"طرز تهیه کیک خیس پرتقالی بسیار خوش طعم" + طرز تهیه کیک پرتقالی

"طرز تهیه کیک خیس پرتقالی بسیار خوش طعم" + طرز تهیه کیک پرتقالی

طرز تهیه کیک خیس با طعم پرتقال,طرز تهیه سس کیک خیس پرتقالی طرز تهیه کیک خیس با طعم پرتقال,طرز تهیه سس کیک خیس پرتقالی

مواد لازم جهت تهیه کیک پرتقالی خیس

آرد 2.5 پیمانه
تخم مرغ 5 عدد
شکر 2 پیمانه
آب پرتقال 1 پیمانه
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری
روغن مایع 2/3 پیمانه
بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کیک خیس پرتقالی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک پرتقالی خیس" ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه بشکنید و با دور متوسط همزن، هم بزنید تا زمانی که تخم مرغ ها شروع به حباب زدن و کف کردن بکند، در این مرحله شکر را کم کم به تخم مرغ ها اضافه کنید و هم بزنید تا شکر ها کاملا در مخلوط حل بشوند. 2- حدود 10 دقیقه شکر و تخم مرغ را هم بزنید تا هم شکر کاملا در تخم مرغ حل شود و هم حجم مخلوط 2.5 برابر شده و رنگ تخم مرغ ها کاملا کرمی شود، بعد روغن مایع را به مخلوط اضافه کنید و به مدت کمتر از 1 دقیقه و با دور کند همزن، مخلوط را هم بزنید تا روغن با بقیه مواد ترکیب شود. 3- از این مرحله به بعد با همزن دستی یا لیسک و به آرامی و به شکل دَوَرانی مواد را هم بزنید تا پف مواد نخوابد، بعد رنده پوست پرتقال را داخل مواد بریزید و هم بزنید سپس آب پرتقال را به مواد اضافه کرده و دوباره هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. 4- در این مرحله بیکینگ پودر و آرد را با هم ترکیب کنید و 3 بار الک کرده و در طی 4 مرحله آرام آرام به بقیه مواد اضافه کنید و با لیسک یا همزن دستی هم بزنید تا آرد کاملا با مخلوط ترکیب شود، موادی که به دیواره های کاسه میچسبد با لیسک تمیز کرده و به وسط کاسه بریزید. 5- بعد قالب مورد نظر خود را با روغن جداکننده چرب کنید و مایه خمیر را داخل قالب بریزید و قالب رو طبقه وسط فر با دمای 180 درجه و به مدت 45 الی 50 دقیقه قرار بدین تا کیک شما بپزد، تا قبل از 30 دقیقه اصلا در فر رو باز نکنید چون پف کیک میخوابه، حدود 4 الی 5 دقیقه به پخت کامل کیک مونده گریل فر رو روشن کنید تا روی کیک هم طلایی شود. نکته: برای درست کردن روغن جداکننده، 1 قاشق غذاخوری کره، 1 قاشق غذاخوری آرد و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع رو داخل یک ظرف بریزید و روی حرارت کتری به شکل بن ماری مواد رو آب کرده و برای راحت جدا کردن کیک از قالب ، قالبتون رو به این مخلوط آغشته کنید. 6- برای تهیه سس کیک خیس پرتقالی هم، 1 لیوان آب پرتقال را با 1 الی 2 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری پوست رنده شده پرتقال رو داخل کاسه ای بریزید و هم بزنید تا شکر کاملا حل شود، کیک که خنک شد از قالب دربیاورید و روی آن را با چنگال چند تا حفره ایجاد کنید و سس را روی آن بریزید. نیم ساعت صبر کنین تا سس به خورد کیک برود بعد نوش جان کنید.

روش دیگر تهیه سس کیک خیس پرتقالی

آب پرتقال طبیعی 1/2 لیوان آب 1/2 لیوان شکر 1/3 لیوان نشاسته ذرت 1 قاشق مربا خوری طرز تهیه: همه رو مخلوط کنید روی حرارت کم به مدت 5 دقیقه قرار بدین تا بجوشه بعد که شکر حل شد و سس هم کمی غلیظ شد ظرف رو کنار بذارین تا سرد بشه، کیک و شربت هر دو که ولرم شدند بعد چند تا سوراخ با چنگال ایجاد کنید نصف سس و بریزید روی کیک تا دو ساعت بمونه بعد کیک رو از قالب جدا کنید بقیه سس رو بریزید روش و تزیینش کنید .

فوت و فن و نکات مهم تهیه کیک پرتقالی خیس

1- اگر دانه های شکر را در مایه کیک کاملا حل نکنید روی کیک شما ترد و شکننده خواهد شد. 2- بعد از اضافه کردن روغن مایع نیاز نیست مخلوط را زیاد هم بزنید فقط در حدی که روغن مایع با مخلوط تخم مرغ و شکر ترکیب شود کافی است، چون اگر در این مرحله مواد را زیاد هم بزنید پف مخلوط میخوابد. 3- معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 4- برای رفع بوی زهم تخم مرغ ها، بجای وانیل از رنده پوست پرتقال استفاده کنید، فقط مواظب باشید پوست نارنجی پرتقال را رنده کنید اگر قسمت سفید زیر پوست نارنجی را رنده کنید کیک شما تلخ خواهد شد، همچنین تخم مرغ ها را قبل از آماده کردن مواد از یخچال دربیاورید تا با دمای اتاق یکسان شود. 5- به خاطر داشته باشید همیشه برای پخت انواع کیک باید قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک 1/3 قالب خالی بماند، چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 6- معمولا چون دمای فر ها با هم فرق دارد زمان پختن کیک بستگی به حرارت دمای فر شما دارد، بنابراین بعد از 30 یا 35 دقیقه یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید و اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضر است. 7- اگر قالبتون کاملا نچسب باشه با روغن معمولی چرب کنید کمی آرد بپاشید البته ظرف رو برگردونید و تکون بدین تا آرد اضافیش بریزه بعد مایه کیک رو داخلش بریزید. 8- حتی الامکان از آرد سمولینا استفاده کنید، آرد سمولینا باعث میشه چون کیکمون شربت داره کیک خمیر نشه و بافت خوبی داشته باشه. 9- طرز تهیه کیک پرتقالی هم مثل دستورالعمل بالاس، تنها فرقش اینه که روی کیک پرتقالی سس نمیریزین. گردآوری از مجله پاموه
نظرات: 0 مشاهده