"طرز تهیه کیک نارگیلی" خوشمزه و راحت + فوت و فن خوشمزه تر شدن کیک نارگیلی

"طرز تهیه کیک نارگیلی" خوشمزه و راحت + فوت و فن خوشمزه تر شدن کیک نارگیلی

روش درست کردن کیک نارگیلی خوشمزه و عالی,طرز تهیه کیک نارگیلی خانگی روش درست کردن کیک نارگیلی خوشمزه و عالی,طرز تهیه کیک نارگیلی خانگی 

مواد لازم جهت تهیه کیک نارگیلی

آرد 2 پیمانه
شیر 1 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
شکر 180 گرم
آب پرتقال 1/4 پیمانه
رنده پوست پرتقال 2 قاشق سوپخوری
پودر نارگیل 3/4 پیمانه
کره 125 گرم (1/2 پیمانه)
بیکینگ پودر 2 قاشق چاخوری
پودر هل و وانیل 1 قاشق چایخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه کیک نارگیلی در خانه

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک نارگیلی" ابتدا شیر، پودر نارگیل، آب پرتقال و پوست رنده شده پرتقال رو داخل یک کاسه بریزید و با قاشق خوب مخلوط کنید،  زمانی که همه مواد مخلوط شدند کاسه رو به مدت 1 ساعت در دمای آشپزخانه استراحت بدین. نکته: این 1 ساعت استراحت برای بسته شدن خمیر کیک لازمه. 2- کره و شکر رو داخل کاسه همزن بریزید و به مدت 7 دقیقه هم بزنید، بعد تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و مابین هر تخم مرغ 1 دقیقه فاصله بدین و مواد رو هم بزنید. 3- وقتی تخم مرغ ها رو به کاسه همزن اضافه کردین و با کره و شکر خوب هم زدین، پودر هل یا وانیلتون رو اضافه کنید و چند دقیقه دیگر هم بزنید تا یک مخلوط منسجم و یکنواخت بدست بیاد. 4- آرد و بیکینگ پودر رو مخلوط کنید و 3 بار الک کنید، بعد نمک رو به آرد اضافه کنید و در طی 2 الی 3 مرحله آرد رو به کاسه همزن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آرد کاملا با مخلوط یکدست بشه. 5- بعد مخلوط شیر و پودر نارگیل رو که 1 ساعت استراحت دادین توی کاسه همزن بریزید و هم بزنید تا همه مواد خوب با هم مخلوط شده و به خورد هم بروند، بعد همه جای یک قالب کیک میان تهی رو با کمک قلم مو و روغن جامد، چرب کنین و خمیر کیک رو داخل قالب بریزین و با ته قاشق همه جای خمیر رو صاف کنید. 6- بعد قالب رو داخل فری که از 20 دقیقه قبل روشن کردین تا داغ بشه قرار بدین و حرارت رو روی 170 درجه سانتی گراد قرار بدین و به مدت 40 الی 45 دقیقه صبر کنین تا کیک نارگیلی تون پخته بشه، بعد از 40 دقیقه یک خلال دندان رو توی کیک فرو کنین اگر مواد به خلال دندونتون نچسبید یعنی کیک شما حاضره. 7- قالب رو بعد از اینکه از فر خارج کردین به مدت 15 الی 20 دقیقه بذارین کنار تا از داغی بیفته بعد کیک رو از قالب خارج کنین و داخل ظرف سرو قرار بدین و به اندازه دلخواه برش بزنین و به مدت نیم ساعت داخل یخچال قرار بدید تا خودشو خوب بگیره بعد با چایی نوش جان کنین.

فوت و فن و نکات مهم تهیه کیک نارگیلی

1- کره را زودتر از یخچال دربیارید و در دمای محیط قرار بدین تا داخل همزن راحت تر زده بشه. 2- همیشه بخاطر داشته باشید برای تهیه انواع شیرینی و کیک از شکر دونه ریز استفاده کنید. 3- میتونید برای تزیین کیک نارگیلی، مقداری خامه فرم گرفته و پودر شکر را با هم مخلوط کنید و روی کیک را با آن تزیین کنید و 2 قاشق پودر نارگیل برشته شده هم روی آن بپاشید، سپس سرو کنید. 4- نارگیل طبیعت گرم مزاج دارد و خوردن آن برای مفصلها و درد معده مفید می‌باشد. 5- هیچوقت قالب رو با کره یا روغن مایع چرب نکنید و از روغن جامد یا اسپری روغن استفاده کنید. 6- میتونید کیک رو به 2 یا 3 قسمت حلقه ای برش بزنید و روی هر تکه خامه فرم گرفته، حلقه موز یا گردوی خرد شده بریزید و برش های کیک رو روی هم بذارین و روی کل کیک رو دوباره خامه فرم گرفته بمالین و برای تزیین هم از گردوی خرد شده یا مغز آجیل و یا انواع میوه فصلی استفاده کنید و برای پذیرایی به عنوان کیک تولد سرو کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “کیک یزدی” خوشمزه خانگی درست کنم؟

چطور “کیک خیس شکلاتی” درست کنم؟

چطور “کیک اسفنجی” ساده درست کنم؟

چطور “کیک زبرا” درست کنم؟

نظرات: 0 مشاهده