تعبیر خواب تخت خواب - رختخواب ، بستر

دیدن تخت خواب یا حتی رختخواب در خواب معمولا نماد انجام کارهایی است که دوست ندارید آنها را انجام دهید ولی به اجبار آن را قبول کرده اید.البته این خواب می تواند معانی بسیار مختلفی داشته باشد که بستگی به جزئیات خواب شما دارد.

تعبیر خواب تخت خواب یا رختخواب

این خواب معمولا نشانه تنبلی و تعلل در کارها و حتی انجام کارهایی است که تمایلی به انجام آن ندارید.در برخی از نوشته های معبرین غربی ، این خواب نشانه تصمیم گیری برای رفتن به مسافرت است .

اگر در خواب یک تختخواب تمیز و زیبا ببینید

به معنی تغییراتی است که باعث رفاه و خوشبختی شما خواهد شد. در برخی از منابع اشاره شده است که اگر دختر مجرد این خواب را ببیند نشانه تمایل او به ازدواج کردن است . اگر زن متاهل این خواب را ببیند نشانه رضایت او از زندگی زناشویی و رابطه جنسی است . تعبیر خواب تخت خواب - رختخواب ، بستر تعبیر خواب تخت خواب - رختخواب ، بستر

تعبیر خواب نشستن روی تخت خواب

اگر در خواب ببینی که روی تختخواب و یا رختخواب نشسته ای به این معنی است که مدت های زیادی است که در مورد یک مسئله مهم فکر می کنید ولی قادر به تصمیم گیری درست و اصولی نیستید. این خواب نشان می دهد که شما برای خودتان یک محدوده امن ترسیم کرده اید و می ترسید از این محدوده خارج شوید. نمی توانید تصمیمات درستی در مورد مسائل مهم بگیرید و به همین دلیل پیشرفتی نمی کنید.

تعبیر تخت خوابی که راحت نیست

اگر در خواب ببینید که بر روی تختی خوابیده اید که اصلا راحت نیست و کثیف و زشت است به این معنی است که کاری را ناتمام رها کرده اید و تمایلی به ادامه دادن آن ندارید. اینکار بسیار مهم است و ادامه ندادن آن می تواند برای شما ضرر مالی و یا روحی داشته باشد. همچنین ممکن است کاری انجام داده اید خوب نبوده و نگران هستید که افشا شود.

 خوابیدن بر روی تخت خواب مرتب و زیبا

اگر در خواب ببینید که بر روی یک تخت مرتب و زیبا و کاملا راحت خوابیده اید به این معنی است که شما فرد موفقی هستید و به تازگی موفقیت خوبی کسب کرده اید. شما معمولا کارها را تا آخر و تا زمانی که به نتیجه برسند ادامه می دهید و این اخلاق شما باعث شده است که پیروزی های خوبی بدست بیاورید و پیشرفت کنید.

تعبیر خوابیدن در تخت خواب غریبه و نا آشنا

اگر در خواب ببینید بر روی تختی خوابیده اید که آشنا نبود و مال شما نیست به این معنی است که شما در حال تلاش برای تغییر رفتار و عادت های خودتان هستید و در این مسیر تا حدودی موفق شده اید. شما گاهی تحریک می شوید که برخی از عادات بد گذشته خودتان را تکرار کنید ولی در مقابل این وسوسه تا کنون بخوبی ایستادگی کرده اید.شما قدرت بالایی برای کشف راه حل برای مشکلات بزرگ دارید. تعبیر خواب رابطه جنسی در تختخواب تعبیر خواب رابطه جنسی در تختخواب

خوابیدن روی تخت کنار شخص دیگر

اگر در خواب ببینید که در کنار شخص دیگری بر روی تخت او خوابیده اید نشان دهنده این است که برای رسیدن به اهدافتان به خوبی تلاش نمی کنید و معمولا وابسته به اطرافیانتان هستید. این رفتار شما باعث شده است که از هم ردیف های خودتان بسیار عقب بیافتید.شما برای بسیاری از کارهایتان محتاج کمک گرفتن از دیگران هستید.

تعبیر خواب رابطه جنسی در تختخواب

اگر در خواب ببینید که روی تخت با کسی رابطه جنسی دارید به این معنی است که اتفاقی برای شما افتاده است که شما را بسیار خوشحال کرده است .

خوابیدن کس دیگری در تخت خواب شما

اگر در خواب ببینید که کس دیگری بر روی تخت شما خوابیده است به این معنی است که شما فکر می کنید کسی حق شما را خورده است و جایگاه فعلی شما حق شما نیست و باید بسیار بیشتر از این پیشرفت می کردید.

تعبیر نداشتن تخت خواب

اگر در خواب ببینید که در مکانی هستید که جایی برای خوابیدن پیدا نمی کنید معمولا معنی خوبی ندارد.شما شدیدا احساس ناامنی می کنید و اعتماد خودتان را نسبت به دیگران از دست داده اید.

تعبیر اینکه نمی توانید از جای خودتان تکان بخورید

اگر در خواب ببینید که روی تخت خوابیده اید و هر چقدر تلاش می کنید نمی توانید از جای خودتان تکان بخورید به این معنی است که مشکلاتی در زندگی دارید که از تلاش کردن برای رفع آنها خسته شده اید و تقریبا ناامید هستید. شما احساس می کنید کسی و یا چیزی مانع رسیدن شما به اهدافتان است .ممکن است آن فرد را بشناسید ولی به هر دلیلی نمی توانید او را از زندگی خودتان بیرون کنید. شاید او را دوست دارید.

تخت خواب چوبی

اگر در خواب ببینید که بر روی تخت خواب چوبی خوابیده اید معمولا نشانه خوبی است و شما آرامش روحی خوبی دارید.

تخت خواب فلزی

اگر در خواب ببینید که روی تخت خواب فلزی خوابیده اید و راحت نیستید به این معنی است که شما از مشکلات زندگی خسته شده اید و احتمالا نمی توانید هزینه های زندگی روزمره را به خوبی پرداخت کنید.

مردی دیگر در تخت خواب شما

اگر شما مرد هستید و در خواب ببینید که مردی بجای شما در تخت شما خوابیده است نشانه خیانت جنسی است .اگر زن هستید و در خواب ببینید که زنی در تخت شما خوابیده است باز هم همین معنی را دارد. تعبیر های قدیمی در این مورد : دیدن رخت خواب و یا جای خواب کثیف و نامرتب نشانه نداشتن تعادل روحی است .این خواب نشان می دهد که مشکلاتی در روابط خانوادگی شما وجود دارد.

تشک و لحاف کثیف

دیدن تشک و لحاف کثیف در خواب به معنی بیماری و غم اندوه است .دیدن جای خواب تمیز و بسیار زیبا نشانه مال و ثروت است . اگر فرد مجردی جای خواب زیبا و مجلل ببینید به این معنی است که تمایل به ازدواج دارد. اگر کمی از جای خواب را کثیف ببینی به معنی اختلاف خانوادگی است . ابراهیم کرمانی می گوید : اگر ببینی که جای خواب راحت و تمیزی داری به رفاه و سلامتی می رسی. اگر جای خواب کثیف و نامرتب داری به معنی بیماری و غم و اندوه است.

ابن سیرین در مورد تعبیر جای خواب می گوید :

اگر در خواب مرده ای را ببینی که خوابیده است ، آن مرده به رستگاری رسیده است . اگر در خواب خودت را ببینی که در جایت خوابیده ای به آرامش می رسی .

تعبیر خوابیدن روی زمین

اگر ببینی که بدون تشک و لحاف و بر روی زمین خوابیده ای ، ارزش اجتماعی تو کم خواهد شد. اگر متاهل هستی احتمالا از همسرت ناراحتی .اگر مجرد هستی به این معنی است که تمایلی به ازدواج نداری .

دوختن تشک در خواب

اگر در خواب ببینی که در حال دوختن تشک هستی به رفاه و آسایش می رسی . اگر ببینی که تشک پاره و کثیف را تمیز می کنی و می دوزی ، اختلاف خانوادگی تو رفع می شود.

نظر امام صادق در مورد خواب بستر و تخت خواب

دیدن جای خواب 4 وجه دارد. زن ، کنیزک ، ولایت و رفاه مالی نظر ابن سیرین در این مورد :
  • بستر در خواب به معنی زن است و خوب بودن و یا بد بودن جای خواب نماد خوب و بد زن است .
  • اگر در خواب ببینی که جای خواب خودت را عوض می کنی به فکر طلاق زن اول و گرفتن زن دوم هستی
  • اگر تخت خواب خود را بفروشی زنت را طلاق می دهی .
  • تشک و لحاف سفید به معنی زن پاک دامن و درست کار است .
  • تشک و لحاف سیاه به معنی زن پلید و بدکار است.
  • خیس بودن جای خواب به معنی خیانت کردن زن است .
  • اگر در جای خواب خودت مدفوع کردی یعنی از مال و پول خودت به زن می دهی.
  • اگر تخت خواب تو آتش گرفته است یعنی زنت می میرد.
  • جای خواب سبز نشانه زن پاکدامن
  • جای خواب قرمز نشانه زن خیانت کار
  • تخت خواب جدید نشانه ازدواج کردن است .
  • خوابیدن نشانه آسایش است .
عبدالله کرمانی در این مورد می گوید : اگر در جایی بخوابی که نا آشنا بود دچار ضرر و زیان مالی می شوی. اگر ببینی که تخت خواب جدید و زیبایی داری به جلال و احترام می رسی و دشمنانت را شکست می دهی .
  • جای خواب نرم نماد خوش شانسی
  • لحاف و تشک پشمی نماد زن قدرتمند است.
  • بستر سوخته نشانه مرگ همسر
مطالب مرتبط : باردار شدن در خواب افتادن دندان در خواب تعبیر خواب خیانت دیدن نوزاد در خواب
نظرات: 10 مشاهده