ساندویچ پانل - سازه های پیش ساخته

ساندویچ پانل ساندویچ پانل

ساندویچ پانل

در این مطلب قصد داریم تا به شما یکی از انواع سازه های پیش ساخته را معرفی کنیم ، که نام آن ساندویچ پانل است. ساندویچ پانل ها امروزه بسیار کاربرد دارند و همچنین مخاطبان خاص خود را به دست آورده اند از این رو می‌توان گفت ساندویچ پانل سازه ای است که آینده را برای ما به ارمغان می‌آورد ، که سبب می‌شود ما از پانل ها در ساختمان سازی نیز استفاده کنیم.

کلمه ساندویچ پانل

در ابتدا میخواهیم درباره کلمه اصلی سازه پیش ساخته ساندویچ پنل صحبت کنیم ، شاید برای شما جالب باشد که در داخل متن از دو عبارت ساندویچ پانل و ساندویچ پنل استفاده شده است، در حالت کلی می‌شود گفت از هردو کلمه در تعریف از آن استفاده می‌شود و غلط یا درست بودن آن را نمی‌توان اثبات کرد. اما به دلیل سرچ بیشتر پانل به جای پنل مردم و سایت ها به نام ساندویچ پانل می‌شناسند ، از این رو می‌توان گفت به صورت کلی در هر دو حالت می‌توان از کلمه ساندویچ پانل یا پنل استفاده کرد و هیچ گونه ایرادی ندارد. چرا ساندویچ پانل؟ به دلیل این که در ساخت آن از یک لایه فوم که به اصطلاح هسته ساندویچ پنل است استفاده می‌شود و این هسته مانند یک ساندویچ در بین دو پوشش که به آن ورق ساندویچ پانل می‌گویند ، قرار می‌گیرد. به همین دلیل به آن ساندویچ را اضافه کرده همانند یک همبرگر که از دولایه نان تشکیل شده است. ساندویچ پانل عایقی مناسب ساندویچ پانل عایقی مناسب

ساندویچ پانل عایقی مناسب

به دلیل قیمت پایین ساندویچ پنل ها و همچنین دارای عایقی بسیار قوی که غیر قابل مقایسه با دیگر عایق ها می‌باشد ، همین ویژگی سبب شده است تا ساندویچ پانل نظرات بسیار از خریداران و سازنده ها را به خود جلب کند. از عایق های ساندویچ پانل می‌توان گفت که با توجه به نیاز شما دارای انواع عایق های مختلف است برای مثال عایق صدا ، عایق گرما و سرما ، عایق رطوبت و... ، عایق های ساندویچ پانل از هسته به کار برده شده در داخل ساندویچ پانل شکل می‌گیرد ، به طوری که هسته ها دارای مدل های مختلفی هستند ، هرکدام از این هسته ها دارای دو یا بیشتر از خواص عایق ها هستند. به صورت کلی عایق ها به صورت آماده هستند که ازآن ها در داخل پانل ها استفاده می‌شود ، اما عایق هایی هم وجود دارد که از نوع پاچیدن یا به اصطلاح پاششی می‌باشند.نام این فوم پلی یورتان است که در صنعت بسیار کاربرد دارد.

انواع عایق ساندویچ پانل

1-عایق پلی یورتان 2-عایق پلی استایرن 3-عایق فوم پشم سنگ 4-عایق فوم پشم شیشه 5-عایق دورو نایلون یا دورو فویل 6-عایق یک رو فویل و یک رو نایلون  انواع ورق ساندویچ پانل انواع ورق ساندویچ پانل انواع ورق ساندویچ پانل

انواع ورق ساندویچ پانل

علاوه بر تاثیر بالا عایق های ساندویچ پانل ورق های به کار رفته در ساخت ساندویچ پانل نیز سبب می‌شود تا سازه ما هم طول عمری بیشتر داشته باشد هم بتوانیم روی آن حساب ویژه ای باز کنیم. برای مثال از ورق های معروف می‌توان به ورق آبرو اشاره کرد که در ساخت سقف سازه به کار گرفته می‌شود ، ورق گالوانیزه که یکی از معروف ترین و ارزان ترین ورق های موجود در سطح بازار است ، ورق آلومینیوم و...

کاربرد ساندویچ پانل

تا به این جا درباره ساندویچ پنل به کار برده شده در ساخت و ساز اطلاعاتی را بازگو کردیم ، حال به سراغ معرفی کاربرد های دیگر ساندویچ پانل در صنعت می‌پردازیم.
  • اولین کاربرد مهم پانل ها در ساخت انواع سوله ها می‌باشد ، همانطور که میدانیم سوله ها به عنوان بزرگ ترین سازه های ساختمانی و صنعتی می‌باشند که ساخت آن ها از لحاظ مقاومت و... دارای اهمیت بالایی است. به همین دلیل می‌توان گفت اولین کاربرد مهم ساندویچ پانل ساخت این گونه سوله ها است.
  • دومین کاربرد ساندویچ پانل در ساخت اتاق های حمل باری کامیونت ها و کشنده ها است ، با استفاده از عایق های مناسب و با استفاده از ساندویچ پانل اتاق های یخچالی تولید می‌کنند.
اتاق های تولید شده با ساندویچ پانل دارای طول عمر بالایی هستند ، که علاوه بر این موضوع سبب کاهش استهلاک دستگاه و کامیون ها می‌شود ، که درهنگام استفاده از آن کاهش سوخت را در پی دارد.
  • سومین کاربرد استفاده از پانل ها در سقف سازه های از پیش ساخته شده است ، به دلیل اینکه به مرور زمان عایق های به کاربرده شده در هنگام ساخت و ساز بر روی بام های ساختمان از بین می‌رود و سبب ایجاد نم و ... می‌شود ، بهترین گزینه پیش رو استفاده از ساندویچ پانل سقفی برای این گونه موارد است.
  • چهارمین کاربرد پنل استفاده از آن در ساخت کانکس های پیش ساخت است ، به سفارش مشتریان شرکت های ساخت و ساز در این باره به شما مشاوره می‌دهند که کدام قسمت از کانکس شما با توجه به محل قرار دادن آن نیاز به استفاده از ساندویچ پانل را دارد.
نصب ساندویچ پانل نصب ساندویچ پانل

نصب ساندویچ پانل

برای ساخت آن به صورت سازه های پیش ساخته نمی‌باشد ، در پانل ها ورق ها و هسته های به کاربرده شده در داخل شرکت بر روی هم سوار می‌شوند ، درنهایت به ابعادی که قابلیت جا به جایی را دارند برش می‌دهند ، که می‌توانیم به راحتی آن را به وسیله وسایل حمل و نقل به محل مورد نظر برد. سپس پس از تخلیه باری ساندویچ پانل ها در محل نصابان ساندویچ پانل در محل حضور پیدا می‌کنند ، سپس شروع به نصب سازه کرده که این کار مقداری زمان بر می‌باشد. یکی از مزیت های پانل ها درهمین مورد است که می‌توانیم قطعات آن را جدا کرده و به راحتی آن را به محل دیگر انتقال بدهیم . به همین علت میتوانیم در هرزمان که نیاز داشتیم سازه خود را به راحتی منتقل کنیم. یکی از نمونه های ساندویچ پانل که در ساخت سازه های کاربرد دارد استفاده از ساندویچ پانل سقفی است ، با توجه به اسم آن می‌توانیم حدس بزنیم که در دیواره های سازه از آن استفاده می‌شود. دارای انواع مدل های مختلف می‌باشد ، که از عایق های متفاوت و ورق های مختلف تشکیل می‌شود. ساندویچ پانل سقفی ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل سقفی

پانل سقفی به علاوه بر ساخت سازه ها در ساختمان  کامیونت ها و ساختمان های از پیش ساخته شده کاربرد دارد. ساندویچ پانل سقفی دارای انواع مختلفی می‌باشد که هرکدام سبب زیبایی خاصی به سازه می‌شوند.

بیشتر بدانیم

برای مطلالعه بیشتر درباره ساندویچ پانل شما می‌توانید با استفاده از وبسایت بانک اطلاعات ساندویچ پانل اطلاعات خود را در این باره افزایش بدهید و مقاله های بیشتر درباره عایق های پانل را مشاهده می‌کنید. همچنین شما می‌توانید برای استعلام قیمت های ساندویچ پنل به صورت روزانه به وب سایت بانک اطلاعت ساندویچ پانل مراجعه کنید تا از آخرین قیمت ها و اخبار ساندویچ پانل اطلاعات به دست آورید. منبع: sandewichpanel.com
نظرات: 0 مشاهده