چطور "شیرینی لطیفه" درست کنم؟ مراحل تهیه شیرینی لطیفه خانگی

چطور "شیرینی لطیفه" درست کنم؟ مراحل تهیه شیرینی لطیفه خانگی

طرز تهیه شیرینی لطیفه و آموزش مرحله به مرحله تهیه شیرینی لطیفه خامه ای طرز تهیه شیرینی لطیفه و آموزش مرحله به مرحله تهیه شیرینی لطیفه خامه ای

مواد لازم جهت تهیه شیرینی لطیفه خانگی

آرد الک شده 70 گرم
تخم مرغ درشت 2 عدد
خامه فرم گرفته به میزان لازم
شکر 60 گرم
وانيل 1/4 قاشق چایخوری
پودر قند الک شده برای سفیده 50 گرم
پودر قند و پودر پسته برای تزیین به میزان لازم

مراحل درست کردن و طرز تهیه شیرینی لطیفه

توجه: فر رو 20 دقیقه زودتر در دمای 180 درجه روشن کنید تا زمانی که مواد شیرینی آماده می شود فر داغ باشد. 1- در اولین مرحله از "طرز تهیه شیرینی لطیفه" ، ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کرده ، سفیده را در همزن بریزید و با دور تند آنقدر بزنید تا پف کند سپس پودر قند رو که الک کردید آرام آرام بریزید و دوباره با همزن آنقدر هم بزنید تا سفیده کاملا سفید رنگ، حجیم و کشدار بشه و از ظرف نریزد. 2- سفیده را داخل یک ظرف دیگر بریزید، بعد زرده تخم مرغ را با وانیل و شکر داخل همزن بریزید و هم بزنید تا زمانی که تبدیل به یک مخلوط کشدار و کرمی بشود. 3- سپس سفیده را هم به زرده اضافه کنید و هم بزنید، بعد آرد را هم طی 3 الی 4 مرحله به مخلوط سفیده و زرده اضافه کرده و با لیسک هم بزنید تا تمام مواد به خورد هم رفته و یکدست شوند. اما توجه داشته باشید که در این مرحله اولا با لیسک مخلوط را هم بزنید ، دوما بعد از اضافه کردن آرد مواد را زیاد هم نزنید چون پف سفیده از بین می رود. 4- داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار بدین، مقداری از مواد رو داخل قیف بریزید و توی سينی به صورت گرد با فاصله از هم بریزید بعد از اینکه تمام مواد رو داخل سینی ریختین، مقداری پودر قند رو داخل الک بریزید و روی نون های لطیفه بپاشید. 5- سینی فر رو داخل طبقه وسط فر قرار بدین و دمای فر رو روی 160 درجه قرار بدین و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا  زير نان ها طلايی شود، سپس سینی رو از فر در بیارین و بذارین تا نون ها خنک بشن بعد خامه فرم گرفته رو داخل یک قیف بریزید و روی یک طرف از نان ها خامه بریزین و بعد نان دیگه رو روی نان اول قرار بدید و با مقداری خلال یا پودر پسته تزئین کنید، شیرینی ها رو حتما داخل یخچال نگهداری کنید.

مواد لازم و طرز تهیه خامه فرم گرفته برای داخل شیرینی لطیفه

1 پیمانه خامه و 2 قاشق غذاخوری شکر و 1/2 قاشق چایخوری وانیل را با هم مخلوط کنید تا زمانی که خامه فرم بگیرد.

فوت و فن و نکات مهم برای تهیه شیرینی لطیفه

1- پودر قندی که روی نون لطیفه ها میپاشیم باعث میشه که روی نون ها ترک خوردگی هایی ایجاد بشه. 2- تخم مرغ ها رو بیرون از یخچال قرار بدین تا به دمای محيط برسند. 3- بافت نان لطيفه اصلا نبايد مثل کیک نرم باشه وقتی نون ها از فر در مياد بايد كاملا خشک باشن مثل بیسکویت ليدی فينگر، با اضافه شدن خامه و قرار گرفتن در ظرف دربسته در يخچال كاملا نرم ميشوند. 4- دقت کنید تا کاسه همزنی که قراره سفیده ها رو داخل اون بریزید حتما خشک و تمیز باشه. 5- حرارت زياد فر باعث ميشود پف لطيفه ها بخوابد. 6- برای اینکه سفیده تخم مرغ فرمش را حفظ کند و آب نیندازد مقدار کمی (حدود یک چهارم قاشق چایخوری) پودر کرم تارتار به سفیده تخم مرغ اضافه کنید. 7- برای زدن سفیده ها حتما با دور تند همزن اینکار را انجام دهید. 8- از خمیر شیرینی لطیفه میتونید برای درست کردن شیرینی لیدی فینگر هم استفاده کنید. طرز تهیه شیرینی لطیفه و آموزش پخت شیرینی لطیفه خانگی و مراحل پخت نان شیرینی لطیفه طرز تهیه شیرینی لطیفه و آموزش پخت شیرینی لطیفه خانگی و مراحل پخت نان شیرینی لطیفه گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ طرز تهیه شیرینی لوز بدون فر چطور “شیرینی کشمشی” نرم و خوشمزه خانگی درست کنم؟ چطور “بامیه خانگی” خوشمزه و شربت “شیرینی بامیه” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده