"طرز تهیه کیک پرتقالی" خانگی بسیار ساده و خوشمزه + نکات مهم

"طرز تهیه کیک پرتقالی" خانگی بسیار ساده و خوشمزه + نکات مهم

طرز تهیه کیک پرتقالی,آموزش پخت پاند کیک پرتقالی و نکات مهم پخت کیک پرتقالی طرز تهیه کیک پرتقالی,آموزش پخت پاند کیک پرتقالی و نکات مهم پخت کیک پرتقالی ابتدا فر را با دمای 180 درجه روشن کرده و به مدت 20 دقیقه صبر کنید تا داغ شود بعد قالب را داخل فر بگذارید.

مواد لازم جهت تهیه کیک پرتقالی

آرد 2 پیمانه
تخم مرغ 2 عدد
آب پرتقال 1/2 پیمانه
رنده پوست پرتقال 1 قاشق چایخوری
پودر قند 1 پیمانه
بیکینگ پودر 1 قاشق چایخوری
خلال بادام به میزان لازم
روغن مایع 1/3 پیمانه

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کیک پرتقالی

1- ابتدا تخم مرغ ها را یکی یکی داخل یک کاسه بشکنید و با همزن هم بزنید تا حجم تخم مرغ ها 2 برابر شود، بعد رنده پوست پرتقال را داخل کاسه بریزید و دوباره با همزن هم بزنید. 2- پودر قند را در 3 مرحله به تخم مرغ ها اضافه کرده و در هر مرحله 1 دقیقه مخلوط را هم بزنید، بعد روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید، سپس آب پرتقال را به مخلوط اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مخلوط یکدست شود. 3- بیکینگ پودر و آرد را با هم ترکیب کنید و 3 بار الک کرده و در طی 4 مرحله آرام آرام به بقیه مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید، موادی که به دیواره های کاسه میچسبد با لیسک تمیز کرده و به وسط کاسه بریزید. 4- زمانی که تمام مواد با هم مخلوط و یکدست شدند داخل یک قالب پاند رو چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و با لیسک یا قاشق سطح کیک رو صاف کنید و خلال بادام ها را روی کیک بریزید و قالب رو داخل فر قرار داده و دمای آن را روی 180 درجه قرار دهید و به مدت 35 الی 40 دقیقه صبر کنید تا "کیک پرتقالی" شما بپزد. 5- زمانی که از پختن کیک مطمئن شدید، قالب را از فر خارج کرده و به مدت نیم ساعت در دمای محیط قرار دهید تا خنک شود بعد از قالب دربیاورید و به اندازه دلخواه برش زده و با چای به عنوان یک صبحانه یا عصرانه کامل نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم تهیه کیک پرتقالی خانگی

1- تخم مرغ ها را ابتدا با دور کند، بعد با دور تند هم بزنید. 2- برای اینکه بوی زهم تخم مرغ ها گرفته شود بجای وانیل از رنده پوست پرتقال استفاده کرده ایم. 3- برای پخت انواع کیک و شیرینی حتما آرد را 3 بار الک کنید و داخل مواد بریزید. 4- حواستان باشد فقط پوست نارنجی پرتقال را رنده کنید اگر قسمت سفید زیر پوست نارنجی را رنده کنید کیک شما تلخ خواهد شد. 5- مایه کیک پرتقال نباید شل باشد (البته خیلی هم سفت نباشد اما نسبت به بقیه کیک ها کمی سفت تر باشد)، بنابراین آرد را در 4 مرحله بریزید که اگر بعد از مرحله 3 مایه شما سفت شد دیگر مرحله 4 را نریزید و بالعکس اگر بعد از ریختن تمام آرد مایه شما شل بود قاشق قاشق آرد به مخلوط اضافه کنید تا زمانی که مایه کیک نسبتا سفت شود. 6- تا قبل از 30 دقیقه در فر را باز نکنید چون پف کیک میخوابد، بعد از 30 دقیقه در فر را باز کنید و یک خلال دندان داخل کیک فرو کنید اگر چیزی به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما حاضر است. 7- زمانی که مایه کیک را داخل قالب میریزید حواستان باشد که 1/3 قالب خالی بماند چون کیک بعد از پخت پف خواهد کرد. 8- میتوانید روی کیک خلال بادام نریزید و بعد از پختن کیک روی آن را با خامه یا پودر قند یا برش های پرتقال تزیین کرده و نوش جان کنید، همچنین میتوانید داخل مایه کیک مقداری گردوی خرد شده نیز بریزید. 9- معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 10- ما در این مطلب از قالب پاند کیک استفاده کردیم شما از هر قالب دیگه ای که دوست داشتین میتونین استفاده کنین، فقط حواستان باشد قالب شما باید کاملا نچسب باشد در غیر اینصورت حتما داخل قالب خود را بعد از چرب کردن با کاغذ روغنی بپوشانید.

قالب پاند

مواد لازم جهت تهیه کیک پرتقالی در قالب پاند,طرز تهیه کیک پرتقالی ساده مواد لازم جهت تهیه کیک پرتقالی در قالب پاند,طرز تهیه کیک پرتقالی ساده گردآوری از مجله پاموه
نظرات: 0 مشاهده