درمان جوش سر سیاه بصورت طبیعی و قطعی

در نگاه اول می توان جوش های سر سیاه را آکنه نامید که نام علمی آن Comedo  معمولا این جوش ها در صورت و بینی به وجود می آیند و یکی از شایع ترین معضلات در بین نوجوانان است، خصوصا آنهایی که پوست چربی دارند. اگر به دنبال درمان جوش سرسیاه بصورت طبیعی و قطعی هستید پس ما را دنبال کنید ... .

این جوش سرسیاه چیست؟!

جوش های سرسیاه یکی از منافذ پوستی هستند که با چربی، مواد آرایشی، پوست مرده و آلودگی ها مسدود شده اند و معمولا روی صورت ایجاد می شود. این جوش ها در مقایسه با جوش و آکنه ها، خیلی ملایم تر و سطحی تر است. گاهی وقت ها جوش های سرسیاه، ترکیبی هستند از ریشه مو، چربی ها و سلول های مرده پوستی. توجه کنید که برای خارج کردن جوش های سرسیاه، هرگز نباید این جوش ها را  فشار دهید، چراکه نه تنها خارج نمی شوند بلکه باعث کبودی پوست و آسیب های بیشتر می شود.

چرا این جوش ها سیاهند؟

معمولا این نوع جوش ها، باعث مسدود شدن فولیکول های مو می شوند که در نتیجه رنگی سیاه و ریز دارند.

چرا جوش سرسیاه می زنیم؟!

برای درمان بیماری ها اول باید علت آنها را به خوبی بشناسیم و بعد به درمان آنها بپردازیم. جوش های سرسیاه دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که مهم ترین آنها عبارتند از؛ آرایش های غلط و استفاده از محصولات آرایشی نا مرغوب استرس و اضطراب وراثت استعمال سیگار و دخانیات مصرف خوراکی هایی که حاوی کافئین هستند تغییرات هورمونی در بدن کثیفی و خشکی پوست

ماسک شیر و عسل و یک ترکیب درمانی قوی

هم شیر و هم عسل هر دو از خواص بسیاری برای پوست برخوردارند و در صورت ترکیب نیرویی دوچندان خواهند داشت. عسل دارای خاصیت ضد باکتریایی است و شیر هم حاوی اسید لاکتیک است که باعث لطافت و نرمی پوست می شود. شیر و عسل را با هم ترکیب کنید تا حالتی چسبناک پیدا کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک شیر و عسل

1 قاشق سوپ خوری عسل خام و طبیعی 1 قاشق چای خوری از شیر 1 عدد نوار نخی تمییز

روش تهیه:

در مرحله اول یک قاشق عسل طبیعی را با یک قاشق چای خوری سیر ترکیب کنید و این ترکیب را به مدت 5 تا 10 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا کاملا گرم شود و حالا دوباره آنرا هم بزنید و هنگامی دمای آن مناسب شد، یک لایه نازک از آنرا بر روی جوش های سر سیاه بمالید و در آخر یک نوار پارچه ای و نخی را بر روی آن قرار بدهید. حالا فقط باید 20 دقیقه صبر کنید و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید و آنرا مرطوب نمایید.

ماسک عسل و دارچین شگفت انگیز است!

یک ترکیب فوق العاده از ترکیب عسل و دارچین برای مبارزه با جوش های سرسیاه می تواند کمک خیلی خوبی به شما بکند. شما با خواص ضد باکتریایی عسل، باکتری هایی که موجب به وجود آمدن آکنه ها می شوند را نابود می کنید و اساسا عسل مثل یک چسب هر آنچه باعث گرفتگی منافذ پوستی شده را بیرون می کشد. دارچین هم برای تقویت گردش خون خیلی مفید است و هیچ کس از رابطه مستقیم گردش خون و پوستی نرم و درخشان غافل نیست. روش تهیه: عسل و دارچین را به مقدار لازم، با هم ترکیب کنید و بر روی نواحی جوش های سرسیاه قرار دهید و به آرامی بمالید و حالا نوار پارچه ای را بر روی آن قرار دهید و فقط 3 تا 5 دقیقه صبر کنید، الان وقت شستن صورت با آب خنک است و البته مرطوب کننده را هم بعد از شست و شو فراموش نکنید.

با ماسک زردچوبه کاستوری

زردچوبه یک ضد باکتری، ضد التهاب و یک ضد قارچ است که برای درمان جوش های سرسیاه هم بسیار مناسب است. سعی کنید از زردچوبه کاستوری استفاده نکنید و نه از زردچوبه های معمولی زیرا استفاده مستمر از زردچوبه معمولی می تواند موجب تغییر رنگ پوست شما بشود و حتی لکه هایی در آن ایجاد کند. روش تهیه: یک قاشق غذاخوری از زردچوبه کاستوری را به همراه یک قاشق غذاخوری آب (می توانید به جای آب از روغن نارگیل هم استفاده کنید))ترکیب کنید و آنرا بر روی پوست خود بمالید و اجازه بدهید برای 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورتتان باقی بماند و بعد صورت خود را با آب گرم بشویید.

روغن درخت چای و پاکسازی پوست از جوش های سر سیاه

کارشناسان زیبایی پوست بر این اعتقاد هستند که روغن درخت چای می تواند برای درمان جوش های سرسیاه مفید باشد به این شکل که این روغن را بر روی پوست خود بمالیم. روغن درخت چای باعث نابودی باکتری ها می شود و پوست شما را زنده می کند. شما می توانید این روغن را به راجتی از داروخانه ها تهیه کنید.

درمان آسان جوش های سرسیاه با آب

بله درست است که استفاده ازنوارها و ماسک‌هایی که از بهترین گیاهان دارویی به وجود آمده اند ، برای پر کردن منافذ پوستی، نتایج خیلی خوبی دارند ولی این ماسک ها آب پوست شما کم می کند که در نتیجه نباید بیشتر از چند دفعه در هفته از آنها استفاده کنید که برای تسریع در روند درمان خوب است از این راه هم استفاده کنید: فقط کافی است روزانه، یک تا دو مرتبه صورتتان را به خوبی با آب خنک بشویید، که با این کار شما زوائد پوستی و سبوم‌های اضافی پوست خود را از بین برده اید. در ضمن بعد از شست و شو حتما مرطوب کننده استفاده کنید تا پوستتان خشک نشود و همچنین سبوم اضافی به وجود نیایند.
نظرات: 0 مشاهده