"طرز تهیه بریانی اصیل اصفهان با جگر سفید"-رازهای پخت یک بریونی خوشمزه

"طرز تهیه کباب بریونی" (بریانی) غذای سنتی اصفهان بسیار ساده و خوشمزه

طرز تهیه کباب بریونی اصفهان,درست کردن بریانی,دستور پخت بریانی اصفهانی طرز تهیه کباب بریونی اصفهان,درست کردن بریانی,دستور پخت بریانی اصفهانی

مواد لازم جهت تهیه بریونی اصیل اصفهانی

گوشت خالص گوسفند 1 کیلو
جگر سفید گوسفندی 1 دست
پیاز متوسط 2 عدد
کشک به میزان دلخواه
دارچین، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده از هر کدام به اندازه نیاز
زردچوبه 2 قاشق چایخوری
ریحان، مغز گردو، خلال بادام و خلال پسته برای تزیین از هرکدام به اندازه نیاز

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کباب بریونی اصفهان

1- گوشت رو بعد از شستن داخل زودپز قرار دهید و مقداری نمک، زعفران، زردچوبه، فلفل سیاه و 1 عدد پیاز خلال شده رو همراه با مقدار مناسبی آب داخل زودپز بریزید و درب زودپز رو بذارید و با حرارت ملایم گوشت رو بپزید، جگر رو هم به همین شکل داخل یک قابلمه با همان مواد بپزید (داخل جگر زعفران نریزید). 2- زمانی که هم گوشت کاملا پخت و هم جگر پخت، هر دو را جداگانه 2 بار چرخ کنید، بعد کف یک کفگیر که مخصوص بریونی هست و یا تابه ای کوچک رو با چربی آب گوشت چرب کنید بعد کمی دارچین و فلفل سیاه بپاشین و از گوشتتون به اندازه 100 الی 120 گرم بردارید و به شکل همبرگر داخل ظرفتون پهن کنید. 3-با ته قاشق گوشت رو فشار بدین و سطحش رو صاف کنید و روی حرارت کم سرخ کنید، زمانی که یک طرف گوشت سرخ شد میتونید برگردونید تا طرف دیگرش هم کمی سرخ بشه (اختیاریه). 4- بعد از این که کباب رو سرخ کردید، بعد داخل یک تابه نان سنگک رو قرار بدین و روی نون رو با مقداری از چربی آب گوشت (آب گوشت رو از صافی بگذرونید) چرب کنید و به اندازه 2 الی 3 دقیقه روی حرارت بسیار کم قرار بدین تا نون هم داغ بشه. 5- نون رو بعد از گرم کردن داخل یک سینی بذارین و روی نون کمی دارچین بپاشین و کباب بریونی رو روی نون قرار بدین و روی بریونی رو با گردو، پودر دارچین، خلال بادام و پسته تزیین کنید. 6- جگر سفید رو هم داخل یک تابه با مقداری از چربی آب گوشت تفت بدین تا داغ بشه بعد کنار بریونی بریزید، اطراف سینی رو هم با ریحان تازه، لیمو ترش، پیاز، گوجه فرنگی و هرچی که دوست دارین تزیین کنید. 6- مقداری از آب گوشت رو هم داخل یک کاسه کوچک بریزید و داخل آن مقداری زعفران دم کرده، کشک و فلفل سیاه بریزید و با نون سنگک تیلیت درست کرده و با دوغ محلی نوش جان کنید.

فوت و فن و رازهای پخت یک بریونی خوشمزه در خانه

1 برای اینکه بریونی خوشمزه ای داشته باشید از قسمت کتف، دنده یا قلوه گاه گوسفند استفاده کنید تا چربی مناسبی داشته باشه. 2- در اصفهان معمولا جگر سفید رو با دنبه چرخ میکنن اما به علت وجود چربی زیاد در دنبه ما دنبه رو از مواد اولیه این غذا حذف کردیم، شما میتونید جگر رو با چربی های گوشت، چرخ کنید. 3- عطر و بوی خوبی که معمولا در بریونی فروشی های اصیل اصفهان به مشام ما میرسه بخاطر دارچین کباب شده هست، قبل از ریختن مایه گوشت به کفگیر، حتما کف کفگیرتون مقداری دارچین بپاشید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “کباب کوبیده مرغ” رستورانی و مجلسی درست کنم؟

چطور “کباب کوبیده” را در فر درست کنم؟

چطور جوجه کباب یونانی درست کنم؟ 
نظرات: 0 مشاهده