برخی از چیزهایی که هر پرستاری دوست دارد شما بدانید

زمانی که بیمار می شویم و کارمان به بیمارستان می کشد ، یکی از کسانی که بیشترین برخورد را با آنها خواهیم داشت ، پرستارها هستند. پرستاری شغل بسیار سنگین و گاهی خسته کننده ای است و بیماران انتظار دارند که پرستارها همیشه خنده رو بوده و تمام مدت در خدمت بیمار باشند. پرستارها هم حرف هایی در دلشان دارند که نمی توانند آن را به تک تک بیماران بگویند. در ادامه این مطلب به برخی از چیزهایی که هر پرستاری دوست دارد شما بدانید ، اشاره خواهد شد.

1 - در مورد خوب یا بد بودن دکتر از پرستار سوال نپرسید

خوب یا بد بودن هر پزشکی بستگی به عوامل مختلفی دارد و پرستارها نمی توانند و نمی خواهند در این مورد قضاوت کنند. هیچ گاه از هیچ پرستاری در مورد خوب یا بد بودن پزشک معالج سوال نپرسید . آنها دوست ندارند زیر بار مسئولیت پاسخ دادن به این سوال بروند. اگر پرستار به سوال شما پاسخ دهد ، در صورتی که درمان به دلخواه شما و بخوبی پیش برود ، هیچ تشکری از پرستار نخواهید کرد . ولی در صورتی که کوچکترین مشکلی در روند درمان بوجود آید یکی از کسانی که مورد بازخواست شما قرار خواهد گرفت ، پرستار است . در بسیاری از موارد در صورتی که پرستار بداند که پزشک شما خوب نیست ، بنا به دلایل مختلف امکان گفتن این موضوع را به شما ندارد. برای فهمیدن خوب یا بد بودن پزشک ، از روش های دیگر تحقیق کنید. برخی از چیزهایی که هر پرستاری دوست دارد شما بدانید برخی از چیزهایی که هر پرستاری دوست دارد شما بدانید

2 - در مورد دادن دارو ، در کار پرستار دخالت نکنید

ممکن است شما درد زیادی دارید ، ممکن است حالت تهوع دارید ، ممکن است دچار سرگیجه شده اید و یا هر مشکل دیگری که شما را ناراحت می کند. زمانی که شما این موارد را به پرستار می گویید و او داروی بیشتری به شما نمی دهد ، از او ناراحت نشوید. مطمئنا دلیل خوبی برای این کار دارد. ممکن است داروی بیشتر برای شما خطرناک باشد.

3 - از آرامش پرستار عصبانی نشوید

پرستاری کار سختی است و روزانه با صحنه های ناراحت کننده ای روبرو می شوند.دیدن کسی که تصادف کرده است و روده هایش بیرون از بدن قرار دارند و یا کسی که از ارتفاع سقوط کرده است و استخوانش از پوست بیرون زده است ، به حد کافی استرس آور است . اگر پرستارها با دیدن این صحنه ها خونسردی خودشان را حفظ می کنند ، به معنی سنگ دلی و بی اهمیت بودن بیمار برای آنها نیست . آنها نمی تواند هر لحظه و برای هر موردی که می بینند ، گریه و زاری کنند. یکی از مهارت های آنها ، حفظ خونسردی است .

4 - کمی زودتر وارد عمل شوید

پرستاران از بیمار انتظار دارند تا جایی که می تواند ، زودتر به پزشک مراجعه کند تا از پیشرفت بیماری و افزایش مشکلات ناشی از آن جلوگیری شود. هیچ وقت در دقیقه 90 به بیمارستان مراجعه نکنید. اگر احساس می کنید مشکلی دارید ، در اولین فرصت با اورژانس تماس بگیرید.

5 - در مورد درد به پرستار دروغ نگویید

بسیاری از بیماران ، در مورد درد خود بزرگ نمایی می کنند تا پرستار را مجبور به دادن داروی مسکن بیشتری کنند. توجه داشته باشید که اینکار می تواند به ضرر خودتان باشد. داروی مسکن بیشتر ، همیشه بهتر نیست . همه داروهای شیمیایی ، عوارض جانبی دارند. از طرفی پرستار شما به خوبی می داند که احتمال درد برای بیماری شما چقدر است و اکثر زمان هایی که به او در مورد میزان درد دروغ می گویید  ، او حرف شما را جدی نمی گیرد.

6 - پرستار به اندازه خود شما برای زندگی شما ارزش قائل است

در بسیاری از موارد ، پزشکان مواردی را در مورد بیمار فراموش می کنند. برای مثال ممکن است یکی از داروهایی که بیمار مصرف می کند را فراموش کرده و تداخل دارویی آن را در نظر نگیرند . یا ممکن است رژیم غذایی خاصی برای بیمار مورد نیاز است و پزشک آن را فراموش کرده است . در این صورت اولین کسی که این موارد را به پزشک یاداوری می کند ، پرستار است . البته در بسیاری از موارد شما این موضوع را نمی بینید چون پرستار در راهروی بیمارستان و بیرون از اتاق و یا در اتاق پزشک این موارد را یاداور می شود.

7 - بیمارستان پر از میکروب است

باید بدانید که بیمارستان ها پر از میکروب هایی هستند که گاهی حتی به درمان نیز مقاومند . بیمار و همراهان بیمار باید به بهترین نحوه ممکن بهداشت فردی خود را رعایت کنند. منتظر نباشید که پرستارها این نکته را به شما یاداوری کنند. در مورد مرخص شدن و یا بستری شدن با پرستار درگیر نشوید در مورد مرخص شدن و یا بستری شدن با پرستار درگیر نشوید

8 - در مورد مرخص شدن و یا بستری شدن با پرستار درگیر نشوید

پرستارها هیچ اختیاری برای بستری کردن و یا مرخص کردن شما از بیمارستان ندارند. در صورتی که بهبود پیدا کرده اید و می توانید مرخص شوید ، پزشک دستور را صادر کرده و پرستاران شما را مرخص خواهند کرد. هیچ پرستاری عاشق چشم و ابروی شما نیست :)

9 - فکر نکنید پرستارها ، پزشک های مردود شده هستند

بسیاری از افراد تصور می کنند که پرستارها همان افرادی هستند که با هدف پزشکی درس خواننده اند ولی چون هوش کافی ندارند پزشک نشده اند و به ناچار شغل پرستاری را انتخاب کرده اند. این تصور باعث می شود که توصیه های پرستار را جدی نمی گیرند. در حالی که اصلا اینطور نیست و این افراد دقیقا با هدف پرستار شدن درس خواننده اند و درس خواندن در این رشته نیاز به هوش و استعداد بالایی دارد .

10 - اگر درد دارید به پرستار بگویید

برخی از بیماران درد خود را تحمل می کنند . در حالی که این کار بسیار اشتباه است . در صورتی که درد دارید حتما باید این مورد را به پرستار بگویید. ممکن است این درد نشانه بروز یک مشکل بزرگ باشد. مطمئن باشید کسی به خاطر تحمل کردن درد شدید به شما مدال شجاعت نخواهد داد.

11 - تمام داروهایی که مصرف می کنید را به پرستار بگویید

زمانی که پرستار می خواهد شما را پذیرش کند در مورد داروهایی که مصرف می کنید از شما سوال خواهد کرد. در این مورد بنا به تشخیص خود ، نام برخی از داروها را حذف نکنید و تمام داروهایی که مصرف می کنید را به او توضیح دهید. برای مثال بسیاری از بیماران ، آسپرین را داروی مهمی حساب نمی کنند و زمانی که پرستار یا پزشک از او در مورد داروهایی که مصرف می کند ، سوال می کنند ، هیچ نامی از آسپرین نمی برند . در حالی که این دارو در مواردی بسیار مهم است و می تواند تداخل دارویی ایجاد کرده و گاهی حتی این تداخلات دارویی می تواند خطر جانی داشته باشد. یا بسیاری از افراد ، داروهای گیاهی را مهم نمی دانند و به پزشک و پرستار در مورد آنها چیزی نمی گویند . ولی توجه داشته باشید که این داروهای گیاهی نیز می توانند با داروهای شیمیایی تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی شوند.

12 - در مورد غذایی که داده می شود با پرستاران چانه نزنید

پرستار هیچ نقشی در مورد رژیم غذایی شما ندارد و این مورد را پزشک تجویز کرده است . اگر غذایی به شما داده شده است که آن را دوست ندارید ، عصبانیت خودتان را سر پرستار خالی نکنید. آنها نه این غذا را برای شما تجویز کرده اند و نه در پختن آن نقشی داشته اند.

13 - تفسیر آزمایشات به عهده پزشک است

از پرستاران انتظار نداشته باشید که آزمایش های شما را زودتر از بقیه بررسی کنند.بررسی بسیاری از این آزمایشات فقط به عهده پزشک است و پرستار هیچ مسئولیتی در مورد آزمایشات انجام شده ندارد.

14 - اشتباه پزشک به عهده پرستار نیست

هر پزشکی ممکن است اشتباه کند و این اشتباه حتی می تواند به قسمت جان بیمار تمام شود. ولی توجه داشته باشید که اشتباه پزشکی مربوط به خود پزشک است و پاسخگوی اصلی نیز خود او خواهد بود و پرستار در این مورد بی تقصیر است .(معمولا و نه همیشه)

15 - حواس پرستار را پرت نکنید

هرگز زمانی که پرستار در حال آماده کردن دارو برای شماست و یا در حال تزریق داروی مهمی است ، با او بحث نکنید و حواس او را پرت نکنید. اگر در حال گرفتن فشار شماست ، صبر کنید تا کار او تمام شود. اگر در حال اندازه گیری قند شما ، منتظر پایان کار بمانید . پرت کردن حواس پرستار در حین انجام کارهای دقیق ، می تواند به ضرر خود شما باشد .برای مثال ممکن است فشار شما را اشتباه اندازه گیری کند و یا در زمان یادداشت کردن آن دقت نکند.

16 - در مورد اشتباه ، سکوت نکنید

اگر می بینید که پرستار مهارت کافی ندارد ، در این مورد سکوت نکنید. برای مثال ممکن است پرستاری در حال پیدا کردن رگ برای تزریق است . اگر می بینید که او به درستی نمی تواند رگ را پیدا کند و در حال اذیت کردن شماست ، این مورد را تحمل نکنید و یک پرستار دیگر را درخواست کنید. پرستارها نیز در اوایل کار اشتباهاتی دارند ولی دلیل نمی شود که شما را به موش آزمایشگاهی تبدیل کنند.

17 - علائم ناراحت کننده را به پرستار گزارش دهید

در صورتی که احساس می کنید که حالتان خوب نیست ، هرچه سریع تر به پرستار اطلاع دهید. تحمل کردن این حال بد می تواند برای شما و پرستار دردسر آفرین باشد. هرگز نباید علائم ناراحت کننده را انقدر تحمل کنید که به مرز غیر قابل تحمل و خطرناک برسد .

18 - قبل از خون دادن به مقدار کافی آب بنوشید

نوشیدن آب کافی قبل از خون دادن می تواند در زمان گرفتن خون ، کار پرستار را راحت کند. البته اگر نوشیدن آب قبل از آزمایش برای شما منع پزشکی نداشته باشد.

19 - قبل از کارهای دردناک ، نفس خود را حبس نکنید

بسیاری از افراد ، زمانی که پرستار می خواهد کار دردناکی انجام دهد ، نفس خود را حبس می کنند که این کار می تواند باعث افزایش درد شود. برای مثال زمان آمپول زدن و یا خارج کردن سوند بهتر است بجای حبس کردن نفس ، چند نفس عمیق بکشید.

20 - به همراهان خود ، رعایت بهداشت را گوش زد کنید

بیمارستان مملو از عوامل بیماری زا و میکروب است . همراه بیمار باید قبل و بعد از ملاقات با بیمار ، موارد بهداشتی را رعایت کند.

21 - بیماران بد حال را تنها نگذارید

در صورتی که یکی از عزیزانتان حال بدی دارد و یا در حال مرگ است ، او را در بیمارستان به حال خود رها نکنید. با او صحبت کنید و در کنار او باشید . پرستاران نمی توانند وظیفه شما را در قبال بیمار به عهده بگیرند. از طرفی برخی از پرستاران با دیدن افرادی که در حال مرگ هستند و کسی را ندارند ، دچار ناراحتی شدید و حتی افسردگی می شوند. بیماران بد حال را تنها نگذارید بیماران بد حال را تنها نگذارید

22 - پرستاران حواسشان به شماها هست

پرستارها همان کسانی هستند که وضعیت شما را مدام به پزشک گزارش می دهند و موارد حیاتی را به او یاداوری می کنند. فکر نکنید که اگر کم به شما سر می زنند ، شما را به حال خودتان رها کرده اند.

23 - در دقیقه نود به بیمارستان مراجعه نکنید

بسیاری از افراد حس می کنند تا زمانی که مجبور نشده اند نیازی به مراجعه به پزشک نیست . برخی از افراد حس می کنند اگر به پزشک و بیمارستان مراجعه کنند ، آنها یک بیماری در او کشف کرده و او را مریض خواهند کرد ! در حالی که اصلا اینطور نیست . متاسفانه در اکثر موارد اینگونه افراد علائم بیماری را مدت ها تحمل می کنند و زمانی که بیماری به مرز خطر می رسد به فکر درمان می افتند که ممکن است کاملا دیر شده باشد.

24 - اگر متوجه حرف های پزشک نشدید ، از خودش بپرسید

در برخی از موارد دیده می شود که بیمار متوجه حرف های پزشک نمی شود و بعدا آن را از پرستار می پرسد. در این مواقع ، سوالات خود را از پزشک بپرسید.

25 - در مورد سیگار به پرستار دروغ نگویید

اگر سیگار می کشید و یا اگر قرار بود کشیدن سیگار را ترک کنید ولی موفق به این کار نشده اید ، حتما به پرستار اطلاع دهید. این مورد می تواند در روند درمان شما نقش داشته باشد.

26 - به توصیه های اطرافیان در مورد درمان توجه نکنید

ممکن است کسانی که به ملاقات شما می آیند ، داروها و درمان هایی برایتان تجویز کنند . هیچ گاه بدون اطلاع پرستار ، از این داروها و درمان ها استفاده نکنید. اگر قصد مصرف داروی شیمیایی و یا داروی گیاهی خاصی دارید ، حتما قبل از مصرف به پرستار اطلاع دهید و اجازه بگیرید .

27 - از پرستارِ خوب تشکر کنید

اگر از عملکرد هر کدام از پرستارها رضایت دارید ، حتما از او تشکر کنید.

28 - از پرستارِ بد شکایت کنید

اگر پرستاری وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهد ، از او به مدیر بیمارستان شکایت کنید. پرستا بد می تواند زحمات پرستاران خوب را نابود کرده و آنها را نیز بدنام کند.

29  - در مورد درمان با پرستار چانه نزنید

گاهی برخی از بیماران در مورد برخی از درمان ها با پرستاران بحث می کنند .مثلا زمانی که پرستار برای بیمار از شیاف استفاده می کنند ، بیمار ناراحت شده و در دفعات بعدی نسبت به این کار اعتراض می کند. توجه داشته باشید که وارد کردن شیاف به بدن بیمار هیچ لذتی برای پرستار ندارد و او بیشتر از شما تمایل دارد که هر چه سریع تر این درمان پایان یابد.

30 - داروهایی که می دهند را بخورید

هیچگاه داروهایی که پرستار به شما می دهد را دور نیاندازید.

31 - انتظار بی جا از پرستار نداشته باشید

پرستاران فقط به دستور پزشک عمل می کنند . برای مثال زمانی که شما را از خوردن آب منع کرده اند انتظار نداشته باشید که پرستار به صورت مخفیانه برای شما آب بیاورند . زمانی که خورن آب برای شما مجاز شود ، حتما این کار را خواهند کرد.
نظرات: 0 مشاهده