خوردن چای ترش باعث لاغری و کاهش وزن می شود ؟

چای ترش و یا چای قرمز ، علاوه بر این که ادرار آور است ، می تواند سوخت و ساز و متابولیسم بدن را نیز افزایش دهد.همچنین به هضم درست مواد غذایی کمک کرده و از برخی مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. در جواب اینکه آیا چای ترش به لاغری و کاهش وزن کمک می کند یا خیر ؟ باید گفت بله . در حالت تئوری این احتمال وجود دارد که مصرف چای ترش بتواند باعث لاغری و کاهش وزن شود. ولی در حالت عملی اینکه واقعا چقدر موثر است واقعا معلوم نیست و به میزان مصرف ، شرایط بدنی ، فعالیت ورزشی و رژیم غذایی که در پیش گرفته اید بستگی دارد. به صورت کلی می توان گفت احتمالا مصرف چای ترش بتوان در کنار سایر روش های لاغری ، روند کاهش وزن را تسریع کند .چای ترش در چند سال گذشته بسیار محبوب شده است و به دلیل طعم خاصی که دارد ، قبل از آن چندان مورد توجه نبود. چای ترش برای لاغری چه موقع بخوریم /  معجزه / ترکیب چای سبز و چای ترش/  بعد از غذا  / کیا با چای ترش لاغر شدن / مضرات چای ترش چیست؟ چای ترش برای لاغری مصرف کننده های چای ترش ، این نوشیدنی را بیشتر برای بهرمندی از خاصیت آن مصرف می کنند و نوشیدنی محبوب و خوشمزه محسوب نمی شود. چای قرمز حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است که می تواند برای سلامت بدن بسیار مفید باشد. نکته ‍: چای ترش فشار خون را کاهش می دهد و بسیار خواب آور است .

فواید و خواص چای ترش برای کاهش وزن و لاغری

مصرف منظم چای ترش علاوه بر این که به صورت مستقیم باعث کاهش وزن می شود ، به صورت غیر مستقیم نیز به لاغری کمک می کند. در ادامه به برخی از فواید چای ترش که با لاغری در ارتباط است اشاره می کنیم .توجه داشته باشید که این خواص ، تمام فواید این نوشیدنی طبیعی نیست .

1 - چای ترش بسیار ادرار آور است .

خاصیت دیورتیک چای ترش می تواند باعث کاهش مایعات احتباس شده در بافت های بدن شده و وزن را کم کند.در واقع این خاصیت چربی های بدن را کاهش نمی دهد و فقط با کم کردن آب بدن ، به صورت موقت و سریع ، وزن بدن را کم می کند . این خاصیت می تواند فشار خون را کاهش داده و سیستم گردش خون و لنفاوی را تقویت کند. به سم زدایی بدن کمک کرده و متابولیسم را افزایش می دهد.

2 - به بهبود هضم غذا کمک می کند

یکی از مهمترین و بهترین خواص چای قرمز ، کمک به روند هضم غذا است . چای ترش ترشح اسیدهای معده را افزایش داده و روند هضم ، جذب و سوخت و ساز بدن را تسریع می کند. این ویژگی می تواند در تمام رژیم های غذایی بسیار مفید باشد. چرا که می تواند روند چربی سوزی را بهبود بخشیده و کاهش وزن سریع تری را به شما هدیه کند. چای ترش ، جذب مواد مفید خوراکی ها را در روده بهبود بخشیده و باعث دفع بهتر مواد زائد و سمی از بدن می شود.

3 - کلسترول خون را تنظیم می کند

ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای ترش توانایی تمیز کردن رگ های خونی را دارند و می توانند سطح کلسترول بد خون و تری گلیسیریدهای خون را کاهش دهند .

4 - خاصیت آنتی اکسیدانی دارد

چای ترش حاوی فنول ها و سایر آنتی اکسیدان های بسیار قوی است که می تواند به مهار فعالیت های رادیکال های آزاد در بدن کمک کرده و  استرس اکسیداتیو بدن را کاهش دهد. رادیکال های آزاد عامل بسیار از بیماری های مزمن و خطرناک هستند و استرس اکسیداتیو نیز می تواند برای سلامت عمومی بدن بسیار مضر باشد. این خاصیت علاوه بر این که می تواند سلامت عمومی بدن را افزایش داده و به کاهش وزن کمک کند ، برای جلوگیری از پیری زودرس نیز بسیار مفید است .

5 - فعالیت های کبدی را تنظیم می کند

این نوشیدنی بسیار قدرتنمند ، توان چربی سوز ترموژنیک بسیار بالایی دارد و می تواند سوخت ساز کبدی را افزایش دهد .این خاصیت باعث افزایش انرژی در دراز مدت شده و چربی های اضافی بدن را کاهش می دهد. این خاصیت چای ترش می تواند برای جلوگیری و حتی کمک به درمان کبد چرب بسیار مفید باشد .توان چربی سوز ترموژنیک بالای چای ترش علاوه بر اینکه می تواند باعث لاغری شود ، از اضافه وزن دوباره بعد از لاغری نیز جلوگیری می کند . خوردن چای ترش باعث لاغری و کاهش وزن می شود ؟ خوردن چای ترش باعث لاغری و کاهش وزن می شود ؟

نحوه مصرف چای ترش

به روش های مختلفی می توانید چای ترش را دم کنید و بنوشید .برای مثال می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید. در این روش از دارچین و عسل استفاده شده است که می تواند خاصیت خواب آور بودن چای ترش را کمی کاهش دهد .
  • 1 قاشق چای خوری چای قرمز را با نصف قاشق چای خوری دارچین مخلوط کنید.
  • این مخلوط را در نصف قوری آب جوش بریزید.
  • به محض اضافه کردن مواد به آب جوش باید زیر آب را خاموش کنید و اجازه دهید تا 10 دقیقه به همین حالت دم بکشد.
  • می توانید قوری را روی سماور قرار دهید تا سرد نشود ولی به هیچ عنوان نباید قوری را روی شعله مستقیم قرار دهید و یا بجوشانید.
  • بعد از ده دقیقه این نوشیدنی را صاف کرده و با کمی عسل طبیعی مخلوط کنید و بنوشید .
نکته : نباید بیش از یکبار در روز این چای را بنوشید. بعد از 14 روز مصرف پی در پی چای ترش ، باید یک هفته مصرف را قطع کرده و به بدن استراحت دهید. قبل از مصرف باید مطمئن شوید که به چای قرمز حساسیت ندارید.

موارد منع مصرف چای ترش (مضرات)

معمولا چای ترش عوارض جانبی چندانی ندارد و مورد منع مصرف خاصی در حالت معمول ندارد. توجه داشته باشید که چای ترش میزان بالایی تینوئین دارد که می تواند ضربان قلب را افزایش داده و برای سیستم عصبی مضر باشد. در صورتی که هر کدام از موارد زیر را دارید ، قبل از نوشیدن چای ترش به صورت دارویی و روزانه ، با پزشک مشورت کنید.
  • اگر فشار خون دارید
  • در صورت ابتلا به تاکی کاردی
  • اگر هر گونه بیماری قلبی و عروقی دارید
  • در صورتی که باردار هستید
  • در صورتی که در دوران شیردهی قرار دارید و به نوزاد شیر می دهید.
  • در صورتی که مشکل خواب دارید.

تداخل دارویی چای ترش

چای ترش می تواند با داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کرده و باعث بروز عوارض جانبی ناخواسته شود. قبل از مصرف دارویی چای قرمز ، در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید به پزشک خود اطلاع دهید.

برخی از داروهایی که با چای ترش تداخل دارند :

چای ترش را برای لاغری چه موقع بخوریم ؟

بهتر است بعد از وعده غذایی و در وعده شام باشد. ولی بستگی به شرایط بدنی و نظر پزشک شما دارد. توصیه می شود این چای را روزانه بیش از یک بار ننوشید.
نظرات: 0 مشاهده