"طرز تهیه کیک مرغ " مجلسی و حرفه ای با "عکس تزیین کیک مرغ" خوشمزه

"طرز تهیه کیک مرغ " مجلسی و حرفه ای با "عکس تزیین کیک مرغ" خوشمزه

آموزش دستورپخت و طرز تهیه کیک مرغ به صورت مرحله به مرحله و عکس کیک مرغ آموزش دستورپخت و طرز تهیه کیک مرغ به صورت مرحله به مرحله و عکس کیک مرغ

مواد لازم جهت تهیه کیک مرغ خوشمزه

سینه مرغ پخته شده 500 گرم
نان تست 12 یا 16 عدد
خیار شور 200 گرم
ماست شیرین 1/2 پیمانه
سس مایونز 2 پیمانه
پیازچه 100 گرم
خامه 2 قاشق غذاخوری
ذرت و نخود فرنگی آبپز به میزان دلخواه
خیار، هویج، زیتون، شوید یا جعفری به میزان لازم برای تزیین
نمک به میزان لازم

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کیک مرغ مجلسی

1- در اولین مرحله از " طرز تهیه کیک مرغ " ، ابتدا سینه مرغ را به قطعات کوچکتر خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید، بعد پیازچه و خیارشور را به صورت نگینی خرد کرده و روی مرغ بریزید و همه مواد را با قاشق هم بزنید.

2- حتما نخود فرنگی و ذرت را از قبل در آبکش بریزید تا کاملا آب اضافی آنها گرفته شود، بعد در داخل کاسه مرغ بریزید و مقداری نمک اضافه کنید و دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید.

3- سس مایونز، خامه و ماست را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند، بعد مقداری از مخلوط سس و ماست را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید تا به غلظت سالاد الویه برسد.

4- کناره های برشته شده نان تست را با چاقو برش داده و جدا کنید، سپس داخل ظرفی که برای سرو استفاده خواهید کرد ۴ عدد از نان ها را کنار هم بچینید تا به شکل مستطیل در بیاید، روی نان ها را با مقداری از مواد بپوشانید بعد 1 لایه دیگر از نان تست ها را روی مواد بچینید.

5- دوباره از مواد روی نان ها بریزید و 1 لایه دیگر نان روی مواد قرار بدهید، تعداد طبقه کیک بستگی به خودتان دارد (من معمولا 4 لایه نان استفاده میکنم) ، لایه آخر باید نان باشد بعد سس باقیمانده را روی نان ها بریزید و همه جای کیک را به سس آغشته کنید.

6- روی کیک را با انواع سبزیجات مانند: ذرت، نخود فرنگی، هویج، شوید یا جعفری خرد شده، خیار حلقه ای، زیتون حلقه ای، گوجه فرنگی یا هر چیزی که خودتان دوست دارید تزیین کنید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید بعد نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات اصولی تهیه کیک مرغ حرفه ای

1- تمام چربی ها و پوست سینه مرغ را کاملا جدا کنید و با پیاز ، ادویه ها و نمک و آبلیمو بپزید تا مزه دار شود و حتما برای تهیه کیک مرغ، از سینه مرغ استفاده کنید.

2- برای تهیه کیک مرغ فقط از قسمت سبزِ پیازچه استفاده کنید.

3- خیارشور را نگینی خرد کنید ، اگر خیارشور را رنده کنید هم آب زیادی خواهد داشت و هم شکل ظاهری خوبی به کیک مرغ نخواهد داد.

4- موادی که برای تهیه کیک مرغ استفاده میکنید کاملا سلیقه ای است (البته بجز مرغ)، مثلا میتوانید از ژامبون مرغ، هویج آبپز و خرد شده، شوید ساطوری شده، فلفل دلمه ای خرد شده، گردوی خرد شده، سیب زمینی آبپز خرد شده و ... استفاده کنید.

5- مقدار دقیق مواد بستگی به اندازه پر کردن کیک و تعداد نان تست مصرفی شما دارد میتوانید مواد را کم یا زیاد کنید.

6- میتوانید نان تست را بعد از بریدن کناره هایش، به شکل مثلث برش بزنید و سالاد مرغ رو بین 3 عدد از نان ها قرار دهید و روی آن را به دلخواه تزیین کرده و زیرش کاغذ شیرینی قرار دهید تا شبیه شیرینی تر بشود.

7- میتوانید برای "تزیین کیک مرغ" ، از کناره های نان در اطراف کیک مرغ استفاده کنید.

8- هم میتوانید 4 عدد نان را به شکل مستطیل کنار هم بچینید و هم میتوانید به شکل مربع بچینید، اگر هم خواستید کیک مرغ را تک نفره سِرو کنید میتوانید 2 عدد از نان ها را به شکل اسنک (مثلث) 4 برش بزنید و داخل آنها مواد بریزید و با سس و انواع سبزیجات تزیین کنید.

9- اگر خواستید خامه را حذف کنید بجای ماست ساده از ماست چکیده استفاده کنید تا سس شل نشود، همچنین مقدار سس باید از ماست بیشتر باشد چون ماست رفته رفته آب می اندازد و کیک مرغ را خمیر و خراب می کند.

عکس هایی زیبا از تزیین کیک مرغ مجلسی

مواد اولیه و طرز تهیه کیک مرغ و فوت و فن و نکات اصولی تهیه کیک مرغ حرفه ای مواد اولیه و طرز تهیه کیک مرغ و فوت و فن و نکات اصولی تهیه کیک مرغ حرفه ای طرز تهیه کیک مرغ مجلسی و خوشمزه و عکس تزیین کیک مرغ با سبزیجات طرز تهیه کیک مرغ مجلسی و خوشمزه و عکس تزیین کیک مرغ با سبزیجات کیک مرغ و آموزش پخت و تزیین کیک مرغ ساده و بسیار خوشمزه مجلسی با طعم گردو کیک مرغ و آموزش پخت و تزیین کیک مرغ ساده و بسیار خوشمزه مجلسی با طعم گردو طرز تهیه کیک مرغ یک پیش غذای عالی و زیبا و نمونه های زیبای تزیین کیک مرغ طرز تهیه کیک مرغ یک پیش غذای عالی و زیبا و نمونه های زیبای تزیین کیک مرغ طرز تهیه کیک مرغ یک پیش غذای خوشمزه و مجلسی طرز تهیه کیک مرغ یک پیش غذای خوشمزه و مجلسی دستور پخت کیک مرغ و گردو,طرز تهیه کیک مرغ و گردو دستور پخت کیک مرغ و گردو,طرز تهیه کیک مرغ و گردو آموزش طرز تهیه کیک مرغ سرد خوشمزه و مجلسی با ژامبون مرغ و گردو آموزش طرز تهیه کیک مرغ سرد خوشمزه و مجلسی با ژامبون مرغ و گردو کیک مرغ, طرز تهیه کیک مرغ با نان تست, آموزش کیک مرغ خوشمزه مجلسی کیک مرغ, طرز تهیه کیک مرغ با نان تست, آموزش کیک مرغ خوشمزه مجلسی آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرغ مجلسی و خوشمزه با گردو آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه کیک مرغ مجلسی و خوشمزه با گردو طرز تهیه اشترودل مرغ و طرز تهیه ناگت مرغ گردآوری از مجله پاموه
نظرات: 0 مشاهده