تعبیر خواب پرنده - لیست 104 معنی مختلف دیدن پرنده در خواب

دیدن پرنده در خواب معمولا نشانه خوبی است و به معنی اهداف و خواسته ها و امیدهای شماست.در برخی از موارد این خواب می تواند نشانه تمایل به آزادی ، استقلال و شادی باشد. تعبیر خواب پرنده / گرفتن پرنده با دست / تعبیر خواب پرنده قرمز رنگ / مرغ مینا تعبیر/ قمری ابن سیرین /پرنده هدهد نشستن پرنده روی شانه /دیدن خواب پرنده چه تعبیری دارد دیدن خواب پرنده چه تعبیری دارد

تعبیر خواب پرنده

به صورت کلی می توان گفت :
  • دیدن پرواز کردن پرنده در خواب نشانه بلند پروازی های شماست . شما آرزوهای بزرگی در سر دارید که بسیاری از آنها مالی هستند و با پول می توانید به این آرزوها برسید .
  • آواز پرنده در خواب نشانه خوشبختی ست . شما احساس آرامش و آسایش می کنید. احتمالا به یکی از اهداف خود رسیده اید. برای مثال ممکن است ازدواج کرده باشید.
  • نشستن پرنده بر روی پنجره یا کنار شیشه نشانه رسیدن خبرهای خوب و خوشحال کننده است .
  • آواز پرنده برای زنان می تواند نشانه عاشق شدن و آغاز روابط جدید باشد.
  • اگر در خواب ببینید که پرنده بر روی شانه شما نشسته است نشانه رفع شدن مشکلات مالی است .

تعبیر خواب پرواز کردن مانند پرنده

اگر در خواب ببینید که مانند پرنده ها در حال پرواز کردن هستید به این معنی است که مشکلاتی در زندگی دارید و سخت در حال تلاش هستید تا از این مشکلات رها شوید. شما احساس می کنید اگر پول زیادی داشته باشید تمام این مشکلات قابل حل شدن هستند. اگر ببینید که در حال تلاش برای پرواز کردن هستید ولی نمی توانید پرواز کنید به این معنی است که احساس می کنید کسی یا کسانی مانع پیشرفت شما شده اند.

تعبیر خواب یک جفت پرنده نر و ماده

اگر در خواب ببینید که یک جفت پرنده نر و ماده دارید به معنی نیاز شما به عشق است . شما دوست دارید کسی در زندگی تان وجود داشته باشد که او را دوست داشته باشید و او هم عاشقانه شما رو دوست داشته باشد.

پرنده ای که نمی تواند پرواز کند

اگر در خواب ببینید که پرنده ای بر روی زمین افتاده است و نمی تواند پرواز کند به این معنی است که احساس می کنید آرزوهای شما از دست رفته اند و دیگر فرصتی برای دست یافتن به آنها ندارید. احساس می کنید پیر شده اید و عمر شما در حال تمام شدن است .

دیدن پرنده در قفس

اگر در خواب ببینید که پرنده ای در قفس زندانی شده است و یا در فضای بسته مانند اتاق در حال پرواز کردن است به این معنی است که کسی یا کسانی  آزادی های شما را سلب کرده اند و شما احساس خفگی می کنید. احساس می کنید نمی توانید به راحتی در مورد مسائل مهم زندگی تان تصمیم گیری کنید و همین مورد باعث شده است که از زندگی لذت نبرید. باید هرچه سریع تر این فرد را از زندگی خودتان بیرون کنید. در این مورد تا جایی که می توانید بی رحمانه عمل کنید. ادامه این راه می تواند باعث عقب افتادن شما از زندگی شود.

نشستن پرنده بر روی سر

اگر در خواب ببینید که پرنده ای بر روی سر شما نشسته است به این معنی است که حس می کنید شانس آورده اید. موقعیتی برای شما پیش آمده است که احساس می کنید می تواند باعث موفقیت شده و بسیاری از آرزوهای شما را عملی کند .

دیدن پرواز پرنده

اگر در خواب ببینید که پرنده ای در بالای سر شما پرواز می کند به این معنی است که شما امید تازه ای برای رسیدن به آرزوهایتان پیدا کرده اید. اتفاقی برای شما افتاده است که حس می کنید نشانه خوبی است و می تواند شما را در رسیدن به آرزوهایتان یاری کند . دیدن پرنده آبی در خواب خوب نیست دیدن پرنده آبی در خواب خوب نیست

جوجه پرنده

اگر در خواب جوجه پرنده ببینید و یا بیرون آمده پرنده از تخم را ببینید به این معنی است که شما هدفی داشتید که بنا به دلایلی برای رسیدن به آن دچار مشکل و تاخیر شده اید.

تعبیر خواب تخم پرنده

این خواب معمولا به این معنی است که برای آینده برنامه ریزی کرده اید و اقدامی انجام داده اید که بعد از مدتی برای شما سودآور خواهد بود . ممکن است در کار خوبی سرمایه گذاری انجام داده اید.

دیدن لانه پرنده در خواب

این رویا نشانه احساس امنیت و آرامش شماست . شما حس می کنید که زندگی راحتی دارید و چندان از بابت آینده نگران نیستید.اگر ببینید که لانه پرنده خالی است می تواند نشانه مشکلات مالی باشد.

دیدن پرنده مرده

این خواب نشانه این است که شما احساس می کنید دیگر نمی توانید به آرزوهایتان برسید و به شدت ناامید شده اید . ادامه این حس می تواند باعث افسردگی شما شود. شما احساس می کنید به آخر خط رسیده اید و حتی ممکن است آماده مرگ باشید.

پرنده زخمی

این خواب نشان می دهد که شما در راه رسیدن به اهدافتان دچار مشکل شده اید و حس می کنید کسی یا کسانی اجازه پیشرفت به شما نمی دهند.

حمله پرنده

اگر در خواب ببینید که پرنده ای به شما حمله می کند نشانه عدم برنامه ریزی درست برای آینده است . شما زیاد از این شاخه به آن شاخه می پرید و برنامه درستی برای پیشرفت ندارید.

پرنده بدون پر

این خواب نشان می دهد که شما بخاطر مشکلات مالی و پول در آوردن مجبور شده اید آرزوهای خود را فراموش کنید. برای مثال ممکن است به شغل خاصی علاقه شدیدی داشتید ولی به دلیل مشکلات مالی مجبور به انجام کاری هستید که هیچ علاقه ای به آن ندارید.
  • پرنده های عجیب و غریب : شما شدیدا دوست دارید سفر کنید .
  • دیدن تعداد زیادی پرنده : آرزوهای بسیار زیادی دارید ولی نمی دانید چطور باید به آنها برسید
  • گرفتن پرنده در خواب : شما هدف جدید در زندگی پیدا کرده اید .احتمالا ازدواج کرده اید و یا بچه دار شده اید.

مدفوع پرنده

اگر در خواب مدفوع پرنده ببینید و بخصوص اگر مدفوع بر روی سر و موی شما باشد نشانه خوبی است و به معنی موفقیت های مالی است . تعبیر خواب پرنده قرمز رنگ خشم است تعبیر خواب پرنده قرمز رنگ خشم است
  1. گرفتن پرنده : شما راه خوبی برای پیشرفت پیدا کرده اید. همین راه را با قدرت ادامه بدهید.
  2. کشتن پرنده : یک اشتباه بزرگ انجام داده اید که باعث از بین رفتن موفقیت های شما شده است . احساس می کنید نمی توانید این اشتباه را جبران کنید.
  3. نان خوردن پرنده : اگر در خواب ببینید که پرنده ها در حال نان خوردن هستند و یا شما برای انها دانه ریخته اید نشانه این است که شما دوست دارید به عزیزانتان کمک کنید که به آرزوهایشان برسند.
  4. پرنده سفید : نشانه آرامش و آسایش روحی است .
  5. پرنده سیاه : خبر بدی به شما داده اند.
  6. پرنده در قفس : حس می کنید در شرایطی قرار گرفته اید که دست و پای شما بسته است و نمی توانید به اهدافتان برسید.
خوردن پرنده : به هر دلیلی مجبور شده اید از بسیاری از خواسته هایتان دست بردارید.

دیدن کبوتر در خواب

اگر در خواب کبوتر سفید ببینید معمولا نشانه خوبی است . کبوتر سفید در خواب نشانه پاکی و بی گناهی است .شما سعی می کنید تک تک مشکلات زندگی خودتان و نزدیکانتان را با آرامش و صبر حل کنید.در این راه بسیار موفق هستید و احتمال پیروزی شما بر مشکلات بسیار زیاد است . اصلا نگران آینده نباشید. طرز فکر شما به گونه ای است که مطمئنا آینده خوبی در انتظار شماست . تعبیر خواب عقاب سیاه بزرگ /عقاب سفید در خواب / عقاب حضرت یوسف / تعبیر خواب عقاب روی شانه / عقاب درحال پرواز چه مفهومی دارد؟ / تعبیر خواب شاهین که حمله می کند تعبیر خواب عقاب سیاه بزرگ

تعبیر خواب پرنده آبی

اگر در خواب پرنده آبی رنگ ببینید معمولا نشانه خوبی نیست . احساسات منفی زیادی در درون شما وجود دارد که اهداف شما را تحت تاثیر قرار داده است .شما به جای اینکه در فکر پیشرفت و آرامش خیال باشید ، در فکر انتقام و پایین کشیدن کسانی هستید که از آنها کینه به دل دارید. شما تمام وقت و انرژی خودتان را صرف برنامه ریزی برای گرفتن انتقام از دیگران می کنید در حالی که اگر همین زمان را برای پیشرفت خودتان صرف کرده بودید به احتمال زیاد موفق تر بودید. انرژی منفی بسیاری در درون شما وجود دارد که ادامه این راه و روش زندگی می تواند شما را از رسیدن به اهدافتان دور کند. شما با این روش زندگی ، هیچگاه به موفقیت و آرامش نخواهید رسید. توجه داشته باشید که پیشرفت شما می تواند نوعی انتقام از کسانی باشد که چشم دیدن موفقیت شما را ندارند.

دیدن پرنده قرمز در خواب

این خواب نیز معنی خوبی ندارد. شما شدیدا احساس خطر می کنید. احساس می کنید اتفاقاتی که در حال رخ دادن است می تواند آینده شما را نابود کند. احتمالا اشتباهاتی انجام داده اید که ضرر مالی به شما رسانده است .

تعبیر خواب پرنده سیاه

شما بسیار ناراحت و ناامید هستید. احساس می کنید عمر خودتان را هدر داده اید و موقعیت های زیادی را به باد داده اید. به احتمال زیاد کمی افسردگی دارید و در صورتی که این افکار را رها نکنید می تواند به افسردگی شدید تبدیل شود. تعبیر خواب عروس هلندی سفید / دیدن پرنده عروس هلندی در خواب / گرفتن عروس هلندی / /دیدن طوطی عروس هلندی تعبیر خواب عروس هلندی

دیدن کلاغ در خواب

این خواب معمولا نشانه خوبی نیست .علاوه بر اینکه معنی خواب پرنده سیاه برای این رویا نیز صادق است ، دیدن کلاغ در خواب می تواند نشانه ترس شما از دشمنی دیگران باشد. شما حس می کنید کسانی نمی خواهند شما پیشرفت کنید و قدرت لازم برای مقابله با آنها را ندارید.
پرنده کوچک شما تمام وقت و انرژی خودتان را صرف رسیدن به هدفی کرده اید که سود چندانی برایتان ندارد
پرنده مریض یا ضعیف شدیدا در حال تلاش برای رسیدن به آرزویی هستید که بسیار کم اهمیت و پیش پا افتاده است .
پرنده بزرگ مشکلات زیادی در راه رسیدن به اهدافتان دارید که شاید حل آنها از توان شما خارج باشد.
تعبیر خواب خروس شما زود عصبانی می شوید و عصبانیت شما بسیار سریع فروکش می کند
تعبیر خواب مرغ احساس می کنید دیگران پشت سر شما حرف می زنند.
تعبیر خواب عروس هلندی شما به ظاهر خودتان اهمیت بسیاری می دهید و دوست دارید دیگران همیشه از زیبایی هایتان تعریف کنند.
مرغ عشق شما بسیار مهربان هستید و احتمالا عاشق هم شده اید :)
فاخته شما اعتقادات درستی ندارید و به راحتی می توانید پا روی اعتقاداتان بگذارید و تغییر رفتار بدهید.
اردک فرد بسیار با استعدادی هستید و هر کاری را می توانید به راحتی یاد بگیرید.

تعبیر خواب عقاب

شما فردی قوی ، شجاع ، مغرور و با توانایی فکری و قدرت تصمیم گیری بالا هستید.شما برای رسیدن به خواسته هایتان سخت تلاش می کنید و از انجام هیچ کاری وحشت ندارید. برای رسیدن به اهدافتان خوب فکر می کنید و دقیق عمل می کنید. دیدن عقاب اسیر و یا زندانی در قفس می تواند به این معنی باشد که شما احساس می کنید کسی یا کسانی آزادی عمل را از شما گرفته اند و اجازه پیشرفت به شما نمی دهد. این افراد می تواند شما را افسرده کنند .توصیه می شود با بی رحمی تمام ، کسانی را که مانع پیشرفتتان می شوند از زندگیتان بیرون کنید. کشتن عقاب در خواب به این معنی است که شما فرد بسیار بی رحمی هستید و برای رسیدن به اهدافتان می تواند دست به هر کار خلافی بزنید و در این راه به کسی رحم نمی کنید. خوردن گوشت عقاب در خواب نشانه این است که شما در حال رسیدن به یک ثروت بسیار زیاد هستید.

تعبیر خواب شاهین

برای رسیدن به اهدافتان شدیدا تمرکز می کنید و برنامه ریزی بسیار دقیقی دارید.

فلامینگو

شما بیش از حد به ظاهرتان اهمیت می هید. در تصمیم گیری های مهم معمولا احساسی عمل می کنید و نظر دیگران برای شما بیشتر از هر چیزی مهم است .در واقع شما برای دیگران زندگی می کنید و برای رضایت آنها حاضر هستید از آرامش و آرزوهایتان هم بگذرید.

دیدن غاز در خواب

شما فرد بسیار خانواده دوستی هستید و نمی توانید ناراحتی دوستان و نزدیکانتان را تحمل کنید. بسیار فداکار و دلسوز هستید و همین خصوصیت باعث شده است که زیاد پیشرفت نکنید.
  •  دیدن بلبل : شما فرد عاشق پیشه ای هستید و بسیار احساساتی رفتار می کنید
  • شتر مرغ : شما با قبول واقعیت ها مشکل دارید. دوست ندارید کسی ایرادات شما را به رختان بکشد.به حرف افراد دورو و چاپلوس بیشتر اهمیت می دهید چون آنها همان چیزی را به شما می گویند که دوست دارید بشنوید.
  • دیدن جغد در خواب نشانه ناامیدی شدید است . شما افسرده شده اید.
  • تعبیر خواب طوطی : احساس می کنید مردم پشت سر شما حرف های بدی می زنند.
  • دیدن طاووس در خواب : شما فرد بسیار مغرور و خود پسندی هستید و همیشه به زیبایی ظاهرتان اهمیت ویژه ای می دهید.
  • تعبیر خواب پنگوئن : شما همیشه مشکلات را بسیار بزرگ می کنید و برای یک موضوع کوچک ، زمین و زمان را به هم می ریزید.
  • دیدن بلدرچین در خواب : شما به راحتی می توانید به عشقتان خیانت جنسی بکنید.
  • تعبیر خواب لک لک : شما فرد بسیار وفاداری هستید .
  • دیدن بوقلمون در خواب : شما فرد ساده لوح و حتی احمقی هستید (با عرض پوزش)

تعبیر خواب پلیکان

شما فرد خانواده دوستی هستید و بسیاری از اهداف و آرزوهایتان ، جنبه خانوادگی دارد. تعبیرهای قدیمی در مورد این خواب منوچهر مطیعی تهرانی در این مورد می گوید :
  • دیدن این خواب نشانه رسیدن به آرزو است مگر اینکه کلاغ ، خفاش ، کرکس و یا جغد دیده باشی .
  • دیدن خواب پرندگان حلال گوشت بهتر از پرنده های حرام گوشت است .
  • اگر پرنده خوش رنگ و خوش آواز باشد تعبیر خوابی دارد.
  • فروختن پرنده در خواب نشانه افسوس و حسرت گذشته است
  • دیدن جوجه نشانه بچه دار شدن است .

نظر محمد ابن سیرین در مورد خواب پرنده :

  •  اگر پرنده از دست تو فرار کند و دوباره بر گردد نشانه برآورده شدن حاجت است . اگر برنگردد به معنی ضرر مالی است .
کارل گوستاو یونگ در این مورد می گوید :
  • این خواب نشانه رسیدن به اهداف و آرزوهاست
  • بیرون آمدن جوجه از تخم نشانه دیر رسیدن به آرزو است .
  • لانه پرنده در خواب نشانه استقلال است .
  • پرنده آبی نشانه شادی و غن به صورت هم زمان است !!!
لوک اویتنهاو در این مورد می گوید :
  1. این خواب نشانه دیدن کسی است که شما را خوشحال خواهد کرد .
  2. پرنده مرده نشانه غم و غصه است
  3. گرفتن پرنده نشانه خوش شانسی است
  4. پرنده آبی نشانه غم و اندوه است
دیدن تخم پرنده لیلا برایت نشانه رسیدن به اهداف است کارل یونگ نشانه مال و ثروت است
پرواز پرنده منوچهر مطیعی تهرانی نشانه ضرر و زیان مالی است لوک اویتنهاو خبر خوش است

بروزرسانی در تاریخ یکم دی ماه هزار و چهارصد :)

نظر روانشناسان اروپایی و ترکیه در این مورد

از نظر روانشناسان اروپایی و ترک ، دیدن خواب پرنده ها معمولا نشانه آرامش ، روابط خوب ، آزادی و شادی است . پرندهای زیبا و رنگارنگ در بیشتر موارد نشانه نیاز به ازدواج کردن و یا نیاز به شروع یک رابطه عاشقانه است .

تعبیر خواب رنگ های مختلف پرنده

رنگهای مختلف پرنده ها می تواند معانی متفاوت و خاصی داشته باشد .
دیدن پرنده آبی در خواب نشانه عشق و صداقت است
پرنده بنفش ویژگی های خوبی دارید و دوست دارید دیگران از این ویژگی های شما آگاه باشند. اهل پز دادن هستید
پرنده قرمز آدم پر انرژی هستید و زمین و زمان جلودار شما نیست . شاید بیش فعال هستید
پرنده زرد اوقات خوشی سپری می کنید . تصمیماتی می گیرید معمولا عاقلانه هستند
پرنده سبز نشانه شادی ، آرامش و عشق هستند
اگه به رنگ نارنجی باشد شما فرد خلاقی هستید و راههای خوبی برای حل مشکلات پیدا می کنید
دیدن پرنده های رنگارنگ در خواب بسیار شاد و پر انرژی هستید
پرنده سیاه روی هدفتان متمرکز شده اید
اگه پرنده به رنگ صورتی باشد عاشق شده اید و یا احساس می کنید وقت آن رسیده که عاشق بشوید
پرنده طلایی از بابت مالی به رفاه رسیده اید
سایر تعبیر خواب ها : تعبیر خواب بارداری تعبیر خواب ازدواج تعبیر خواب عنکبوت تعبیر خواب برف

بروزرسانی در تاریخ پنجم دی ماه هزار چهارصد

  در برخی از منابع اروپایی و امریکایی اشاره شده است که تعبیر دقیق خواب پرنده بستگی به نوع پرنده ، حالات آن و حس شما در زمان دیدن این خواب دارد به همین دلیل توصیه می شود تا جایی که می توانید جزئیات بیشتری از خواب خود به یاد بیاورید چرا که کوچکترین جزئیات آن ممکن است در معنی کلی خوابتان بسیار تاثیر گذار باشد. دیدن پرندگان در خواب در بیشتر حالات آن ، مثبت و خوب است .

اگر در خواب دسته ای از پرندگان را ببینید

می تواند معنی خوبی داشته باشد . این خواب نشان دهنده این است که  احساس قدرت می کنید. حس می کنید در بین اطرافیانتان تاثیر گذاری خوبی دارید و دیگران از شما حساب می برند. اگر ببینید که این دسته پرنده ها از هم پاشید و هر کدام به یک طرف پرواز کردند می تواند نشانه این باشد که قدرت خود را از دست داده اید و تنها مانده اید.فکر می کنید کسی دیگر برای شما ارزشی قائل نیست .اعتماد به نفستان را از دست داده اید و حس ناامیدی و افسردگی دارید.

تعبیر خواب پرنده زخمی

اگر در خواب یک پرنده زخمی ببینید به این معنی است که حس می کنید کسی یا کسانی آزادی شما را گرفته اند و برای شما دردسر درست کرده اند. حس می کنید این رفتار آنها با شما باعث شکست و ناتوانیتان شده است و نمی توانید با آرامش زندگی کنید. حس می کنید دست و پایتان بسته شده است و بخوبی نمی توانید تصمیمات درستی بگیرید .

تعبیر خواب پرنده شدن و پرواز کردن

این خواب به این معنی است که احساس آزادی و آرامش می کنی و نیاز داری که به راحتی و بدون هیچ دغدغه فکری به زندگی ادامه بدهی . احتمالا یکی از مشکلات بزرگ شما به خوبی رفع شده و بار بزرگی از دوشتان برداشته شده است . اگر ببینید که به آسمان پرواز کردی به این معنی است که آرزوهای بسیار بزرگی داری و برای رسیدن به آنها سخت در حال تلاش کردن هستی .بسیار امیدوار هستی که به زودی به این آرزوها برسی و با آرامش و رفاه کامل زندگی کنی. اگر در هوای طوفانی در حال پرواز کردن باشی می تواند نشان دهنده این باشد که در مسیر رسیدن به اهداف و آرزوها با مشکلات زیادی روبرو هستید ولی به هر طریقی که شده می خواهی این مشکلات را پشت سر بگذاری و تسلیم نشوی .

آیا دیدن پرنده در خواب نشانه رسیدن زمان مرگ است ؟

در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی مردم اینگونه اعتقاد دارند که اگر در خواب ببینی که پرنده شده ای و در حال پرواز کردن هستی می تواند نشانه رسیدن زمان مرگ باشد . در حالی که اصلا اینطور نیست و خواب پرنده معمولا با آرزوها و آزادی و آرامش روحی فرد در  ارتباط است .

تعبیر خواب مدفوع پرنده

باز هم در بسیار از کشورها اعتقاد بر این است که اگر در خواب ببینی مدفوع پرنده بر روی سر و موی تو افتاد نشانه ثروت است . این تعبیر تا حدودی می تواند درست باشد چرا که برای رسیدن به ثروت باید سخت تلاش کنید و خواب پرنده مستقیما با تصمیمات شما برای تلاش بیشتر ، در ارتباط است . اگر در خواب ببینید مدفوع پرنده بر روی موی شما افتاد نشان دهنده این است که احساس می کنی در مسیر رسیدن به آرزوها و اهدافت ، کسی یا کسانی مشکل ایجاد می کنند و دوست ندارند که شما پیشرفت کنید. این افراد ، حرف های شما را قبول ندازند و اعتقادات و تلاش های شما را جدی نمی گیرند و یا حتی شما را مسخره می کنند. این خواب نشان می دهد که در مسیر رسیدن به موفقیت ، تلاش زیادی می کنی و ناامید نمی شوی و به احتمال زیاد این تلاش تو منجر به موفقیت و حتی رفاه مالی خواهد شد.

اگر در خواب ببینی پرنده ها در حال جنگ و دعوا هستند

می تواند به این معنی باشد که با کسی یا کسانی اختلاف شدیدی داری و این اختلاف آرامش روحی شما را بهم زده است .احتمالا این افراد یکی از نزدیکان و عزیزان شما و به همین دلیل نمی توانید با او قطع رابطه کنید و دوست دارید رابطه خوبی با او برقرار کنید. اگر ببینی که یکی از پرنده های در این جنگ زخمی شد می تواند به این دلیل باشد که احتمالا شما حرفی زده اید و یا کاری کرده اید که قابل جبران نیست و باعث آسیب روحی و یا جسمی به طرف مقابل شده است .
تعبیر خواب دندان تعبیر خواب مرده تعبیر خواب سگ تعبیر خواب اسب
نظرات: 38 مشاهده