خصوصیات و عادت های افراد پولدار - ثروتمندان چگونه رفتار می کنند ؟

شاید اینگونه تصور کنید که هوش ، قیافه ، استعداد و جذبه باعث ثروتمند شدن می شود ولی همیشه اینطور نیست . با وجود اینکه این ویژگی ها هم در رسیدن به ثروت  تاثیر بالایی دارند ولی بسیاری از ثروتمندان جهان این ویژگی ها را ندارند. زندگی روزمره پولدارها با افراد فقیر تفاوت های بسیاری دارد که در ادامه به برخی از انها اشاره خواهد شد.

ثروتمندان عادت های خوبی دارند

همه ما اسیر عادت هایمان هستیم . طبق تحقیقات انجام شده ، حداقل 40 درصد از فعالیت های روزمره مردم وابسته به عادت است. انجام کارهای روزانه به صورت عادت ، یکی از تکنیک های مغز برای کاهش فشار بر روی مغز و اعصاب است . به این صورت که مغز برخی از رفتارها و کارهای ما را بر روی حالت خودکار قرار داده و کنترل خود را بر روی آن رها می کند. برای مثال به نانواها توجه کنید. بسیاری از کارهایی که آنها برای انجام شغل خودشان انجام می دهند از روی عادت و به صورت ناخودآگاه و همراه با ریتم خاص است . رانندگی هم یکی از بهترین مثال ها برای انجام خودکار کارها توسط فرد است . شما زمانی که رانندگی می کنید ، بسیاری از کارهایی که انجام می دهید به صورت عادت است و هیچ تمرکز و تفکری برای انجام این کارها نیاز نیست .
هر فرد حداقل دو دقیقه از هر 5 دقیقه از عمر خود را به صورت ناخودآگاه و از روی عادت رفتار می کند که عدد بسیار بزرگی است .
مطالعات بسیار زیادی وجود دارند که ثابت می کنند ،‌افراد ثروتمند عادت هایی دارند که آنها را به سوی موفقیت و ثروت بیشتر هدایت می کند و در مقابل افراد فقیر نیز عادت هایی دارند که باعث می شود هر روز فقیرتر از دیروز شوند. چطور پولدار بشم ؟ راههای ثروتمند شدن - روش های کسب درآمد چطور پولدار بشم ؟ در ادامه این مطلب به برخی از رایج ترین عادت های افراد ثروتمند اشاره شده است .

1 - پولدارها پایشان را به اندازه گلیم شان دراز می کنند

افراد ثروتمند معمولا عادت دارند حداقل 20 درصد از درآمد خالص خود را پس انداز کرده و با 80 درصد بقیه آن زندگی کنند .(نکته : این پس انداز در ایران به هیچ عنوان نباید به صورت ریال باشد. ) ولی افراد فقیر معمولا بیشتر از درآمد خالص خود را خرج می کنند.این افراد معمولا برای ادامه زندگی مجبور هستند که قرض کنند. به دلیل اینکه درآمد آنها همیشه کمتر از مخارجشان است ، هیچ وقت موفق به پرداخت بدهی هایشان نمی شوند و در بهترین حالت فقط می توانند از کس دیگری قرض گرفته و بدهی قبلی را صاف کنند و این روند را به همین شکل ادامه می دهند. طبق بررسی های انجام شده ، افراد ثروتمند برنامه ریزی هایی مانند لیست زیر را برای خرج کردن دارند :
  •  هیچ گاه بیش از 25 درصد از درآمد را نباید صرف خرید خانه و یا اجاره خانه کنید. اگر بیشتر از این مقدار خرج می کنید ، بهتر است به خانه کوچکتری اسباب کشی کنید. بعد از چند سال دوباره می توانید خانه ای بهتر بخرید. ولی اگر در حال حاضر بیش از این مقدار برای مسکن هزینه می کنید ، احتمالا به زودی دچار مشکل مالی خواهید شد. در هر صورت مجبور به کوچکتر کردن خانه خودتان هستید . حالا تصمیم با خودتان است . می توانید قبل از اینکه دچار مشکل مالی شوید ، خانه را تغییر دهید و یا منتظر بمانید و بعد از بالا آوردن بدهی ، مجبور به کوچکتر کردن خانه شوید.
  • حداکثر 15 درصد از درآمد شما باید صرف خورد و خوراک شود . در صورتی که بیشتر از این خرج می کنید باید برای کاهش هزینه ها برنامه ریزی کنید. غذا خوردن بیرون از خانه را تعطیل کنید.
  • حداکثر باید تا 5 درصد از درآمد خالص خود را صرف تفریح و سرگرمی کنید.
  • بیش از 5 درصد از درآمد شما نباید هزینه خودرو شود . در صورتی که هزینه ماشین فعلی شما بیشتر از این مقدار است ، ماشین کم هزینه تری تهیه کنید. در غیر این صورت بعد از بالا آوردن بدهی مجبور به این کار خواهید شد . بهتر است همین حالا و به صورت داوطلبانه این کار را بکنید.
  • در صورتی که شرایط خاص اقتصادی مانند تورم بسیار بالا وجود ندارد ، به هیچ عنوان وام نگیرید. از خرید ماشین لیزینگی خودداری کنید و زیر بار هیچ قسطی نروید. (ولی در صورتی که همه چیز در حال چند برابر شدن است 100در 100 برعکس عمل کنید.)
  • پس انداز خود را قاطی سرمایه نکنید . در صورتی که برای شروع کردن کاری نیاز به سرمایه بیشتر دارید ، اصلا روی پس انداز خود حساب نکنید. بهتر است چند ماه صبر کنید تا پول لازم را به دست بیاورید.
  • درصدی از درآمد خود را برای بیمه درمانی و بیمه عمر و بیمه بازنشستگی اختصاص دهید.

2 - برای پول در آوردن قمار نکنید

قمار کردن فقط به معنی بازی هایی که همراه با شرط بندی هستند ، نیست . هیچگاه روی کاری که درصد شکست بالایی دارد ریسک نکنید. هیچ گاه روی شانس تکیه نکنید و به آمار و ارقام رویایی توجه نکنید. شخصیت افراد ثروتمند / زندگینامه پولدارترین افراد جهان / افراد فقیر ایرانی که ثروتمند شدند/ زندگینامه افراد ثروتمند جهان pdf خصوصیات ادم های پولدار خصوصیات ادم های پولدار اگر دوست دارید روی موضوع پر ریسک قمار کنید ، به سرمایه و پس انداز خود دست نزنید . از هزینه های تفریح و سایر هزینه های روزمره خودتان بکاهید و پول اضافی را روی این کار ریسک کنید. اگر این پول برای ریسک کردن کافی نیست ، این کار را بی خیال شوید.

3 - هر روز مطالعه کنید

در هر حیطه ای که در حال فعالیت کردن هستید باید اطلاعات شما بروز و دقیق باشد . 90درصد از افراد ثروتمند معمولا حداقل روزی 30 دقیقه بر روی شغل فعلی خودشان مطالعه و تحقیق می کنند .

4 - می خواهید پول دارشوید ؟ فیلم و سریال را فراموش کنید

فیلم ها و سریال ها فقط برای پر کردن وقت های خالی شما هستند. افراد ثروتمند معمولا وقت خالی ندارند .
فیلم ها و سریال ها مناسب افراد فقیر و افراد بسیار پیر و ناتوان هستند.
افراد ثروتمند زمانی را که افراد فقیر صرف تماشا کردن فیلم می کنند ، به تحقیق و افزایش دانش خود در زمینه کاری خودشان اختصاص می دهند. دیدن یک بخش خبری معتبر و بی طرف می تواند خوب باشد. اینترنت گردی افراد ثروتمند در راستای اهداف کاری آنهاست در حالی که افراد فقیر بدون هدف در اینترنت و شبکه های اجتماعی وقت خود را تلف می کنند و احتمالا موفقیت های افراد ثروتمند را لایک می کنند :)

5 - مثل پول دارها ، احساسات خود را کنترل کنید

افراد ثروتمند عادت دارند احساسات خود را کنترل کرده و سریعا واکنش نشان ندهند. بیش از 95 درصد از افراد ثروتمند هیچگاه احساسات واقعی خودشان را در شرایط بحرانی به دیگران نشان نمی دهند. در حالی که افراد فقیر بسیار احساسی عمل کرده و کاملا غیر قابل کنترل هستند. افراد ثروتمند قبل از هرگونه ابراز احساسات ، بخوبی فکر می کنند و بعد از سنجیدن نتایج مثبت و منفیِ ابراز احساساتشان ، تصمیم می گیرند که چگونه برخورد کنند. مخصوصا در زمینه کاری ، آنها به هیچ عنوان احساسی رفتار نمی کنند و بسیار سنجیده عمل می کنند.

6 - برای پولدار شدن با افراد موفق و مثبت رفت و آمد کنید

افراد ثروتمند عادت دارند با افراد موفق و ثروتمند رفت و آمد کنند. این روابط باعث می شود موقعیت های شغلی و مالی بیشتری کسب کنند . از طرفی دیدن موفقیت ها و ثروت دیگران می تواند باعث ایجاد انگیزه برای پیشرفت شود. تنها یک درصد از افراد جامعه اینگونه رفتار می کنند و این یک درصد اگر فقیر هم باشند ، به زودی به جمع ثروتمندان خواهند پیوست . در مقابل ، افراد فقیر معمولا با افراد افسرده و شکست خورده در ارتباطند که این ارتباط کوچکترین سودی برای آنها ندارد.
همین حالا تمام افراد شکست خورده ، افسرده ، ناامید و فقیر را از زندگی خود بیرون کنید. این افراد برای شما مانند سم هستند و به مرور شما را مسموم کرده و شبیه خودشان می کنند.
رفتار آدم های پولدار / عادات روزانه افراد ثروتمند نشانه های افراد پولدار // اخلاق ثروتمندان / نشانه های ثروتمند شدن رفتار آدم های پولدار  

7 - می خواهید فقیر نباشید ؟ همیشه به بالا نگاه کنید

افراد ثروتمند دچار یک بیماری عمومی هستند . ثروتمندان هیچگاه از جایگاهی که در آن قرار دارند راضی نیستند. آنها همیشه به بالا نگاه می کنند و دوست دارند روزبروز بالاتر بروند. در مقابل ، افراد فقیر همیشه به افراد پایین تر از خودشان نگاه می کنند و شکر می کنند که
«کسی هست که وضعش از من هم بدتر باشه . خدایا شکرت»
ولی این عادت باعث می شود تا هر روز پایین تر از دیروز باشند. این افراد متوجه نیستند که عامل شکر فقیرهایی هستند که یک درجه بالاتر قرار دارند . اگر دوست دارید فقیرهایی که وضعشان نسبت به شما بهتر است ، به شما نگاه کرده و شکر کنند که مانند شما نیستند ، شما هم به افراد پایین تر از خودتان نگاه کرده و شکر کنید.

8 - برای پولدار شدن هدف داشته باشید ، نه آرزو

آرزوها قابل کنترل نیستند و در بسیاری از موارد غیر قابل دسترسی اند . همیشه اهدافی داشته باشید که متناسب با توانایی های شما بوده و قابل دسترسی باشند. تقریبا تمام افراد ثروتمند هدف خاصی را دنبال می کنند که قابل دسترسی است . بعد از رسیدن به آن هدف خاص  ، هدف بزرگتری برای خود در نظر می گیرند. ولی افراد فقیر عادت دارند در آرزوهای دست نیافتی خود غرق شوند و هر روز فقیرتر از دیروز شده و از آن آرزوها دورتر شوند.

9 - می خواهید پولدار شوید ؟ وقت تلف نکنید

افراد ثروتمند عادت دارند تمام کارهای مهم و حیاتی را در سریع ترین زمان ممکن انجام دهند.آنها معمولا برای تمام روزهای کاری خود برنامه ریزی دقیق دارند و طبق برنامه عمل می کنند . افراد فقیر برای انجام ندادن هر کاری دلیل بسیار منطقی دارند و معمولا تمام کارهای مهم را به تعویق می اندازند .
بیشتر عمر افراد فقیر صرف انجام کارهای بیهوده و بی ارزش می شود

10 - مثل ثروتمندان ، کمتر حرف بزنید و بیشتر گوش کنید

افراد ثروتمند کم حرف می زنند . طبق بررسی های انجام شده ، افراد فقیر تقریبا 5 برابر بیشتر از افراد پولدار حرف می زنند. افراد فقیر در تمام مسائل مهم اظهار نظر می کنند و خود را متخصص تمام مسائل می دانند . افراد فقیر تمایل بسیار زیادی به قانع کردن دیگران و تحمیل اعتقادات و نظرات خود دارند ولی افراد پولدار هیچ تمایلی به صرف وقت و انرژی برای تغییر نظر دیگران در مسائل بی ارزش ندارند.

11 - برای پولدار شدن بیشتر صبر کنید

افراد ثروتمند سه ویژگی مشترک و مهم دارند . آنها بر روی کار خود تمرکز می کنند ، برای انجام دادن آن به صورت پایدار کار می کنند و برای به نتیجه رسیدن این تلاش ها ، به اندازه کافی صبر می کنند . ولی افراد فقیر معمولا در ابتدا به شدت و بدون برنامه و هدف تلاش می کنند ، زود خسته می شوند و انتظار دارند تلاش هایشان سریعا نتیجه بدهد. اکثر کارها را بدون نتیجه رها می کنند و سراغ کار و هدف دیگر می روند . در طی سال های طولانی متوجه می شوند که کارهای بسیاری را امتحان کرده اند ولی هیچ کدام از آنها را به انتها نرسانده اند در صورتی اگر همان کار اول را تا رسیدن به نتیجه ادامه می دانند ، موفقت تر بودند.

12 - ثروتمندان به هیچ چیز اعتقاد کامل ندارند

افراد ثروتمند اعتقادات سفت و سخت و متعصبانه ندارند. آنها بر روی هیچ چیزی متعصب نیستند . به راحتی می توانند در صورتی که دلیل کافی داشته باشند ، اعتقاد بد خود را تغییر دهند و هیچگاه سعی نمی کنند به هر قیمتی که شده ، بر روی اعتقادات خود پا فشاری کنند . ولی افراد فقیر معمولا بسیار متعصب هستند . برای مثال ممکن است اعتقاد داشته باشند که :
  1. همه افراد پولدار حتما کلاه بردار هستند
  2. همه ثروتمندان افراد بدی هستند
  3. هیچ فقیری نمی تواند ثروتمند شود
  4. هیچ کس با کار کردن نمی تواند ثروتمند شود
  5. و اعتقاداتی از این دست

13 - ثروتمندان از سایرین یاد می گیرند

افراد ثروتمند معمولا از تجربیات سایر ثروتمندان استفاده می کنند و در صورت لزوم از آنها در مورد روش های موفقیتشان سوال می کنند . ولی افراد فقیر دیگران را در حد مشاوره گرفتن نمی بینند و طبق دانسته های خود عمل می کنند .کسانی که بی پول هستند هیچگاه به خود زحمت نمی دهند که در مورد روش های موفقیت ، با افراد موفق صحبت کنند. افراد فقیر همیشه بدهکارند افراد فقیر همیشه بدهکارند در صورتی که می خواهید شغلی را آغاز کنید و یا بر روی کاری سرمایه گذاری کنید ، افرادی را پیدا کنید که قبلا اینکار را کرده اند و در آن کار به موفقیت رسیده اند . از آنها در مورد روش های موفقیتشان و مراحلی که طی کرده اند سوال کنید.

14 -  واژه بدشانسی را دور بیاندازید

اگر پای صحبت افراد فقیر نشسته باشید ، خاطره های بسیاری از موقعیت های عالی مالی برای شما تعریف می کنند که تمام علت از دست دادن این موقیت ها را بدشانسی می دانند . افراد فقیر معمولا :
  • شغلی داشته اند که به دلیل بد شانسی آن را ادامه نداده اند و اگر ادامه می دادند حتما ثروتمند می شدند .
  • زمین و یا ملکی داشته اند که با بدشانسی فروخته اند و اگر نگه می داشتند حالا ثروتمند بودند .
  • جنسی داشته اند که با بدشانسی از دست داده اند و در صورتی که نفروخته بودند حالا قیمت آن چندین برابر شده بود
و خاطراتی از این دست که مطمئنا شما هم از افراد فقیر شنیده اید.این افراد به دلیل اینکه تمام اشتباهات خود را به گردن شانس می اندازند ، به مرور خودشان هم باور می کنند که اشتباهی نکرده اند و همه مشکلات به دلیل بدشانسی بوده است . این باور باعث می شود که همان راه های اشتباه را مدام تکرار می کنند و مدام شکست می خورند . ولی افراد ثروتمند وقتی شکست می خورند ، باور دارند که مشکل اصلی خودشان بوده اند و حتما یک جای کار را اشتباه کرده اند. همین قبول اشتباه باعث می شود که دوباره آن اشتباه را تکرار نکنند. شما کدام یک از این عادت ها را دارید ؟ عادت های خودتان را بررسی کنید و ببینید آیا شما مانند یک فرد پولدار رفتار می کنید و یا مثل یک آدم فقیر و بی پول.
نظرات: 4 مشاهده