"کیک شکلاتی ساده اسفنجی با پف زیاد در فر و بدون فر" برای 8 تا 10 نفر+عکس

"طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو" ساده و خوشمزه + عکس تزیین کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی در فر و طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر و عکس کیک شکلاتی طرز تهیه کیک شکلاتی در فر و طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر و عکس کیک شکلاتی

مواد لازم جهت تهیه کیک شکلاتی اسفنجی ساده برای 8 تا 10 نفر

تخم مرغ 4 عدد
شیر 1 و یک سوم لیوان
روغن مایع نصف لیوان
شکر یک و نیم لیوان
آرد سفید 3 لیوان
بیکینگ پودر 2 ق غ
وانیل نصف قاشق چایخوری
پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری
طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با پف زیاد و اسفنجی بدون شیر و ماست در توستر برای 6 تا 8 نفر

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با پف زیاد برای 8 تا 10 نفر در فر

هم زدن تخم مرغ 1- در اولین مرحله از " طرز تهیه کیک شکلاتی ساده با پف زیاد" ، ابتدا تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه مناسب بریزید و 2 دقیقه با دور کند و 3 دقیقه با دور تند همزن هم بزنید تا تخم مرغ ها خوب کف کنند و رنگشون روشن تر بشه. اضافه کردن شکر و وانیل 2- سپس شکر و وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا دانه های شکر کاملا داخل تخم مرغ حل بشود و حجم مواد تقریبا 2 برابر بشه. اضافه کردن روغن و شیر 3- بعد روغن مایع را اضافه کنید و 1 دقیقه هم بزنید، سپس شیر را داخل مواد بریزید و 1 دقیقه دیگه هم بزنید. اضافه کردن آرد و بیکینگ پودر و پودرکاکائو 4- در این مرحله آرد و بیکینگ پودر و پودرکاکائو را با هم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید بعد در طی 3 مرحله به بقیه مواد اضافه کنید و با همزن دستی یا لیسک به صورت دَوَرانی هم بزنید تا آرد گوله گوله نشود. چرب کردن قالب 5- بعد از اینکه همه مواد با هم یکدست شدند یعنی مایه کیک حاضره، داخل یک پیاله کوچیک، 1 قاشق غذاخوری آرد و 2 قاشق غذاخوری روغن مایع بریزید و مخلوط کنید و با یک فرچه یا قلم مو، کف و دیواره قالب خود را با این مخلوط چرب کنید تا کیک به قالب نچسبد و راحت جدا شود. ریختن مایه کیک در قالب 6- بعد از اینکه قالب خود را چرب کردید مواد را به داخل قالب بریزید و سطحش رو صاف کنید و چند بار قالب را با احتیاط به زمین بکوبید تا تمام مواد یکدست ته نشین شده و هوای خمیر خارج شود. نکته: همیشه برای پخت انواع کیک ، قالبی را انتخاب کنید که وقتی مایه کیک را داخل آن میریزید 1/3 قالب خالی بماند تا کیک برای پف کردن در قالب به اندازه کافی جا داشته باشد. گذاشتن قالب در فر 7- سینی فر رو خارج کنید و قالب را در طبقه وسط فر که از 15 دقیقه قبل تر با حرارت 180 درجه گرم کرده اید قرار دهید و به مدت 40 الی 45 دقیقه صبر کنید تا با دمای 170 تا 180 درجه بپزد، بعد از 40 دقیقه داخل کیک یک خلال دندان فرو کنید و اگر دیدید که از کیک چیزی به خلال دندان نچسبیده یعنی کیک شما حاضر است. خارج کردن قالب از فر 8- زمانی که کیک کاملا پخت، قالب را از فر خارج کنید و به مدت 20 دقیقه در دمای محیط بگذارید تا کمی خنک شود، سپس کیک را از قالب درآورده و صبر کنید تا کیک هم کمی خنک شود بعد به شکل دلخواه تزیین کرده و برش بزنید و نوش جان کنید.

کیک شکلاتی قابلمه ای با پف زیاد

برای درست کردن کیک شکلاتی ساده اسفنجی با پف زیاد در قابلمه مواد لازم که همین مقدار باشه فقط بجای قالب از یه قابلمه مناسب استفاده کنید که بعد از ریختن مایه کیک یک سوم قابلمه خالی بمونه، برای اینکار از یک قابلمه کاملا نچسب استفاده کنید، کف و فقط 1 سانت از دیواره قالب رو چرب کنید و مایه کیک رو بریزید داخل قابلمه و قابلمه رو چند بار به زمین بکوبید، یک شعله پخش کن رو روی حرارت ملایم بذارید و 15 دقیقه صبر کنید تا داغ بشه، بعد درب قابلمه رو دم کنی بذارید و روی قابلمه قرار بدین، وقتی شعله پخش کن داغ شد حرارت رو کم کنید و قابلمه رو بذارید روی شعله پخش کن و تا 30 دقیقه اصلا درب قابلمه رو برندارید بعد از 30 دقیقه با خلال دندان کیک رو تست کنید اگر که هیچی به خلال دندان نچسبید یعنی کیک حاضره اما اگه مایه کیک به خلال دندان چسبید درب قابلمه رو بذارید و چند دقیقه هم صبر کنید تا کیک کاملا بپزه. وقتی کیک پخت حرارت رو خاموش کنید درب قابلمه رو بردارید و قابلمه رو 20 دقیقه تا نیم ساعت در دمای اتاق قرار بدین تا خنک بشه، بعد کیک رو از قابلمه دربیارید و بعد از سرد شدن کیک آن را تزیین کرده و برش بزنید. طرز تهیه کیک دورنگ بدون فر در قابلمه یا تابه برای 6 تا 8 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی بدون تخم مرغ برای 2 تا 4 نفر

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۶ نفر

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی برای 6 نفر بدون فر در قابلمه :
تخم مرغ 3 عدد
شیر دو سوم لیوان
روغن مایع یک سوم لیوان
شکر دو سوم لیوان
آرد سفید یک و نیم لیوان
بیکینگ پودر 1 ق غ
وانیل نوک ق غ
پودر کاکائو دو و نیم ق غ
مراحل پخت رو مثل دستورات بالا انجام بدید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر و همزن برقی

برای تهیه کیک شکلاتی بدون فر و بدون همزن برقی مراحل بالا رو انجام بدید فقط هم زدنِ تخم مرغ و شکر بدون همزن برقی و با همزن دست کمی زمان بر تره.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر روی اجاق گاز

برای تهیه کیک شکلاتی روی گاز و در قابلمه یا ماهیتابه مقدار مواد و طرز تهیه در دستورات بالا اومده، فقط اگه خواستید بجای قابلمه از ماهی تابه استفاده کنید همون روش چرب کردن و ریختن مایه کیک و داغ کردن شعله پخش کن و گذاشتن دم کنی رو با دقت انجام بدید.

طرز تهیه کیک شکلاتی در توستر

زمانی که با دستورات بالا مایه کیک رو آماده کردید قالب رو چرب کنید و مایه کیک رو بریزید بعد قالب رو هفت هشت بار به زمین بکوبید (روی فرش بکوبید اگه به زمینِ خالی بکوبید ته قالب احتمال داره بشکنه) تا مواد یکدست ته نشین بشن، المنت پایین رو روشن کنید، دمای فر رو مابین 150 و 160 درجه  قرار بدین و ساعت رو روی 40 دقیقه تنظیم کنید، 10 دقیقه برای داغ شدن فر و 30 دقیقه برای پختن کیک، قالب رو بذارید طبقه وسط فر، بعد از 30 ددقیقه کیک رو با خلال دندان تست کنید اگر کیک پخته بود قالب رو 20 دقیقه در دمای محیط قرار بدین تا خنک بشه بعد کیک رو  از قالب دربیارید و بعد از خنک شدن برش بزنید و نوش جان کنید.

برای پخت کیک در توستر باید کدام المنت را روشن کنیم

30 دقیقه فقط المنت پایین، اگر کبک رو با خلال دندان تست کردید و خلال دندان خشک بیرون نیومد و مایه کیک بهش چسبید، 2 الی 3 دقیقه هم المنت بالا رو روشن کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر برای ۴ نفر

مواد لازم برای درست کردن کیک شکلاتی بدون فر برای 4 نفر
تخم مرغ 2 عدد
شیر نصف لیوان
روغن مایع یک چهارم لیوان
شکر نصف لیوان
آرد سفید 1 لیوان
بیکینگ پودر نصف ق غ
وانیل نوک قاشق چایخوری
پودر کاکائو یک و نیم تا 2 قاشق غذاخوری
طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در قابلمه رو هم در قسمت بالا گذاشتیم.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای پایه کیک تولد

با دستور بالا کیک شکلاتی ساده رو بپزید و برای استفاده از این کیک شکلاتی برای پایه کیک تولد میتونید کیک رو به 2 تا 3 حلقه برش بزنید و وسطش خامه فرم گرفته و گردوی خرد شده بریزید و روی کیک و اطرافش رو هم به خامه آغشته کنید و روی خامه رو با انواع میوه تزیین کنید و به عنوان کیک تولد در جشن های تولد از مهمان هاتون پذیرایی کنید. دستور تهیه کیک خیس براونی شکلاتی کافی شاپی برای 6 الی 8 نفر

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون نیاز به فر در کیک پز

نکته: البته این رو اول از همه بگم که من این رَوش رو خودم امتحان کردم و واقعا عالی شده. من همیشه کیک هامو توی کیک پز درست میکنم و کیک پز رو هم روی اجاق گاز قرار میدم و سیم کیک پز رو به پریز کنار اجاق میزنم تا دربِ کیک پز به مدت 5 دقیقه داغ بشه ، البته درب رو هم کنار میزارم تا تنهایی داغ بشه نه با قابلمه کیک پز، بعد از 5 دقیقه، هم کف و دیواره کیک پز و هم دیواره و روی قالبی که وسط کیک پز قرار میدن رو با همان روشی که در بالا گفتم چرب میکنم و مایه کیک رو داخلش میریزم. با کاردک سطح کیک رو صاف میکنم بعد کیک پز رو 5 الی 6 بار آروم میکوبم روی زمین و بعد درب کیک پز رو که کاملا داغ شده روی کیک پز میذارم و 35 الی 40 دقیقه صبر میکنم تا کیک بپزه، بعد از پخت کیک شعله وسط اجاق رو روشن میکنم و حرارتش رو زیاد میکنم و یک شعله پخش کن میذارم روی شعله تا داغ بشه بعد از 2 دقیقه حرارت رو خیلی کم میکنم و کیک پز رو میذارم روی شعله پخش کن، (البته سیم کیک پز رو از پریز در نمیارم تا کیک هم از پایین خوب بپزه و هم از بالا) ، بعد از 1 الی 2 دقیقه (از روی شیشه درب کیک پز مطمئن بشید که کیک کاملا طلایی شده و پخته) شعله رو خاموش میکنم و درب کیک پز رو برمیدارم و وقتی کیک کمی خنک شد از کیک پز خارجش میکنم. نکته مهم: دمای کیک پز ها با هم فرق میکنه بعضی از کیک پز ها توی 35 دقیقه و بعضی از کیک پز ها حتی بیشتر از 45 دقیقه زمان میبره پس یکبار درست کنید تا قلق کیک پزتون دستتون بیاد.

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده اسفنجی بدون شیر با ماست

برای درست کردن کیک شکلاتی ساده و خوشمزه با ماست، بجای شیر به همون اندازه از ماست شیرین استفاده کنید.

طرز تهیه کیک شکلاتی خونگی خوشمزه بدون شیر و ماست با آب

برای درست کردن کیک شکلاتی خوشمزه خونگی با آب و بدون شیر و ماست، به جای شیر یا ماست به همون اندازه آب ولرم بریزید نیاز نیست آب رو بجوشونید از شیر آب معمولی استفاده کنید فقط ولرم باشه.

فوت و فن و نکات مهم تهیه کیک شکلاتی اسفنجی ساده با پف زیاد در فر و بدون فر در قابلمه

1- تخم مرغ ها را ابتدا با دور کند، بعد با دور تند هم بزنید. 2- برای پخت انواع کیک و شیرینی حتما آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط کرده و 3 بار الک کنید بعد داخل مواد بریزید، چون اگه الک نکنید احتمال داره آرد گوله گوله بشه و کیک هم خوب پف نکنه. 3- تا 35 الی 40 دقیقه اول پخت، درب فر را به هیچ عنوان باز نکنید، زیرا علاوه بر خوابیدن پف کیک، هوای گرم داخل فر خارج و باعث تغییر در دمای پخت می شود. 4- معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را چندین بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 5- اگر دانه های شکر را در مایه کیک کاملا حل نکنید روی کیک شما ترد و شکننده خواهد شد. 6- معمولا دمای فر ها با هم فرق دارد و زمان دقیق پختن کیک بستگی به حرارت دمای فر شما دارد، بنابراین بعد از 35 تا 40 دقیقه یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضر است، باید 1 بار کیک رو بپزید تا زمان دقیق و اندازه درجه حرارت کاملا دستتون بیاد. 7- مقدار بیکینگ پودر را همیشه دقیق اندازه گیری کنید. مقدار زیاد بکینگ پودر و همچنین جوش شیرین یکی از دلایل ترک خوردن کیک می باشد. 8- حتما باید برای پختن همه نوع کیک تخم مرغ و شیر نیم ساعت داخل اتاق بمونه و بعد استفاده بشه. 9- دمای فر در پختن کیک خیلی مهمه، اگر دما زیاد باشه کیک پف نمیکنه و بدون اینکه کامل بپزه زود میسوزه و اگر دما کم باشه کیک پف میکنه ولی به مرور پفش رو از دست میده و سفت و خشک میشه. 10- اگر فر از قبل گرم نشه کیک خوب پف نمیکنه، حتما برای پختن کیک در فر، فر رو 15 دقیقه زودتر روشن کنید تا داغ بشه و برای پختن کیک در قابلمه شعله پخش کن رو 15 دقیقه زودتر بذارید روی حرارت تا داغ بیشه. 11- اگر قالب یا قابلمه ای که میخواید کیک رو توی اون بپزید کاملا نچسب باشه دیگه لازم نیست روغن جداکننده درست کنید فقط کمی روغن مایع بریزید و ظرفتون رو چرب کنید. 12- بیکینگ پودر باعث پف کردن کیک میشه پس اگر بیکینگ پودر با آرد و بقیه موادخوب مخلوط و یکدست نشه کیک نامیزان پف میکنه. 13- مقدار دقیق شکر به کیفیت پودر کاکائو بستگی داره اگر پودر کاکائوتون خیلی غلیظ بود یا از مقدار پودر کاکائو کم کنید یا شکر رو کمی اضافه کنید تا کیکتون تلخ نشه، البته یکبار درست کنید شاید شما هم مثل من از مزه کیک تلخ خوشتون بیاد. البته هرچه پودر کاکائو تیره تر و با کیفیت تر باشه کیک خوشرنگ تر و خوشمزه تری خواهید داشت. 14- برای پخت انواع کیک به همون اندازه که وانیل استفاده میکنید به همون اندازه هم نمک اضافه کنید تا مزه مواد کیک رو متعادل کنه. 15- مایه کیک نه خیلی شل باشه و نه خیلی سفت، اگر خیلی شل بود مقدار کمی آرد الک کنید و اضافه کنید و اگر خیلی سفت بود مقدار کمی شیر اضافه کنید. 16- این مقدار مواد برای تعداد 8 الی 10 نفر کافی میباشد (البته بستگی به اندازه برش هاتون داره) اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید کیک شکلاتی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. تزیین کیک شکلاتی ساده و شیک-عکس کیک تولد شکلاتی شیک-کیک تولد شکلاتی لاکچری-عکس کیک شکلاتی کیک تولد شکلاتی عاشقانه-کیک تولد شکلاتی جدید-عکس کیک شکلاتی دخترانه-کیک تولد مربعی شکلاتی انواع مدل تزیین کیک شکلاتی-تزیین کیک با ایده های خلاقانه و جذاب در منزل-تصاویر تزیینات زیبای کیک شکلاتی تزیین کیک شکلاتی-مدلهای تزیین کیک شکلاتی-تزیین کیک شکلاتی ساده و شیک-تزیین کیک شکلاتی با خمیر فوندانت تزیین کیک شکلاتی-مدلهای تزیین کیک شکلاتی-تزیین کیک شکلاتی ساده و شیک-تزیین کیک شکلاتی ساده خانگی جذاب ترین طراحی ها از کیک شکلاتی تولد-عکس کیک تولد کاکائویی-عکس کیک شکلاتی خوشگل

نمونه هایی از تزیین کیک شکلاتی

درست کردن کیک شکلاتی و آموزش پخت کیک شکلاتی ساده درست کردن کیک شکلاتی و آموزش پخت کیک شکلاتی ساده طرز تهیه کیک شکلاتی و نکات مهم تهیه کیک شکلاتی طرز تهیه کیک شکلاتی و نکات مهم تهیه کیک شکلاتی علت خوابیدن پف کیک و چکار کنم که روی کیک ترک نخورد علت خوابیدن پف کیک و چکار کنم که روی کیک ترک نخورد نحوه پخت کیک شکلاتی حرفه ای و طرز پخت کیک شکلاتی در خانه نحوه پخت کیک شکلاتی حرفه ای و طرز پخت کیک شکلاتی در خانه طرز تهیه کیک شکلاتی آسان,طرز تهیه کیک شکلاتی طرز تهیه کیک شکلاتی آسان,طرز تهیه کیک شکلاتی طرز تهیه کیک شکلاتی ترد و خوشمزه,طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی طرز تهیه کیک شکلاتی ترد و خوشمزه,طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی آموزش دستورپخت و طرز تهیه کیک شکلاتی به صورت مرحله به مرحله و عکس کیک شکلاتی آموزش دستورپخت و طرز تهیه کیک شکلاتی به صورت مرحله به مرحله و عکس کیک شکلاتی طرز تهیه کیک شکلاتی در منزل و روش پخت کیک شکلاتی در فر طرز تهیه کیک شکلاتی در منزل و روش پخت کیک شکلاتی در فر طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص مرحله به مرحله عالی برای مهمانی و دورهمی طرز تهیه کیک شکلاتی مخصوص مرحله به مرحله عالی برای مهمانی و دورهمی طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی پایه برای انواع کیک تولد و کیک عروسی طرز تهیه کیک شکلاتی اسفنجی پایه برای انواع کیک تولد و کیک عروسی کیک شکلاتی,آموزش کامل طرز تهیه كيک شكلاتی کیک شکلاتی,آموزش کامل طرز تهیه كيک شكلاتی طرز تهیه کیک پرتقالی و طرز تهیه کیک هویج قنادی گردآوری از مجله پاموه
نظرات: 12 مشاهده