ساده ترین روش "طرز تهیه شیرینی لوز نارگیل" مخصوص عید نوروز

ساده ترین روش "طرز تهیه شیرینی لوز نارگیل" مخصوص عید نوروز

طرز تهیه لوز نارگیلی خوشمزه و خوش طعم شیرینی مخصوص عید نوروز طرز تهیه لوز نارگیلی خوشمزه و خوش طعم شیرینی مخصوص عید نوروز

مواد لازم جهت تهیه شیرینی لوز نارگیلی

سفیده تخم مرغ 2 عدد
پودر نارگیل 2 پیمانه
شکر 1 + 1/2 پیمانه
آبلیمو 1 قاشق سوپخوری
وانیل 1/4 قاشق چایخوری
خلال پسنه به میزان لازم

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه شیرینی لوز نارگیلی

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه شیرینی لوز نارگیل" ، ابتدا شکر رو با 1 لیوان آب ، داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار بدین تا شکر کاملا در آب حل شده و شربتتون به قوام بیاد. 2- سفیده رو همراه با وانیل داخل یک کاسه بریزید و با همزن به مدت 5 الی 10 دقیقه هم بزنید تا سفیده کاملا سفید شده و کمی پف کند، بعد از حدود 25 دقیقه که شربت رو روی حرارت ملایم هم زدید و شربت به غلظت مورد نظرتون رسید سفیده رو بهش اضافه کنید. 3- با یک چنگال یا همزن دستی مخلوط رو به مدت 1 دقیقه هم بزنید، بعد قابلمه رو از روی حرارت بردارید و آبلیمو رو بهش اضافه کنید و دوباره 2 الی 3 دقیقه هم بزنید. 4- بعد از اینکه شربت کمی خنک شد، نارگیل رو داخل یک کاسه بریزید و شربت رو در چند مرحله بریزید تا اگر خمیر شیرینی شل بود دیگر شربت نریزید، نارگیل و شربت رو خوب هم بزنید تا یک خمیر منسجم بدست بیاد. 5- داخل یک قالب که به اندازه 5 سانتی متر ارتفاع دیواره هاش هست یک کاغذ روغنی قرار بدین و کمی چربش کنین بعد خمیر لوز رو داخلش بریزین و با ته قاشق مواد رو به هم فشار بدین و کاملا سطح شیرینی رو صاف کنین. 6- سپس خلال پسته یا پودر پسته رو روی شیرینی بریزین و قالب رو به مدت 2 الی 3 ساعت داخل یخچال قرار بدین تا خودش رو بگیره، بعد قالب رو از یخچال خارج کنین و شیرینی رو هم به آرامی از کاغذ جدا کنین و داخل یک سینی بذارین. 7- بعد با یک چاقوی تیز شیرینی رو به صورت لوزی برش بزنید و در ظرف سرو بچینید و با چایی نوش جان کنین.

فوت و فن و نکات مهم درباره تهیه شیرینی لوز نارگیلی

1- از آبلیمو برای جلوگیری از شکرک زدن شربت و شیرینی استفاده میکنیم، بجای آبلیمو از 1 قاشق چایخوری جوهر لیمو هم میتوانید استفاده کنید. 2- برای تهیه شربت شیرینی لوز نارگیلی حتی المقدور از قابلمه لعابدار استفاده کنید تا قابلمه رنگ خودش رو به شیرینی نده. 3- تا جایی که امکان داره برای تهیه لوز نارگیلی از پودر نارگیل ریز استفاده کنید. 4- سفیده تخم مرغ بوی زهم ندارد ، اما وانیل را بخاطر بوی خوش شیرینی به سفیده اضافه میکنیم. 5- استفاده کردن از تخم مرغ اختیاری هست، میتونید سفیده تخم مرغ رو از مواد اولیه حذف کنید و وانیل و آبلیمو رو بعد از قوام اومدن شربت بهش اضافه کنین و بعد از خنک شدن با نارگیل مخلوط کنید. 6- بجای وانیل میتونید 2 قاشق غذاخوری گلاب داخل شربت بریزید. 7- برای تهیه لوز زعفرانی، می‌توانید به نیمی از مواد کمی زعفران دم کرده غلیظ اضافه کنید و نيم ديگر را سفيد نگه دارید و هر دو را در ظرف های جداگانه داخل یخچال قرار دهید تا لوز 2 رنگ داشته باشید. 8- برای نگهداری چند روزه شیرینی لوز نارگیلی، پس از هر بار مصرف داخل ظرف درب دار در جای خشک و خنک نگهداری کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ طرز تهیه شیرینی لوز بدون فر چطور “شیرینی کشمشی” نرم و خوشمزه خانگی درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده