طرز تهیه "باقالی پلو مجلسی با ماهیچه" و 12 راز خوشمزه تر شدن باقالی پلو

طرز تهیه "باقالی پلو مجلسی با ماهیچه" برای 4 نفر و راز خوشمزه تر شدن باقالی پلو

طرز تهیه باقالی پلو مجلسی حرفه ای و خوشمزه رستورانی با ماهیچه طرز تهیه باقالی پلو مجلسی حرفه ای و خوشمزه رستورانی با ماهیچه

مواد لازم جهت تهیه باقالی پلو با ماهیچه

برنج 4 پیمانه
باقالی سبز، تازه و پوست گرفته 2 پیمانه
شوید خشک یک و نیم پیمانه
گوشت ماهیچه 1 کیلو
کره 50 گرم
آب لیمو، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک به میزان لازم
پیاز متوسط 3 عدد
زعفران دم کرده 2 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع به میزان لازم

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه باقالی پلو مجلسی با ماهیچه

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه" ابتدا پیاز ها را به اندازه های بزرگتر از نگینی خرد کرده و بشویید، داخل قابلمه ای روغن ریخته و پیاز ها را داخل آن بریزید و تا زمانی که نرم شوند تفت دهید سپس زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را هم داخل قابلمه بریزید و دوباره پیاز ها را تفت دهید. 2- ماهیچه ها را بشویید و زمانی که پیاز ها نرم شدند داخل قابلمه بریزید و با پیاز ها تفت دهید تا گوشت ها تغییر رنگ دهند، سپس تا اندازه ای که ماهیچه ها در آب غوطه ور شوند داخل قابلمه آب جوش بریزید و درب قابلمه را بگذارید و حرارت را ملایم کنید تا ماهیچه ها کاملا بپزند. 3- زمانی که ماهیچه ها پختند و به اندازه 1.5 لیوان آب، داخل قابلمه ماند رب گوجه و آب لیمو را اضافه کرده و بعد از اینکه رب داخل آب حل شد و چند قل زد، زیر قابلمه را خاموش کرده و کنار بگذارید. 4- داخل یک قابلمه دیگر آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید، برنج را بعد از 3 ساعت خیساندن در آب و نمک داخل آب جوش بریزید و بعد از سه چهار جوش، باقالی ها را داخل قابلمه بریزید و بعد از چند جوش زدن برنج را آبکش کنید (باقالی ها نیم پخت شوند). نکته: اگر از باقالی خشک استفاده کردید باید جدا از برنج آنها را بپزید، اما حتما سعی کنید از باقالی تازه استفاده کنید که بسیار زود میپزد. 5- داخل یک قابلمه نچسب مقداری روغن بریزید سپس ته دیگ دلخواهتان (ته دیگ سیب زمینی یا ته دیگ نان لواش) را کف قابلمه قرار دهید، بعد مقداری مخلوط برنج و باقالی را داخل قابلمه بریزید، سپس مقداری شوید خشک بریزید بعد مابقی برنج را ریخته و روی آن باقیمانده شوید را بریزید. 6- زعفران دم کرده را روی برنج بریزید، بعد اطراف برنج رو بصورت مخروط بالا بیاورید و با ته قاشق چند سوراخ داخل برنج ایجاد کنید، درب قابلمه را روی قابلمه قرار دهید، حرارت را کمی زیاد کنید تا برنج بخار کند. 7- بعد از حدود 10 دقیقه که برنج بخار کرد ، کره را تکه تکه کنید و دوروبره برنج بگذارید و زیر حرارت را کم کنید و دم کنی را قرار دهید، بعد از اینکه باقالی پلو کاملا دم کشید در ظرف سرو بریزید و اطراف آن را با ماهیچه تزیین کنید و موقع خوردن از آب گوشت روی باقالی پلویتان بریزید و با سالاد شیرازی یا سبزی خوردن نوش جان کنید.

فوت و فن و راز خوشمزه تر شدن باقالی پلو با ماهیچه

1- داخل کاسه آب سرد بریزید و به ازای هر پیمانه برنج، نصف قاشق غذاخوری نمک ریخته و 3 ساعت قبل از آبکش کردن بخیسانید. اگر برای خیساندن به برنجتون نمک اضافه نکنید موقع پختن، دونه های برنجتون میشکنه و له میشه. 2- یک روش برای اینکه برنج شما بیشتر قد بکشه اینه که، زمانی که برنج در آب میجوشد و در حال به اصطلاح قد انداختن است نصف لیوان آب سرد داخل قابلمه بریزید تا به برنج شوک وارد شده و بیشتر قد بکشد. 3- اگر که میخواهید برنج شما دونه دونه (تک تک) باشه زمانی برنج رو آبکش کنید که مغز برنجتون خام باشه، اگر برنج روی حرارت زیاد بجوشه بعد از دم کشیدن له و شفته میشه. 4- زمانی که برنج رو آبکش کردین برنج رو زیاد نشورید چون هم تمام خاصیت برنج از بین میره و هم برنجتون بی نمک میشه، بعد از آبکش کردن، چند تا برنج رو مزه کنید اگر نمکش زیاد بود اونوقت کمی دیگه بشورید تا نمک اضافی برنج بره، اما اگر بی نمک بود بعد از ریختن برنج در داخل قابلمه مقداری نمک روی برنج بپاشید. 5- برای اینکه ته دیگ شما مجلسی و خوشمزه بشه قبل از ریختن برنج روی ته دیگ، اجازه بدین ته دیگ سیب زمینی یا ته دیگ نونتون کمی سرخ بشه (خیلی کم سرخ کنید چون بعدا تا زمان دم کشیدن میسوزد). 6- اگر ته دیگتون به کف قابلمه چسبیده بود برای اینکه راحت بتونید اون رو از قابلمه دربیارید درب قابلمه رو بگذارید و قابلمه را کناری قرار بدین و بعد از حدود 5 الی 10 دقیقه بعد ته دیگ رو از قابلمه دربیارین. 7- برای پخت باقالی پلو، شوید خشک را لابلای برنج بریزید و از شوید تازه استفاده نکنید چون شوید تازه در برنج گوله گوله میشود. 8- بعد از افزودن باقلا به برنج، بهتر است آن را به مدت ۵ تا ۶ دقیقه در آب جوش قرار دهید تا نیم پز شوند چون با دم کشیدن برنج، باقلا‌ها نیز مغزپخت خواهندشد، در صورت زیاد جوشیدن باقلا‌ها در آب، ‌ بعد از دم کشیدن همراه برنج، له خواهند شد. 9- در هنگام جوشیدن باقلا‌ها در آب، اگر کفی روی آب ایجاد شد، باید آن را بردارید چون باقالاپلوی شما رنگ کدر و تیره‌ای پیدا می‌کند که حتما خوشایند نخواهد بود. 10- اگر باقلاپلو را با گوشت گردن درست میکنید، برای خوشمزه تر شدن این غذا می‌توانید روی برنج کمی دارچین بپاشید و همچنین در زمان پخت گوشت نیز یک تکه دارچین داخل قابلمه بیندازید. 11- بعد از دم کشیدن باقالی پلو، پیش از سرو کردن حتماً اجازه بدهید تا پلو، کمی از حرارت بیفتد و سپس آن را سرو کنید. این کار باعث خواهد شد که احیاناً برنج در اثر برخورد کفگیر، له و یا خرد نشود. 12- باقالی ها رو بعد از پوست گرفتن هم میتونید نصف کنید و هم میتونید خلالی کنید، من خودم معمولا هر عدد باقالی رو به 6 خلال برش میزنم تا هم داخل برنج زودتر پخته بشه و هم با ترکیب برنج زیباتر دیده بشه. نکته: برای پخت باقالی پلو با ماهی یا باقالی پلو با مرغ همه دستورالعمل ها مثل طرز تهیه باقالی پلو با ماهیچه است فقط با این تفاوت که بجای ماهیچه از مرغ یا ماهی پخته شده استفاده خواهید کرد، همچنین در طرز تهیه باقالی پلو بدون گوشت، ماهیچه را از مواد اولیه حذف کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “عدس پلو” مجلسی با گوشت درست کنم؟ چطور ” کلم پلو شیرازی” درست کنم؟ چطور “میگو پلو” مجلسی درست کنم؟ چطور “لوبیا پلو با گوشت چرخکرده” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده