"طرز تهیه کاچی زعفرانی" برای 4 الی 6 نفر + ساده ترین روش تهیه کاچی

"طرز تهیه کاچی زعفرانی" خوشمزه در خانه برای پریودی

کاچی درست کردن کاچی,نحوه درست کردن کاچی برای 4 الی 6 نفر,ادویه های کاچی کاچی درست کردن کاچی,نحوه درست کردن کاچی برای 4 الی 6 نفر,ادویه های کاچی طرز تهیه کاچی برای زائو و برای بعد از زایمان

مواد لازم جهت تهیه کاچی خوشمزه در خانه برای 4 الی 6 نفر

آرد گندم 1 لیوان
کره 100 گرم
شکر دو سوم لیوان
گلاب نصف لیوان
آب ولرم دو و نیم لیوان
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
پودر دارچین و مغز بادام به میزان لازم
معیار اندازه گیری، لیوان دسته دار فرانسوی هستش.

مراحل درست کردن و طرز تهیه کاچی سنتی در خانه برای 4 الی 6 نفر

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کاچی زعفرونی" ، ابتدا آرد رو داخل یک ماهی تابه مناسب بریزید و به مدت 20 الی 25 دقیقه با حرارت کم تفت دهید تا رنگ آرد تغییر کرده و بوی خامی آرد از بین برود، اما حواستان باشد مرتب هم بزنید تا نسوزد. 2- زمانی که آرد خوب تفت خورد از روی حرارت بردارید و زمانی که کمی خنک شد الک کرده و داخل قابلمه ای که برای درست کردن کاچی انتخاب کرده اید بریزید، اگر آرد رو زیاد تفت بدین کاچی تون تیره تر و اگر کمتر تفت بدین رنگش روشن تر میشه، به سلیقه خودتون بستگی داره. 3- دوباره قابلمه آرد را روی حرارت کم قرار دهید و کره را داخل آرد بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا کره کاملا به خورد آرد برود و آرد کمی با کره تفت بخورد، زمانی که رنگ آرد قهوه ای کم رنگ شد شکر را اضافه کنید بعد آب را کم کم اضافه کنید و با همزن دستی به طور مدام هم بزنید تا آرد گوله گوله نشود و شکر نیز حل بشود. 4- اندازه دقیق آب بستگی به خودتان دارد که کاچی غلیظ و سفت دوست دارید یا شل و رقیق، تا زمانی که کناره های کاچی به جوش بیاید مدام هم بزنید، زمانی که در وسط قابلمه حباب هایی را مشاهده کردید زمان اضافه کردن گلاب و زعفران است. نکته: اگر احساس کردید کاچی بیش از حد سفت شده است مقدار دیگری آب ولرم اضافه کنید. 5- بعد از اینکه گلاب و زعفران را اضافه کردید 3 دقیقه دیگر کاچی را هم بزنید بعد حرارت را خاموش کرده و یک دم کنی روی قابلمه بگذارید تا کاچی به روغن بیفتد، بعد از 15 دقیقه کاچی را در ظرف سرو بریزید و روی کاچی را با پودر دارچین و مغز بادام به صورت دلخواه تزئین کرده و نوش جان کنید.

فوت و فن و رازهای خوشمزه تر شدن کاچی زعفرانی

1- میتوانید برای “درست کردن کاچی” از ادویه های مخصوص کاچی مانند: دارچین، زیره، فلفل سیاه، رازیانه، پودر زنجبیل، زردچوبه خیلی کم، پودر هل، پودر تخم گشنیز که میزان آن بستگی به ذائقه خودتان دارد استفاده کنید. 2- آب را حتما کم کم اضافه کنید تا هم آرد گوله گوله نشود و هم احتمال دارد آب زیاد شده و کاچی شما رقیق و شل شود. 3- لازم نیست برای تهیه کاچی آرد رو سرخ کنید. 4- طرز تهيه كاچي تبريزی : همین روشی رو که در مطلب بالا براتون نوشتیم اصلی ترین روش تهیه "کاچی تبریزی" است. 5- طرز تهیه کاچی برای پریودی : به مواد اولیه کاچی اگر 1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل و مقداری زردچوبه اضافه کنید و بجای شکر از نبات استفاده کنید، مصرف این کاچی، بعد از پریود های شدید خصوصا وقتی دختران جوان به سن بلوغ میرسند و تازه پریود میشوند بهترین گزینه است. 6- قبل از اینکه قابلمه رو از روی حرارت بردارید مزه کاچی رو تست کنید اگر به اندازه کافی شیرین نبود کمی نبات داخلش بریزید. 7- بهترین آرد برای درست کردن کاچی آرد سنگک هستش بخاطر اینکه سبوس داره. 8- بجای کره از روغن کرمانشاهی میتونید استفاده کنید.
نظرات: 5 مشاهده