اشتباهات رایج در استفاده از کاندوم

استفاده از کاندوم یکی از رایج ترین روش های پیشگیری از بارداری است که یکی از روش های مطمئن نیز محسوب می شود.ولی در برخی از وارد ممکن است اشتباهاتی در مورد استفاده از کاندوم وجود داشته باشد. در این مطلب به برخی از رایج ترین اشتباهات اشاره شده است .

1- کاندوم می تواند از تمام عفونت های جنسی پیشگیری کند

با وجود اینکه کاندوم روش مطمئنی برای جلوگیری از برخورد اسپرم با تخمک است ولی نمی تواند به صورت کامل و مطمئن از عفونت های جنسی پیشگیری کند. کاندوم نقش بسیار مفیدی برای جلوگیری از این عفونت ها دارد ولی 100% مطمئن نیست .بسیاری از این عفونت ها حتی در زمان استفاده از کاندوم و به دلیل برخورد پوست با پوست و یا پوست با مایعاتی که احتمالا از کاندوم نشت کرده اند ، منتقل می شوند. برای مثال : کاندوم نمی تواند از انتقال تبخال جلوگیری کند چرا که کاندوم تمام پوست ناحیه تناسلی را نمی تواند پوشش دهد .ویروس پاپیلوم انسانی (HPV) نیز به راحتی می تواند در زمان استفاده از کاندوم ، منتقل شود. اشتباهات رایج در استفاده از کاندوم اشتباهات رایج در استفاده از کاندوم انواع شپش ها و زگیل های تناسلی نیز می توانند به راحتی به وسیله تماس پوست با پوست منتقل شوند.سفلیس نیز می تواند در شرایطی حتی در زمان استفاده از کاندوم نیز منتقل شود. البته این مورد به این معنی نیست که استفاده از کاندوم کاملا بی تاثیر است .ولی باید توجه داشته باشید که در صورتی که هرگونه نشانه مشکوکی از بیماری های منتقله از راه جنسی در شریک جنسی خودتان می بینید ، به اعتبار استفاده از کاندوم ، با او رابطه جنسی برقرار نکنید چرا که احتمال انتقال بیماری بسیار بالاست .

2- کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری است

بسیاری از مردم اعتقاد دارند که کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری است .طبق تحقیقات اخیر ، استفاده از کاندوم در 98% از موارد می تواند از بارداری جلوگیری کند ولی به شرطی که درست از آن استفاده شود. معمولا استفاده از کاندوم به درستی انجام نمی شود و این عدم اطلاع کافی باعث شده است که این روش بارداری فقط در 75% از موارد موثر باشد. اگر در حال حاضر به هیچ عنوان آماده باردار شدن نیستید ، توصیه می شود همراه با کاندوم از سایر روش های پیشگیری از بارداری نیز استفاده کنید.

3 - استفاده مجدد از یک کاندوم

در برخی از موارد مشاهده شده است که از یک کاندوم دوبار استفاده شود.حتی با کمال تعجب مشاهده می شود که برخی از اقایان ، کاندوم را شسته و چند بار استفاده می کنند. این کار بسیار خطرناک بوده و علاوه بر اینکه می تواند احتمال بارداری را افزایش دهد‌، احتمال ابتلا به بیماری های جنسی را نیز بیشتر می کند.

4 - سایز درست کاندوم را انتخاب کنید

اندازه آلت مردان بسیار متفاوت است و در صورتی که سایز درستی انتخاب نشده باشد می تواند مشکلاتی ایجاد کند. اگر کاندوم تنگ و کوچک باشد می تواند در حین رابطه جنسی پاره شده و یا برای مرد دردناک بوده و مشکلاتی ایجاد کند. اگر کاندوم بزرگ باشد می تواند در حین رابطه جنسی از آلت درآمده و باعث بارداری ناخواسته شود. حتی ممکن است به دلیل گشاد بودن کاندوم ، مایعات آلت مرد با بدن زن برخورد داشته باشد. یا شاید بعد از انزال ، کاندوم در داخل واژن گیر کرده و مایع منی از آن خارج شده و وارد واژن شود.

5 - نگه داشتن کاندوم در کیف و کنار وسایل آرایشی

ممکن است شما کاندوم را در کیف خودتان نگه می دارد ولی در این مورد باید مطمئن شوید که وسایل آرایشی تیز با کاندوم برخورد نداشته باشند چرا که می توانند براحتی آن را سوراخ کرده و باعث بارداری ناخواسته شوند.

6 - استفاده از کاندوم تاریخ مصرف گذشته

برخی از کاندوم ها حاوی اسپرم کش هستند .در صورتی که از این نوع از کاندوم ها استفاده می کنید باید توجه داشته باشید که این مواد اسپرم کش در صورت گذشتن تاریخ انقضا ، خاصیت خود را از دست می دهند.

7 - فقط در انتهای رابطه جنسی از کاندوم استفاده می کنید

برخی از افراد فکر می کنند که در پایان رابطه جنسی و فقط در زمان انزال باید از کاندوم استفاده کنند در صورتی که اینطور نیست و مایعات قبل از انزال هم می تواند باعث بارداری و حاملگی شود.همچنین پیشاب نیز می توانند باعث انتقال بیماری های جنسی شوند.

8 - درست قرار ندادن کاندوم

در زمان قرار دادن کاندوم باید توجه داشته باشید که در نوک آن مخزنی برای جمع آوری اسپرم در نظر گرفته شده است . در زمان قرار دادن کاندوم باید طوری این کار را انجام دهید که این مخزن کاملا آزاد باشد تا در زمان انزال بتواند اسپرم را جمع کند. در غیر این صورت ممکن است اسپرم با فشار وارد بدنه کاندوم شده و از انتهای آلت بیرون ریخته و وارد واژن شود.

9-استفاده از دو کاندوم بر روی هم

برخی برای اینکه احتمال بارداری را بسیار کاهش دهند و یا از انزال زودرس جلوگیری کنند ، دو کاندوم را بر روی هم می کشند و به صورت همزمان استفاده می کنند. اینکار می تواند در زمان رابطه جنسی ، بین دو کاندوم سایش ایجاد کرده و باعث سوراخ شدن کاندوم شود.

10 -کاندوم را عوض نمی کنید

ممکن است در زمان رابطه جنسی به هر دلیلی کاندوم از آلت خارج شود. در این صورت باید حتما از کاندوم جدیدی استفاده کنید و قبلی را دور بیاندازید.

11 - بعد از انزال ، آلت را خارج نمی کنید

در برخی از موارد ممکن است بعد از انزال آلت را خارج نکنید . توجه داشته باشید که زمانی که آلت حالت نعوظ را از دست بدهد ، ممکن است کاندوم شل شده و منی از کناره های آن نشت کند. همچنین ممکن است در زمان خارج کردن آلت ، کاندوم داخل واژن بماند .
نظرات: 0 مشاهده