چطور "اشترودل مرغ" درست کنم؟-عکس پیچیدن-طرز تهیه خمیر اشترودل مرغ و قارچ

چطور "اشترودل مرغ" درست کنم؟ طرز تهیه خمیر اشترودل مرغ و قارچ

اشترودل قارچ و مرغ,آموزش کامل طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ اشترودل قارچ و مرغ,آموزش کامل طرز تهیه اشترودل مرغ و قارچ

مواد لازم برای جهت تهیه خمیر اشترودل مرغ و قارچ

آرد 450 گرم
شکر 1 قاشق غذاخوری
خمیر مایه 1 قاشق سوپخوری
روغن مایع 6 قاشق غذاخوری
آب ولرم 1 پیمانه
نمک 1/4 قاشق چایخوری

مراحل درست کردن و طرز تهیه خمیر اشترودل

1- آب رو داخل یک کاسه بریزید و خمیر مایه و شکر رو هم داخل آب بریزید و قاطی کنید و کاسه را به مدت 10 دقیقه کنار بگذارید تا مخمر به عمل بیاید.

2- بعد از 10 دقیقه، آرد ، نمک و روغن مایع رو به خمیر مایه اضافه کنید و با چنگال یا قاشق آنقدر هم بزنید تا تمام مواد به هم بچسبند و خمیر بدست بیاد، بعد با دست ورز بدین تا خمیرتون یکدست بشه و به دستتون هم نچسبه.

3- روی خمیر رو بپوشانید و به مدت 40 دقیقه در دمای آشپزخانه قرار بدین تا حجم خمیرتون 2 برابر بشه، بعد از استراحت دادن خمیر، روی سطح کارتون کمی آرد بپاشید و خمیر رو روی آرد قرار بدین و با وردنه به شکل مستطیل باز کنین، قطر خمیرتون حدود 3 الی 4 میلی متر باشه.

4- از هر دو طرف، کناره های خمیر رو به شکل اُریب و به تعداد مساوی برش بزنین (از طرف طول خمیر) بعد وسط خمیر کمی پنیر بریزین بعد از موادتون که خنک شده روی پنیر بریزین اگر طعم آویشن رو دوست داشتین مقداری پودر آویشن روی مواد بپاشین بعد دوباره کمی پنیر روی مواد بریزین، بعد کناره های خمیر رو به صورت ضربدری ببندین(مثل تصویر پایین).

مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل,مراحل تهیه خمیر اشترودل,طرز پیچیدن خمیر اشترودل مواد لازم برای تهیه خمیر اشترودل,مراحل تهیه خمیر اشترودل,طرز پیچیدن خمیر اشترودل

5- اشترودل رو به مدت 10 دقیقه دوباره استراحت بدین، بعد روی خمیر کمی مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده بمالین و کمی کنجد بپاشین و به مدت 30 دقیقه با دمای 180 درجه داخل فر که از قبل روشن کرده و داغ کرده اید قرار بدین.

6- بعد از اینکه روی خمیر طلایی شد "اشترودل مرغ و قارچ" شما حاضر است سینی فر را از فر درآورده و اشترودل را به ظرف سرو انتقال دهید و به تعداد دلخواه برش بزنید و با سس کچاپ نوش جان کنید.

مواد لازم برای تهیه مواد میانی اشترودل

سینه مرغ کامل 1 عدد پخته شده
پنیر پیتزا 250 گرم
قارچ 150 گرم
پیاز متوسط 1 عدد
فلفل دلمه ای کوچک 2 عدد
هویج متوسط 3 عدد آبپز شده
زردچوبه، نمک و فلفل از هر کدام 1/2 قاشق چایخوری
روغن به میزان نیاز

مراحل درست کردن مواد میانی اشترودل

1- ابتدا سینه مرغ پخته شده را به صورت مکعب های کمی بزرگتر از نگینی خرد کنید و کمی تفت بدین، بعد هویج رو به همان اندازه خرد کرده و تفت بدین، به همین ترتیب فلفل دلمه ای و قارچ و پیاز رو به صورت نگینی خرد کرده و تفت بدین.

2- همه مواد رو داخل تابه ریخته و به مدت 5 دقیقه دوباره تفت بدین و نمک و ادویه ها رو هم به تابه اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا همه مواد یکدست شده و کمی سرخ بشن.

فوت و فن و نکات مهم برای خوشمزه تر شدن اشترودل مرغ

1- در تهیه خمیر بجای آب از شیر میتوانید استفاده کنید، فقط حواستان باشد حتما ولرم باشد یعنی زمانی که انگشت داخل آب یا شیر میکنید انگشتتان نسوزد اما احساس گرمی کند. 2- برای هم زدن خمیر، نیازی به همزن نیست و با قاشق میتونین خمیر رو هم بزنین. 3- اگر از فلفل دلمه ای رنگی استفاده کنین ظاهر اشترودل بسیار زیباتر خواهد بود. 4- میزان تفت مواد بستگی به خودتان دارد، مثلا من خودم مرغ رو زیاد سرخ نمیکنم که خشک بشه. 5- بجای مرغ میتونین از گوشت چرخکرده هم استفاده کنین، فقط اگر خواستین "اشترودل گوشت" درست کنین، گوشت رو بعد از تفت دادن پیاز به تابه اضافه کنید تا کمی با پیاز مزه دار شده و سرخ شود، در تهیه اشترودل گوشت 1 قاشق هم رب گوجه به مواد اضافه کنید. 6- میتونین مرغ رو ریش ریش کنین و داخل مواد بریزید، در ضمن اگر طعم هویج رو دوست نداشتین میتونین حذفش کنین. 7- اندازه طول اشترودل بستگی به سینی شما داره، میتونید خمیر رو به چند قسمت مساوی تقسیم کنید بعد بقیه مراحل رو مثل دستورالعمل بالا انجام بدین. 8- ضخامت خمیر رو بیشتر از 3 میلی متر نکنید چون خمیر بعد از پخت پف میکنه و کمی ضخیم تر میشه. 9- اگر اشترودل ها رو درست کردین و قصد داشتین بعدا داخل فر بذارین، روی اشترودل ها رو با نایلون بپوشونید و داخل یخچال قرار بدین، اما تا چند ساعت بیشتر اینکارو انجام ندین. 10- اگر خواستین در توستر اشترودل ها رو بپزین، دمای توستر حدود 160 الی 180 درجه باشه، اما حواستان باشد گرمای توستر ها با هم فرق میکند شما در درجه 160 قرار بدین و مواظب باشید زمانی که رنگ خمیرتان طلایی شد اشترودل رو از توستر بیرون بیارین. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی

چطور “تارت میوه ای” درست کنم؟

چطور “مرغ بریان” را در فر درست کنم؟

چطور “بیف استروگانف” با خامه درست کنم؟

چطور برای 4 نفر “ذرت مکزیکی” خوشمزه درست کنم؟

نظرات: 1 مشاهده