موهای زیر پوستی - روش های جلوگیری از ایجاد

موهای زیر پوستی موهایی هستند که بعد از برداشتن و یا اصلاح کردن موهای بدن ، در زیر پوست رشد می کنند.با وجود اینکه موی زیر پوستی خطرناک نیست و مشکل حادی ایجاد نمی کند ولی می تواند دردناک بوده و یا باعث تورم پوست و خارش شود.

موی زیر پوستی چیست ؟

زمانی که مو بعد از اطلاح کردن ، در زیر پوست رشد کرده و وارد پوست می شود ، موی زیر پوستی ایجاد خواهد شد. این موهای زیر پوستی در تمام نقاط بدن که مو داشته باشد و اصلاح شود ، می تواند ایجاد شود. کرم درمان موهای زیر پوستی  برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد  درمان موهای زیر پوستی ناحیه تناسلی   بعد از لیزر  عفونت مو درمان موهای زیر پوستی رایج ترین جاهایی که موهای زیر پوستی ایجاد می شود عبارتند از : صورت ، زیر بغل ، بازوها ، شکم ، سینه ، پاها و ... ساختار مو و نوع پوست می تواند بر روی افزایش احتمال ایجاد موهای زیر پوستی تاثیر بگذارد. برای مثال اگر موی شما فر باشد ، در صورت اصلاح نادرست و یا عمیق ، ممکن است مو در زمان شروع به رشد ، کمی انحراف پیدا کرده و بجای خارج شدن از منافذ پوست ، وارد خود پوست شود. در زمان تراشیدن موها ، برخی از آنها به شدت تیز می شوند. بخصوص اگر در زمان تراشیدن و اصلاح مو ، موها خشک باشد و از هیچ مرطوب کننده و نرم کننده ای مانند کرم های اصلاح استفاده نکرده باشید. برداشتن مو با موچین نیز می تواند باعث افزایش احتمال ایجاد موهای زیر پوستی شود.به این دلیل که در زمان برداشتن موها با موچین ، نوک برخی از این موها بسیار تیز می شود و همچنین در عمق بیشتری از پوست باقی می ماند.

بهترین روش برای جلوگیری از موهای زیر پوستی

بهترین روش برای جلوگیری از موهای زیر پوستی ، درست اصلاح کردن است .با روش های زیر به راحتی می توانید احتمال موهای زیر پوستی را کاهش دهید.
  • پوست خود را مرتبا لایه برداری کنید. لایه برداری پوست باعث می شود تا منافذ پوست باز شده و پوست شما مرطوب تر شود. باز شدن منافذ و نرم شدن پوست می تواند احتمال فرو رفتن مو در پوست را کاهش دهد.
  • از خشک شدن پوست جلوگیری کنید. زمانی که پوست به خوبی آبرسانی نشود ، سفت و خشک خواهد شد. این خشکی پوست می تواند باعث فرو رفتن مو در پوست شود.
  • قبل از برداشتن و یا اصلاح مو ، پوست خود را آماده اصلاح کنید. توصیه می شود قبل از اصلاح ، پوست را با آب گرم بشویید.این کار می تواند پوست را نرم کرده و منافذ پوست را باز کند. برای اینکه منافذ پوست به صورت حداکثری باز شود می توانید این کار را بکنید: پوست خود را با آب گرم خیس کنید. آن را با ماده شوینده ملایم بشوید. سپس با آب سرد ، صورت را کاملا تمیز کرده و خشک کنید. بلافاصله دوباره صورت را با آب گرم بشویید. در این صورت منافذ پوست کاملا باز می شوند.
  • قبل از تراشیدن مو با تیغ ، حتما پوست و مو را مرطوب کنید و توصیه می شود از کف استفاده کنید.
  • از تیغ بسیار تیز استفاده کنید. کند بودن تیغ باعث می شود نوک موها تیز شده و داخل پوست فرو رود. تیغ کند می تواند به پوست آسیب وارد کند.
  • برای جلوگیری از ایجاد موهای زیر پوستی ، توصیه می شود موها را به صورت منظم اصلاح کنید.
  • شدیدا توصیه می شود موها را کاملا در جهت رشد آنها اصلاح کنید. تراشیدن مو و یا برداشتن مو در خلاف جهت رشد مو می تواند احتمال فرو رفتن آن را در پوست افزایش دهد.
  • بعد از اصلاح مو ، باید پوست را به خوبی تمیز و مرطوب کنید.

روش های درمان موی زیر پوستی

روش های مختلفی برای اینکار وجود دارد که در ادامه به برخی از این روش ها اشاره شده است .

1- از کمپرس آب گرم استفاده کنید

گرما می تواند پوست را نرم کرده و منافذ پوست را باز کند . در این صورت ممکن است موی فرو رفته در پوست ، به سطح پوست نزدیک شده و از پوست خارج شود. برای نتیجه بهتر می تواند یک حوله یا پارچه تمیز را در آب گرم خیس کنید. آب آن را کامل بگیرید و بر روی محل فرو رفتن مو بکشید. این کار را روزی دو الی سه بار تکرار کنید. بعد از چند روز مشاهده خواهید کرد که مو به سطح پوست نزدیک شده و قابل دیدن است .در این مرحله می توانید با سوزن و یا موچین کاملا تمیز ، مو را از پوست خارج کنید.

2 - پوست را لایه برداری کنید

سلول های مرده پوست می توانند منافذ پوست را مسدود کرده و باعث ایجاد موی زیر پوستی و تورم پوست شوند.می توانید به صورت منظم از لایه بردار مناسب استفاده کنید. برای مثال می توانید روغن زیتون اصل را با اسانس اسطوخودوس و روغن درخت چای و شکر مخلوط کرده و به صورت اسکراب استفاده کنید.برای اطلاعات بیشتر می توانید مطلب «روش های درست کردن اسکراب خانگی» را مطالعه فرمایید.
نظرات: 0 مشاهده