سه در یک روز مصرف نشوند. انتخاب دو دمنوش در یک روز با رعایت فاصله 8 ساعت مناسب است.

6 - دهانشویه

یک قاشق سرکه را در یک استکان آب ریخته،صـبح و شـب قبل از خواب  غرغره کنید و تمام اخلاط حلق و گلو را تخلیه نمایید.

7 - بخور سرکه

یک پیاز متوسط را پوست گرفته و چهار قاچ نمایید، یک استکان سرکه و سـه اسـتکان آب را در داخل یک ظرف فلزي یا پیرکس ریخته و روي بخاري یا شعله بسـیار ملایم قرار دهید تا بخارات «ترکیبات گوگردي پیاز» و «اسید استیک سرکه» که قويترین اسـید آلی ضـد عفونی کننده است در فضا منتشر شود. بخور گیاهان ضدعفونی کننده میتواند در هوا منتشر شود و از طریق تنفس به مقدار بسـیار کم در سینوسها و مسـیر دستگاه تنفســی قرار گرفته و شرایط را براي فعالیت عوامل عفونی نامساعد نماید. این ترکیب را بعد از 24 ساعت در صورت خشک نشدن میتوانید تعویض کنید

توصیه هاي تغذیه اي

  1. از پرخوري بپرهیزید.
  2. میوه و سبزیجات را به دقت شسته و با سرکه ضدعفونی نمایید.
  3. مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید
  4. مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ را کاهش دهید.
  5. غذاها را خوب حرارت داده و بپزید
  6. نان سبوسدار بخورید.

توصیه های نهایی

با مصـــرف میوه، سبزیجات و آشها از یبوست جلوگیري کنید. تجمع مواد زاید در بدن، سیستم ایمنی را تضعیف کرده و بدن را مسـتعد بیماريهاي مختلف به ویژه بیماريهاي عفونی میکند. روزانه یک ســـاعت بعد از غذا حداقل یک نوبت، به مدت 15 دقیقه ورزش کنید. با ورزش مواد زاید از بدن تخلیه شده و سیستم ایمنی بدن تقویت میشود.

ضمن آرزوي سلامتی براي یکایک شـما مخاطبان عزیز، اسـتدعا دارد با به اشتراك گذاشتن این مطلب در پیشگیري از این بیماري سهیم باشید.

نویسنده : دکتر عبدالله ده ده زاده  Ph.D in Medical Plants طراح و گرافیست: مهندس نیما محمدي تمامی حقوق این مطلب براي موسسه آموزشی-پژوهشی همدل محفوظ است.

دانلود فایل پی دی اف همچنین بخوانید : تداخل دارویی زنجبیل زنجبیل برای چه کسانی ضرر دارد
نظرات: 2 مشاهده