برخی از پیام هایی که زبان بدن به ما می دهند

زبان بدن هر فردی می تواند سرنخ هایی از احساسات درونی او و تصمیمات احتمالی او به ما بدهد. در حالت کلی بسیار سخت است که فرد بتواند زبان بدن خود را کنترل کرده و شما را به اشتباه بیاندازد مگر آنکه در این کار بسیار ورزیده و با تجربه باشد. در این مطلب ، به برخی از رایج ترین پیام هایی که می توانید از زبان بدن طرف مقابل دریافت کنید اشاره شده است . توجه داشته باشید که خواندن زبان بدن افراد کار بسیار دشواری است و به این راحتی نمی توانید در این کار مهارت کسب کنید.

1 - کف دست ها به سمت جلو و باز هستند و ...

این یک نشانه جهانی است . دست ها به سمت جلو و کف دست به سمت آسمان و به حالت باز هستند . بازوها کمی بیشتر از عرض شانه باز می شوند و ابروها بالا انداخته شده است . لب ها بسته است و کمی به هم فشار داده شده است . شانه ها به پایین انداخته شده است . بله این فرد در حالت بی تفاوتی و بی اطلاعی قرار دارد . کف دست ها به سمت جلو و باز هستند کف دست ها به سمت جلو و باز هستند اون با زبان بدن می گوید که از موضوع اطلاعی ندارد و نمی داند چه اتفاقی افتاده است . باز بودن کف دست و قرار دادن آن در وضعیتی که نشان دهد کف آن خالی است ، از زمان باستان نشانه صداقت و تسلیم بودن است . حتی در بیشتر کشورهای جهان ، در زمان قسم خوردن به کتاب مقدس ، یک دست روی کتاب قرار می گیرد و دست دیگر به صورت باز و به طرف قاضی بالا برده می شود که نشانه تمایل به راست گفتن است . در کتاب تفسیر زبان بدن آمده است که : همان گونه که سگ در زمان تسلیم شدن ، گلو خود را در معرض دید قرار می دهد ، انسان نیز در زمان تسلیم شدن ، کف دست خود را نشان می دهد .

2 - موقع لبخند زدن ، گوشه چشم تغییری نمی کند ؟

محققان شدیدا اعتقاد دارند که ساختن یک لبخند جعلی امکان پذیر نیست .هیچ کس نمی تواند دقیقا یک لبخند واقعی را بازسازی کند. مهمترین بخش چهره که می تواند یک خنده جعلی را لو بدهید ، گوشه چشم است . در صورتی که در زمان خندیدن فرد ، هیچ تغییری در گوشه چشم او احساس نمی کنید و هیچ چین و چروکی در آن ناحیه ایجاد نمی شود ، او در حال به زور خندیدن است . به چند نمونه از خندیدن توجه کنید :

مهران غفوریان بازیگر است و به خوبی می داند که چگونه باید بخندد که طبیعی به نظر برسد. سعی می کند لب های خودش را بالا برده و با فشار گونه ها ، چین و چروکی در کنار چشم ایجاد کند ولی برای ایجاد یک خنده طبیعی اصلا موفق نیست .

مهران غفوریان بازیگر است و به خوبی می داند که چگونه باید بخندد که طبیعی به نظر برسد. مهران غفوریان بازیگر است و به خوبی می داند که چگونه باید بخندد که طبیعی به نظر برسد.

هر دو نفر بازیگر هستند ولی هم مهران غفوریان و هم عمو پورنگ به زور در حال خندیدن هستند.

هر دو نفر بازیگر هستند ولی هم معران غفوریان و هم عمو پورنگ به زور در حال خندیدن هستند. هر دو نفر بازیگر هستند ولی هم معران غفوریان و هم عمو پورنگ به زور در حال خندیدن هستند.

دونالد ترامپ مهارت شدیدی در کنترل زبان بدن دارد ولی او هم نمی تواند به زور ، طبیعی بخندد

دونالد ترامپ مهارت شدیدی در کنترل زبان بدن دارد ولی او هم نمی تواند طبیعی بخندد دونالد ترامپ مهارت شدیدی در کنترل زبان بدن دارد ولی او هم نمی تواند طبیعی بخندد

نمونه یک خنده طبیعی به این شکل است . ممکن است این بازیگر در حال شبیه سازی خنده است ولی به خوبی توانسته است این کار را انجام دهد.

3 - بالا بردن ابروها نشانه ناراحتی و عصبانیت است

همان طور که خندیدن باعث چین و چروک اطراف چشم می شود ، ناراحتی و عصبانیت هم باعث بالا رفتن ابروها و چین و چروک پیشانی خواهد شد.نگرانی ، تعجب ، ترس و ناراحتی می تواند باعث بالا رفتن ابروهای فرد شود. بالا بردن ابروها نشانه ناراحتی و عصبانیت است بالا بردن ابروها نشانه ناراحتی و عصبانیت است بالا بردن ابروها نشانه ناراحتی و عصبانیت است بالا بردن ابروها نشانه ناراحتی و عصبانیت است جمع کردن ابروها و بالا بردن کناره های بیرون ابرو ، رایج ترین نشانه عصبانیت است.

4 - با انگشت اشاره به سمت تو نشانه رفته است

محققان می گویند : اگر کسی دست خود را مشت کرده است و با انگشت اشاره به سمت شما نشانه رفته است ، نشانه این است که او سعی دارد بر شما مسلط شود. البته این روش در اکثر اوقات نتیجه نمی دهد و نمی تواند بر فرد مقابل مسلط شود ولی او به هر حال تلاش خودش را می کند . با انگشت اشاره به سمت تو نشانه رفته است با انگشت اشاره به سمت تو نشانه رفته است او با این روش سعی دارد حرف های خودش را منطقی جلوه دهد و بر اوضاع مسلط شده و نظرات خودش را بر شما تحمیل کند .این حالت معمولا منجر به انحراف بحث از موضوع اصلی خود شده و اعتماد را از بین می برد.

5 - در موقع صحبت کردن ، برخی از حرکات شما را تقلید می کند

زمانی که دو نفر در حال صحبت کردن هستند ، در صورتی که گاهی از موارد ، حالت آینه به وجود بیاد یعنی طرف مقابل از صحبت های شما لذت می برد و در حال توجه کردن به شماست .برای مثال ممکن است شما ناخوادآگاه دست خودتان را بین موهایتان ببرید. ناگهان متوجه می شوید که طرف مقابل شما هم همین کار را می کند. این حالت یعنی بحث شما دارد به جاهای خوبی می رسد و این موضوع برای طرف مقابلتان ، جالب و جذاب است .

6 - بیش از حد به چشم شما خیره شده است ؟ دارد دروغ می گوید

به گفته تحلیل گران زبان بدن ، اگر کسی بیش از حد به چشمان شما خیره شده است و نمی تواند چشم از شما بردارد احتمالا در حال دروغ گفتن است . او کمی ناراحت است و نگران است که شما از رفتار او چیزی متوجه شوید. به همین دلیل زمانی که با شما حرف می زند ، نگران این است که با تغییر حالات چشم ، خودش را لو بدهد به همین دلیل به مدت طولانی ، یک نوع حالت چشم را حفظ می کند و جرات تغییر حالت ندارد. در این حالت آنها معمولا حتی سعی می کنند کمتر پلک بزنند. تماس چشمی اگر بیش از حد باشد می تواند حس بی اعتمادی را القا کند .حتی شما اگر کوچکترین اطلاعی از شناختن زبان بدن نداشته باشید ، این موضوع را به صورت ناخودآگاه احساس می کنید.

7 - به شما نگاه می کند و ابروهای خودش را جمع کرده است ؟

در صورتی که کسی به شما خیره شده است و ابروهای خودش را جمع کرده است و شما می توانید خشم را در چشم های او ببینید ، نیازی به خواندن زبان بدن او ندارید . او در حال آماده شدن برای حمله به شماست .

8 - لبخند زدن و بالا بردن هر دو دست

این حالت نیاز به توضیح ندارد و فردی که در هر موقعیتی احساس پیروزی کند معمولا دو دست خودش را به نشانه پیروزی تا جایی که می تواند بالا می برد. جالب است بدانید که افراد نابینا نیز زمانی که احساس پیروزی می کنند دستان خود را بالا می برند . پس این حالتی نیست که افراد از یکدیگر یاد گرفته باشند و یا تقلید کنند.

9 - نداشتن فاصله بین پاها در حالت نشسته

در صورتی که در حال صحبت کردن با کسی هستید و او پاهای خودش را به هم فشار داده است ، خودتان را خسته نکنید . او خودش را نسبت به بحث بسته است و شما نمی توانید او را قانع کنید. در حال حاضر حرف زدن با او و تلاش کردن برای قانع کردن او بی فایده است . اگر او به صندلی خودش تکیه داده است ، با موهای خودش بازی می کند ، دست هایش را روی صورتش می کشد و سپس آنها را به هم می مالد و پاهای خود را به هم فشار داده است ، بحث تمام است و او منتظر پایان جلسه و فرار کردن از این بحث است .خودتان و او را خسته نکنید و بحث را همین جا تمام کنید.

10 - نشانه ناراحتی از اوضاع

اگر کسی که در مقابل شما قرار دارد:
  • لب هایش را به هم فشار داده است
  • گوشه بیرونی ابروهای او به سمت پایین افتاده است
  • مدام گردن خود را می مالد
  • مدام نفس عمیق می کشد
او از اوضاع راضی نیست و از چیزی ناراحت شده است . هیچ کس نمی تواند این حالت را بازسازی کند و این حالت کاملا غیر ارادی است .

11 - نشانه استرس و اضطراب

رایج ترین نشانه استرس طرف مقابل چیست ؟
  •  دست هایش را به هم می مالد
  • کف دست ها را روی صورت خود قرار می دهد
  • پاهای او در حال لرزیدن است
  • در حالت نشسته نوک پای خود را روی زمین گذاشته است و مدام پایش را تکان می دهد.

12 - اگر کسی به حرف های بی مزه شما می خندد

در صورتی که شما در حال حرف زدن سعی می کنید طرف مقابل را بخندانید ولی بلد نیستید و حرف های بیمزه می زنید ولی او به حرف های شما واکنش نشان می دهد و می خندد . اگر طرف مقابل شما ، از جنس مخالف باشد ، احتمالا او شما را دوست دارد و نمی خواهد صحبت کردن با شما به این زودی تمام شود.

13 - دست هایش را کمی بالا برده است و مدام تکان می دهد

در صورتی که فردی در جمع در حال صحبت کردن است و دست های خود را کمی بالا ببرد و گاهی تکان دهد ، او در حال تلاش برای القای حس رهبر بودن است. او می خواد جمعی که در آن حضور دارد ، به او اعتماد کرده و مسئولیت هایی به او بدهند.

14 - لبخند ریز با تماس چشمی عجیب

این حالت به هیچ عنوان قابل توضیح دادن نیست و تخصص این زبان بدن در دست خانم هاست . زنان این نوع برخورد را زمانی انجام می دهند که تمایل دارند با مردی ارتباط برقرار کنند .جالب است که مردان نیز این سیگنال را به خوبی دریافت می کنند . لبخند ریز با تماس چشمی عجیب لبخند ریز با تماس چشمی عجیب رایج ترین اسمی که بر روی این زبان بدن می توان گذاشت «چراغ دادن» است .

15 - وقتی کسی واقعا به حرف های شما نمی خندد

زمانی که کسی به حرف های شما واکنش نشان می دهد و نشان می دهد که حرف های شما جالب و خنده دار بود ، اگر این حالت مصنوعی باشد به راحتی قابل درک است . شما احساس می کنید چهره فرد طبیعی نیست .یک طرف صورت او ، کمی شادتر از طرف دیگر است . انگار یک سمت صورتش ، بیشتر از سمت دیگر به شما واکنش نشان می دهد . در حالت طبیعی ، واکنش صورت باید حالت متقارن داشته باشد و هر دو طرف صورت به یک اندازه تغییر کند. مگر اینکه فرد مقابل ، بیماری و یا مشکل خاصی داشته باشد.
نظرات: 0 مشاهده