بهترین روش برای سفر از تهران به قشم

قشم یکی از زیبا ترین و با شکوه ترین جزایر ایران می باشد که در استان هرمزگان واقع شده است. به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری و تفریحی فراوانی که در این جزیره وجود دارد هر ساله گردشگران بسیاری به آنجا سفر می کنند، به همین دلیل بلیط هواپیما قشم یکی از پر فروش ترین بلیط ها است. بهترین روش برای سفر از تهران به قشم بهترین روش برای سفر از تهران به قشم روش های گوناگونی برای سفر به قشم وجود دارد و با توجه به فاصله شهر مبدا از قشم می توان از هواپیما، قطار، اتوبوس و خودرو شخصی استفاده نمود. یکی از پر تردد ترین مسیرهای مسافرت مخصوصا در ایام نوروز مسیر تهران به قشم است.  با ما همراه باشید تا با مناسب ترین روش مسافرت از تهران به قشم بیشتر آشنا شوید.

معرفی قشم

جزیره قشم یکی از مهم ترین قطب های گردشگری ایران محسوب می شود. بهترین زمان سفر به این جزیره بکر و زیبا به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی اش ماه های بهمن و اسفند و فروردین می باشد. در این ایام میزان مسافرت ها به قشم به اوج خود می رسد. در این جزیره علاوه بر جاذبه های توریستی و تفریحی، بازارها ومراکز خرید متعددی وجود دارد که توانسته نظر گردشگران زیادی را به خود جلب نماید. سفر به قشم می تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد.

روش های سفر به قشم

راه های گوناگونی برای سفر به قشم وجود دارد و مسافران می توانند بر اساس شرایط خود با قطار، اتوبوس، هواپیما یا خودرو شخصی به قشم سفر کنند. سریع ترین روش سفر به قشم سفر با هواپیما است و معمولا افرادی که دارای محدودیت زمانی هستند از این روش استفاده می کنند. عده ای نیز ترجیح می دهند با استفاده از روش های زمینی که هزینه مناسب تری دارد به قشم بروند.همچنین برای سفر به قشم می توان از تورهای قشم که به صورت زمینی و هوایی برگزار می شوند استفاده نمود. مسافرت با تورهای قشم می تواند به میزان قابل توجهی هزینه های سفر شما را کاهش دهد و از طرفی دیگر دغدغه ای بابت اقامت و خورد و خوراک در قشم نخواهید داشت. روش های سفر به قشم روش های سفر به قشم

سفرهوایی به قشم

با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز خیلی از افراد قصد دارند که با هواپیما سفری چند روزه به قشم داشته باشند. اگر می خواید از تهران به قشم بروید باید از چندین روز قبل بلیط هواپیما تهران قشم را رزرو نمایید، زیرا معمولا در ایام بلیط ها بلافاصله پس از عرضه به فروش می رسند. فاصله زمانی تهران به قشم با هواپیما حدود یک ساعت و 30 دقیقه می باشد، بنابراین ظرف مدت زمان کوتاهی می توانید به مقصد مورد نظر خود برسید. افرادی که سفر هوایی به قشم را انتخاب می کنند لذت دیدن جاذبه ها و مناطق زیبای موجود در مسیر رسیدن به مقصد را از دست می دهند، اما زمان بیشتری برای بازدید از جاذبه های گردشگری جزیره و امکانات تفریحی آن دارند. سفرهوایی به قشم سفرهوایی به قشم

سفر به قشم با قطار

سفر با قطار یکی از ایمن ترین و راحت ترین روش های مسافرت محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد. بلیط قطار را می توانید به  صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سایت مستر بلیط تهیه نمایید. تنوع قطارها بالا است و مسافران می توانند قطارهای لوکس چند ستاره، قطارهای کوپه ای یا قطارهای سالنی را انتخاب نمایند. قیمت بلیط قطارهای قشم با توجه به امکاناتی که دارند و خدماتی که ارائه می دهند متفاوت است. مهم ترین مزیت سفر با قطار آن است که می توانید در طول مسیر از تماشای زیبایی های طبیعت لذت ببرید و به راحتی استراحت کنید. شما می توانید خودرو خود را نیز با استفاده از قطار به همراه ببرید و سفر لذت بخش تری را در جزیره تجربه کنید. در صورتی که قصد دارید خودرو خود را نیز به همراه بیاورید باید پس از رسیدن به ایستگاه قطار بندر عباس به بندر پل بروید تا در آنجا با استفاده از لندینگ کرافت ها بتوانید به قشم بروید. اما افرادی که  خودرو شخصی به همراه ندارند می توانند پس از رسیدن به بندر عباس با استفاده از تاکسی به اسکله حقانی بروند، تا در آن اسکله با استفاده از اتوبوس های دریایی به قشم بروند. توجه داشته باشید که اتوبوس های دریایی در مواقعی که دریا طوفانی است جابجایی مسافران را انجام نمی دهند، بنابراین بهتر است پیش از  مراجعه به اسکله با برقراری تماس با اسکله از شرایط دریا آگاه شوید. فاصله زمانی تهران به قشم با استفاده از قطار 19 ساعت می باشد.

سفر با خودرو شخصی به قشم

یکی از بهترین گزینه ها برای سفر به قشم استفاده از خودرو شخصی می باشد، زیرا به راحتی می توانید از تمامی جاذبه های گردشگری جزیره دیدن نمایید. دو مسیر زمینی برای سفر به قشم وجود دارد که مسافران می توانند از آن استفاده نمایند.
  1. عبور از مسیر اصفهان، جهرم و لار

یکی از روش های سفر به قشم عبور از مسیرشهرهای اصفهان، جهرم و لار می باشد. سفر زمینی به قشم اگرچه طولانی است اما می توانید با یک برنامه ریزی مناسب از مسیر رسیدن به قشم لذت ببرید. پس ازطی کردن این مسیر و رسیدن به بندر عباس باید به بندر پل رفته و با استفاده از لندینگ کرافت خود را به قشم برسانید. توجه داشته باشید برای استفاده از لندینگ کرافت باید هزینه بپردازید. البته می توانید خودرو خود را به جزیره نبرید و در یکی از پارکینگ های بندرعباس پارک کنید و با رفتن به اسکله حقانی به قشم بروید.
  1. عبور از مسیر یزد و سیرجان

مسیر بعدی رفتن به قشم عبور از مسیر یزد و سیرجان می باشد. این مسیر نیز به بندر عباس منتهی می شود. برای رسیدن به بندر پل باید حدود 30 دقیقه از بندر عباس فاصله بگیرید.  در بندر پل با استفاده از اتوبوس های دریایی می توانید به جزیره قشم بروید. سفر به قشم با استفاده از اتوبوس سفر به قشم با استفاده از اتوبوس

سفر به قشم با استفاده از اتوبوس

گردشگران بسیاری نیز وجود دارند که ترجیح می دهند با استفاده از اتوبوس به قشم سفر کنند. در مواقعی که میزان مسافرت ها به قشم افزایش می یابد بلیط اتوبوس های قشم در بازه زمانی کوتاهی به فروش می رسند و تهیه آن ها سخت می شود. از این رو اگر قصد دارید در تعطیلات بهار به قشم سفر کنید بهتر است با آغاز دوره پیش فروش بلیط ها، بلیط تاریخ مورد نظرتان را با قیمت مناسبی رزرو نمایید. براس سفر به قشم با استفاده از اتوبوس شما می توانید بلیط اتوبوس بندرعباس، بوشهر یا فارس را رزرو نمایید و پس از رسیدن به مقصد با استفاده از ون یا تاکسی خود را به بندر پل یا اسکله حقانی برسانید. اتوبوس های دریایی موجود در اسکله حقانی همیشه از ساعت 6 صبح الی 11 و نیم شب مشغول جابجایی مسافران بین اسکله و جزیره قشم هستند و این مسیر را در 50 دقیقه طی می کنند. نمی توان تعیین کرد بهترین روش برای سفر از تهران به قشم کدام است و با توجه به موقعیت و شرایط افراد هر یک از روش ها به نوبه خود می توانند انتخاب مناسبی باشند.  اما به طور کلی برای افرادی که می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن به قشم برسند و محدودیت هزینه ندارند هواپیما می تواند بهترین انتخاب باشد. همچنین افرادی که می خواهند سفری کم هزینه داشته باشند می توانند اتوبوس را انتخاب نمایند.
نظرات: 1 مشاهده