طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی (10 نوشیدنی ساده و خوشمزه)

طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی (10 نوشیدنی ساده و خوشمزه)

طرز تهیه نوشیدنی های سرد و روش تهیه انواع نوشیدنی سرد در منزل طرز تهیه نوشیدنی های سرد و روش تهیه انواع نوشیدنی سرد در منزل

مواد اولیه جهت تهیه 10 نوع نوشیدنی خنک و خوشمزه

بلوبری، توت فرنگی به میزان دلخواه
زردآلو، آناناس، گلابی به میزان دلخواه
انبه،  هندوانه ی خرد شده که بی دانه باشد، طالبی به میزان دلخواه
شیر نارگیل، عسل به میزان دلخواه
کره بادام زمینی 2 قاشق غذا خوری
بستنی وانیلی، بستنی شکلاتی و شکلات صبحانه به میزان دلخواه
نعنای تازه و ریحان تازه به میزان لازم
نوشابه سفيد گازدار (سودا) یک بطری کوچک
لیمو ترش، یخ، شیر، شکر و پودر دارچین به میزان لازم

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه 10 نوع نوشیدنی خنک و خوشمزه

زمانی که فصل گرما شروع می شود، فقط خوردن یک نوشیدنی خنک آدم را سرحال می کند. برای پذیرایی از میهمانان در فصل گرما  سِروِ یک نوشیدنی تابستانی خوشمزه گزینه بسیار خوبی می باشد. تصور اکثریت بر این است که امکان درست کردن نوشیدنی های متنوع و راحت در منزل وجود ندارد، ما در این مطلب قصد داریم "طرز تهیه انواع نوشیدنی خنک تابستانی" بسیار ساده رو که هم سرشار از ویتامین هستند و هم به وسایل زیادی نیاز ندارند به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه نوشیدنی مارگاریتا

ابتدا مقداری برگ تازه نعنا را درون مخلوط‌كن ریخته سپس آب لیموترش را همراه نوشابه سفید گازدار به آن افزوده و با هم مخلوط کنید، سپس یخ را نیز درون مخلوط‌ كن ریخته و میکس کنید. نوشیدنی سرد ما، با طعم عالی آماده سرو می‌باشد. اغلب شور یا ترش مزه سرو میشود. اگر خواستید شور باشد لبه لیوان را با یک قاچ لیموترش نمناک کنید و مقداری نمک به لبه بمالید.

طرز تهیه نوشیدنی آناناس

چند تکه آناناس رو همراه با مقداری شیر نارگیل و یخ داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید، اجازه دهید مواد کاملاً یکدست و نرم شوند سپس نوشیدنی را داخل لیوان بریزید و با چند حلقه آناناس تزیین کنید.

طرز تهیه میلک شیک بادام زمینی

به جرات می توان گفت بهترین نوشیدنی خنک برای پذیرایی از مهمانان عزیز در فصل تابستان نوشیدنی میلک شیک بادام زمینی می باشد که درست کردن آن خیلی هم پر هزینه نیست. برای این نوشیدنی برای هر نفر شما به 1 لیوان شیر سرد ، یک دوم لیوان بستنی وانیلی ( حتما باید وانیلی باشد) 2 قاشق غذا خوری کره بادام زمینی و چند بادام زمینی برای تزیین نیاز دارید. شما باید همه ی مواد را به جز بادام زمینی ها در همزن ریخته و خوب مخلوط کنید. سپس مایع مخلوط شده را درون لیوان ریخته و با مغز بادام زمینی ها دیزاین نمایید.

طرز تهیه نوشیدنی توت فرنگی

مقداری توت فرنگی رو بشویید و از وسط نصف کنید، توت فرنگی ها رو همراه با چند عدد برگ ریحان خرد شده و مقداری یخ داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید تا مواد یکدست بشن بعد داخل لیوان بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه نوشیدنی زردآلو

چند عدد زردآلو رو بعد از شستن و گرفتن هسته هاش خرد کرده و با مقداری شیر داخل مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود، بعد مقداری شکر و پودر دارچین به مخلوط کن اضافه کنید و دوباره هم بزنید، شیرینی این نوشیدنی بستگی به ذائقه خودتان و مقدار شیرین بودن زردآلو ها دارد.

طرز تهیه نوشیدنی بلوبری

مقداری بلوبری را همرا با مقدار کمی پوست رنده شده لیمو و آب لیموترش تازه و چند تکه یخ داخل مخلوط کن بریزید و مواد رو با هم میکس کنید، طعم شیرین بلوبری و طعم ترش لیمو یک مزه فوق العاده به این نوشیدنی میده، حتما امتحان کنید. نکته: بلوبری یا همان زغال اخته آبی سرشار از ویتامین C، ویتامین K، منگنز و سایر آنتی اکسیدان‌ هایی است که به سلامت بدن کمک میکند.

طرز تهیه میلک شیک گلابی

ابتدا پوست گلابی رو بگیرید و هسته هاش رو خارج کنید بعد به قسمت های کوچکتر برش بزنید و با مقداری بستنی شکلاتی، شیر و شکلات صبحانه در مخلوط کن بریزید و به مدت یک دقیقه با سرعت بالا مخلوط کنید تا همه مواد یکدست شوند، اگر نوشیدنی شما کاملا سرد نبود چند تکه هم یخ داخل آن بریزید.

طرز تهیه نوشیدنی یخی هندوانه

هندوانه رو بعد از اینکه هسته هاشو جدا کردید داخل یک ظرف بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند، بعد از یخ زدن، هندوانه ها رو همراه با نعنای خرد شده داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید. فقط هندوانه ها را چند دقیقه در دمای محیط قرار بدین تا مخلوط کن شما برای مخلوط کردن هندوانه های یخ زده مشکلی نداشته باشه.

طرز تهیه شیر انبه با عسل

ابتدا پوست انبه رو بگیرید و هسته‌ شو جدا کنید، سپس انبه رو به قطعات کوچکتر برش بزنید و همراه با شير سرد و عسل در مخلوط‌ كن ريخته و مواد را با هم مخلوط کنید پس از اين‌ که همه مواد یکدست شدن توی ليوان بریزید و نوش جان کنید.

طرز تهیه اسموتی انبه و طالبی با بستنی وانیلی

ابتدا پوست و تخمه های طالبی را جدا کنید و خرد کنید، بعد همراه با مقداری انبه خرد شده، شیر و بستنی وانیلی داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید، بعد تکه های یخ را به اسموتی اضافه کنید و مخلوط کن را بار دیگر روشن کنید تا یخ ها کاملا ریز و یکدست شوند. نکته: اسموتی انبه و طالبی باید بلافاصله بعد از آماده شدن سرو شود. نکته: اگر مخلوط کن شما یک دستگاه قدرتمند برای حل کردن یخ در دستگاه میباشد یخ را یکباره داخل مخلوط کن بریزید اما اگر دستگاه شما معمولی و کمی ضعیف است یخ را در 2 یا 3 مرحله داخل مخلوط کن بریزید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی آموزش طرز تهیه کوکتل طالبی و هندوانه نوشیدنی های مفید برای کاهش قند خون و نوشیدنی های مضر برای دیابت
نظرات: 0 مشاهده