استفاده از شیر برای زیبایی پوست و درمان جوش

شستن پوست با شیر و حمام شیر در سال 2020 دوباره توجهات زیادی به سمت خود جلب کرده است. این در حالی است که در زمان باستان ، حمام شیر کاملا رایج بوده است . در دوران باستان اعتقاد داشتند که حمام کردن با شیر الاغ می تواند پیری را به تعویق انداخته و باعث زیبایی پوست شود. در سال های اخیر مردم کشورهای مختلف جهان تمایل بیشتری به استفاده از مواد طبیعی بجای مواد شیمیایی و کارخانه ای پیدا کرده اند. برای زیبایی پوست نیز روش های بسیار زیاد طبیعی و خانگی وجود دارد که یکی از آنها ، استفاده از شیر است .

حمام شیر یا شستن پوست با شیر چگونه است ؟

همانطور که از نامش پیداست ، این کار بسیار ساده و به دور از پیچیدگی است . فقط کافی است مقداری شیر به وان حمام ، آب حمام و یا آبی که با آن صورتتان را می شویید ، اضافه کنید. با این کار می توانید از چین و چروک های زودرس پوستی جلوگیری کرده و روند پیری ظاهری را به تعویق بیاندازید. وان شیر چیست/  شستن پوست نوزاد با شیر  /نشستن در شیر وان شیر چیست/ شستن پوست نوزاد با شیر /نشستن در شیر

فواید شیر برای پوست

فواید شیر برای پوست و زیبایی وابسته به نوع شیری که استفاده می کنید ، متغییر است . منظور از شیر ، فقط شیر گاو نیست . برای این هدف می توانید علاوه بر شیر گاو ، از شیر بز ، شیر نارگیل ، شیر بادام ، شیر جو دوسر و ... استفاده کنید که هر کدام از اینها خواص و فواید خاص خودشان را دارند.

1 - استفاده از شیر نارگیل برای زیبایی پوست

شیر نارگیل سرشار از اسید لوریک است که نوعی اسید چرب با زنجیره متوسط محسوب می شود و خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی داد. دقیقا مانند زمانی که از روغن نارگیل برای زیبایی پوست استفاده می کنید ، از شیر نارگیل هم با همین هدف می توان استفاده کرد. شیر نارگیل خاصیت ضد التهابی دارد و می تواند به بهبود زخم های پوستی و حتی درمان سریع جوش کمک کند. همچنین می تواند با حمایت از کلاژن پوست ، حالت کشسانی پوست را بهبود بخشد.

2 - شیر + جو دوسر

شیر جو دوسر از ترکیب شیر گاو ، بز و یا شیر نارگیل تهیه می شود. این ترکیب می تواند برای درمان جوش و آکنه پوست مفید بوده و از خشک شدن آن جلوگیری کند.

3 - شیر بادام

شیر بادام سرشار از روغن های مفید برای پوست است و می تواند پوست را نرم و مرطوب نگه دارد.

4 - شیر بز

شیر بز سرشار از اسید لاکتیک است که می تواند باعث جوان سازی پوست و از بین بردن سلول های مرده پوست شود. این شیر خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی دارد و می تواند برای درمان زخم های پوستی و از بین بردن جوش و آکنه بسیار مفید باشد. شستن صورت نوزاد با گلاب  شیر گاو برای زردی نوزاد/  تاثیر شیر مادر بر رنگ پوست نوزاد / درمان زردی نوزاد با شیر گاو  شستن نوزاد  شستن صورت نوزاد شستن صورت نوزاد با گلاب شیر

5 - شیر گاو

شیر گاو پرچرب حاوی مقدار زیادی اسید لاکتیک است و تحقیقات نشان داده اند که اسید لاکتیک می تواند استحکام و ضخامت پوست را افزایش دهد. اسید لاکتیک از چین و چروک های زودرس پوستی جلوگیری کرده و پوستی صاف و زیبا به شما هدیه می کند.

6 - شیر مادر

در صورتی که می خواهید برای سلامت پوست نوزاد از شیر استفاده کنید ، هیچ گزینه ای بهتر از شیر مادر وجود ندارد . تحقیقات نشان داده است که شیر مادر خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی داشته و می تواند برای جلوگیری از اگزما و بثورات ناشی از پوشک نوزاد بسیار مفید باشد.  خواص شیر مادر برای پوست صورت نوزاد / ایا شیر گاو برای زردی نوزاد خوب است خواص شیر مادر برای پوست صورت نوزاد

روش های استفاده از شیر برای زیبایی پوست

روش های مختلفی برای این هدف وجود دارد . برای مثال : وان حمام را پر از آب گرم کنید. 1 لیتر شیر گاو یا شیر نارگیل و یا شیر بادام به آب وان حمام اضافه کنید. سپس کمی روغن گیاهی مناسب و مورد علاقه خودتان را نیز به آب وان اضافه کنید. روغن ها و اسانس های زیر می تواند انتخاب خوبی باشد : نکته : قبل از اضافه کردن هرگونه اسانس گیاهی ، باید مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. همچنین از ترکیب کردن این اسانس ها با یکدیگر خودداری کرده و فقط یکی از آنها را برای این منظور استفاده کنید. می توانید برای نتیجه بخشی بیشتر ، کمی عسل نیز به آب اضافه کنید. توجه داشته باشید که فقط عسل طبیعی مفید است و عسل های تقلبی هیچ سودی در این مورد ندارد. در صورتی که وان ندارید می توانید این ترکیب را در یک ظرف درست کرده و صورت و پوستتان را با آن بشویید. توجه داشته باشید که این ترکیب باید حداقل 20 دقیقه بر روی پوست بماند و نباید سریعا آن را بشویید.

فواید استفاده از این روش :

  1. پوست را نرم و مرطوب نگه می دارد
  2. از چین و چروک و خطوط پیری جلوگیری می کند
  3. برخی از لکه های پوستی را رفع کرده و یا از آن جلوگیری می کند
  4. به درمان سریع تر آفتاب سوختگی کمک می کند
  5. التهابات پوست را کاهش می دهد
  6. خارش پوست را رفع می کند
  7. به داشتن خواب راحت و آرام کمک می کند

عوارض جانبی

افرادی که به شیر حساسیت دارند نباید از این روش استفاده کنند

منابع

برای تهیه این مطلب از منابع زیر استفاده کرده ایم . Anti-Inflammatory and Skin Barrier Repair Effects of Topical Application of Some Plant Oils Epidermal and dermal effects of topical lactic acid. Milk Therapy: Unexpected Uses for Human Breast Milk تهیه – تنظیم و انتشار – گروه سلامت و پزشکی pamuh.com©
نظرات: 0 مشاهده