خواص روغن درخت چای برای جوش - درمان آکنه

جوش و آکنه پوستی معمولا عوامل مختلفی دارد. مانند چرب بودن پوست ، سلول های مرده پوست ، منافذ مسدود شده پوست و باکتری های عامل جوش های پوستی . علاوه بر این موارد ، مصرف برخی از داروها ، تغییرات هورمونی و استرس نیز می تواند باعث جوش و آکنه شود. گیاهان دارویی تاثیرات خوبی برای درمان جوش و آکنه دارند و روش های خانگی زیادی برای استفاده از این خواص وجود دارد.این روش های گیاهی معمولا به اندازه داروهای شیمیایی موثر هستند در حالی که عوارض جانبی داروهای شیمیایی را ندارند. طبق تحقیقات اخیر مشخص شده است که روغن درخت چای می تواند یکی از بهترین انتخاب های خانگی و سنتی برای درمان جوش و آکنه باشد.بررسی های نشان داده است که روغن درخت چای تقریبا به اندازه بنزوئیل پراکسید ، برای درمان جوش مفید است ولی عوارض جانبی آن را ندارد. خواص روغن درخت چای برای جوش - درمان آکنه خواص روغن درخت چای برای جوش - درمان آکنه

طریقه مصرف روغن درخت چای برای جوش صورت

در بسیاری از کشورهای جهان و از سالیان بسیار دور ، از روغن درخت چای به منظور درمان جوش ، درمان قارچ ناخن ، مشکل پای ورزشکار و درمان جای نیش حشرات استفاده می شود. روغن درخت چای خاصیت آنتی بیوتیک طبیعی دارد .همچنین برخی از متخصصین اشاره کرده اند که ترپن های موجود در آن علاوه بر این که می تواند باکتری های بیماری زا را از بین ببرد ، خاصیت تسکین دهنده نیز دارد. در یک مطالعه که در سال 2017 در استرالیا انجام شده است محققان اشاره می کنند که شستشوی صورت با روغن درخت چای دوبار در روز ، می تواند برای بهبود جوش های خفیف تا متوسط ، مفید باشد.

طرز استفاده روغن درخت چای برای جوش

در یک کاسه چینی و یا شیشه ای ، 12 قطره روغن درخت چای را با دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و نصف قاشق چای خوری روغن آرگان مخلوط کنید. این مخلوط را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. هر روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب ، صورت خود را با آب سرد خیس کنید .سپس با کمی ماده شوینده ملایم ، پوست را تمیز کنید.بعد از آن با آب ولرم صورت خود را کاملا آبکشی نمایید تا ماده شوینده به صورت کامل از روی پوست تمیز شود. سپس مخلوطی که آماده کرده اید را بر روی صورت بمالید و 15 دقیقه ماساژ دهید. بعد از آن صورتتان را با آب سرد و بدون ماده شوینده ، بشویید.از این روش می توانید روزی یکبار و حداکثر 14 روز متوالی استفاده کنید. بعد از 14 روز حداقل باید 1 هفته به پوست صورت استراحت دهید. ژل آلوئه ورا به عنوان ضد التهاپ پوست و خواص بسیار زیادی که برای سلامت پوست دارد ، معروف است .ژل الوئه ورا حاوی ویتامین های A ، C ، E و B12 است.این ویتامین ها می توانند از پیری زودرس پوست جلوگیری کرده و التهاب پوست را کاهش دهد.علاوه بر این دارای آنتی اکسیدان هایی است که می تواند از آسیب های رادیکال های آزاد بر روی پوست جلوگیری کند. طرز استفاده روغن درخت چای برای جوش طرز استفاده روغن درخت چای برای جوش روغن ارگان نیز که به تازگی در ایران بسیار محبوب شده است می تواند به متعادل کردن چربی پوست مخصوصا در افرادی که پوست چرب دارند کمک کند.روغن آرگان سرشار از اسید لینولئیک است که می تواند به کاهش التهابات پوستی ناشی از جوش کمک کرده و درمان جای جوش را تسریع کند.

عوارض جانبی احتمالی

برخی از افراد به روغن درخت چای حساسیت دارند که نباید به هیچ عنوان از این روغن گیاهی استفاده کنند. همچنین استفاده از این روغن گیاهی به صورت خالص و با درصد بالا می تواند مشکلات پوستی ایجاد کند.همیشه قبل از استفاده از روغن درخت چای باید ان را با یکی از روغن های حامل مانند روغن نارگیل ، روغن زیتون ، روغن آرگان و ... رقیق کنید. چند نکته :
  • قبل از استفاده دارویی از هر گیاهی باید با متخصص طب سنتی مشورت کنید. شما مجاز به استفاده خودسرانه از هیچ گیاهی به صورت دارویی نیستید. این مطلب فقط جهت افزایش اگاهی بوده وجایگزین تجویز پزشک نیست .
  • حتما از روغن های گیاهی اصل و طبیعی استفاده کنید. روغن های تقلبی و بی کیفیت ، این خاصیت را ندارند و حتی می توانند برای پوست شما مضر باشند.
  • قبل از استفاده از هر گیاه دارویی باید مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
  • در صورتی که هرگونه مشکل پوستی مانند برص ، پسوریازیس و... دارید ، قبل از استفاده از این روش ها ، با پزشک خود مشورت کنید.
منابع : Melaleuca alternifolia Tea Tree Oil Tea Tree Oil For Your Body Tea tree oil gel for mild to moderate acne
نظرات: 0 مشاهده