چطور در نگاه اول ، جذاب و قدرتمند به نظر بیایم ؟

این روزها دیگر همه می دانند که برخورد اول در هر ملاقاتی بسیار مهم است . چه این ملاقات عاشقانه باشد و چه تجاری . مردم در همان نگاه اول در مورد شخصیت شما قضاوت خواهند کرد و معمولا این قضاوت ، نوع رفتار انها را با شما تعیین می کند. اگر طوری باشید که در همان نگاه اول قدرتمند و قابل احترام به نظر برسید ، واقعا مورد احترام قرار خواهید  گرفت. در واقع در بر خورد اول دقیقا «همین لباس زیباست نشان آدمیت». در اولین برخورد کسی نمی تواند شخصیت شما را واقعا درک کند. نمی تواند بداند چقدر سواد و اطلاعات دارید .کسی متوجه نمی شود چقدر آدم خوبی هستید. چقدر درستکار هستید. چقدر قابل احترامید . این موارد در نگاه اول قابل تشخیص دقیق نیست . چیزی که در نگاه اول مشخص است ، طرز برخورد و طرز لباس پوشیدن و ظاهر شماست . اگر این ظاهر درست باشد ، شما موفق هستید ولی اگر درست نباشد ، مردم و طرف مقابل شما در مورد شما قضاوت بدی خواهند کرد. در بسیاری از کلیپ ها و دوربین مخفی ها دیده اید که مثلا فردی با یک لباس بد به خانمی نزدیک می شود و از او تقاضای دوستی می کند و از طرف آن خانم رد می شود. بعد از عوض کردن لباس دوباره با همان خانم شروع به صحبت می کند و این بار مورد پذیرش طرف مقابل قرار می گیرد. با وجود این که این گونه کلیپ ها سعی دارند آن فرد را شخص ظاهر بینی نشان دهند و اینگونه القا کنند که آن زن کار خوبی نکرد ، ولی در اصل باید قبول کنیم که کار او کامل درست و منطقی بود. خود شما چه چیز خاصی دارید که افراد شما را فقط برای خودتان بخواهند .شما یعنی چه ؟ شما خلاصه شده اید در ظاهر ، چهره ، لباس ، طرز برخورد و تمام چیزهایی که در ظاهر و در نگاه اول دیده می شوند.زمانی که این «ظاهر» خوب نباشد ، نباید از مردم انتظار داشته باشید که بخاطر خود شما و باطن شما ، رفتار خوبی با شما داشته باشند. مردم علم غیب ندارند و مطمئنا فقط از ظاهر شما در مورد شما تصمیم خواهند گرفت . خوب بعد از این مقدمه طولانی ، وارد اصل مطلب می شویم . لطفا با ما همراه باشید تا در مورد داشتن ظاهری درست برای القاء حس قدرت و دریافت احترام صحبت کنیم .

چطور در نگاه اول ، قدرتمند و قابل احترام باشم ؟

برای این منظور روش های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم . چطور در نگاه اول ، قدرتمند و قابل احترام باشم ؟ شیک باشید و لبخند بزنید

شیک باشید و لبخند بزنید

ممکن است قرار ملاقات کاری دارید تا استخدام شوید. ممکن است برای قرار عاشقانه آماده می شوید. مهم نیست قرار شما چیست . مهم این است که خودتان را برنده نشان دهید. اصلا مهم نیست مورد پذیرش قرار گیرید یا خیر . در هر صورت باید طوری رفتار کنید که انگار برنده هستید. لبخند زدن (با پوزخند و  باز بودن نیش تا بناگوش فرق دارد) می تواند شما را همیشه در حالت برنده نگه دارد.مطالعات نشان داده است که داشتن لبخند بر روی صورت می تواند جذابیت فرد را بیشتر از زمانی که هیچ حسی بر صورت ندارد ، افزایش دهد. اگر قرار باشد در موقعیتی بین فردی که چهره ای خنثی و بی حس دارد و فردی که لبخندی بر لب دارد یکی را انتخاب کنید ، انتخاب شما کدام است ؟(می توانید در بخش نظرات مطرح کنید) ولی صبر کنید . فکر می کنید داشتن لبخند ملیح بر روی چهره ، زمانی که لباس بسیار زشتی پوشیده اید شما را شبیه افراد قدرتمند می کند ؟ کاملا در اشتباهید. دنیایی که در آن زندگی می کنیم اصلا اینطور نیست . در این حالت شما بیشتر شبیه خل و چل ها هستید تا یک فرد قدرتمند. پوشیدن لباس درست در این مورد بسیار مهم است . توجه داشته باشید که درست لباس پوشیدن ، لزوما به معنی پوشیدن لباس های گران قیمت نیست .منظور این است که استانداردهای اولیه لباس پوشیدن و ست کردن رنگ ها را رعایت کنید و بدانید که کدام لباس مناسب کدام محیط است .
  • لباس باید با تیپ بدنی شما متناسب باشد.
  • باید مناسب سن شما باشد
  • باید برخی از لوازم جانبی مانند ساعت ، کمربند ، کلاه ، کفش و .... متناسب با نوع لباس باشد.
در این بین در حال حاضر استفاده از ساعت مورد بی توجهی قرار گرفته است.اکثر مردم اعتقاد دارند که موبایل خودش ساعت است و نیاز به استفاده از ساعت مچی نیست . ولی دقیقا همین نکته بهترین راهنماست .در این بازه زمانی ، استفاده از ساعت مچی بسیار بیشتر از سال های قبل در شخصیت شما تاثیر دارد چرا که کسانی که ساعت مچی می بندند بسیار کم شده اند. ساعت مچی بسیار بیشتر از سال های قبل در شخصیت شما تاثیر دارد ساعت مچی بسیار بیشتر از سال های قبل در شخصیت شما تاثیر دارد واقعا در یک جمع چند نفره ، چه چیزی بیشتر از یک ساعت مچی زیبا می تواند جلب توجه کند ؟ آن هم در جمعی که هیچ کسی ساعت نبسته است .در مطالب بعدی در مورد طرز درست لباس پوشیدن برای قدرتمند جلوه دادن ، بیشتر صحبت خواهد شد.

 زبان بدن شما باید قدرت را داد بزند

می خواهید اسکول به نظر بیایید ؟ اینگونه بنشینید. می خواهید اسکول به نظر بیایید ؟ اینگونه بنشینید. شما روبروی فردی نشسته اید و سعی می کنید خود را مودب نشان دهید :
  •  دست هایتان را به هم گره زده اید و دست به سینه نشسته اید
  • به زمین چشم دوخته اید (ادای بچه مثبت ها را در می آورید)
  • پاهایتان را جفت کرده اید
حس می کنید خیلی پسر خوب و مودب و معقولی هستید ؟ اشتباه می کنید. در واقع شما در چشم طرف مقابل ، فقط یک مرد به درد نخور و ترسو هستید.

پسر درست بشین !

تحقیقات اخیر نشان داده است که طرز نشستن شما می تواند قضاوت افراد در مورد شما را تغییر دهد.اصلا سعی نکنید ادای افراد مودب را در بیاورید. ادبی که مد نظر شماست در حال حاضر طرفداری ندارد و واژه درست آن در فرهنگ و لغت شیرین فارسی «اسکول» است . معمولا در حالت نشسته ، امکان بیشتری برای تاثیر گذاری بر روی طرف مقابل دارید. در حالت نشسته توصیه می شود اینگونه رفتار کنید در حالت نشسته توصیه می شود اینگونه رفتار کنید

در حالت نشسته توصیه می شود اینگونه رفتار کنید :

  • پاهای خودتان را جفت نکنید. اگر هر دو پای خود را بر روی زمین گذاشته اید ، حداقل باید سی سانت بین زانوهای شما فاصله باشد.
  • توصیه می کنیم همیشه یک پای خود را بر روی زانوی ان یکی پا بیاندازید ولی طوری که جایی در حدود 20 سانت بالاتر از مچ پا ، بر روی زانوی پای دیگر قرار گرفته باشد. (مانند تصویر)
  • در این حالتی که اشاره شد شما نه تنها امکان بیشتری برای حرکت بدن دارید و راحت تر هستید ، بلکه خودتان را بسیار راحت و جسور نشان می دهید. حالتی مانند اینکه بودن یا نبودن فرد مقابل در آن مکان برای شما اصلا اهمیتی ندارد و هیچ استرسی ندارید .
  • این طرز نشستن شما را در موضع قدرت قرار می دهد و زبان بدن شما بدون اینکه حرفی زده باشید به طرف مقابل می گوید که «احترام خودت را نگه دار»

به چشم طرف مقابل نگاه کنید ولی زل نزنید

همه ما شنیده ایم که اگر می خواهی مورد احترام و توجه فرد مقابل قرار بگیری ، در زمان حرف زدن با او باید به او نگاه کنی و برخورد چشمی داشته باشی . ولی چقدر ؟ چقدر نگاه کردن کم است و چقدر نگاه کردن زیاد است . واقعیت این است که عدد مشخصی برای این مورد وجود ندارد و خلاصه مطلب این است که باید حد وسط را رعایت کنید. تماس چشمی انقدر کم نباشد که فرد حس کند شما از نگاه کردن به او وحشت دارید و یا خجالت می کشید.همینطور نباید انقدر زیاد باشد که او حس کند به او زل زده اید و احساس ناراحتی کند.

خوب دست بدهید

در بسیاری از جوامع ، اولین کاری که در زمان ملاقات با فردی انجام می دهید  ، دست دادن است . لطفا دست بدهید . انگشت ندهید. برخی از افراد موقع دست دادن انگار وحشت دارند.یا چیزی شبیه به وسواس دارند.با نوک انگشتان ، نوک انگشت شما را به آرامی فشار می دهند .چیزی چندش آورتر از این مدل دست دادن نیست . اگر با یک خانم دست می دهید کاملا ملائم اینکار را کرده و کمی دست او را فشار دهید اگر با یک خانم دست می دهید کاملا ملائم اینکار را کرده و کمی دست او را فشار دهید طوری دست بدهید انگار چند سال است که او را می شناسید. محکم دست بدهید و دست او را چند بار بالا و پایین کنید. حتی در مواقعی می توانید طوری دست بدهید که صدای سیلی بدهد . درست است که این مدل دست دادن هم خوب نیست و بهتر است حد وسط را رعایت کنید ولی لااقل این مدل دست دادن ، بهتر از نوک انگشتی دست دادن است . اگر با یک خانم دست می دهید کاملا ملائم اینکار را کرده و کمی دست او را فشار دهید ولی زیاد تکان ندهید.اجازه دهید قدرت مردانه شما را حس کند ولی آسیب نبیند .

خوب حرف بزنید

در موقع برخورد با دیگران باید طوری رفتار کنید که نشان دهید حرفی برای گفتن دارید. در واقع بهترین روش برقراری ارتباط با دیگران ، حرف زدن است . خوب حرف بزنید . جملات مثبت انتخاب کنید. بسیار مهم است در پاسخ دادن به افراد طوری پاسخ دهید که بحث تمام نشود . بحث طرف مقابل را کور نکنید. با او همراه باشید و طوری برنامه ریزی کنید که سر صحبت باز شود و حرفی برای گفتن وجود داشتن باشد. کوتاه و کلی جواب ندهید. اضافه کردن یک طنز مثبت و مودبانه نیز می تواند بحث را صمیمی تر و شیرین تر کند . مطالعات نشان داده است که خانم ها از مردانی که در بین صحبت هایشان ، طنزها و حرف های خنده دار وجود دارد ، بیشتر خوششان می آید. ولی توجه داشته باشید که در این مورد هم حد وسط را فراموش نکنید و تبدیل به یک دلقک نشوید.
نظرات: 0 مشاهده