آب مورد نیاز بدن در بارداری - چقدر آب بخوریم ؟

در دوران بارداری معمولا خانم ها شدیدا در مورد اینکه چه چیزی می توانند بخورند و چه چیزی نمی توانند بخورند ، حساس می شوند. یکی دیگر از حساسیت های دوران بارداری نوشیدن آب است .

در بارداری چقدر باید آب بنوشم ؟ آیا مصرف زیاد آب در زمان حاملگی مضر است ؟ خوردن آب در بارداری چه تاثیری بر روی جنین دارد ؟ و سایر سوالاتی شبیه به اینها .

در ادامه این مطلب به برخی از این سوالات پاسخ داده شده است . لطفا با ما همراه باشید.

در دوران بارداری چقدر آب بخورم ؟

بیشتر زنان در دوران بارداری به روزانه 8 الی 10 لیوان آب نیاز دارند.البته این میزان آب به محل زندگی ، شرایط بدنی و میزان فعالیت فرد بستگی دارد و می تواند کمتر یا بیشتر از این میزان باشد.

زمانی که شما حامله می شوید ، برای تولید خون بیشتر ، نیاز به مایعات و مخصوصا آب دارید. همچنین برای تولید مایع آمنیوتیک نیز به آب بیشتری نیاز دارید.

در دوران بارداری چقدر آب بخورم ؟ در دوران بارداری چقدر آب بخورم ؟

اگر در زمان حاملگی آب کافی مصرف نکنم چه می شود ؟

نوشیدن مقدا کافی آب در دوران بارداری می تواند فواید بسیاری داشته باشد.یبوست در این دوران یکی از رایج ترین مشکلات زنان است و مصرف آب می تواند از یبوست بارداری جلوگیری کند. در صورتی که در دوران ، در هفته کمتر از سه بار دفع مدفوع داشته باشید ، دچار یبوست هستید.

کمبود آب در این دوران می تواند نشانه هایی مانند سردرد و سرگیجه ، یبوست ، تیره رنگ شدن ادرار ، خستگی و بیحوصلگی داشته باشد.
علاوه بر این ، کم آبی بدن در سه ماهه سوم بارداری ،می تواند عوارضی مانند زایمان زودرس ایجاد کند.

آیا نوشیدن مقدار زیادی آب در بارداری ضرر دارد ؟

نوشیدن مقدار زیادی آب در هر زمانی می تواند مشکل زا باشد. منظور از مقدار زیاد ، مقداری است که بیش از توان کلیه ها برای فیلتر کردن آن باشد. در این صورت ممکن است دچار مسمومیت آب شوید.

البته توجه داشته باشید که نوشیدن این مقدار آب که باعث مسمومیت شود اصلا کار راحتی نیست .
مخصوصا اگر باردار هستید خیلی خیلی سخت است که بتوانید آب زیادی بنوشید. حالت تهوع و استفراغ ، بیماری صبحگاهی ، اسهال ، تکرر ادرار ، عرق کردن ، بیمیلی به آب و بسیاری از مشکلات دیگر اصلا اجازه نمی دهند که بیش از حد آب بنوشید.
اگر بتوانید در این دوران به اندازه نیاز بدن آب بنوشید واقعا کار بزرگی انجام داده اید.

چطور در زمان بارداری به میزان لازم آب بخورم ؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که اصلا منتظر تشنگی نمانید. وقتی شما تشنه می شوید به این معنی است که بدن به آب نیاز شدید دارد. اصلا منتظر این زمان نمانید و به صورت منظم آب بنوشید.می توانید یک بطری آب کنار خودتان نگه دارید و مثلا هر نیم ساعت یکبار کمی آب بخورید.

در صورتی که دچار حالت تهوع هستید می توانید آب را کمی طعم دار کنید تا راحت تر مصرف کنید.

مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید و از نوشیدن نوشابه و سایر نوشیدنی های بسته بندی شده خودداری کنید حتی اگر بر روی آن نوشته شده باشد 100% طبیعی.

نظرات: 0 مشاهده